Чиркін, Веніамін Євгенович (доктор юридичних наук; професор; головний науковий співробітник Інституту держави і права РАН; Росія).
    Елементи загального й особливого у мусульманській правовій культурі / В. Є. Чиркін // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 197-208. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412г
Рубрики: Право
   Международное право

   Міжнародне право

Кл.слова (ненормовані):
конституционализм -- конституціоналізм -- сравнительное правоведение -- порівняльне правознавство -- мусульманская правовая система -- мусульманська правова система -- мусульманские семьи права -- мусульманські сім'ї права -- мусульманские страны -- иусульманські країни -- мусульманские суды -- мусульманські суди -- правовой радикализм -- правовий радикалізм -- правовой фундаментализм -- правовий фундаменталізм -- религиозная нормативность -- релігійна нормативність -- религиозное право -- релігійне право -- сунниты -- суніти -- умма -- феодальные пережитки -- феодальні пережитки -- шариат -- шаріат -- шииты -- шиїти -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика -- юридическая модернизация -- юридична модернізація -- юридические толкования -- юридичні тлумачення
Анотація: Застосовуючи формаційно-цивілізаційний підхід (від понять суспільно-економічна формація і цивілізація), автор розрізняє в сучасному світі три основні правові системи (капіталістичну ліберально-соціальну систему, тоталітарно-соціалістичну, мусульманську). У межах мусульманської системи існують сім’ї, що виокремлені з різних підстав: сунітська, шиїтська (всередині країн), мусульманського фундаменталізму (радикалізму) з напівфеодальними елементами (в ОАЕ, Омані, Саудівській Аравії та ін), сім’я в модернізованих, «просунутих» мусульманських державах (Алжир, Єгипет, Ірак, Ліван та ін.). Загальні системні ознаки: Коран, Сунна, шаріат — основа не тільки права, а й всієї поведінки людини (Коран і Сунна іноді офіційно оголошені конституцією); правове відокремлення мусульманської умми «правовірних» у країні і в світі від решти («невірних»); про права згадується, але головне — не права, а обов’язки перед Аллахом і уммой; офіційно встановлена нерівноправність (зокрема чоловіків і жінок); халіфат (імамат) або елементи халіфату та ін. Особливості юридично модернізованої «просунутої», мусульманської правової сім’ї: республіка, вибори, парламент, партії, громадські об’єднання (все це заборонено у країнах правового фундаменталізму), існує розвинене законодавство (у країнах фундаменталізму говориться, що всі норми права (кануни) є в «священних книгах», і потрібно тільки зуміти витягти це з них, а інститути мусульманського права вважаються несумісними з європейським), скасовані мусульманські суди з покараннями, що калічать (таліон тощо). З 90-х років ХХ ст. у країнах мусульманського фундаменталізму є деякі зміни. У 2012 р. на конференції ісламських правознавців (муфтіїв та ін.) в Москві надано нові тлумачення деяких негативних інститутів ісламу (джихаду, халіфату, такфіру тощо).

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Коран, главная священная книга мусульман \о произв.\; Маджалла, кодифицированное законодательство Османской империи 1877 г. \о произв.\; Международная конференция исламских богословов \о ней\; Основной низам (закон) об управлении Саудовской Аравии 1992 г. \о произв.\; Сунна, сборник адаптов, традиций \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)