Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Київ).
    Іоанн Павло ІІ: "До тебе взиваю, Людино" / Олена Семеног // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 34-36. - Бібліографія : С.36 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Релігія. Містика. Вільнодумство
   Религия. Мистика. Свободомыслие

Кл.слова (ненормовані):
конфесійний стиль -- конфессиональный стиль -- мовна особистість -- послание как жанр -- послания -- послання -- послання як жанр -- религиозная риторика -- релігійна риторика -- христианская риторика -- християнська риторика -- языковая личность
Анотація: Автор статті досліджує функціональне навантаження деяких мовних засобів у теологічно-філософських текстах, промовах і посланнях Іоанна Павла ІІ, а також його мовну особистість.


Дод.точки доступу:
Иоанн, Павел ІІ \о нем\; Іоанн, Павло ІІ \о нем\




    Козлов, Денис.
    Київський митрополит Володимир (Богоявленський): єдина пастирська подорож 1916 року / Д. Козлов // Київська старовина : науковий історико-філологічний журнал. - 2012. - № 3. - С. 118-126. - Література : С.125 : 20 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 86.2
Рубрики: Релігія. Містика. Вільнодумство, 1916 р.
   Религия. Мистика. Свободомыслие, 1916 г.

Кл.слова (ненормовані):
верующие -- віряни -- история религии и церкви -- история религии и церкви в Украине -- история церкви -- історія релігії і церкви -- історія релігії і церкви в Україні -- історія церкви -- пастирська діяльність -- пастирська подорож -- пастырская деятельность -- пастырская поездка -- персоналии религиозных деятелей -- персоналії релігійних діячів -- проповеди -- проповіді -- религиозная риторика -- релігійна риторика -- украинская церковь -- українська церква
Анотація: Аналізується пастирська діяльність Київського митрополита Володимира (Богоявленського) (1915-1918) в єпархії - його подорож у вересні 1916 р. до Черкас та Сміли. Особлива увага звернута на виголошені митрополитом проповіді: їх форму, зміст, о сновні інвективи. З'ясоване розуміння митрополитом сили пастирського слова для впливу на вірян, його намагання завадити процесу відходу вірян від традиційної церковної структури та "дехристиянизації" суспільства під впливом революційної ідеології. Показано традиційність підходів глави єпархії в методах впливу на вірян, зокрема майстерне володіння словом та пристосування проповідництва до аудиторії.


Дод.точки доступу:
Владимир (Богоявленский), митрополит \о нем\; Володимир (Богоявленський), митрополит \о нем\; Київська митрополія \о ней\; Киевская митрополия \о ней\Київська єпархія \о ней\; Киевская епархия \о ней\




    Затилюк, Я. В.
    Давньоруська історія на службі у київських церковних ієрархів середини - другої половини XVII ст.: політична риторика та статус митрополії / Я. В. Затилюк // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2012. - № 6. - С. 40-56. - Примітки посторінкові : 67 назв
УДК
ББК 63.3(4Укр)3
Рубрики: Історія, 17 ст.
   История, 17 ст.

Кл.слова (ненормовані):
византийская традиция -- византийское влияние на русскую и украинскую культуру -- византийское наследство -- візантійська спадщина -- візантійська традиція -- Гетьманщина -- давньоруська спадщина -- древнерусская традиция -- духівництво -- исторические памятники -- история религии и церкви в Украине -- история религии и церкви в Украине 16-17 в. -- история Украины -- история Украины XVII в. -- історичні пам'ятки -- історія релігії і церкви в Україні -- історія України -- киевская церковная иерархия -- межцерковные отношения -- міжцерковні відносини -- политическая риторика -- політична риторика -- религиозная литература -- религиозная риторика -- релігійна література -- релігійна риторика -- украинское духовенство -- церковні ієрархи -- церковные иерархи
Анотація: Анлізується політична риторика київських церковних ієрархів після Переяслава 1654 р. Її характерними рисами були апеляції до давньоруського минулого, демонстрація унікальності Києва як "православного Сіону" й декларування історичного права московськог о царя на "київську спадщину Володимира". Використання цього риторичного арсеналу пояснюється спробами церковної еліти Гетьманщини обгрунтувати перед Москвою особливий статус Київської митрополії як сфери юрисдикції константінопольського патріарха.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ ім. О. Гончара

Дод.точки доступу:
Косов, Сильвестр (Київський митрополіт; єпіскоп) \о нем\; Копистенський, Захарія (?-1627) \о нем\; Василевич, Феодосій \о нем\; Синопсис \о произв.\; Українська Православна Церква \о ней\; Украинская Православная Церковь \о ней\Русская Православная Церковь \о ней\; Російська Православна Церква \о ней\; Московський патріархат \о нем\; Московский патриархат \о нем\; Київська митрополія \о ней\; Киевская митрополия \о ней\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Ісіченко, Ігор.
    О. Петро Скарга і християнський Схід: український вимір / І. Ісіченко // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2012. - № 9. - С. 29-35. - Література : С.35 : 28 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
агиографическая литература -- агиография -- агіографія -- бароко -- єзуїти -- житийная литература -- житійна література -- иезуиты -- литературные влияния -- літературні впливи -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- полемічна література -- польская литература -- польська література -- православно-униатская полемика -- проповедническая литература -- проповедь как жанр -- проповідницька література -- проповідь як жанр -- религиозная риторика -- релігійна риторика -- староукраинская литература -- украинская полемическая литература -- украинское барокко -- украинско-польские литературные связи -- українська література -- українське бароко -- українсько-польські літературні зв'язки -- христианская риторика -- християнська риторика
Анотація: Вивчається українська рецепція польського письменника-єзуїта Петра Скарги. Його полемічні твори ініціювали появу української полемічної прози, викликали відповідь Івана Вишенського та його настурників. "Житія святих" Петра Скарги, найпопулярніша польська книга доби Бароко, перекладалася вУкраїні й була використана українськими агіографами. Ораторська творчість Петра Скарги стала взірцем для українських проповідників. Хоча негативні оцінки письменника із часів Івана Вишенського тяжіли над українськими читачами, об'єктивний вплив Петра Скарги на українську культуру не можна звести до ролі підступного ворога-єзуїта з романтичного міфу.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Вишенський, Іван (письменник; церковний діяч) \о нем\; Туптало, Дмитро \о нем\; Смотрицький, Мелетій (філолог; письменник; ерудит ; 1577-1633) \о нем\; Смотрицький, Герасим \о нем\; Скарга, П. (теолог; писатель белорусский ; 1536-1612) \о нем\; Копистенський, Захарія (?-1627) \о нем\; Житія святих \о произв.\




    Филипович, Людмила (доктор філософських наук; завідувачка відділу історії релігії та практичного релігієзнавства).
    Голос церкви: аксіологічні виміри релігійної риторики на Майдані 2013-2014 років / Л. Филипович, О. Горкуша // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2016. - № 4. - С. 87-103. - Библиогр. в конце ст.
УДК
Рубрики: Філософія
   Загальні питання філософії, 2013-2014 рр.

   Философия

   Общие вопросы философии, 2013-2014 гг.

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
релігійна риторика -- релігійні спільноти -- Церква -- аксіологічні виміри -- Майдан -- религиозная риторика -- религиозные сообщества -- Церковь -- аксиологические измерения
Анотація: Висвітлюється актуалізація як артикуляція, тобто висловленя, виголошення, змістовне розкриття та контекстуальне проявлення тих базових світоглядних цінностей, що проголошувалися Церквою власне як релігійною організацією й були почутими на Майдані, тобто сприймалися і розумілися його учасниками.


Дод.точки доступу:
Горкуша, О.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)