Маслов, Е. П. (кандидат технических наук; доцент).
    Методика застосування модульно-рейтингової системи контролю успішності студентів з дисципліни "Безпека життєдіяльності" на кафедрі "Забезпечення життєдіяльності НТУУ (КПІ)" / Е. П. Маслов, Ю. В. Міхєєв // Безпека життєдіяльності : Всеукраїнський науково-популярний журнал. - 2008. - № 11/12. - С. 35-37 : табл., форм.
УДК
ББК 37.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
вища школа -- професійна освіта -- учбові дисципліни -- безпека життєдіяльності людини -- контроль знань -- рейтинговий контроль -- семестровий контроль -- методика розрахунку балов -- Болонський процес -- высшая школа -- профессиональное образование -- учебные дисциплины -- дисциплина БЖД -- безопасность жизнедеятельности человека -- контроль знаний -- рейтинговый контроль -- семестровый контроль -- методика расчета баллов -- Болонский процесс
Анотація: Про підвищення відповідальності студентів за ефективне використання навчального часу і впровадження в навчальний процес усіх видів контолю.


Дод.точки доступу:
Міхєєв, Ю. В. (кандидат військових наук; доцент)
Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (24.02.2009р. Інв.2248ж - Б.ц.) (вільний)




    Вакарчук, І. (Міністр освіти і науки України).
    Сучасна фізико- математична освіта і наука: тенденції та перспективи / І. Вакарчук // Вища школа : Науково-практичне видання. Видавицтво: тов-во "Знання" Україна КОО. - 2009. - № 1. - С. 3-22 : рис.
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Общая педагогика

   Загальна педагогіка

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
учбові дисципліни -- фізика -- математика -- освіта -- шкільна освіта -- вища освіта -- оцінювання учнів -- якість освіти -- поліпшення якості -- олімпіади -- учебные дисциплины -- физика -- физико-математические науки -- образование -- школьное образование -- высшее образование -- оценивание учеников -- качество образования -- улучшение образования -- олимпиады
Анотація: У доповіді міністра освіти піднімаються проблеми, пов'язані зі зниженням рівня викладання фізики та математики у школі, недостатнім рівнем підготовки вчителів фізики та математики. Окреслюється коло нагальних завдань: налагодження видання підручників українською мовою, оновлення матеріально-технічної бази ВНЗ, розширення наукового міжнародного співробітництва тощо.

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (15.07.2009р. Інв.2653ж - Б.ц.) (вільний)




    Кліменко, В. (Професор кафедри металевих та дерев'яних конструкцій Київського національного університету будівництва і архітектури, доктор філософії).
    Нарис про гуманітизацію технічних дисциплін / В. Кліменко // Вища школа : Науково-практичне видання. Видавицтво: тов-во "Знання" Україна КОО. - 2009. - № 1. - С. 76-80. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Образование. Педагогика
   Освіта. Педагогіка

   Вища професійна освіта

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
технічна освіта -- гуманітизація дисциплін -- учбові дисципліни -- вища освіта -- техническое образование -- гуманитизация дисциплин -- учебные дисциплины -- высшее образование
Анотація: Викладено особистий погляд автора на гуманітизацію технічних дисциплін як складову загальної гуманітизації вищої технічної освіти.

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (15.07.2009р. Інв.2653ж - Б.ц.) (вільний)




    Дятленко, Наталия (кандидат юридических наук; старший научный сотрудник Института экономико-правовых исследований НАН Украины; г. Донецк).
    Хозяйственное право как учебная дисциплина в ФРГ: опыт для подготовки юристов в Украине / Н. Дятленко // Підприємництво, господарство, право. - 2010. - № 10. - С. 7-10. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 67.404.9
Рубрики: Право
   Господарське право

   Хозяйственное право

   Німеччина
    Германия

    Україна

Кл.слова (ненормовані):
хозяйственное право -- господарське право -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- хозяйственное конституционное право -- господарське конституційне право -- хозяйственное административное право -- господарське адміністративне право -- научные издания -- наукові видання
Анотація: Рассматриваются вопросы модернизации хозяйственного права как учебной дисциплины в Украине с учетом опыта ФРГ.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Лиходій, Валентин (доцент кафедри прикладної економіки Українського державного університету економіки та міжнародної торгівлі; кандидат економічних наук; м. Київ).
    Поліпшення технології підготовки економістів / В. Лиходій // Вища школа : науково-практичне видання. - 2011. - № 2. - С. 48-55 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- высшее образование -- підготовка економістів -- подготовка специалистов -- подготовка экономистов -- технологія підготовки економістів -- технология подготовки экономистов -- самостійна робота студентів -- самостоятельная работа студентов -- практичні заняття студентів -- практические занятия студентов -- підсумкова самостійна робота -- итоговая самостоятельная работа -- приклад підсумкової роботи -- пример итоговой работы -- маркетингові дослідження -- маркетинговые исследования -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины -- маркетинг -- українська вишивка -- украинская вышивка -- сприяння продажу товару -- содействие продажи товара -- учебный процесс -- учбовий процес -- предпринимательские способности -- підприємницькі здібності
Анотація: Розглядається досвід виконання студентами творчих самостійних робіт з обраної господарської справи як засіб розвитку їхніх підприємницьких здібностей та підготовки до практичної реалізації ідей власного бізнесу.

Перейти к внешнему ресурсу: Поліпшення технології підготовки економістів
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Ципко, Вікторія (доцент кафедри філософії та педагогіки Національного транспортного університету; кандидат педагогічних наук).
    Експериментальна модель формування гуманістичних цінностей студентів інженерно-технічного ВНЗ у процесі навчання суспільствознавчих дисциплін / В. Ципко // Вища школа : науково-практичне видання. - 2011. - № 5/6. - Библиогр. в конце ст. - 1 рис. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- высшее образование -- інженерно-технічна освіта -- инженерно-техническое образование -- вищі навчальні заклади -- высшие учебные заведения -- інженерно-технічні ВНЗ -- инженерно-технические ВУЗы -- навчальний процес -- учебный процесс -- гуманістичні цінності -- гуманистические ценности -- формування гумманістичних цінностей -- формирование гуманистических ценностей -- гуманізація освіти -- гуманизация образования -- суспільствознавчі дисціпліни -- общественно-политические науки -- методика викладання -- методика преподавания -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины
Анотація: З'ясовані особливості формування гуманістичних цінностей у студентів інженерно-технічних спеціальностей та розкриті принципи дослідження аксіологічного орієнтування процесу навчання суспільствознавчих дисциплін у ВНЗ.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Грипич, Світлана (директор наукової бібліотеки Рівненського державного гуманітарного університету; доцент кафедри теорії літератури та словістики).
    Підготовка фахівців спеціальності "культурологія" на базі наукової бібліотеки Рівненського державного гуманітарного університету / С. Грипич, О. Білявцева // Вища школа : науково-практичне видання. - 2011. - № 9. - С. 101-107. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- высшее образование -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- інформаційні центри -- информационные центры -- бібліотеки ВУЗів -- библиотеки ВУЗов -- інтелектуальний розвиток -- интеллектуальное развитие -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины
Анотація: Розглянуто специфіку роботи наукової бібліотеки Рівненського державного гуманітарного університету в контексті підготовки фахівців спеціальності "Культурологія". Проаналізовано роль наукової бібліотеки в навчально-виховному процесі РДГУ. Акцентується увага на книжкових фондах, їх фундаментальності та значенні для студентів, аспірантів, викладачів університету.


Дод.точки доступу:
Білявцева, Ольга (доцент кафедри культурології Рівненського державного гуманітарного університету; кандидат мистецтвознавства); Рівненський державний гуманітарний університет \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Редько, Валерій (кандидат педагогічних наук; доцент; завідувач лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України).
    Інтерактивні технології навчання іноземної мови / В. Редько // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 8/9. - С. 28-36. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика навчання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика обучения

Кл.слова (ненормовані):
інтерактивні технології навчання -- интерактивные технологии обучения -- навчання іноземної мови -- обучение иностранным языкам -- метод проектів -- метод проектов -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины -- іноземні мови -- иностранные языки -- інтерактивне навчання -- интерактивное обучение -- іншомовне спілкування -- иноязычное обучение -- зміст підручників -- содержание учебников
Анотація: Розглядаються теоретичні засади інтерактивних технологій навчання іноземної мови та наводяться приклади їх використання у шкільній практиці. Наголошується , що ці техгології є однією з ефективних форм стимулювання іншомовної мовленевої діяльності учнів.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Шахрай, Валентина (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри соціальної роботи Білоцерковського інституту економіки та управління ВНЗ "Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна"").
    Організація театрально-ігрової діяльності школярів як засобу їх соціального розвитку в процесі навчання / В. Шахрай // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 1/2. - С. 33-38. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика навчання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика обучения

Кл.слова (ненормовані):
театрально-ігрова діяльність школярів -- театрально-игровая деятельность школьников -- навчальний процес -- учебный процесс -- соціальний розвиток -- социальное развитие -- театральні методи -- театральные методы -- театральні ігри -- театральные игры -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины -- засоби театралізації -- средства театрализации -- учбові предмети -- учебные предметы -- гуманітарні предмети -- гуманитарные предметы
Анотація: Розкривається потенціал театрально-ігрової діяльності в навчальному процесі для розвитку пізнавального інтересу, поглиблення та зміцнення знань, а також соціального розвитку школярів, зокрема удосконалення їх соціально-комунікативних вмінь та навичок. Запропоновано варіанти використання театральних методів і прийомів під час вивчення предметів гуманітарного циклу.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




   
    Науково-практична конференція з проблеми викладання медичного права у медичних та юридичних навчальних закладах // Право України : Юридичний журнал. - 2012. - № 6. - С. 384-388 : фот. . - ISSN 0132-1331
ББК 67.405(4УКР)г + 74.58(4УКР)г
Рубрики: Право
   Медицинское право

   Медичне право

   Украина
    Україна

Кл.слова (ненормовані):
биоэтика -- біоетика -- высшее образование -- вища освіта -- медицинское образование -- медична освіта -- методика преподавания -- методика викладання -- научно-практические конференции -- науково-практичні конференції -- последипломное образование -- післядипломна освіта -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- учебные программы -- учбові програми -- юридическое образование -- юридична освіта
Анотація: Інформація про VІ Всеукраїнську (V Міжнародну) науково-практичну конференцію "Медичне право України: теоретико-методологічні та практичні аспекти викладання медичного права", що проходила 26-28 квітня 2012 р. у Львові.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Мединское право Украины: теоретико-методологические и практические аспекты преподавания медицинского права, международная научно-практическая конференция \о ней\; Медичне право України: теоретико-методологічні та практичні аспекти викладання медичного права, міжнародна науково-практична конференція \о ней\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Семчик, В. І. (доктор юридичних наук; професор; академік НАПрН України; член-кореспондент НАН України; завідувач відділу проблем аграрного, земельного та екологічного права Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України).
    Земельне право України як галузь науки і навчальна дисципліна / В. І. Семчик // Право України : Юридичний журнал. - 2012. - № 7. - С. 12-21. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0132-1331
ББК 67.407(4УКР)
Рубрики: Право
   Земельное право

   Земельне право

   Украина
    Україна

Кл.слова (ненормовані):
законодательная кодификация -- законодавча кодифікація -- землеустройство -- землеустрій -- земельние кадастры -- земельні кадастри -- исторические аспекты -- історичні аспекти -- право землепользования -- право землекористування -- правовой режим земель -- правовий режим земель -- право собственности -- право власності -- охрана земель -- охорона земель -- система земельного права -- система земельного права -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- учебные издания -- учбові видання -- учебные программы -- учбові програми
Анотація: Розглядаються концептуальні питання структури і змісту курсу земельного права як навчальної дисципліни у вищих юридичних навчальних закладах. Показано, що програма курсу базується на досягненнях галузі науки земельного права і відтворених у земельних кодексах 1922, 1992 і 2011 рр.із урахуванням категорій земель, форм власності на землю і землекористування, гарантій прав на землю.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Романов, Александр Николаевич II (император всероссийский ; 1818-1881) \о нем\; Директория УНР \о ней\Земельный кодекс Украины \о произв.\; Земельный кодекс УССР 1922 г. \о произв.\; Земельный кодекс УССР 1970 г. \о произв.\; Земельный кодекс УССР 1990 г. \о произв.\; О государственном земельном кадастре, закон Украины №3613-VI \о произв.\; Про державний земельний кадастр, закон України \о произв.\; О землеустройстве, закон Украины №858-IV \о произв.\; Про землеустрій, закон України \о произв.\; О рынке земли, закон Украины \о произв.\; Про ринок земель, закон України \о произв.\; О формах собственности на землю, закон Украины \о произв.\; Про форми власності на землю, закон України \о произв.\; Столыпинская аграрная реформа \о ней\; Центральна Рада \о ней\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




   
    Розробка уроку-спілкування з питань безпечної життєдіяльності та профілактики травматизму : матеріал з досвіду роботи Кузнецовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 4 м. Кузнецовськ Рівненської області // Безпека життєдіяльності : всеукраїнський науково-популярний журнал. - 2013. - № 4. - С. 27-29 : мал. - (Методичні матеріали)
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Безпека життєдіяльності
   Безопасность жизнедеятельности

   Педагогіка

   Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
безпека життєдіяльності -- безопасность жизнедеятельности -- профілактика травматизму -- профилактика травматизма -- учбові дисципліни -- учебные дисциплины -- уроки-спілкування -- уроки-общения -- завдання уроку -- задачи урока -- хід уроку -- ход урока -- вивчення нового матеріалу -- изучение нового материала -- інструкції з надання допомоги -- инструкции по оказанию помощи
Анотація: Викладено методику проведення уроку-спілкування у загальноосвітньому закладі з питань безпеки життєдіяльності та профілактики травматизму серед дітей.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Земелєва, Л. Г. (викладач БЖД Костянтинівського індустріального технікуму ДВНЗ "Дон НТУ"; викладач-методист; "спеціаліст вищої категорії").
    Використання методики системного аналізу при викладанні дисципліни "Безпека життєдіяльності" / Л. Г. Земелєва // Безпека життєдіяльності : всеукраїнський науково-популярний журнал. - 2013. - № 4. - С. 24-26. - (Методичні матеріали). - Додаток
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Безпека життєдіяльності
   Безопасность жизнедеятельности

   Педагогіка

   Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
учбові дисципліни -- учебные дисциплины -- безпека життєдіяльності -- Безопасность жизнедеятельности -- БЖД -- системний аналіз дисципліни БЖД -- системный анализ дисциплины БЖД -- класифікація методу системного аналізу -- классификация метода системного анализа -- викладання дисципліни БЖД -- преподавание дисциплины БЖД -- педагогічна методика викладання -- педагогическая методика преподавания
Анотація: Розглянуто методику системного аналізу викладання учбової дисципліни "Безпека життєдіяльності". В пропонованій педагогічній методиці, для її успішного практичного впровадження, передбачено створення викладачем особливих креативних умов діяльності студентів.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Кресін, Олексій Веніамінович (кандидат юридичних наук; доцент; член-кореспондент Міжнародної академії порівняльного права; старший науковий співробітник Інституту держави і права ім. В. М. Корецького НАН України; вчений секретар Української асоціації порівняльного правознавства).
    Генеза порівняльного правознавства як навчальної дисципліни в німецьких університетах у першій половині ХІХ ст. / О. В. Кресін // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 136-153. - Бібліогр. в кінці ст. - В основу статті покладено виступ на круглому столі "Порівняльне правознавство: досвід і проблеми викладання" (18.01.2013 р.; м.Ірпінь). . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412(4НІМ)г + 74.58(4НІМ)г
Рубрики: Право
   Высшее образование

   Вища освіта

   История сравнительного правоведения, 1810-1830 гг.

   Історія порівняльного правознавства, 1810-1830 рр.

   Германия
    Німеччина

Кл.слова (ненормовані):
высшее юридическое образование -- вища юридична освіта -- историческая школа права -- історична школа права -- историко-философская направленность -- історико-філософська спрямованість -- научные трасформации -- наукові трансформації -- образовательная компаративизация -- освітня компаративізація -- правоведение -- правознавство -- ранний позитивизм -- ранній позитивізм -- университеты -- університети -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- философия права -- філософія права -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика -- юридические энциклопедии -- юридичні енциклопедії -- юридический национализм -- юридичний націоналізм
Анотація: На основі віднайдених і повернених до наукового обігу матеріалів здійснено дослідження трансформації вищої юридичної освіти в німецьких державах у 1810–1820-х роках. Автор стверджує, що її суб’єктивними передумовами стали: формування нового бачення юридичної науки як системи знань про позитивне право; вчення про націю як основний суб’єкт правового розвитку та національне право як основний об’єкт такого розвитку і водночас головний предмет розгляду юридичної науки; ідея про емпіричне пізнання як основний спосіб набуття знання про право, історичний та порівняльний методи такого пізнання; наявність у німецьких державах надзвичайно розвиненої науково-освітньої юридичної інфраструктури. Автор припускає, що поштовхом до цього стало формування історичного та історико-філософського напрямів юридичної думки, а також полеміка між ними. Їх засадничою основою став позитивізм, який, поєднуючись з «юридичним націоналізмом», у тогочасних умовах породжував компаративістський підхід до дослідження та викладання права. Автор аналізує викладання низки навчальних дисциплін на юридичних факультетах німецьких університетів у контексті принципів та ідей, що лежали в їх основі. На основі цього він доходить висновку, що взаємопов’язані позитивізація і компаративізація німецької вищої юридичної освіти у 1810–1820-х роках виявилися насамперед у: 1) сутнісному і змістовному перетворенні дисципліни природного права на філософію (позитивного) права; 2) узагальненні й трансформації знання догматики чинного права в систему знань і дисципліну «енциклопедія (чинного) права»; 3) формуванні комплексу дисциплін порівняльно-правового характеру, присвячених загальнонімецькому світському і церковному праву та його історії; 4) викладанні римського права як позитивного феномену, який має вивчатися в історичному та порівняльному аспектах; 5) виникненні комплексу дисциплін, присвячених порівняльно-правовому пізнанню зарубіжного права. В основі останнього лежала ідея порівняльного правознавства як відносно самостійної юридичної науки. Виокремлюються два підходи до викладання порівняльного правознавства — у межах енциклопедії права та як самостійної дисципліни (з 1827 р.). Також наголошується на зв’язку цієї дисципліни з порівняльною історією права, яка, як встановив автор, почала викладатися з 1818 р. На думку автора, компаративізація вищої юридичної освіти в німецьких державах у 1810–1820-х роках є переконливим свідченням динамічності розвитку порівняльного правознавства в той час та зростання його визнання у наукових колах.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Блюм, Ф. (немецкий правовед; профессор университета Галле) \о нем\; Гуго, Г. (немецкий правовед) \о нем\; Савиньи, Фридрих Карл фон (немецкий правовед и историк; знаменитый юрист; основатель исторической школы права ; 1779-1861) \о нем\; Тибо, Антон Фридрих Юстус (немецкий юрист; музыкант ; 1772-1840,) \о нем\; Фальк, Ниельс (шлезвигский юрист; политический деятель; профессор Кильского университета ; 1784-1850) \о нем\; Фейербах, Пауль Иоганн Анзельм фон (криминолог; философ права; компаративист ; 1775-1833) \о нем\; Взгляд на немецкое правоведение \о произв.\; Сравнительное правоведение: опыт и проблемы преподавания, межвузовский круглый стол \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Саломатін, О. (доктор юридичних наук; доктор історичних наук; професор; завідувач кафедри теорії держави і права та політології; керівник Науково-освітнього центру порівняльної правової політики Пензенського державного університету; м. Пенза; Росія).
    Інтеграція юридичної компаративістики у навчальні програми вищих навчальних закладів / О. Саломатін // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 265-272. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412в6 + 74.58в
Рубрики: Вища професійна освіта
   Высшее профессиональное образование

   Сравнительное правоведение

   Порівняльне правознавство

Кл.слова (ненормовані):
бакалаврат -- ВУЗы -- ВНЗи -- высшие учебные заведения -- вищі учбові заклади -- магистратура -- магістратура -- международное сотрудничество -- міжнародне співробітництво -- международные семинары -- міжнародні семінари -- национальные правовые системы -- національні правові системи -- отраслевое сравнительное право -- галузеве порівняльне право -- педагогические инновации -- педагогічні інновації -- преподавание права -- викладання права -- преподавательский обмен -- викладацький обмін -- специальные курсы -- спеціальні курси -- сравнительная политология -- порівняльна політологія -- сравнтельное государствоведение -- порівняльне державознавство -- университетское образование -- університетська освіта -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- учебные программы -- учбові програми -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика -- юридическое образование -- юридична освіта
Анотація: Розглядаються можливості посилення вивчення викладання компаративістики на юридичних факультетах. Автор наголошує, що юридична компаративістика складається з порівняльного правознавства, порівняльного державознавства, порівняльної політології, і кожна дисципліна дуже важлива для юридичної освіти. Елементи порівняльного правознавства можуть бути відстежені в різних дисциплінах, які викладаються для бакалаврів: у теорії держави і права, історії держави і права зарубіжних країн. Те саме можна сказати і про порівняльне державознавство. А порівняльну політологію необхідно викладати як частину загальної політології. Спецкурси, присвячені праву конкретної зарубіжної країни, теж дуже важливі, як і курси з європейського права. Для магістерських програм основними елементами є обов’язкова дисципліна порівняльне правознавство і додаткові дисципліни галузевого порівняльного права (такі як порівняльне кримінальне право, порівняльне цивільне право та ін.). Одне з ключових припущень — налагодити обмін викладачами порівняльного правознавства з різних країн та університетів і проводити короткі міжнародні семінари.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Оніщенко, Наталія (доктор юридичних наук; професор; член-кореспондент НАПрН України; завідувач відділу теорії держави і права Інституту держави і права ім. В.М.Корецького НАН України; заслужений юрист України).
    До питання методики викладання порівняльно-правових дисциплін / Н. М. Оніщенко // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 273-279. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412в6 + 74.58в
Рубрики: Вища професійна освіта
   Высшее профессиональное образование

   Сравнительное правоведение

   Порівняльне правознавство

Кл.слова (ненормовані):
механизмы взаимодействия -- механізми взаємодії -- национальные правовые системы -- національні правові системи -- педагогические инновации -- педагогічні інновації -- правовые взаимодействия -- правові взаємодії -- правовые сближения -- правові зближення -- правовые семьи -- правові сім'ї -- правогосударствоведение -- праводержавознавство -- преподавание права -- викладання права -- сравнительные методы -- порівняльні методи -- сравнительные способы -- порівняльні способи -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика -- юридическое образование -- юридична освіта
Анотація: Висвітлено актуальні проблеми викладання порівняльно-правових дисциплін. Автор висвітлює низку міркувань і пропозицій з приводу використання замість дисципліни «порівняльне правознавство» — дисципліну «порівняльне праводержавознавство». Окрема увага приділяється виокремленню сутнісних відмінностей дисциплін «порівняльне правознавство», «юридична компаративістика» і «правові системи сучасності». Самостійний вектор дослідження пов’язаний з аналізом категорій «механізм зближення» і «механізм взаємодії» правових систем сучасності, зокрема щодо процесів праводержавотворення сьогодення.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Саїдов, А. (доктор юридичних наук; професор; член-кореспондент Міжнародної академії порівняльного правознавства; голова Комітету по демократичним інститутам, недержавним організаціям та органам самоврядування громадян Законодавчої палати Олій Меджліса Республіки Узбекістан).
    Порівняльне цивільне право як навчальна дисципліна / А. Саїдов // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 284-298. - Бібліогр. в кінці ст. - Зміст: Від порівняльного правознавства до порівняльного цивільного права ; Застосування порівняльного методу в цивільному праві ; Цивілізаційна цінність сучасного цивільного права ; Висновки . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412в6 + 74.58в
Рубрики: Вища професійна освіта
   Высшее профессиональное образование

   Сравнительное правоведение

   Порівняльне правознавство

Кл.слова (ненормовані):
гражданские правоотношения -- цивільні правовідносини -- зарубежный опыт -- зарубіжний досвід -- научные исследования -- наукові дослідження -- национальные правовые системы -- національні правові системи -- педагогические инновации -- педагогічні інновації -- правовая имплементация -- правова імплементація -- правовая институциализация -- правова інституціалізація -- правовое регулирование -- правове регулювання -- правовые заимствования -- правові запозичення -- правовые рецепции -- правові рецепції -- правовые трансплантанты -- правові трансплантанти -- преподавание сравнительного гражданского права -- викладання порівняльного цивільного права -- сравнительная аналитика -- порівняльна аналітика -- сравнительное гражданское право -- порівняльне цивцільне право -- учебная литература -- учбова література -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- учебные курсы -- учбові курси -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика -- юридическое образование -- юридична освіта
Анотація: Інтернаціоналізація суспільного життя, глобалізація економіки, активізація світогосподарських і гуманітарних зв’язків, регіональна інтеграція, уніфікуючий вплив міжнародно-правового регулювання, прагнення до вирівнювання умов конкуренції на світовому ринку — все це привело до зближення національних систем цивільного права різних країн, ініціювало процес гармонізації цивільного права у світовому масштабі, тенденцію до зближення національних систем цивільного права, до уніформності в регулюванні важливих компонентів цивільно-правових відносин. У цивільному праві багатьох країн з’явилися зовнішні запозичення на основі трансплантації фрагментів або навіть цілих інститутів права зарубіжних країн, імплементації у національне право норм міжнародних конвенцій. Такий розвиток «глобального виміру» цивільного права робить необхідними структурну перебудову навчальної дисципліни цивільного права, розробку нових напрямів наукових досліджень, підготовку навчальних курсів та посібників з новими структурою і змістом. Значення порівняльного цивільного права як навчальної дисципліни полягає в тому, що під час навчання студенти мають можливість пізнати багатющий світовий досвід у сфері цивільно-правового регулювання для вдосконалення національного законодавства.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Лихова, Софія (доктор юридичних наук; завідувач кафедри кримінального права і процесу Юридичного інституту Національного авіаційного університету; Україна).
    Порівняльне кримінальне право : методика викладання та застосування в наукових дослідженнях / С. Лихова // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 299-307. - Бібліогр. в кінці ст. . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412(4)в6 + 74.58(4УКР)в
Рубрики: Вища професійна освіта
   Высшее профессиональное образование

   Сравнительное правоведение

   Порівняльне правознавство

   Европа
    Європа

    Украина

    Україна

Кл.слова (ненормовані):
диссертационные работы -- дисертаційні роботи -- исследовательская предметизация -- дослідницька предметизація -- научные исследования -- наукові дослідження -- национальные правовые системы -- національні правові системи -- передовой опыт -- передовий досвід -- правовая систематизация -- правова систематизація -- преподавание права -- викладання права -- специальные курсы -- спеціальні курси -- сравнительное уголовное право -- порівняльне кримінальне право -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- учебные методики -- учбові методики -- учебные программы -- учбові програми -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика -- юридическое образование -- юридична освіта
Анотація: Розглянуто актуальні питання порівняльного права. Цей феномен розглядається в декількох аспектах: як навчальна дисципліна, як предмет наукового дослідження та як метод, який використовується у дисертаційних роботах. У статті розглядаються суперечливі питання, які не дозволяють дійти певної єдності в розумінні таких категорій, як «порівняльне правознавство», «юридична компаративістика», «правові системи сучасності». Автор статті доходить висновку, що сьогодні компаративне право є окремою самостійною галуззю науки, з притаманними їй предметом і методом дослідження. Окрім того, у статті проаналізовано методики викладання предмета «Порівняльне правознавство» в навчальних закладах. Шляхи такого дослідження полягають у порівнянні різних методик викладання. Вказується на позитивні риси і недоліки, які не дозволяють досягти оптимального результату. Пропонується власне бачення вирішення питання викладання курсу «Порівняльне правознавство» та спецкурсів із окремих актуальних проблем порівняльного кримінального права. Автор статті пропонує власний підхід щодо систематизації країн-учасниць ЄС, який дозволяє не хаотично досліджувати правові системи різних країн, а зробити цей процес систематизованим, що дасть можливість встановити відповідність національного законодавства окремих країн європейським нормам та стандартам права ЄС, побачити можливості законодавства кожної з цих держав та зробити висновки щодо необхідності та можливості реформування національного законодавства й масштабів такого реформування.

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Европейский Союз, международная организация \о нем\; Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; Юридический институт Национального авиационного университета Украины \о нем\; Юридичний інститут Національного авіаційного університету України \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




   
    Висновки та рекомендації з актуальної теми // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 3/4. - С. 316-322 . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412(4УКР)в
Рубрики: Право
   Международное право

   Міжнародне право

Кл.слова (ненормовані):
высшее юридическое образование -- вища юридична освіта -- исторические аспекты -- історичні аспекти -- законотворчество -- законотворчість -- методология -- методологія -- объектная направленность -- об'єктна спрямованість -- отраслева специфика -- галузева специфіка -- правовая имплементация -- правова імплементація -- сравнительно-правовые исследования -- порівняльно-правові дослідження -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни -- целевая направленность -- цільова спрямованість -- школы сравнительного правоведения -- школи порівняльного правознавства -- юридическая компаративистика -- юридична компаративістика
Анотація: Висновки та рекомендації з актуальної проблематики "Порівняльне правознавство: сучасні виміри".

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
Институт государства и права им. В. Н. Корецкого НАН Украины \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




   
    Висновки та рекомендації з актуальної теми // Право України : Юридичний журнал. - 2013. - № 7. - С. 208-209. - Зміст: Розвиток науки МПрП у незалежній Україні ; Розвиток нормативної бази МПрП ; Ділова, арбітражна та судова практика застосування норм МПрП . - ISSN 0132-1331
ББК 67.412.2(4УКР)
Рубрики: Право
   Международное частное право

   Міжнародне приватне право

   Украина
    Україна

Кл.слова (ненормовані):
внутреннее коллизионное право -- исторические аспекты -- історичні аспекти -- коллизионные нормы -- международные договорные обязательства -- методология права -- методологія права -- отраслева специфика -- галузева специфіка -- правовая кодификация -- правова кодифікація -- правовое регулирование -- правове регулювання -- правова імплементація -- правова имплементация -- учебные дисциплины -- учбові дисципліни
Анотація: Висновки та рекомендації з актуальної проблематики "Міжнародне приватне право: актуальні питання".

Утримувачі документа:
Днепропетровская ЦГБ : г.Днепропетровск, ул. Ленина, 23

Дод.точки доступу:
О международном частном праве, закон Украины \о произв.\; Про міжнародне приватне право, закон України \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)