Яременко, Василь "Суєслови, лицеміри, господом прокляті" : проблема обрядовірства і народної побожності в контексті творчої спадщини Тараса Шевченка / Василь Яременко> // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 5. - С. 84-92. - Бібілографія : С.92 : 24 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): народна побожність -- народная набожность -- народне православ'я -- народні вірування -- народное православие -- народные верования -- обрядовірство -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- религиозные мотивы в литературе -- религиозные обряды -- релігійні мотиви в літературі -- релігійні обряди -- украинская литература -- українська література Анотація: У статті аналізується, як Т. Шевченко трактує актуальну нині проблему обрядовірства та народної побожності. Відповідно з'ясовується місце Шевченка в осмисленні цих тем. Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (український поет) \о нем\ |
Смольніков, Ю. Б. Рец. на кн.: Бондарчук П.М. Релігійність населення України у 40-80-х рр. ХХ ст.: соціокультурні впливи, особливості, тенденції змін. - К.: Інститут історії України НАНУ, 2009. - 382 с. / Ю. Б. Смольніков> // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 4. - С. 227-228
Кл.слова (ненормовані): 1940-1980-і рр. -- 20 ст. -- Бондарчук Петро Миколайович -- историческая наука -- История -- історична наука -- Історія -- персоналии историков -- персоналії істориків -- религиозная жизнь -- религиозность общества -- религиозные обряды -- релігійне життя -- релігійні обряди -- релігійність -- рецензии на монографии -- рецензії на монографії -- социальная история -- социокультурные процессы -- социорелигиозная история -- соціальна історія -- соціокультурні процеси -- соціорелігійна історія -- СРСР -- СССР -- Украина -- Україна Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Сас, П. М. Відновлення православної церковної ієрархії Київської митрополії (1620 р.) / П. М. Сас> // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 4. - С. 59-83. - Бібліографія : С.36-39 : 77 назв
Рубрики: Історія, 1620 р. История Україна Украина Київ Киев Кл.слова (ненормовані): историография -- история городов Украины -- история религии и церкви -- історіографія -- історія міст України -- історія релігії і церкви -- обряд висвячення -- обряд посвящения -- патріарші грамоти -- персоналії історії -- православна церква -- православная церковь -- православні архієреї -- православні церкви -- православные архиереи -- православные церкви -- религиозные обряды -- религия -- релігійні обряди -- релігія -- украинское казачество -- українське козацтво -- хиротония -- хіротонія -- церковна ієрархія -- церковная иерархия -- церковні ритуали -- церковные ритуалы Анотація: Розглянуто питання хронології та конкретно-історичних обставин висвячення 1620 р. єрусалимським патріархом Феофаном православних церковних архієреїв Київської митрополії. Встановлено, що ця подія, якій 2010 р. виповнюється 390 років, відбулася у часовому проміжку між 25 серпня і 10 вересня (15 серпня і 31 серпня за ст.ст.) 1620 р. Дод.точки доступу: Феофан (патриарх Иерусалимский) \о нем\; Сагайдачний, Петро Конашевич \о нем\; Жолкeвський, Станіслав \о нем\; Борецький, Іван Матвійович \о нем\; Борецкий, Иван Матвеевич \о нем\; Київська митрополія \о ней\; Киевская митрополия \о ней\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Бондаренко, Галина. Народна релігійність населення Верховинщини в контексті сучасної міжкультурної взаємодії / Г. Бондаренко> // Народна творчість та етнологія. - 2013. - № 6. - С. 7-12. - Література : С.12 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Етнологія Этнология Україна Украина Івано-Франківська область Ивано-Франковская область Верховина Кл.слова (ненормовані): гуцули -- гуцулы -- гуцульская этнокультура -- етнографія релігії -- етнографія України -- межкультурное взаимодействие -- міжкультурна взаємодія -- народна релігійність -- народная религиозность -- религиозные обряды -- релігійні обряди -- этнография религии -- этнография Украины Анотація: Досліджуються сучасні форми прояву народної релігійності гуцулів Верховинського району Івано-Франківської області. Аналізуються зміни в системі традиційних вірувань, що відбулися під впливом глобалізаційних чинників, вивчається зв'язок конфес ійних уподобань населення з процесами локальної ідентичності. Утримувачі документа: НБ ДНУ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Мовна, Уляна. Стрітенська свічка: український обрядовий контекст та рольові функції / У. Мовна> // Народна творчість та етнологія. - 2014. - № 5. - С. 6-13. - Література : С.11-13 : 48 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Етнологія Этнология Кл.слова (ненормовані): етнографія і етнологія України -- образ огня -- обряды украинского народа -- обряди українського народу -- обычаи и обряды украинцев -- звичаї та обряди українців -- огонь -- вогонь -- ритуальные предметы -- ритуальні предмети -- религиозные обряды -- релігійні обряди -- религиозные праздники -- релігійні свята -- религиозные символы -- релігійні символи -- восковая свеча -- воскова свічка -- ритуальная семиосфера -- ритуальна семіосфера -- ритуальная семиотика -- ритуальна семіотика -- символ огня -- символ вогню -- символический образ огня -- символічний символ вогню -- Сретение -- Стрітення -- традиционные обряды и обычаи -- традиційні обряди і звичаї Анотація: Досліджено знакову функціональність воскової свічки в контексті святкування українцями Стрітення. Установлено надзвичайно високий семіотичний статус стрітенської свічки - як проекції Сонця, носія сили вогню, покликаного захистити живих від магічного подиху смерті, а мертвих - від темних сил зла, медіатора між земним і потойбічним, символу світла. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\nte_5_2014.pdf |
Васянович, Олександр. Званівський вертеп у Києві / О. Васянович> // Народна творчість та етнологія. - 2015. - № 1. - С. 61-68. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Етнологія Этнология Україна Украина Кл.слова (ненормовані): вертеп -- вертепний театр -- вертепный театр -- етнографія України -- зимние праздники -- народные обряды -- традиційні обряди -- обрядовые праздники -- традиционные обряды -- религиозные обряды -- обычаи и обряды украинцев -- православні свята -- православные праздники -- праздники зимнего цикла -- релігійні обряди -- Різдво -- рождественские праздники -- Рождество -- свята -- традиционные обряды и обычаи -- этнография Украины -- этнология Украины Анотація: При парафії Святого Миколая Чудотворця на Аскольдовій могилі у Києві було організовано молодіжний вертеп, який продовжив традицію попередніх років вітати християн із народженням Ісуса Христа. Уперше вертепне дійство за званівським сценарієм було показ ано у Києві 2007 р. |
Капріцин, І. І. (кандидат філософських наук; доцент). Форма та зміст спадкоємностей у розвитку релігійної культури [Текст] / І. І. Капріцин> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2016. - № 12. - С. 76-82. - Література : 23 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Релігія. Містика. Вільнодумство Религия. Мистика. Свободомыслие Кл.слова (ненормовані): преемственность -- религиозная культура -- религиозные институты -- религиозные обряды -- религиозные ритуалы -- религиозные традиции -- релігійна культура -- релігійні інститути -- релігійні обряди -- релігійні ритуали -- релігійні традиції -- социология религии -- соціологія релігії -- спадкоємність Анотація: Розглянуто особливості спадкоємності у розвої релігійної культури. Релігійна спадкоємність є дихотомією усталеності та мінливості, розкриваючи архаїчне в нових умовах, визначає використання діалектичної методології дослідження як провідної. Метою статті є аналіз змісту спадкоємності у розвитку релігійної культури. Релігійна культура є суспільна діяльність, заснована на системі історично сформованих релігійних відносин, уявлень, знань та практики, утворених на їх базі релігійних інституцій, матеріальних та духовних наслідків, успадкованих та розвинутих нащадками. Спадкоємність є зв’язком поколінь, що забезпечує передачу спадкового досвіду. Релігійна культура складається з релігійних: свідомості, діяльності, інституцій, які мають зовнішні та внутрішні складові, де свідомість представляється релігійним світоглядом, спадкоємна діяльність віруючих розділяється на репродуктивну, націлену на типовий результат, та творчу, пов’язану із досягненням мети новими засобами в нових умовах. Релігійне новаторство стимулюється мінливістю культурно-історичних причин. Особливістю релігійної спадкоємності є її: склад з сталого доктринального ядра і засобів його інтерпретації у нових умовах; ідеалізація минулого, нове в релігійній культурі роглядається як повернуте старе, що творить ілюзію «непідвладності» змінам. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |