Січкаренко, Галина
    Початок формування державної політики в галузі вищої освіти в Україні (кінець 1980 - початок 1990 рр.) / Галина Січкаренко // Історичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 19-30. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Образование. Педагогика
   Освіта. Педагогіка

   Україна, 20 ст.кінець
Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- политика образовательная -- політика освітня -- политика в сфере образования -- політика в сфері освіти -- управление образованием -- управління освітою
Анотація: На базі архівних документів Міністерства освіти і науки України розглядаються перші кроки у формуванні національної системи управління вищою освітою наприкінці 1980 - початку 1990 рр. (нормативно-правові акти, акредитація вищих навчальних закладів, ат естація науково-педагогічних кадрів).





    Рудишин, С. Д.
    Методолгічна основа формування змісту професійного навчання й виховання студентів екологів у вищій школі / С. Д. Рудишин // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 3. - С. 47-55. - Бібліографія : С.55 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виховання студентів -- вища освіта -- вища освіта України -- воспитание студентов -- высшее образование -- высшее образование Украины -- екологічна освіта -- екологічне виховання -- методология образования -- методологія освіти -- підготовка екологів -- підготовка фахівців -- подготовка специалистов -- подготовка экологов -- професійна освіта -- профессиональное образование -- экологическое воспитание -- экологическое образование
Анотація: Методологічною основою змісту вищої екологічної освіти і виховання в контексті сталого розвитку є екоеволюційна парадигма симбіоза трьох систем "людина - біосфера - техніка". Біологічні знання розглядаються як базові при формуванні професійної компете нтності майбутніх екологів. Саме біологічна складова екологічних знань з урахуванням соціального аспекту сприяє гуманізації; дає змогу майбутньому фахівцеві емоційно й морально приєднатися до гуманістичної традиції в ставленні до навколишнього природн ого середовища.





    Курбатов, С.
    Про формування рейтингів університетів в Україні / С. Курбатов // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 3. - С. 111-120. - Бібліографія : С.119-120 : 17 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- качество образования -- концепция формирования университетских рейтингов -- концепція формування університетських рейтингів -- рейтинг внз -- рейтинг ВУЗов -- рейтинг университетов -- рейтинг університетів -- университеты Украины -- університети України -- якість освіти
Анотація: Останнім часом у ЗМІ опубліковано чимало різноманітних рейтингів закладів вищої освіти України, які отримали діаметрально протилежні оцінки громадськості. В педагогічних колах нині точиться гостра дискусія про створення єдиного науково-методологічного підгрунтя оцінювання університетської діяльності. Запропонована концепція формування університетських рейтингів в Україні, ухвалена в Інституті вищої освіти АПН України.





    Таланова, Ж. В.
    Реалізація компетентнісного підходу в докторській підготовці: європейський досвід / Ж. В. Таланова // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 3. - С. 90-98. - Бібліографія : С.97-98 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- докторантура -- докторская подготовка -- докторские программы -- докторська підготовка -- докторські програми -- европейская концепция компетентносного подхода -- европейское исследовательское пространство -- европейское образование -- европейское образовательное пространство -- європейська концепція компетентнісного підходу -- європейська освіта -- європейський дослідницький простір -- європейський освітній простір -- кадри вузів -- кадры вузов -- ключевые компетентности -- ключові компетентності -- компетентнісний підхід -- компетентність -- компетентностный подход -- компетентность -- підготовка фахівців -- подготовка специалистов -- професорсько-викладацький склад -- профессорско-преподавательский состав
Анотація: В статті розглянут європейський досвід розробки компетентностей докторантів. Визначен взаємозв'язок навчальної, дослідницької та викладацької складових в реалізації компетентнісного підходу в докторській підготовці. Європейські експертні групи в межах проекту розробили перелік із 30 загальних компетентностей для фахівців з вищою освітою, декотрі з них є ключовими для докторської підготовки. Це дослідницькі навички, або спроможність проводити дослідження на відповідному рівні; здатність генерувати н ові ідеї; здатність працювати разом з іншими фахівцями задля загальної мети (робота в команді). Значущою для більшості докторських кандидатів є компетентність викладання.





    Артемов, Ю. І.
    Створення інформаційно-освітнього порталу як важлива складова стратегії розвитку Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В.О.Сухомлинського / Ю. І. Артемов // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 1. - С. 144-149. - Бібліографія : С.149 : 2 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 78с
Рубрики: Бібліотечна справа
   Библиотечное дело

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
библиотеки Украины -- библиотечно-информационный ресурс -- библиотечные порталы -- бібліотеки України -- бібліотечні портали -- бібліотечно-інформаційний ресурс -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- интернет-портал -- информационная культура пользователей -- информационные технологии в библиотечном деле -- інтернет-портал -- інформаційна культура -- інформаційна культура користувачів -- інформаційні технології в бібліотечній справі -- мега-портал -- образование Украины -- освіта України
Анотація: Дано визначення бібліотечно-інформаційного ресурсу та інтернет-порталу в контексті інформаційного забезпечення освітнього процесу. Розкриті етапи стратегічного розвитку представництва ДНПБ України ім.В.О.Сухомлинського в інтернеті, сутність і роль мег апорталу в забезпеченні рівного доступу користувачів України до бібліотечно-інформаційних ресурсів освітньої спрямованості незалежно від їхнього місця перебування, статусу, рівня підготовки й часу доби.


Дод.точки доступу:
Госудаоственная научно-педагогическая библиотека Украины им. В.А. Сухомлинского \о ней\; Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В.О. Сухомлинського \о ней\




    Пальчук, М. І.
    Глобалізаційні процеси в єдиному освітньому просторі та їхній вплив на стратегічний розвиток професійної освіти / М. І. Пальчук // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 1. - С. 38-49. - Бібліографія : С.47-49 : 20 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.5
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
    Європа

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- европейское образовательное пространство -- європейський освітній простір -- зарубежное образование -- зарубіжна освіта -- интеграция образования -- интернационализация образования -- інтеграція освіти -- інтернаціоналізація освіти -- модернизация образования -- модернізація освіти -- образование в Европейском Союзе -- образование и глобализация -- образование и рынок труда -- образовательное пространство -- освіта в Європейському Союзі -- освіта і глобалізація -- освіта і ринок праці -- освітній простір -- професійна освіта -- профессиональное образование -- стратегическое развитие -- стратегічний розвиток
Анотація: Розглянуті проблеми впливу глобалізаційних процесів на розвиток професійної освіти в умовах загальноєвропейської інтеграції. Розкриті особливості розвитку системи професійної освіти в країнах ЄС. Обгрунтована необхідність орієнтації професійної освіти на світовий ринок праці.


Дод.точки доступу:
Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\




    Артемов, В. Ю.
    Іноземний досвід підготовки фахівців із захисту інформації з обмеженим доступом: компетентнісний підхід / В. Ю. Артемов // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 1. - С. 130-134. - Бібліографія : С.134 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.5
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- зарубежное образование -- зарубіжна освіта -- захист інформації -- защита информации -- информация с ограниченным доступом -- інформація з обмеженим доступом -- компетентнісний підхід -- компетентність -- компетентностный подход -- компетентность -- образование в Европейском Союзе -- освіта в Європейському Союзі -- підготовка спеціалістів -- подготовка специалистов -- професійна культура фахівця -- професійна освіта -- професійне виховання вчителя -- профессиональная культура специалиста -- профессиональное воспитание -- профессиональное образование -- специалисты по защите информации -- спеціалісти із захисту інформації
Анотація: Проаналізован іноземний досвід підготовки фахівців із захисту інформації, заснований на вимогах міжнародного стандарту ISO 27001. Проекстрапольовані міжнародні компетенції на вітчизняну систему знань, умінь та навичок. Зроблено висновок, що професійне становлення особистості залежить від діалектичноїєдності хаотичного й спрямованого в освітньому та виховному процесах. І неможливо, принаймні для слов'янської ментальності, концентруватися на формуванні компетентності особистості, не враховуючи склад ових її професійного виховання.


Дод.точки доступу:
Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\




    Загірняк, М.
    Запровадження національного індексу цитування як важливий елемент ранжування вищих навчальних закладів на шляху до якості та їх визнання у світі / М. Загірняк // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 120-129. - Бібліографія : С.129 : 17 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
бази даних -- базы данных -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- индекс цитирования -- індекс цитування -- качество высшего образования -- качество образования -- национальный индекс цитирования -- національний індекс цитування -- образование Украины -- освіта України -- ранжирование ВУЗов -- ранжирование университетов -- ранжування ВНЗ -- ранжування університетів -- рейтинг вузів -- рейтинг ВУЗов -- рейтинг университетов -- рейтинг університетів -- якість вищої освіти -- якість освіти
Анотація: На основі аналізу світових методик ранжування університетів визначені основні напрями роботи українських вузів з метою їх входження до світових рейтингів, обгрунтована можливість і доцільність створення національного індексу цитування як аналітичної системи й інструменту для оцінки наукової діяльності. Національний індекс цитування може бути використаний для коректування списку "обраних" за допомогою кількісних бібліометричних методів: можна буде ідентифікувати часто цитовані журнали з виданнями з списку ВАКу, а також ухвалити включення їх до цього списку. Певною мірою сам факт індексування є показником престижу журналу.





    Скульська, В. Є.
    Соціально-економічні чинники розвитку професійного навчання незайнятого насалення в сучасних умовах / В. Є. Скульська // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 62-68. - Бібліографія : С.67-68 : 2 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.5
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- вища професійна освіта -- высшее образование -- высшее образование Украины -- высшее профессиональное образование -- зайнятість населення -- занятость населения -- незайняте населення -- незанятое население -- образование Украины -- освіта України -- професійна освіта -- професійна підготовка -- професійна підготовка незайнятого населення -- професійне навчання -- профессиональная подготовка -- профессиональная подготовка незанятого населения -- профессиональное образование -- профессиональное обучение -- ринок праці -- рынок труда
Анотація: В статті розкрито соціально-економічні проблеми розвитку професійного навчання незайнятого населення України. На основі економіко-статистичного аналізу стану професійного навчання незайнятого населення визначені соціально-економічні чинники, що вплива ють на якість та результативність навчання цієї категорії громадян. Запропоновані шляхи удосконалення системи професійного навчання незайнятого населення.





    Зіньковський, Ю. Ф.
    Досвід Болонських перетворень вітчизняної освіти / Ю. Ф. Зіньковський // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 57-61. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
Болонский процесс -- Болонський процес -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- европейское образовательное пространство -- європейський освітній простір -- качество высшего образования -- качество образования -- образование Украины -- освіта України -- трициклова система навчання -- трицикловая система обучения -- якість вищої освіти -- якість освіти
Анотація: Означені головні завдання вітчизняної освіти, що виникли в зв'язку із входженням України в Болонський процес, а саме: гарантування якості освіти, прийняття трициклової системи навчання і елементів його творчої системи, визначення загальноєвропейських рівнів і термінів навчання, - і випливаючих звідси завдань і умов. Виконання Болонських угод означає, що наші випускники вишів отримають диплом європейського зразка, тобто матимуть можливість працевлаштуватися в будь-якій державі, яка підписала ці міжнародні домовленості. Україна за низкою важливих показників у галузі освіти - серед передових європейських і світових держав.





    Марценюк, В. П.
    Метод аналізу ієрархій для визначення ефективності інноваційних методик вивчення іноземної медичної лексики / В. П. Марценюк // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 96-105. - Бібліографія : С.104-105 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
викладання іноземних мов -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- инновационные технологии в образовании -- иностранные языки -- інноваційні технології викладання -- інноваційні технології навчання -- іноземні мови -- лексика медицинская -- иностранная медицинская лексика -- іноземна медична лексика -- медицинское образование -- медична лексика -- медична освіта -- метод анализа иерархий -- метод аналізу ієрархій -- методика викладання іноземних мов -- методика викладання іноземних мов в немовному ВУЗі -- методика преподавания иностранных языков -- методика преподавания иностранных языков в неязыковом вузе -- навчання лексиці -- образование Украины -- обучение лексике -- освіта України -- преподавание иностранных языков -- приоритеты образования -- пріоритети освіти
Анотація: Розглянуті найбільш пріоритетні технології при вивченні іноземних мов в Тернопільському державному медичному університеті ім.І.Я.Горбачевського, визначена роль викладачів і студентів в якісному вивченні іноземної мови. На основі проведеного аналізу отримано такий порядок пріоритетів запроваджуваних інноваційних методик для якісного вивчення іноземної мови: принципово найважливіше впровадження щоденного тестового контролю (54,0%) та системи навчальних матеріалів на Веб-порталі університету (27,8%) ; далі йдуть семестровий тестовий іспит (16,9%) та методика "єдиного дня" (1,3%).


Дод.точки доступу:
Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я.Горбачевського \о нем\




    Побірченко, Н. С.
    Формування неперервної педагогічної освіти як системи з погляду історичних перетворень (ІІ половина ХІХ - початок ХХ ст.) / Н. С. Побірченко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 68-78. - Бібліографія : С.78 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 19 ст., друга пол.
   Образование. Педагогика, 20 ст., поч.

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- вища педагогічна освіта -- высшее образование -- высшее образование Украины -- высшее педагогическое образование -- история образования -- история образования в Украине -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- неперервна освіта -- непрерывное образование -- освітня реформа -- педагогические кадры -- педагогическое образование -- педагогічна освіта -- педагогічні кадри -- підготовка вчителів -- післядипломна освіта -- подготовка учителей истории -- последипломное образование -- реформа образования -- управление образованием -- управління освітою
Анотація: Проаналізовано процес формування неперервної педагогічної освіти в Україні другої половини 19 - початку 20 століття з точки зору історичних перетворень.Висвітлена ієрархізована система неперервної освіти педагогічних працівників означеного періоду в к онтексті різних ознак організаційної та змістової єдності, взаємозв'язку та послідовності усіх ланок освіти. Початок розвитку системи неперервної педагогічної освіти ми пов'язуємо з кінцем Петровської епохи, коли в першій половині ХVIII ст. Київська д уховна академія стала осередком підготовки вчителів для національних шкіл. У 1802 р. створено центральний орган управління освітою - Міністерство народної освіти. Широка освітня реформа в Російській імперії зачепила всі ланки освіти - вищу, середню та початкову, активізувала пошуки нових форм педагогічної освіти. Після шкільної реформи 1864 р. особливо загострилася потреба в учительськихкадрах. Значні зміни в системі неперервної педагогічної освіти відбуваються після Жовтневого перевороту. Створен ня в 1925 р. Державного науково-методологічного комітету започаткувало новий етап керівництва післядипломною освітою.


Дод.точки доступу:
Министерство народного образования \о нем\; Міністерство народної освіти \о нем\




    Бородай, Ірина.
    До історії становлення зоотехнічної науки в Україні / Ірина Бородай // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 1. - С. 3-10. - Бібліографія : С.10 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 72.3
Рубрики: Наука. Наукознавство, 19 ст.
   Наука. Науковедение, 20 ст. поч.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
аграрна наука -- аграрна освіта -- аграрная наука -- аграрное образование -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- животноводство -- зоогигиена -- зоогігієна -- зоотехния -- зоотехнія -- история аграрной науки -- история науки -- история науки Украины -- история образования -- история образования в Украине -- історія аграрної науки -- історія науки -- історія науки України -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- образование Украины -- освіта України -- сельское хозяйство -- сельскохозяйственное образование -- сельскохозяйственные школы -- сільське господарство -- сільськогосподарська освіта -- сільськогосподарські школи -- тваринництво
Анотація: На теренах колишньої Російської імперії основи сільськогосподарських наук, у тому числі й зоотехнічної, були закладені в другій половині ХІХ - на початку ХХ століть. Предтечею становлення зоотехнії як науки було запровадження вищої агрономічної освіти , у лоні якої вона розвивалася впритул до 20-х років ХХ століття. З огляду на зазначене виникає необхідність у пошуку спільних витоків формування сільськогосподарської науки та її складової - зоотехнії.

Перейти к внешнему ресурсу: Текст статьи




    Чуткий, Андрій.
    Еволюція студентського контингенту Київського комерційного інституту / Андрій Чуткий // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 1. - С. 35-45. - Бібліографія : С.44-45 : 35 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 20 ст. поч.
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- вищі навчальні заклади -- высшее образование -- высшее образование Украины -- высшие учебные заведения -- история образования -- история образования в Украине -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- комерційні курси -- коммерческие курсы -- образование Украины -- освіта України -- склад студентства -- состав студенчества -- студентство -- студентство в історії -- студенчество -- студенчество в истории
Анотація: Дана розвідка присвячена вивченню студентського контингенту Київських комерційних курсів та Київського комерційного інституту. На основі виявленого та опрацьованого масиву архівних документів можна стверджувати, що навчальний процес та політика керівництва Київського комерційного інституту щодо студентства вирізнялась значним лібералізмом і намаганням створити широкі можливості для здобуття освіти всіма групами населення. Тож цей вищий навчальний заклад став першим, де вдалось створити рівні умови для навчання осіб обох статей. Також підтверджується відома теза щодо поступового збільшення студентського контингенту.

Перейти к внешнему ресурсу: Текст статьи

Дод.точки доступу:
Киевский коммерческий институт \о нем\; Київський комерційний інститут \о нем\




    Голікова, Олена.
    Польський період історії Харківського національного аграрного університету імені В.В. Докучаєва (1816-1914 рр.) / Олена Голікова // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 2. - С. 124-132. - Бібліографія : С.132 : 25 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4Укр)5
Рубрики: Історія, 19 ст.
   История, 20 ст. поч.

   Російська імперія
    Российская империя

    Україна

    Украина

    Польща

    Польша

Кл.слова (ненормовані):
аграрна освіта -- аграрное образование -- вища освіта України -- вищі навчальні заклади України -- высшее образование Украины -- высшие учебные заведения -- история высшего образования -- історія вищої освіти
Анотація: Перший у Російській імперії вищий сільськогосподарський навчальний заклад було засновано 5 жовтня 1816 р. у Маримонті, передмісті Варшави. У 1862 р. інститут було переведено в посад Нова-Александрія Люблінської губернії, де він знаходився до початку Першої світової війни. Хронологічні межі даного дослідження охоплюють період від заснування закладу до його переїзду до Харкова у 1914 р. До 1921 р. інститут мав назву Ново-Александрійського інституту сільського господарства і лісівництва у Харкові.


Дод.точки доступу:
Ново-Александрійський інститут сільського господарства і лісівництва \о нем\; Ново-Александрийский институт сельского хозяйства и лесоводства \о нем\; Харьковский национальный аграрный университет имени В.В. Докучаева \о нем\; Харківський національний аграрний університет імені В.В. Докучаєва \о нем\; Маримонтський інститут сільського господарства і лісівництва \о нем\; Маримонтский институт сельского хозяйства и лесоведения \о нем\




    Дроздова, І. П.
    Мова і мовлення як засоби формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації / І. П. Дроздова // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 3. - С. 91-99. - Бібліографія : С.98-99 : 16 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.3
Рубрики: Психологія
   Психология

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- индивидуальное сознание -- информационная цивилизация -- індивідуальна свідомість -- інформаційна цивілізація -- мова і мовлення -- мовленнєва діяльність -- мовленнєвий розвиток особистості -- мовна особистість -- педагогическая психология -- педагогічна психологія -- професійна свідомість -- професійне мовлення -- професійний дискурс -- профессиональная речь -- профессиональное сознание -- профессиональный дискурс -- речевая деятельность -- речевое развитие личности -- речь -- философия образования -- філософія освіти -- язык и речь -- языковая личность
Анотація: Визначені аспекти порівняння мови і мовлення як способів формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації третього тисячоліття. Дослідження пізнавальних можливостей мови у формуванні професійного мовлення й мислення студентів, зокрема творчого мислення й мовлення як прояву комплексу соціально-психічних і фізіологічних якостей, у саморозвитку, самореалізації й самовдосконаленні студентів, а також у формуванні професійно довершеної особистості з урахува нням становлення й розвитку україномовного професійного мовлення студентів вишів нефілологічного профілю винятково важливе, адже за допомогою рідної мови майбутні фахівці опановують загальну логіку прородного процесу спілкування, здобувають освіту й п рофесійно вдосконалюються.





    Слюсаренко, В. О.
    Вплив психічних чинників на розвиток педагогічних здібностей майбутнього вчителя музики під час навчання в педагогічному закладі / В. О. Слюсаренко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 3. - С. 73-79. - Бібліографія : С.79 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.40
Рубрики: Психологія
   Психология

Кл.слова (ненормовані):
будущие учителя музыки -- вища освіта -- вища освіта України -- вища педагогічна освіта -- высшее образование -- высшее образование Украины -- высшее педагогическое образование -- емпатія -- майбутні учителі музики -- музична освіта -- музыкальное образование -- педагогическая психология -- педагогические способности -- педагогическое образование -- педагогічна освіта -- педагогічна психологія -- педагогічні здібності -- підготовка учителів -- подготовка учителей -- психические факторы -- психічні чинники -- психология высшей школы -- психологія вищої школи -- эмпатия
Анотація: Розглянуто особливості педагогічної діяльності, сутність педагогічних здібностей вчителя і психолого-педагогічні чинники їх розвитку. В результаті експериментального дослідження виявлені психічні чинники, що сприяють розвитку педагогічних здібностей. Показан кореляційний зв'язок психологічних чинників з успішністю навчання з предмета "Педагогіка" у студентів музичного факультету педагогічного закладу. Врахування в навчальній практиці вишів музичного напрямку виявлених психічних чинників, що найбільше впливають на розвиток педагогічних здібностей під час навчання, сприятиме ефективності навчання з предмету "Педагогіка" та прискорить динаміку розвитку педагогічних здібностей на етапі професійного становлення майбутнього вчителя музики.





    Поляков, М. В. (ректор Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара; професор).
    Університет в Україні: класичний, національний, дослідницький / М. В. Поляков // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 5. - С. 151-157. - Бібліографія : С.157 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

    Европа

    Європа

    США

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта зарубіжних країн -- вища освіта України -- высшее образование в зарубежных странах -- высшее образование Украины -- дослідницькі університети -- европейские университеты -- європейські університети -- исследовательские университеты -- класичні університети -- классические университеты -- национальные университеты -- національні університети -- приватна вища освіта -- система вищої освіти -- система высшего образования -- университеты США -- університети США
Анотація: Визначено основні якісні і кількісні характеристики університетської системи освіти в Україні. Вивчена динаміка перетворень системи університетської освіти в Україні та початковий етап її переходу до використання моделі дослідницького університету. Проведено порівняльний аналіз структури систем вищих навчальнихї закладів в Україні, європейських країнах та США.


Дод.точки доступу:
Дныпропетровський автор




    Яременко, Максим.
    Яких козаків діти навчалися в Києво-Могилянській академії? / Максим Яременко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 3. - С. 3-19. - Бібліографія : С.15-19 : 66 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 18 ст.
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- Гетьманщина -- еліта Гетьманщини -- история высшего образования -- история образования -- история образования в Украине -- історія вищої освіти -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- казачество -- козацтво -- козацька верхівка -- козацька старшина -- студенти із козацьких родин -- студентство -- студентство в історії -- студенты из казацких семей -- студенчество -- студенчество в истории -- украинское казачество -- українське козацтво -- элита Гетьманщины
Анотація: Підсумовуючи дані про могилянських студентів із козацтва Гетьманщини, достатньо упевнено можна твердити, що більше 27% з них належали до привілейованих сімей чи верхівки рядового козацтва. Наступна невеличка групка "студіозів" могла бути і дітьми зі знатних родин, і синами простих козаків. Сини старшини різних рівнів чисельно становили достатньо вагому групу, а якщо брати пропорційно до загальної кількості козацької еліти - значно більшу, ніж хлопці рядових батьків. Помітний відсоток дітей козацьк ої верхівки серед усіх представників стану, та ще й якщо прирівняти пропорційно до чисельності еліти серед усього козацького загалу, характеризувало все "латинське шкільництво" Гетьманщини. Другий аргумент, що дозволяє твердити про природність великог о відсотку представників старшинських кіл серед "студіозів" із козацтва, значно переконливіший, слід шукати серед мотивацій до навчання. Саме еліта Гетьманщини, як і її привілейовані "колеги" з інших країв, мала найбільше стимулів здобувати освіту.


Дод.точки доступу:
Києво-Могилянська академія \о ней\; Киево-Могилянская академия \о ней\




   
    Володимир Олександрович Пащенко (некролог) // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 3. - С. 144-146. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
видатні педагоги -- вища освіта -- вища освіта України -- выдающиеся педагоги -- высшее образование -- высшее образование Украины -- науковий шлях вченого -- научный путь ученого -- некрологи -- образование Украины -- освіта України -- университеты -- университеты Украины -- університети -- університети України
Анотація: В.О.Пащенко - відомий в Україні та далеко за її межами вчений в галузі історії релігії і церкви та педагогіки вищої школи, культурний та громадський діяч, доктор історичних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, заслужений працівник освіти України, член Національної спілки журналістів України, голова Полтавського обласного відділення Українського фонду культури, колишній ректор Полтавського національного педагогічного університету ім.В.Г.Короленка. Практично все його життя було нерозривно пов'язане з Полтавським національним педагогічним університетом.


Дод.точки доступу:
Пащенко, Владимир Александрович (1947-2010) \о нем\; Пащенко, Володимир Олександрович (1947-2010) \о нем\; Полтавский национальный педагогический университет \о нем\; Полтавський національний педагогічний університет \о нем\