Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
Знайдено у інших БД:
Каталог книг (3)
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>K=духовность личности<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
17
Показані документи
с 1 за 17
>
1.
Антоненко, Т. Л.
Психологічні основи впливу ціннісно-смислової сфери на професійне становлення майбутнього фахівця / Т. Л. Антоненко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. -
№ 4
. - С. 26-36. - Бібліографія : С.35-36 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
377
ББК
74.5
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
акмеологический подход
--
акмеологічний підхід
--
аксиологический подход
--
аксіологічний підхід
--
вища освіта
--
высшее образование
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
підготовка фахівців
--
подготовка специалистов
--
професійне становлення
--
професіоналізм фахівця
--
профессионализм специалиста
--
профессиональное становление
--
ценности
--
ценностно-смысловая сфера
--
ценностные ориентации
--
ціннісні орієнтації
--
ціннісно-смислова сфера
--
цінності
Анотація:
В статті розкрито сутність ціннісно-смислової сфери майбутнього спеціаліста, розглянуті акмеологічний та аксеологічний підходи щодо досконалості людини, формування людини культури, людини-професіонала. Важливим завданням психології є розвиток специфіч но людського в людині; становлення ціннісно-смислової сфери - визначальна психічна особливість юнацького віку, в якому відбувається особистісне, професійне, соціальне й духовно-практичне самовизначення; система цінностей, яку приймає майбутній фахівец ь, формує його ціннісну свідомість; найвищим рівнем ціннісно-смислового світу особистості є ідеал як"образ-взірець, як втілення того, чим може стати особистість, стимул і регулятор її розвитку".
Знайти схожі
>
2.
Голуб, Наталія
(кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
Проблема духовного розвитку особистості в лінгводидактичній спадщині Л.В. Скуратівського / Н. Голуб> // Українська мова і література в школі. - 2011. -
№ 4
. - С. 58-60. - Бібліографія : С.61 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
духовний розвиток
--
духовні цінності
--
духовність
--
духовное развитие
--
духовность
личности
--
духовные ценности
--
лингводидактика
--
лінгводидактика
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
науковці-методисти
--
персоналии филологов
--
персоналії філологів
--
украинский язык
--
українська мова
--
ученые-методисты
Анотація:
У статті представлен аналіз поглядів Л.В. Скуратіського на проблему формування духовних цінностей особистості, шляхи її становлення, а також світглядні засади, що сприяють збагаченню мовлення людини.
Дод.точки доступу:
Скуратівський, Леонід Віталійович \про нього\; Скуратовский, Леонид Витальевич \о нем\
Знайти схожі
>
3.
Скуратівський, Л. В.
Питання духовності як філософська та методична проблема / Л. В. Скуратівський> // Українська мова і література в школі. - 2011. -
№ 4
. - С. 16-19. - Бібліографія : С.19 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
духовний розвиток
--
духовність особистості
--
духовное развитие
--
духовность
в образовании
--
духовность
личности
--
лингводидактика
--
лінгводидактика
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
украинский язык
--
українська мова
Анотація:
Автор статті вивчає духовність як філософську та методичну проблему в аспекті лінгводидактики.
Знайти схожі
>
4.
Кримський, Сергій
(доктор філософських наук).
Бесіди з Кримським. "Розум, настояний на совісті" [Інтерв'ю] / Кримський С. ; Брала інтерв'ю Т.Чайка> // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2011. -
№ 5
. - С. 89-94
УДК
1(477)
ББК
87.3(4 укр)
Рубрики:
Філософія
Філософія України
Философия
Философия Украины
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
українська філософія
--
українські філософи
--
філософські концепції
--
ідея моральності
--
ідея моральності пізнання
--
духовність особистості
--
монадні особистості
--
епістемологія
--
украинская философия
--
украинские философы
--
философские концепции
--
идея нравственности
--
идея нравственности познания
--
духовность
личности
--
эпистемология
Анотація:
Інтерв'ю з українським вченим С. Кримським про творчу спадщину та основи концепції, основна ідея якої - моральність пізнання. Розум, настояний на совісті, - це про нього, як про вченого, так і про людину.
Дод.точки доступу:
Кримський, Сергій Борисович (доктор філософських наук) \про нього\; Чайка, Тетяна (кандидат філософських наук; науковий співробітник Інституту філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України) \про неї\; Крымский, С.Б. \о нем\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
5.
Кримський, Сергій Борисович
(доктор філософських наук).
Бесіди з Кримським. "Екзистенційне крещендо" [Інтерв'ю] / Брала інтерв'ю Т. Чайка> // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2011. -
№ 6
. - С. 98-103
УДК
1(477)
ББК
87.3(4 укр)
Рубрики:
Філософія
Філософія України
Философия
Философия Украины
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
українська філософія
--
вчені-філософи
--
автобіографії вчених
--
екзистенційне крещендо
--
духовність особистості
--
украинская философия
--
ученые-философы
--
автобиографии ученых
--
экзистенциальное крещендо
--
духовность
личности
Анотація:
Бесіди з видатним філософом про людську духовність, як саморозбудову особистості; добро і зло; проблему насилля і ненасилля; про приннцип екзистенційного крещендо.
Дод.точки доступу:
Кримський, Сергій Борисович (доктор філософських наук) \про нього\; Чайка, Тетяна (кандидат філософських наук; науковий співробітник Інституту філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України) \про неї\; Крымский, С.Б. (доктор философских наук) \о нем\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
6.
Сухина, Игорь Григорьевич
(докторант кафедры культурологии имени В. И. Вернадского; кандидат философских наук; доцент).
Корреляция понятий "личность", "
духовность
", "культура" в ракурсе аксиологической интерпретации / И.Г. Сухина> // Грані. - 2012. -
№ 2
. - С. 33-40. - Бібліографія : С.40 : 10 назв
УДК
11/12
ББК
87.21
Рубрики:
Філософія
Философия
Кл.слова (ненормовані):
аксиология
--
аксіологія
--
буття людини
--
бытие человека
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
загальнолюдські цінності
--
культура
--
личность
--
общечеловеческие ценности
--
особистість
--
реалізація можливостей
--
самореализация
--
самореалізація
--
философия и культура
--
філософія і культура
--
ценности
личности
--
цінності особистості
Анотація:
Представлена аксиологическая интерпретация понятий "личность", "
духовность
", "культура", и в этом аксиологическом контексте рассмотрена их корреляция. Обосновано культуротворческое понимание смысла и назначения человеческого бытия в его личностной актуализации.
Дод.точки доступу:
Гуссерль, Эдмунд (немецкий философ; основатель феноменологии ; 1859-1938) \о нем\
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
7.
Карленко, Н. В.
(здобувач Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
Духовність та самоактуалізація: філософсько-освітній вимір / Н. В. Карленко> // Грані. - 2012. -
№ 4
. - С. 65-71. - Бібліографія : С.71 : 4 назви
УДК
130
ББК
87
Рубрики:
Філософія
Философия
Кл.слова (ненормовані):
духовність особистості
--
духовность
личности
--
личность
--
особистість
--
самоактуализация
--
самоактуалізація
--
философия образования
--
філософія освіти
Анотація:
Обгрунтовано філософсько-освітні засади аналізу взаємозв'язку духовності та самоактуалізації особистості.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
8.
Хоружа, Людмила
(доктор педагогічних наук; професор; проректор з наукової роботи).
Духовно-моральне виховання школярів в Україні: досвід та шляхи вдосконалення / Л. Хоружа, В. Киричок> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. -
№ 4/5
. - С. 26-32. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
371.4
ББК
74.200
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Теорія і методика виховання
Образование. Педагогика
Теория и методика воспитания
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
виховний процес
--
воспитательный процесс
--
навчально-виховний процес
--
учебно-воспитательный процесс
--
загальноосвітні учбові заклади
--
общеобразовательные учебные заведения
--
навчальні курси
--
учебные курсы
--
виховання школярів
--
воспитание школьников
--
духовно-моральне виховання
--
духовно-моральное воспитание
--
моральні цінності
--
моральные ценности
--
християнська етика
--
христианская техника
--
світська етика
--
светская этика
--
релігійна етика
--
религиозная этика
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
напрями розвитку духовності особистості
--
направления развития духовности
личности
--
світський напрямок
--
светское направление
--
культурологічний напрямок
--
культурологическое направление
--
суспільно-релігійний напрямок
--
общественно-религиозное направление
--
конфесійний напрямок
--
конфессионное направление
Анотація:
Проаналізовано особливості впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах України курсів духовно-морального виховання школярів з етики та християнської етики. Визначено суперечності, проблеми цього процесу та перспективи їх подолання.
Дод.точки доступу:
Киричок, Віра (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії морального та естетичного виховання)
Знайти схожі
>
9.
06
С 92
Данилевська, М. І.
Культурні орієнтації студентів технічних спеціальностей у класичному університеті / М. І. Данилевська> // Східноукраїнський національний університет імені В. Даля : збірник наукових праць. - Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2012. -
Вип. 3(50)
: Духовність особистості: методологія, теорія і практика. - С. 49-55. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
378.4.017.92:62
Рубрики:
Технічна освіта
Техническое образование
Культура
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
технічна освіта
--
техническое образование
--
культурні орієнтації
--
культурные ориентации
--
моральне виховання
--
нравственное воспитание
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
українська молодь
--
украинская молодежь
--
професійна освіта
--
профессиональное образование
--
студентська молодь
--
студенческая молодежь
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
10.
Рогова, О. Г.
(Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України).
Сучасна освіта в проблемному полі екзистенціалізму / О. Г. Рогова> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. -
№ 9
. - С. 23-28. - Література : С.27-28 : 7 назв.
УДК
37.013.73
ББК
74.0
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
гуманистическая педагогика
--
гуманистическая стратегия образования
--
гуманістична педагогіка
--
духовність в освіті
--
духовність особистості
--
духовность
в образовании
--
духовность
личности
--
екзистенціалізм
--
екзистенція
--
философия образования
--
философия экзистенциализма
--
філософія екзистенціалізму
--
філософія освіти
--
экзистенциализм
--
экзистенция
Анотація:
Перспективи розвитку гуманістичної освіти в проблемному просторі екзистенціалізму розглянуті в контексті їх глибинного зв'язку, який до сьогодення слабо рефлексується у філософії освіти.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
11.
Рибалка, Валентин Васильович
(доктор психологічних наук; професор; головний науковий співробітник відділу педагогічної психології і психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України; м. Київ).
Визначення особистості та суспільно-особистісна орієнтація професійної підготовки й інтелектуальної праці психологів і педагогів / В. В. Рибалка> // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. - 2014. -
№ 1
. - С. 57-69. - Бібліогр. в кінці ст. 17 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК
88.37
Рубрики:
Психология
личности
Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
категорії особистості
--
контентно-частотний аналіз визначень особистості
--
атрибутивна формула особистості
--
персонологічний інтелект
--
психолого-педагогічна робота
--
категории
личности
--
контентно-частотный анализ определений
личности
--
атрибутивная формула
личности
--
персонологический интеллект
--
психолого-педагогическая работа
--
особистісна орієнтація
--
личностная ориентация
--
суспільність особистості
--
общественность
личности
--
креативність особистості
--
креативность
личности
--
гуманізм особистості
--
гуманизм
личности
--
рефлексивність особистості
--
рефлексивность
личности
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
антиномічність особистості
--
антиномичность
личности
--
персонологічне мислення
--
персонологическое мышление
Анотація:
Простежено формування інтелектуальної мотиваційно-змістової установки на сприйняття і розуміння людини як особистості під час контент-аналізування існуючих у вітчизняній науці визначень особистості з формально-логічної точки зору. Подано результати контентно-частотного аналізування визначення категорії особистості, яка утворюється структурною ієрархією низки головних атрибутивних категорій і понять; розроблено сукупну атрибутивну формулу особистості та відповідну до неї характеристику перрсонологічного інтелекту філософів, психологів і педагогів.
Знайти схожі
>
12.
Рєзніков, С. І.
(Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Дніпропетровськ).
Науковий та релігійний дискурси у методології філософсько-освітнього дослідження феномена духовності / С. І. Рєзніков> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. -
№ 6
. - С. 59-63. - Література : С.63 : 10 назв
УДК
37.013
ББК
74.00
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
духовні цінності
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
духовные ценности
--
методолгія філософсько-освітнього дослідження
--
методология философско-образовательного исследования
--
науковий дискурс
--
научный дискурс
--
религиозный дискурс
--
релігійний дискурс
--
философия образования
--
філософія освіти
Анотація:
Проведений у даній статті аналіз відносин релігії та науки показує, що застосовність принципу синтезу наукових та трансцендентно-релігійних підходів для дослідження духовності виглядає цілком обгрунтовано. Як наука, так і більшою мірою релігія змінюют ь людину та її духовний світ, роблять сприйняття світу людиною більш диференційованим, а мислення - більш універсальним і концептуальним. І релігія, і наука пред'являють до особистості людини, її духовних якостей високі вимоги. Проте при цьому пріорит ет все ж таки потрібно визнати за підходами релігійно-трансцендентального напряму, оскільки наука дисциплінує і розвиває розум, а релігія - духовний світ людини.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
13.
Рогова, О. Г.
(Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Дніпропетровськ).
Духовні сенси культуроцетричної освіти / О. Г. Рогова> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. -
№ 7
. - С. 31-37. - Література : С. 36-37 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.013
ББК
74.00
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
духовний сенс людини
--
духовні цінності
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
духовные ценности
--
духовный смысл человека
--
культура и образование
--
культура і освіта
--
культуроцентрическое образование
--
культуроцентрична освіта
--
постмодернизм в образовании
--
постмодернізм в освіті
--
религиозная культура
--
релігійна культура
--
философия образования
--
философия постмодерна
--
філософія освіти
--
філософія постмодерна
Анотація:
Нові підходи до навчання та виховання в ціннісному просторі вимагають уточнення ролі культури в особистісному пошуку духовно-ціннісних сенсів в умовах постмодерну. При дослідженні духовних сенсів культурологічної освіти застосовувалися методи системно го, соціокультурного та компаративного аналізу. Культурологічний підхід дозволив проаналізувати зміцнення засад духовної культури у змісті сучасної освіти. Обгрунтовано значення культурологічної освіти для процесів культурної ідентифікації, культурног о наслідування й "укорінення" індивіда в культурну традицію, що є засобами формування духовності особистості в умовах постмодерну. Духовно-ціннісний освітній сенс культури полягає в змінах, що відбуваються в особистості в процесі культурологічнох осві ти.
Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
14.
Бех, І. Д.
(доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор ).
Виховна гуманістична парадигма в освітній інновації / І. Д. Бех> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. -
№ 2
. - С. 5-13. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
37.013
ББК
74.00
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
гуманистические парадигмы
--
гуманистические парадигмы образования
--
гуманітарні парадигми
--
гуманітарні парадигми освіти
--
духовна рефлексія
--
духовная рефлексия
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
инновации в образовании
--
инновации в педагогике
--
інновації в освіті
--
інновації в педагогіці
--
личностная рефлексия
--
особистісна рефлексія
--
образовательные инновации
--
освітні інновації
--
людський образ
--
человеческий образ
--
бажання бути собою
--
желание быть собою
--
духовне самовдосконалення
--
духовное самоусовершенствование
--
гуманістичний діалог
--
гуманистический диалог
--
смислова цінність
--
смысловая ценность
--
емоційні переживання
--
эмоциональные переживания
Анотація:
Розкрито сутність виховної гуманістичної парадигми як учіння про вміння особистості "володарювати над собою". Це свідоме й вільне оволодіння підростаючою особистістю духовно-моральною цінністю. Проаналізовано особистісну рефлексію як самоперетворювальну техніку. Вводяться поняття "людський образ" та "бажання бути собою".
Знайти схожі
>
15.
Поліщук, Н. В.
Особливості формування духовної картини світу у молоді в епоху інформаційно-високотехнологічного науково-технічного прогресу [Текст] / Н. В. Поліщук> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2016. -
№ 8
. - С. 31-39. - Література : 20 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
1:316
ББК
60.024
Рубрики:
Соціальна філософія
Социальная философия
Кл.слова (ненормовані):
антропокосмизм
--
антропокосмическая педагогика
--
антропокосмізм
--
антропокосмічна педагогіка
--
виховання духовності
--
воспитание духовности
--
духовна культура
--
духовная культура
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
информационно-высокотехнологический прогресс
--
інформаційно-високотехнологічний прогрес
--
картина мира
--
картина світу
--
науково-технічний прогрес
--
научно-технический прогресс
--
философия образования
--
філософія освіти
Анотація:
Обгрунтовано необхідність формування духовної картини світу, зокрема антропокосмічної, у молодого покоління на сучасному етапі розвитку багатокризового суспільства.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
16.
Полищук, Н. В.
Изменение духовного состояния молодежи на современном этапе информационно-высокотехнологического прогресса: философско-образовательный аспект [Текст] / Н. В. Полищук> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2016. -
№ № 9
. - С. 149-156. - Литература : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
130.12
ББК
87.6
Рубрики:
Соціальна філософія
Социальная философия
Кл.слова (ненормовані):
антропокосмическая педагогика
--
антропокосмічна педагогіка
--
духовність особистості
--
духовность
личности
--
духовность
молодёжи
--
духовність молоді
--
информационно-высокотехнологический прогресс
--
інформаційно-високотехнологічний прогрес
--
науково-технічний прогрес
--
научно-технический прогресс
--
философия образования
--
філософія освіти
Анотація:
Автор исследует факторы изменения духовного состояния молодежи на современном этапе научно-технического развития общества, который сопровождается производством чрезвычайно большого количества материальных благ.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
17.
Східноукраїнський національний університет імені В. Даля
Апрєлєва, І. В.
Роль музично-ритмічної гімнастикиу процесі морально-естетичного виховання дітей дошкільного віку / І. В. Апрєлєва, М. С. Пивоваренко> //
Збірник наукових праць / Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2020. -
Вип. 3 (96)
: Духовність особистості: методологія, теорія і практика. - С. 17-27. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
372.2.015.31:[17.022.1+7:796.412(045)
Рубрики:
Освіта
Образование
Етика
Этика
Гімнастика
Гимнастика
Кл.слова (ненормовані):
духовність особистості
--
духовность
личности
--
моральне виховання
--
нравственное воспитание
--
естетичне виховання
--
эстетическое воспитание
--
фізичне виховання
--
физическое воспитание
--
музично-ритмічне виховання
--
музыкально-ритмическое воспитание
--
музично-ритмічна гімнастика
--
музыкально-ритмическая гимнастика
--
культура руху
--
культура движения
Дод.точки доступу:
Пивоваренко, М. С.; Східноукраїнський національний університет імені В. Даля
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)