Кошелев, А. В. (аспирант кафедры социологии Днепропетровского национального университета имени О. Гончара).
    Плюрализм Питирима Сорокина: альтернатива монизму, истоки интегрального подхода / А. В. Кошелев // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 6. - С. 135-137. - Бібліографія : С.137 : 7 назв
УДК
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
интегральная социология -- интегральный подход -- история социологии -- інтегральна соціологія -- інтегральний підхід -- історія соціології -- методологический кризис -- методологический плюрализм -- методология социологии -- методологічна криза -- методологічний плюралізм -- методологія соціологічних досліджень -- монизм -- монізм -- персоналии социологов -- позитивизм в социологии -- позитивізм -- социологический империализм -- социологическое теоретизирование -- соціологічне теоретизування -- соціологічний імперіалізм -- сциентизм -- сціентизм
Анотація: Рассматривается интегральный подход в социологии Питирима Сорокина, явившийся выходом из кризиса в теоретическом социологизировании, сложившегося в результате противостояния между позитивистской и интерпретативной методологиями.


Дод.точки доступу:
Сорокін, Питирім (1889-1968) \о нем\; Сорокин, Питирим (1889-1968) \о нем\




    Ющик, Олексій Іванович (доктор юридичних наук; провідний науковий співробітник відділу конституційного права та місцевого самоврядування Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України; народний депутат України ІІІ скликання; член Конституційної Асамблеї).
    До проблеми розвитку методології права / О. І. Ющик // Право України : Юридичний журнал. - 2014. - № 1. - С. 40-49. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0132-1331
ББК 67.0в7
Рубрики: Право
   Общая теория права

   Загальна теорія права

Кл.слова (ненормовані):
закономерность развития методологии -- закономірність розвитку методології -- идеалистический подход -- ідеалістичнй підхід -- материалистическое понимание истории -- матеріалістичне розуміння історії -- метафизический подход -- метафизичний підхід -- методологический кризис -- методологічна криза -- монистический взгляд на историю -- моністичниий погляд на історію -- типы правопонимания -- типи праворозуміння
Анотація: Розглядаються сучасні тенденції в розвитку методології права з точки зору закономірностей розвитку науки про суспільство. Зазначено роль матеріалістичного розуміння історії, як дороговказу у вивченні суспільних явищ і процесів, констатується внутрішньо суперечливий розвиток методології права в марксистсько-ленінській доктрині права, а також методологічна криза в сучасному праворозумінні. Критично оцінюються спроби теоретиків впровадити застарілі метафізичні підходи до розуміння права з позицій так званого методологічного плюралізму, ігноруючи теоретичні надбання марксизму.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Право_Укр_2014_1\5.pdf
Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23




    Мусатов, С. О. (доктор психології).
    Система психологічного знання / С. О. Мусатов // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - № 1. - С. 77-85. - Література : 18 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 88.2
Рубрики: Психологія
   Психология

Кл.слова (ненормовані):
диалогический метод -- діалогізм -- діалогічний метод -- діалогічний підхід -- диалогический подход -- методологический кризис -- методология психологии -- методологічна криза -- методологія психології -- психологические знания -- психологічне знання -- інтеграція психологічних знань -- интеграция психологических знаний -- теоретическая психология -- теоретична психологія -- систематизація психологічних знань -- систематизация психологических знаний -- наскрізна система психологічних категорій -- сквозная система психологических категорий
Анотація: Автор аналізує чинники дезінтеграційних процесів у сучасній психології, розглядає підходи до інтеграції психологічного знання. Обговорено пропозицію впровадження діалогічного принципу формування критеріїв для конструювання системи психологічних знань.