Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=история образования в Украине<.>
Загальна кількість знайдених документів : 65
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Патер І. Г.
Назва : Рец. на кн.: Гелей С. Д. - Л.: Вид-во Львівської комерційної академії, 2008. - 624 с.
Місце публікування : Український історичний журнал: Науковий журнал. - К.: НАН України, Ін-т історії України, Ін-т політичних і етнонаціональних досліджень, 2009. - № 5. - С. 219-222, І. Я. - (Соляр)
Примітки : В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Предметні рубрики: Історія, 19-20 стст.
История
Географіч. рубрики: Україна
Львів
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Святненко, Анна
Назва : Греко-католицька й Римо-католицька церкви в освітянській політиці самодержавства на Правобережній Україні (кінець ХVIII - перша половина ХІХ ст.)
Місце публікування : Київська старовина: Науковий історико-філологічний журнал. - К.: Журнал Київського славістичного ун-ту, 2009. - № 5/6. - С. 48-60
Примітки : Бібліографія : С.59-60 : 26 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 94(477)"177/183"
ББК : 63.3(4 Укр)5
Предметні рубрики: Історія, 18-19стст.
История
Географіч. рубрики: Україна
Украина
Правобережна Україна
Правобережная Украина
Російська імперія
Российская империя
Анотація: Предметом історичного аналізу є закони, устави, розпорядження російського самодержавства щодо регламентації діяльності іновірних церков в освітянській сфері на Правобережній Україні. Розпочинаючи загальноосвітню реформу, уряд переслідував політичні ц ілі - використати навчальні заклади як знаряддя для поширення свого впливу й авторитету серед населення. Дієвість заходу мала забезпечити мережа освітніх шкіл, якими на Правобережжі опікувалося іновірне духовенство. Через відсутність інших навчальних з акладів у краї й нестачу світських викладачів влада була змушена залучати до виховного процесу духовенство, при цьому підпорядкувавши монастирські й церковні школи державному відомству. Політичні події 1830-1831 рр. зумовили радикальність дій владних с труктур щодо діяльності церков. Оголошення навчальних закладів, опікуваних духовенством, "осередками польської пропаганди" було підставою для їх закриття й відсторонення духовенства від освітянської діяльності. Запровадженням цього заходу реалізовувал ася державна політика щодо зменшення впливу й ваги іновірних церков в Російській імперії.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кравченко О. О.
Назва : Погляди Пантелеймона Куліша на соціальне виховання
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2010. - № 2. - С. 141-149
Примітки : Бібліографія : С.149 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 37.015
ББК : 74.03
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Анотація: В статті розкриті та охарактеризовані погляди Пантелеймона Куліша на соціальне виховання. Становлення особистості, на думку педагога, відбувається під впливом конкретних соціокультурних умов, природних, географічних, соцально-побутових, національно-на родних чинників, зрештою - під впливом найближчого оточення індивіда. Особливої ваги П.О.Куліш надавав дошкільному вихованню. На думку П.О.Куліша, школа - один із основних інститутів соціалізації особистості, тому метою навчально-виховного процесу має бути розвиток розумових задатків та мислення дитини, створення сприятливих умов для входження її в соціум та пристосування до навколишнього середовища. Враховуючи особливості сімейного й шкільного виховання, педагог наголошував на потребі їхнього тіс ного взаємозв'язку, взаємодопомоги і взаємодоповнення. Лише за такої умови можна досягнути спільної мети - виховати соціально позитивні якості особистості.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кузь В. Г.
Назва : Навчально-виховний комплекс "школа - дошкільний навчальний заклад"
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2010. - № 2. - С. 115-120
Примітки : Бібліографія : С.120 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 371.3
ББК : 74.202
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Анотація: На основі вивчення теорії і практики двох видатних педагогів - А.С.Макаренка і В.О.Сухомлинського, які теоретично обгрунтували будування колективу на основі сімейності, тобто різновікового об'єднання дітей, і успішно упровадили цю ідею на практиці - і , власно кажучи, експеримента по організації навчально-виховного комплексу "Школа - дошкільний навчальний заклад" в малому селі був зроблений висновок про високу ефективність останнього. Функціонування навчально-виховної установи розв'язує низку соціа льних і педагогічних проблем, зокрема: зміцнення сільської малокомплектної школи; зміцнення села; вдосконалення громадського виховання дошкільнят на селі та їхню підготовку до школи; становлення комплексу як центру виховання на селі.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондар Л. С.
Назва : Питання співдружності школи і сім'ї у творчій спадщині В.О.Сухомлинсткого та О.А.Захаренка
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2010. - № 2. - С. 79-87
Примітки : Бібліографія : С.87 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 37.015
ББК : 74.03
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Анотація: В статті проаналізовані основні питання співдружності школи і сім'ї в педагогічній спадщині Сухомлинського і Захаренка. Розкриті загальні підходи і внесок кожного з цих видатних педагогів в створення і вдосконалення системи шкільно-сімейного виховання . Олександр Антонович Захаренка (1937-2002) - академік АПН України, директор Сахнівської середньої школи Корсунь-Шевченківського району. З усіх свіїх директорів-сучасників Захаренко завжди виокремлював Василя Сухомлинського. Велика схожість між В.О.Сухомлинським і О.А.Захаренком спостерігається в їхньому ставленні до офіційної педагогіки, організації навчального процесу, в підходах до дитини, поглядах на розвиток її мислення. В центрі уваги Павлиської й Сахнівської середніх шкіл перебувала сім'я.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Побірченко Н. С.
Назва : Формування неперервної педагогічної освіти як системи з погляду історичних перетворень (ІІ половина ХІХ - початок ХХ ст.)
Місце публікування : Педагогіка і психологія: Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К.: АПН України, 2010. - № 2. - С. 68-78
Примітки : Бібліографія : С.78 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 37.015
ББК : 74.03
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка, 19 ст., друга пол.
Образование. Педагогика, 20 ст., поч.
Анотація: Проаналізовано процес формування неперервної педагогічної освіти в Україні другої половини 19 - початку 20 століття з точки зору історичних перетворень.Висвітлена ієрархізована система неперервної освіти педагогічних працівників означеного періоду в к онтексті різних ознак організаційної та змістової єдності, взаємозв'язку та послідовності усіх ланок освіти. Початок розвитку системи неперервної педагогічної освіти ми пов'язуємо з кінцем Петровської епохи, коли в першій половині ХVIII ст. Київська д уховна академія стала осередком підготовки вчителів для національних шкіл. У 1802 р. створено центральний орган управління освітою - Міністерство народної освіти. Широка освітня реформа в Російській імперії зачепила всі ланки освіти - вищу, середню та початкову, активізувала пошуки нових форм педагогічної освіти. Після шкільної реформи 1864 р. особливо загострилася потреба в учительськихкадрах. Значні зміни в системі неперервної педагогічної освіти відбуваються після Жовтневого перевороту. Створен ня в 1925 р. Державного науково-методологічного комітету започаткувало новий етап керівництва післядипломною освітою.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бородай, Ірина
Назва : До історії становлення зоотехнічної науки в Україні
Місце публікування : Київська старовина: Науковий історико-філологічний журнал. - К.: Журнал Київського славістичного ун-ту, 2010. - № 1. - С. 3-10
Примітки : Бібліографія : С.10 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 001(091)
ББК : 72.3
Предметні рубрики: Наука. Наукознавство, 19 ст.
Наука. Науковедение, 20 ст. поч.
Географіч. рубрики: Україна
Украина
Анотація: На теренах колишньої Російської імперії основи сільськогосподарських наук, у тому числі й зоотехнічної, були закладені в другій половині ХІХ - на початку ХХ століть. Предтечею становлення зоотехнії як науки було запровадження вищої агрономічної освіти , у лоні якої вона розвивалася впритул до 20-х років ХХ століття. З огляду на зазначене виникає необхідність у пошуку спільних витоків формування сільськогосподарської науки та її складової - зоотехнії.
Перейти к внешнему ресурсу: Текст статьи
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Чуткий, Андрій
Назва : Еволюція студентського контингенту Київського комерційного інституту
Місце публікування : Київська старовина: Науковий історико-філологічний журнал. - К.: Журнал Київського славістичного ун-ту, 2010. - № 1. - С. 35-45
Примітки : Бібліографія : С.44-45 : 35 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 37.015
ББК : 74.03
Предметні рубрики: Освіта. Педагогіка, 20 ст. поч.
Образование. Педагогика
Географіч. рубрики: Україна
Украина
Анотація: Дана розвідка присвячена вивченню студентського контингенту Київських комерційних курсів та Київського комерційного інституту. На основі виявленого та опрацьованого масиву архівних документів можна стверджувати, що навчальний процес та політика керівництва Київського комерційного інституту щодо студентства вирізнялась значним лібералізмом і намаганням створити широкі можливості для здобуття освіти всіма групами населення. Тож цей вищий навчальний заклад став першим, де вдалось створити рівні умови для навчання осіб обох статей. Також підтверджується відома теза щодо поступового збільшення студентського контингенту.
Перейти к внешнему ресурсу: Текст статьи
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Беллецца С. А.
Назва : Освіта в Україні під час нацистської окупації (на матеріалах Дніпропетровської області)
Місце публікування : Український історичний журнал: Науковий журнал. - К.: НАН України, Ін-т історії України, Ін-т політичних і етнонаціональних досліджень, 2010. - № 3. - С. 78-91
Примітки : Бібліографія : С.89-91 : 91 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 94(477)"1941/1943"
ББК : 63.3(4Укр)6
Предметні рубрики: Історія
История
Географіч. рубрики: Україна
Украина
Дніпропетровська область
Днепропетровская область
Анотація: Проаналізовано ситуацію у сфері освіти в ґенеральній окрузі Дніпропетровськ із точки зору діалектики наказів німецьких керівників та заходів, що їх уживали місцеві допоміжні адміністративні структури. Показано, як в освітній галузі втілювались основні риси національної (расової) та соціальної політики окупантів.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пасічник М. С. (професор кафедри українознавства Української академії друкарства; доктор історичних наук)
Назва : Доля освіти, культури та духовності українського народу в другій половині 50 - 70-х років XVII ст.
Місце публікування : Грані: Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - Д.: Дніпропетровський нац. ун-т, Центр соц.-політ.досліджень, 2010. - № 5. - С. 3-7
Примітки : Бібліографія : С.7 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК : 94(477)"16"
ББК : 63.3(4Укр)4
Предметні рубрики: Історія, 17 ст.
История, 17 ст.
Географіч. рубрики: Україна
Украина
Анотація: Проаналізовано становище освіти та проблеми розвитку культури, церковного життя українського народу у 50-70-і рр. 17 ст. (доба Руїни). Розглянуто діяльність братських шкіл, їх роль у розвитку друкарства; релігійну ситуацію, а саме перехід Київської ми трополії під юрисдикцію Московського патріархату.
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)