Юдкін-Ріпун, Ігор
    Харківські вірші Леопольда Стаффа, аба Катастрофа як перетворення / Ігор Юдкін-Ріпун // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 50-60. - Бібліографія : С.60 : 4 назви. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Пол)
Рубрики: Літературознавство, 20 ст.
   Литературоведение, 1914-1918 рр.

Кл.слова (ненормовані):
внутренняя форма слова -- внутрішня форма слова -- жизнь как сон -- життя як сон -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- инверсия -- інверсія -- карнавал -- карнавализация -- карнавалізація -- картина мира художественная -- картина світу художня -- кольороназви -- литературные приемы -- художня картина світу -- літературні прийоми -- метаморфози -- метаморфозы -- ницшеанские мотивы -- ніцшеанські мотиви -- образ війни в літературі -- образ войны в литературе -- образи літературні -- образы литературные -- паронимическая аттракция -- паронімічна атракція -- Первая мировая война -- перевернутий світ -- перевернутый мир -- перевоплощение -- перевтілення -- Перша світова війна -- поезія -- польская литература -- польська література -- поэзия -- рефлексия художественная -- рефлексія художня -- символика цветовая -- символіка кольорів -- Стафф Леопольд -- тропи -- тропы -- цветообозначения
Анотація: Аналізується поезія Леопольда Стаффа харківського періоду (1915-1918 рр.), а саме відображення катастрофи Першої світовой війни в його поемах "Школа", "Вигнанці" та інших творах. Поет подає війну в карнавальній образній системі "перевернутого світу", де правлять диявольські сили. Досліджуються художні образи та літературні прийоми створення художньої та мовної картин світів Л. Стаффа: інверсія, внутрішня форма слова, паронімічна атракція, метаморфози образів, символіка кольорів та кольороназв, т ропи, мотив "життя як сон" та ніцшеанські мотиви, поетична рефлексія тощо.





    Циховська, Елліна
    Синестезійна поезія Леопольда Стаффа / Елліна Циховська // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 44-50. - Бібліографія : С.50 : 17 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Пол)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение, 20 ст.

   Польша
Кл.слова (ненормовані):
антецедент -- асоціації -- ассоциации -- воображение -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- интуитивизм -- інтуїтивізм -- колективне підсвідоме -- коллективное бессознательное -- кольоровий слух -- кольороназви -- консеквент -- литературные приемы -- літературні прийоми -- метафори -- метафоры -- поезія -- польская литература -- польська література -- поэзия -- синестезія -- синэстезия -- тропи -- тропы -- уява -- феноменология -- феноменологія -- цветной слух -- цветообозначения
Анотація: Аналізується синестезійна поезія польського автора Леопольда Стаффа, його схильність до "кольорового слуху" та "звукового кольору", упроваджується класифікація антецедента та консеквента у структурі синестезії. Розвиток синестезії як художнього прийом у, що поєднує в одному тропі різні асоціації та відчуття, розглядається на матеріалі світової поезії від давнини до 20 ст. Прийоми синестезії розглядаються крізь призму феноменології Гастона Башляра, юнгівського колективного підсвідомого, інтуїтивізму Анрі Бергсона. Особливу увагу приділено синестезійним метафорам та синестезійним асоціативним кольороназвам в поезії Стаффа.


Дод.точки доступу:
Башляр, Гастон \о нем\; Стафф, Леопольд \о нем\; Бергсон, Анри \о нем\




    Левицький, В'ячеслав
    Від "Лаври на фоні світанку" до "Світанкової дівчини у вечірньому трамваї": поетика пуанта Г. Чубая / В'ячеслав Левицький // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 3. - С. 64-69. - Бібліографія : С.69 : 22 назви. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6

Кл.слова (ненормовані):
антитетическая градация -- антитетична градація -- афористичність -- афористичность -- градация как функционально-семантическая категория -- градація -- драматизм -- Кисельов Леонід -- литературные приемы -- Литературоведение -- литературоведческая терминология -- літературні прийоми -- Літературознавство -- літературознавча термінологія -- Лорка Федерико Гарсиа -- Лорка Федеріго Гарсіа -- мова поезії -- мовностилістичні засоби -- образність -- образность -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поезія -- поетика -- поетичний текст -- постмодернистская проза -- поэзия -- поэтика -- поэтический текст -- прием растворения -- прийом розчинення -- пуант -- стилеобразующие средства -- украинская литература -- українська література -- Чубай Григорій -- шестидесятничество -- шістдесятництво -- язык поэзии
Анотація: У статті проаналізовано основні механізми пуанта як визначального структурного чинника в поезії Григорія Чубая (межа 1960-х - 1970-х рр.). Досліджено, як поетика Г. Чубая цього періоду співвідноситьмя з поетикою шістдесятництва. Важливими ланками у ф ормуванні пуантних структур Г. Чубая визначаються традиції Федеріко Гарсії Лорки та деяких ранніх українських шістдесятників, зокрема Леоніда Кисельова.


Дод.точки доступу:
Чубай Г, \о нем\




    Ричка, В. М.
    Чи "в руку" сон? Світ сновидінь та їх сприйняття у Давній Русі / В. М. Ричка // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 3. - С. 142-153. - Бібліографія : С.151-153 : 45 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(2)4
Рубрики: Історія, 9-13 стст.
   История

   Давня Русь
    Древняя Русь

Кл.слова (ненормовані):
божественные откровения -- вещие сны -- воображение -- давньоруська література -- давньоруські спільноти -- древнерусская литература -- древнерусские общности -- житийная литература -- житійна література -- исторические источники -- історичні джерела -- литературные приемы -- літературні прийоми -- народні вірування -- народные верования -- онирические мотивы в литературе -- оніричні мотиви в літературі -- пам'ятки писемності -- памятники письменности -- перцепция -- перцепція -- пророчі сни -- середньовічна культура -- середньовічне суспільство -- середньовіччя -- сновидения -- сновидіння -- средневековая культура -- средневековое общество -- средневековье -- уява
Анотація: Здійснено спробу осягнути зміст «пророчих», віщих, снів у пам’ятках писемності Давньої Русі. Мотив сновидіння був вельми поширеним літературним прийомом, за допомогою якого маскувалися політичні вподобання автора чи маркувалася бажана для нього перспектива розвитку тих чи інших подій. Сновидіння були, як уявляється, об’єктом щоденної перцепції давньоруських спільнот. Люди шукали і знаходили у снах натяк на прийдешнє.


Дод.точки доступу:
Слово о полку Игореве \о произв.\; Слово о полку Ігоревім \о произв.\; Киево-Печерский патерик \о произв.\; Києво-Печерський патерик \о произв.\




    Пуніна, Ольга.
    Кіноконструкція в романі Юрія Яновського "Майстер корабля" / Ольга Пуніна // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 11. - С. 41-50. - Бібліографія : С.48-50 : 60 назв
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
документализм в художественной литературе -- документалізм -- експресіонізм -- кинематографические приемы в литературе -- кінематографічні прийоми в літературі -- кіномонтаж -- литература и кино -- литературные приемы -- література і кіно -- літературні прийоми -- монтаж в кино -- монтажна композиція -- монтажная композиция -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поетика твору -- поэтика произведения -- украинская литература -- українська література -- экспрессионизм
Анотація: Зроблено акцент на природженій схильності письменника до кінематографічного бачення й фіксації деталей у зв'язку з безпосередньої участю у процесі кіновиробництва як того, що породжує роман "Майстер корабля". Беручи за матеріал твору кінемато граф, письменник застосовує кінематографічні прийоми: вільна композиція (принцип монтажу) побудована на двох часових планах, кінотематичні компоненти яких виконують роль дієвих та діалогічних зсувів. Розглянуто риси експресіонізму та документалізму в романі Ю. Яновського.


Дод.точки доступу:
Яновський, Юрій (письменник) \о нем\; Яновский, Юрий (писатель) \о нем\; Майстер корабля, роман \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)