М'ясоїд, П. А. С.Л.Рубінштейн і В.А.Роменець: теоретизування і теми творчого діалогу / П. А. М'ясоїд> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 3. - С. 75-89. - Бібліографія : С.88-89 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Психологія Психология Кл.слова (ненормовані): вчинок -- деятельностный подход -- діяльнісний підхід -- история психологии -- історія психології -- людина як об'єкт психології -- методология психологии -- методологія психології -- основна проблема психології -- основная проблема психологии -- персоналии психологов -- персоналії психологів -- поступок -- психологическая теория -- психологическое познание -- психология личности -- психологічна теорія -- психологічне пізнання -- психологія особистості -- человек как объект психологии Анотація: В статті досліджується творчість С.Л.Рубінштейна, аналізуються теми творчого діалога, який веде з цим вченим В.А.Роменець. Психологія - триваюча практика людського самопізнання, яку здійснюють учені, що переймаються її метою, сенсом, мірою відповідаль ності. Фундаментальну проблему психології розв'язано у формі протиставлень "внутрішнє - зовнішнє", "індивідуальне - соціальне", "людина - світ". Автор наступного кроку вступає у творчій діалог з попередником і, навіть заперечуучи його пошуки, рухаєтьс я у визначеному цією проблемою напрямку. Автор теорії психології заявляє себе суб'єктом історії цієї дисципліни, уособлює намагання людини пізнати саму себе. На зміну дуалістичній приходить моністична гносеологія, на зміну класичній - некласична, а потім і постнекласична психологія. Дод.точки доступу: Роменец, Владимир Андреевич \о нем\; Роменець, Володимир Андрійович \о нем\; Рубинштейн, Сергей Леонидович (1889-1960) \о нем\; Рубінштейн, Сергій Леонідович \о нем\ |
Татенко, В. О. Методологічні проблеми сучасної психології / В. О. Татенко> // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 14-21. - Бібліографія : С.21 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Психологія Психология Кл.слова (ненормовані): методы психологии -- методи психології -- методологический подход -- методология психологии -- методологічний підхід -- методологія психології -- предмет психологии -- предмет психології -- психологическая наука -- психологическая рефлексия -- психологическая теория -- психологічна наука -- психологічна рефлексія -- психологічна теорія -- современная психология -- сучасна психологія -- теоретическая психология Анотація: Порушено питання потреби та можливості формування й розвитку цілісного уявлення про метод психології. Зауважено, що синтез методологічних підходів і методичних моделей, використовуваних у дослідженні світу психіки, є лише одним із варіантів та однією з умов розроблення нових методологічних проектів. Відкрита для змін і розвитку методологічна цілісність має здаватися погодженим уявленням психологів про психічну реальність як цілісний об'єкт, інтегрований на основі її сутнісного визначення, а також цілісним уявленням про значущість, цінність і смисл такого пізнання, що знімається у визначенні предмета психології як самостійної науки. |
Дєордіца, Таяна-Лідія (доктор педагогічних наук; президент благодійного фонду "е-Теrra"; професор кафедри професійної освіти та комп'ютерних технологій). До проблеми оцінювання результатів учіння / Т. -Л. Дєордіца,> // Вища школа : науково-практичне видання. - 2018. - № 1. - С. 44-54. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Вища професійна освіта Образование. Педагогика Высшее профессиональное образование Україна Украина Кл.слова (ненормовані): результати учіння -- оцінювальні засоби -- критеріальні задачі -- результаты изучения -- средства оценивания -- критериальные задачи -- навчальний процес -- учебный процесс -- навчальні задачі -- учебные задачи -- психологічна теорія -- психологическая теория -- навчальні дисципліни -- учебные дисциплины -- інформатика -- информатика -- алгоритми проектування -- алгоритмы проектирования -- вища освіта -- высшее образование -- вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения Анотація: Висвітлено ключові положення психологічної теорії навчальних задач. Презентується алгоритм складання системи задач із поступовим уточнюванням результатів учіння на рівні модуля та його тем. |