Мярковський, Анатолій Іванович (кандидат економічних наук; заслужений економіст України; перший заступник Міністра фінансів України).
    Стратегічні напрямки розвитку системи управління державними фінансами / А. І. Мярковський // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2013. - № 8. - С. 7-18. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
державні фінанси -- государственные финансы -- стійкість державних фінансів -- устойчивость государственных финансов -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- прозорість державних фінансів -- прозрачность государственных финансов -- середньострокове бюджетне планування -- среднесрочное бюджетное планирование -- опыт стран- членов ЕС -- досвід країн-членів ЄС -- финансовая политика стран -- фінансова політика країн -- управління державними фінансами -- управление государственными финансами -- бюджетна політика -- бюджетная политика -- стратегії розвитку -- стратегии развития -- результати реалізації стратегій -- результаты реализации стратегий
Анотація: Розглянуто питання формування й реалізації стратегії розвитку системи управління державними фінансами України. Висвітлено особливості розвитку державних фінансів у зарубіжних країнах у посткризовий період та заходи забезпечення їх стабілізації. Визначено підходи до формування в Україні якісно нового рівня управління державними фінансами з урахуванням досвіду країн -членів ЄС та особливостей розвитку нашої країни.


Дод.точки доступу:
ЄС, міжнародна організація \о нем\; ЕС, международная организация \о нем\; Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; Европейский Союз, международная организация \о нем\; Регламент Европейского Парламента и Совета \о произв.\; Регламент Європейського Парламента і Ради \о произв.\; Договір про стабільність, координацію й управління Економічним і монетарним союзом \о произв.\; Договор о стабильности, координации и управлении Экономическим и монетарным союзом \о произв.\; Програма економічних реформ на 2010-2014 рр. \о произв.\; Стратегія розвитку системи управління державними фінансами \о произв.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Мельник, В. Н. (доктор экономических наук; профессор; проректор по научной работе).
    Налоговые реформы в условиях острого дефицита фискальных ресурсов: опыт стран ЕС и украинские реалии / В. Н. Мельник, Т. В. Кощук // Экономика Украины : научный журнал. - 2014. - № 6. - С. 37-56 : табл.-2; рис.-1. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

   Европа
    Європа

    Україна

    Украина

Кл.слова (ненормовані):
стратегии фискальной консолидации -- стратегії фіскальної політики -- фискальная консолидация -- фіскальна консолідація -- фискальная политика -- фіскальна політика -- налоговая политика -- податкова політика -- налоговая реформа -- податкові реформи -- ставки НДС -- ставки ПДВ -- налог на добавленную стоимость -- податок на додану вартість -- акцизный налог -- акцизний податок -- налог на доходы физических лиц -- податок на доходи фізичних осіб -- налог на прибыль -- податок на прибуток -- налоговые системы -- податкові системи -- страны ЕС -- країни ЄС -- опыт стран ЕС -- досвід країн ЄС -- ставки налогов -- ставки податків -- системы налогообложения -- системи оподаткування
Анотація: Исследованы особенности и противоречия современной налоговой политики в странах ЕС и последствия ее реализации. Проанализированы изменения в налогообложении нашего государства в связи с принятием Закона Украины "О предотвращении финансовой катастрофы и создании предпосылок для экономического роста в Украине" в контексте европейского опыта налогового реформирования. Даны отдельные предложения по дальнейшей реформе налоговой системы страны.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Кощук, Т. В. (старший научный сотрудник отдела финансов институциональных секторов экономики)




    Елєрс, Ґерд (консультант з питань фінансів та бюджету; Німецьке товариство міжнародного співробітництва).
    Стратегії реформ у сфері державних фінансів. Національні програми та міжнародні вимоги (МВФ, ЄС, Світовий банк) / Ґ. Елєрс // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2014. - № 7. - С. 7-16. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

Кл.слова (ненормовані):
державні фінанси -- государственные финансы -- управління державними фінансами -- управление государственными финансами -- програми реформ -- программы реформ -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- цілі програм реформ -- цели программ реформ -- програми консолідації -- программы консолидации -- методичні реформи -- методические реформы -- адміністративні реформи -- административные реформы -- міжнародні вимоги -- международные требования -- кредити МВФ -- кредиты МВФ -- бюджетна допомога ЄС -- бюджетная помощь ЕС -- позика ЄС -- заем ЕС -- міжнародні фінансові організації -- международные финансовые организации -- міжнародні організації -- международные организации -- проекти Світового банку -- проекты Мирового банка -- вимоги до реформ -- требования к реформам -- цілі реформ -- цели реформ -- фінансова політика -- финансовая политика
Анотація: Проаналізовано цілі, основні напрями та інструменти сучасних стратегій реформування державних фінансів. Визначено, що метою перетворень у фінансовій сфері може бути консолідація державних фінансів, а предметом програм фінансової консолідації є поліпшення структури держаних фінансів, зокрема скорочення обсягу бюджетних видатків за рахунок скасування або обмеження зростання певних видатків, а також, оптимізація податкових надходжень. Метою реформ можуть бути також структурні зміни, прикладами яких є перетворення в системі до європейських стандартів. Проведено порівняльне дослідження програм фінансової допомоги Україні з боку Міжнародного валютного фонду, Європейського Союзу та Світового банку з акцентом на соціальні, правові і економічні аспекти реформування сектору загального державного управління. Підкреслено, що, оскільки програми реформ зазвичай пов'язані зі значним навантаженням на населення, їх успіх залежить від наявності сильної політичної волі, спрямованої на незалежну реалізацію відповідних заходів задля довгострокового поліпшення державних фіскальних структур та своєчасного інформування громадськості щодо проведених реформ та їхніх результатів.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Міжнародний валютний фонд, міжнародна фінансова організація \о нем\; Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; Европейский Союз, международная организация \о нем\; Світовий банк, міжнародна фінансова організація \о нем\




    Гасанов, С. С. (кандидат економічних наук; доцент;заслужений економіст України; директор Науково-дослідного фінансового інституту; ДННУ "Академія фінансового управління").
    Досвід ЄС з антикризового управління державними фінансами та його використання в Україні / С. С. Гасанов, В. П. Кудряшов, Р. Л. Балакін // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2014. - № 7. - С. 17-30. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Экономика
   Финансовая система

   Економіка

   Фінансова система

Кл.слова (ненормовані):
державні фінанси -- государственные финансы -- фіскальна політика -- фискальная политика -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- прозорість бюджету -- прозрачность бюджета -- фіскальні правила -- фискальные правила -- державні борги -- государственные долги -- антикризове управління державними фінансами -- антикризисное управление государственными финансами -- управління державними фінансами -- управление государственными финансами -- міжнародні організації -- международные организации -- бюджетний процес -- бюджетный процесс -- транспарентність бюджетного процесу -- транспарентность бюджетного процесса -- прозорість бюджетів -- прозрачность бюджета -- середньострокове бюджетне планування -- среднесрочное бюджетное планирование -- фінансова політика -- финансовая политика -- управління державним боргом -- управление государственным долгом -- досвід країн ЄС -- опыт стран ЕС -- міжнародні організації -- международные организации
Анотація: Державні фінанси України перебувають у надзвичайно складному, розбалансованому стані. У процесі реформування системи управління державними фінансами великого значення набувають питання, пов'язанні з можливістю врахування в Україні досвіду країн - членів Євросоюзу. Висвітлюються ключові напрями вдосконалення системи управління державними фінансами країн-членів, модернізації інституційних структур та фіскальних процедур у ЄС. Проаналізовано досвід Німеччини щодо раціоналізації державної допомоги, залучення й надання державних кредитів, формування раціоналних підходів до бюджетних доходів, оптимізації бюджетних послуг, реформування системи оподаткування. Виокремлено напрями та можливості використання в Україні досвіду реформування системи управління державними фінансами країн - членів Євросоюзу.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Кудряшов, В. П. (доктор економічних наук; професор; завідувач державних фінансів; Науково-дослідний інститут; ДННУ "Академія фінансового управління"); Балакін, Р. Л. (кандидат економічних наук; доцент; провідний науковий співробітник відділу державних фінансів; Науково-дослідний інститут; ДННУ "Академія фінансового управління"); Пакт стабильности и роста \о произв.\; Пакт стабільності та зростання \о произв.\Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; Европейский Союз, международная организация \о нем\




    Богдан, Т. П. (доктор економічних наук; головний науковий співробітник; завідувач сектору міжнародних фінансових досліджень; ДУ "Інститут економіки та прогнозування НАН України").
    Фіскальна консолідація: уроки міжнародного досвіду для України / Т. П. Богдан, І. В. Богдан // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2014. - № 10. - С. 55-72 : 2 табл., 1 рис. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.268
Рубрики: Економіка
   Міжнародні фінансові відносини

   Экономика

   Международные финансовые отношения

Кл.слова (ненормовані):
фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- фіскальні коригування -- фискальное корегирование -- видатки бюджету -- расходы бюджета -- державний борг -- государственный долг -- дефіцит бюджету -- дефицит бюджета -- фіскальний мультиплікатор -- фискальный мультипликатор -- економічне зростання -- экономический рост -- розвинуті країни -- развитые страны -- державні витрати -- государственные затраты -- мультіплікатор-імпульс -- мультипликатор-импульс -- кумулятивний мультиплікатор -- кумулятивный мультипликатор -- політика зайнятості -- политика занятости -- цілі політикі зайнятості -- цели политики занятости -- інструменти фіскальної консолідації -- инструменты фискальной политики -- короткостроковий період -- краткосрочный период -- довгостроковий період -- долгосрочный период -- вплив інструментів фіскальної консолідації -- влияние инструментов фискальной консолидации -- помірний негативний вплив -- умеренное негативное влияние -- сильний негативний вплив -- сильное негативное влияние
Анотація: Автором виявлено останні тенденції фіскальних коригувань у розвинутих країнах. Обґрунтовано положення про вагоміші рестрикційні наслідки фіскальних консолідацій, які запроваджуються на стадії спаду, порівняно з консолідаціями на стадії економічного зростання; про менший деструктивний вплив на економічну активність тих фіскальних консолідацій, котрі реалізуються поступово, з наголосом на заходах видаткової політики; про залежність напряму та ступеня впливу фіскальних консолідацій від набору інструментів бюджетно-податкового коригування. Зроблено висновок, що мінімальний негативний вплив на економічне зростання в короткостроковому періоді та позитивний вплив у довгостроковому періоді мають такі інструменти фіскальної консолідації: скорочення державних субсидій підприємствам, підвищення (введення) податків на власність і екологічних податків, зменшення видатків на державне споживання, зниження пенсій і соціальних допомог (окрім допомог сім’ям із дітьми).


Дод.точки доступу:
Богдан, І.В. (кандидат економічних наук; старший науковий співробітник відділу управління економікою)




    Кудряшов, Василий Павлович (профессор; доктор экономических наук; завотделом государственных финансов Научно-исследовательского финансового института " Академия финансового управления" Министерства финансов Украины).
    Фискальные дисбалансы и меры по их ограничению в ЕС / В. П. Кудряшов // Экономика Украины : научный журнал. - 2014. - № 10. - С. 79-96 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

   Европа
    Європа

Кл.слова (ненормовані):
фискальный дисбаланс -- фіскальний дисбаланс -- меры ограничения фискального дисбаланса -- заходи обмеження фіскального дисбалансу -- дефицит сектора государственного управления -- дефіцит сектору державного управління -- государственное управление -- державне управління -- структурный баланс -- структурний баланс -- государственный долг -- державний борг -- фискальная политика -- фіскальна політика -- децентрализация фискальной сферы -- децентралізація фіскальної сфери -- стабилизация фискальной сферы -- стабілізація фіскальної сфери -- меры фискального корректирования -- заходи фіскального коригування -- фискальная консолидация -- фіскальна консолідація -- фискальные правила -- фіскальні правила -- фискальные реформы -- фіскальні реформи -- количественное смягчение -- кількісне пом'якшення -- государства-члены ЕС -- держави-члени ЄС -- международные организации -- міжнародні організації -- фискальная устойчивость -- фіскальна стійкість
Анотація: Проанализирована динамика показателей бюджета и государственных долговых обязательств общего правительства в государствах – членах ЕС в период экономического кризиса. Рассмотрены меры, введенные в посткризисный период для достижения сбалансирования фискальных диспропорций, а также освещены механизмы решения таких задач. Рекомендовано использовать опыт государств – членов ЕС в проведении фискальных реформ в Украине.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Соколовська, А. М. (доктор економічних наук; професор; заступник директора з наукової роботи ).
    Фіскальна політика в Україні та її макроекономічні наслідки / А. М. Соколовська // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2014. - № 11. - С. 17-32 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Экономика
   Финансовая система, 2008-2013 гг.

   Економіка

   Фінансова система, 2008-2013 рр.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
податкова політика -- налоговая политика -- фіксальна політика -- фискальная политика -- бюджетна політика -- бюджетная политика -- державний бюджет -- государственный бюджет -- видатки бюджету -- расходы бюджета -- доходи зведеного бюджету -- доходы сводного бюджета -- державне навантаження на економіку -- государственная нагрузка на экономику -- загальнодержавні видатки країн ЄС -- общегосударственные расходы стран ЕС -- джерела податкових надходжень -- источники налоговых поступлений -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация
Анотація: Розкрито особливості фіскальної політики в Україні у 2010–2014 рр. Встановлено, що вони є результатом поєднання заходів фіскальної експансії та рестрикції замість політики фіскальної консолідації. Обґрунтовано, що в умовах як відновлення, так і стагнації економіки держава проводила стимулюючу бюджетну політику, котра супроводжувалася зростанням державних видатків та погіршенням їх структури. Зміни структури державних видатків посилили деформації структури сукупного попиту в бік споживання та на шкоду його інвестиційній складовій, що створило передумови для погіршення економічної динаміки в країні. До аналогічних макроекономічних наслідків призвело й збільшення податкового навантаження на платників за рахунок податків на споживання, що зростали здебільшого через переплати податку. З’ясовано, що такі переплати стали важливим фактором гальмування економічних процесів та погіршення інвестиційного клімату в країні. Показано резерви фіскальної консолідації в Україні за рахунок зміни бюджетної політики, що має стати передумовою реформування податкової системи.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ




    Козюк, Віктор (доктор економічних наук; професор).
    Незалежність центральних банків після глобальної фінансової кризи: "сіра зона статус-кво" / В. Козюк // Вісник Національного банку України : аналітичне науково-практичне видання. - 2015. - № 2. - С. 16-25 : табл.-3. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.262
Рубрики: Економіка
   Кредитно-грошова система

   Экономика

   Кредитно-денежная система

Кл.слова (ненормовані):
незалежність центральних банків -- независимость центральных банков -- центральні банки -- центральные банки -- глобальні фінансові кризи -- глобальные финансовые кризисы -- неконвенціональна монетарна політика -- неконвенциальная монетарная политика -- монетарна політика -- монетарная политика -- фінансові процеси -- финансовые процессы -- фінансова стабільність -- финансовая стабильность -- політика фінансової стабільності -- политика финансовой стабильности -- статус центробанку -- статус центробанка -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- монетарна автономія -- монетарная автономия -- очевидний інституціональний обмін -- очевидный институциональный обмен -- боргове нависання -- долговое нависание -- фіскальне домінування -- фискальное доминирование -- банківська система -- банковская система -- сіра зона статус-кво -- серая зона статус- кво -- автономия центробанков -- автономія центробанків
Анотація: Показано зміни, які під впливом реалізації неконвенціональної монетарної політики відбулися в розрізі елементів "анатомії монетарної автономії". Стверджується, що досягнення консенсусу з приводу майбутніх обрисів макрофінансової теоретичної основи функціонування центробанків справлятиме вплив на профіль їхньої незалежності. Констатується наявність потенційної згоди на часткове обмеження фактичної незалежності в рамках стабілізаційних заходів в "обмін" на стримування інтенцій до внесення формальних змін, здатних суттєво похитнути інститут автономії центробанку, що можна кваліфікувати як "сіру зону статус-кво". Обгрунтовано тезу, що згода на певну форму фіскального домінування може бути виграшною лише тоді, коли "політика кривої дохідності" є складовою програм фіскальної консолідації. Визначальними мають бути суспільні переваги у сфері запобігання виникненню "боргового нависання", отримані завдяки статусу центробанку.





    Римарська, Р. Ю. (кандидат економічних наук; докторант кафедри менеджменту організацій ).
    Податкові важелі макроекономічної стабілізації у країнах Балтії [Текст] / Р. Ю. Римарська // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2015. - № 1. - С. 87-97 : рис.-3. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 1995-2013 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 1995-2013 гг.

   Балтийский регион
    Балтійський регіон

    Естонія

    Эстония

    Литва

    Латвія

    Латвия

Кл.слова (ненормовані):
бюджетна політика -- макроекономічна стабілізація -- податки -- податкова політика -- фіскальна консолідація -- фіскальна політика -- довіра національній валюті -- економічна політика -- фінансова політика -- інвестиційна політика -- ВВП -- державний бюджет -- бюджетная политика -- макроэкономическая стабилизация -- налоги -- налоговая политика -- фискальная консолидация -- фискальная политика -- доверие национальной валюте -- экономическая политика -- финансовая система -- инвестиционная политика -- государственный бюджет
Анотація: Розглянуто спільні для країн Балтії причини синхронного глибокого спаду виробництва у 2008-2009 рр. Узагальнено вжити заходи фіскальної політики як засобу макроекономічної стабілізації. Проаналізовано ефективность податкових інструментів зокрема та надходжень у бюджет загалом як елементу програм фіскальної консолідації, що практикувалися в країнах Балтії у 2008-2009 рр. і післякризовий період. сформульовано отримані ефекти від заходів макроекономічної стабілізації в країнах Балтії у 2008-2009 рр., серед яких: збереження довіри до грошової одиниці, корекція платіжного дисбалансу, підвищення конкурентоспроможності, забезпечення стабільності банківської системи, оперативне відновлення динаміки ВВП, створення передумов для збільшення експорту та надходжень прямих іноземних інвестицій.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ




    Гасанов, С. С. (кандидат економічних наук; доцент; заслужений економіст України; директор).
    Реформування фіскальної системи України у контексті євроінтеграційних процесів [Текст] / С. С. Гасанов, В. П. Кудряшов, Р. Л. Балакін // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2015. - № 5. - С. 16-38 : табл.-3. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.262
Рубрики: Экономика
   Кредитно-денежная система

   Економіка

   Кредитно-грошова система

Кл.слова (ненормовані):
фіскальна політика -- фискальная политика -- фіскальні ризики -- фискальные риски -- фіскальна гармонізація -- фискальная гармонизация -- бюджетний дефіцит -- бюджетный дефицит -- державні борги -- государственные долги -- прозрачность операций в бюджетной сфере -- прозорість операцій у бюджетній сфері -- реформування фіскальної системи -- реформирование фискальной системы -- напрями реформування фіскальної системи -- направления реформирования фискальной системы -- фінансові ризики -- финансовые риски -- фіскальна система ЄС -- фискальная система ЕС -- фіскальне регулювання -- фискальное регулирование -- бюджетна дисципліна -- бюджетная дисциплина -- досвід країн ЄС -- опыт стран ЕС -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- державні фінанси -- государственные финансы -- стримування державного боргу -- сдерживание государственного долга
Анотація: Висвітлено питання реформування фіскальної системи України з урахуванням її євроінтеграційного курсу та реалізації положень Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Встановлено, що для зменшення бюджетного дефіциту та державного боргу України необхідно врахувати європейський досвід фіскального коригування та вжити заходів щодо стримування накопичення державних боргових зобов’язань, визначено перелік таких заходів. Розкрито питання активізації інституційних реформ, удосконалення управління гарантованими зобов’язаннями держави, процедур державних закупівель. Підкреслено необхідність підвищення прозорості операцій у бюджетній сфері.


Дод.точки доступу:
Кудряшов, В. П. (доктор економічних наук; професор; завідувач відділу державних фінансів); Балакін, Р. Л. (кандидат економічних наук; доцент; провідний науковий співробітник відділу державних фінансів); Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\; Европейский Союз, международная организация \о нем\Угода про асоціацію України з ЄС \о произв.\




    Кудряшов, Василь Павлович (професор; доктор економічних наук; заввідділом державних фінансів).
    Коригування публічних бюджетів у період загострення фіскальних ризиків [Текст] / В. П. Кудряшов // Економіка України : науковий журнал. - 2015. - № 7. - С. 41-57 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2008-2013 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 2008-2013 гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
дефіцит сектору державного управління -- публічний бюджет -- державний борг -- гарантований державою борг -- місцеві бюджети -- фіскальна децентралізація -- бюджетний дефіцит -- фіскальна консолідація -- посилення контролю за бюджетними видатками -- реформування системи оподаткування -- фінансування фіскального дефіциту -- зарубіжний досвід -- країни ЄС -- фінансова політика -- фіскальна політика -- податкова політика -- дефицит сектора государственного управления -- публичный бюджет -- государственный долг -- гарантированный государством долг -- местные бюджеты -- фискальная децентрализация -- бюджетный дефицит -- фискальная консолидация -- усиление контроля за бюджетными расходами -- реформирование систем налогообложения -- финансирование фискального дефицита -- зарубежный опыт -- страны ЕС -- финансовая политика -- фискальная политика -- налоговая политика
Анотація: Розкрито причини загострення ризиків розбалансування публічних бюджетів у зарубіжних країнах, а також в Україні у посткризовий період. Висвітлено механізми коригування фіскальних диспропорцій, застосувані у рамках програм фіскальної консолідації у державах-членах ЄС, їх позитивні та негативні впливи на економічне зростання, зайнятість, забезпечення фінансової стабільності. Запропоновано заходи, спрямовані на досягнення стійкого стану державних фінансів у нашій країні з урахуваггям позитивного та негативного досвіду фіскального коригування за кордоном.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ




    Петраков, Я. В. (кандидат економічних наук; доцент кафедри обліку та аудиту).
    Оцінка фіскальних імпульсів від застосування податкових інструментів [Текст] / Я. В. Петраков // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2016. - № 1. - С. 57-79 : табл.; рис. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2008-2015 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 2008-2015 гг.

Кл.слова (ненормовані):
фіскальні імпульси -- податкові інструменти -- фіскальна політика -- циклічно скоригований баланс бюджету -- довіра власників капіталу -- фіскальна консолідація -- фискальные импульсы -- налоговые инструменты -- фискальная политика -- циклично-скорректированный баланс бюджета -- доверие собственников капитала -- фискальная консолидация
Анотація: Узагальнено поняття фіскального імпульсу та проведено його розрахунок для України за період 2008-2015 рр. за оновленою методологією Європейської комісії на основі показників розриву випуску і автоеластичності бюджету. Вствновлено, що фіскальна політика в Україні починаючи з 2011 р. стала контрциклічною, а в 2015 р. досягла піку своєї дискреції. Наголошено, що високе значення коефіцієнта автоеластичності бюджету, стабілізація якого триватиме близько трьох років, а також внутрішні ризики та зовнішні загрози для макрофінансової стабільності вимагають збереження темпів фіскальної консолідації. Доведено, що проект податкової реформи має базуватися на песимістичному, а не оптимістичному сценарії, оскільки завищені макропоказники породжуватимуть хибні очікування в бізнесу та інвесторів, а продовження рецесії замість обіцяного відновлення призведе до втрати довіри з боку власників капіталу.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Міжнародний валютний фонд, міжнародна фінансова організація \о нем\; Международный валютный фонд, международная финансовая организация \о нем\




    Єфіменко, Т. І. (доктор економічних наук; професор; член-кореспондент НАН України; заслужений економіст України; президент).
    Фіскальні реформи та сталий розвиток в Україні [Текст] / Т. І. Єфіменко // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2016. - № 3. - С. 7-14. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
сталий розвиток -- цілі сталого розвитку -- порядок денний у галузі розвитку -- фіскальна система -- фіскальна реформа -- фіскальна консолідація -- державні фінанси -- устойчивое развитие -- цели устойчивого развития -- фискальная система -- фискальные реформы -- фискальная консолидация -- государственные финансы
Анотація: Досліджено необхідні зміни у фіскальній системі України на основі ухвалених ООН Цілей сталого розвитку та Порядку денного в галузі розвитку після 2015 року. Наведено стислий огляд фінансового сектору та визначено його цілі. Обгрунтовано необхідність фіскальної консолідації, розкрито виклики під час реалізації фіскальної реформи та запропоновано підходи до їх подолання, які забезпечать прозорість і ефективність процедур складання та виконання бюджету. Особливу увагу приділено зовнішнім і внутрішнім чинникам, що перешкоджають досягненню цілей фіскальної стабільності та сталого розвитку України. У висновках наголошено на необхідності продовження співробітництва з МВФ із метою збільшення позитивного впливу фіскальної консолідації на економічній і соціальний розвиток України.





    Вдовиченко , А. М. (кандидат економічних наук; завідувач відділу економіко-математичного моделювання, аналізу та прогнозів; старший науковий співробітник).
    Вплив фіскальної політики на товарний експорт у гравітаційній моделі зовнішньої торгівлі України [Текст] / А. М. Вдовиченко, А. І. Зубрицький // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2016. - № 6. - С. 51-72 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
фіскальна політика -- фискальная политика -- гравітаційна модель зовнішньої торгівлі -- гравитационная модель внешней торговли -- зовнішня торгівля -- внешняя торговля -- товарний експорт -- товарный экспорт -- фіксовані ефекти -- фиксированные эффекты -- випадкові ефекти -- случайные эффекты -- фіскальна консолідація -- фискальная консолидация -- монетарна політика -- монетарная политика -- оцінка моделей -- оценка моделей -- методи оцінки моделей -- методы оценки моделей
Анотація: ДослІджено питання впливу дискреційної фіскальної політики на товарний експорт України. За допомогою гравітаційної моделі проаналізовано дію змін у відносному фіскальному балансі й низці контрольних змінних, включаючи монетарні, на експортні потоки до основних країн-імпортерів. Запропонований ряд альтернативних підходів до оцінки специфікації гравітаційної моделі зовнішньої торгівлі України з метою визначення адекватних й стійких параметрів моделі. Зроблено висновок, що в умовах фіксованого валютного курсу монетарна політика не може виступати регулятором експортної активності вітчизняних товаровиробників. Проте економіна фіскальна політика з лагом у кілька років демонструє позитивний вплив на динаміку зовнішньої торгівлі, незважаючи на початковий негативний ефект, пов'язаний із обмеженням пропозиції грошей у економіці.


Дод.точки доступу:
Зубрицький , А. І. (старший науковий співробітник відділу економіко-математичного моделювання, аналізу та прогнозів)




    Кудряшов, В. П. (доктор економічних наук; професор; заввіділом державних фінансів).
    Механізми фінансування державного бюджету в умовах подолання фіскальних дисбалансів [Текст] / В. П. Кудряшов // Економіка України : науковий журнал. - 2016. - № 7. - С. 3-20 : табл. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
ББК 65.262
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2013-2015 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 2013-2015 гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
державний бюджет -- фінансування державного бюджету -- бюджетно-боргові коригування -- контроль за бюджетними видатками -- бюджетний контроль -- мобілізація доходів до бюджету -- бюджетний дефіцит -- дефіцит державного бюджету -- фіскальна консолідація -- державні запозичення -- зарубіжний досвід -- доходи державного бюджету -- видатки державного бюджету -- доходи населення -- рівень життя -- государственный бюджет -- финансирование государственного бюджета -- бюджетно-долговые корректировки -- контроль за бюджетными расходами -- бюджетный контроль -- мобилизация доходов в бюджет -- бюджетный дефицит -- дефицит государственного бюджета -- фискальная консолидация -- государственные заимствования -- зарубежный опыт -- доходы государственного бюджета -- расходы государственного бюджета -- доходы населения -- уровень жизни
Анотація: Проаналізовано динаміку показників фінансування державного бюджету в умовах розбалансування фіскальної сфери. Розглянуто зміст і механізми бюджетно-боргового коригування. Розкрито причини й наслідки зростання боргового фінансування протягом останніх років. Виявлено зміни у фінансуванні державного бюджету у 2015 р. Запропоновано механізми стримування боргового фінансування, що передбачають активізацію структурних реформ.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Кудряшов, В. П. (доктор економічних наук; професор; заввідділом державних фінансів).
    Рекомендації МВФ з питань фіскальної політики та їх урахування в Україні [Текст] / В. П. Кудряшов // Економіка України : науковий журнал. - 2016. - № 10. - С. 3-19 : табл. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2013-2016 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 2013-2016 гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
фіскальна консолідація -- бюджетний дефіцит -- державний борг -- гарантований державою борг -- квазіфіскальні операції -- державні цільові фонди -- державні корпорації -- дефіцитно-боргове коригування -- фіскальні ризики -- боргове навантаження -- публічні фінанси -- доходи державного бюджету -- видатки державного бюджету -- бюджетне кредитування -- фискальная консолидация -- бюджетный дефицит -- государственный долг -- гарантированный государством долг -- квазифискальные операции -- государственные целевые фонды -- государственные корпорации -- дефицитно-долговое корректирование -- фискальные риски -- долговая нагрузка -- публичные финансы -- доходы государственного бюджета -- расходы государственного бюджета -- бюджетное кредитование
Анотація: Доведено, що в Україні протягом останніх років фіскальні ризики продовжують загострюватися. Проаналізовано заходи, спрямовані на відновлення стійкості державних фінансів з урахуванням рекомендацій МВФ. Зроблено висновки, що така програма вимагає більш виважених підходів і внесення змін до механізмів її реалізації.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Нафтогаз України, компанія \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Кудряшов, В. П. (доктор економічних наук; професор; завідувач відділу державних фінансів).
    Ризики виконання державного бюджету та механізми їх обмеження [Текст] / В. П. Кудряшов // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2016. - № 12. - С. 59-76 : рис.; а-табл. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2013-2016 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 2013-2016 гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
державний бюджет -- видатки державного бюджету -- доходи державного бюджету -- дефіцит бюджету -- дефіцит державного бюджету -- кредитні програми держави -- бюджетні ризики -- фінансування державного бюджету -- доходи населення -- бюджетні програми -- ефективність використання бюджетних коштів -- фіскальна консолідація -- фіскальна централізація -- государственный бюджет -- доходы государственного бюджета -- расходы государственного бюджета -- дефицит бюджета -- дефицит государственного бюджета -- кредитные программы государства -- бюджетные риски -- финансирование государственного бюджета -- доходы населения -- бюджетные программы -- эффективность использования бюджетных средств -- фискальная консолидация -- фискальная централизация
Анотація: На підставі аналізу динаміки показників Державного бюджету України й підсумками першого півріччя 2016 р. встановлено, що ризики його виконання залишаються досить високими: мобілізація доходів державного бюджету ускладнилася, збільшення видатків стримати не вдалося, а зменшення кредитування виявилося недостатнім для призупинення тенденції зростання бюджетного дефіциту. Досягнення певного обмеження дефіциту у 2015 р. пояснюється не зниженням бюджетних ризиків, а позабюджетними чинниками. У першій половині 2016 р. збільшення показників дефіциту відновлено. Значними залишаються обсяги фінансування з бюджету дефіциту Пенсійного фонду України, підтримки державних фінансових і нефінансових корпорацій. Розширення бюджетно-боргового коригування стало причиною утримання державних запозичень, величина яких істотно перевищує показники бюджетного дефіциту, наслідком чого є подальше зростання державного й гарантованого державою боргу. З метою обмеження ризиків виконання державного бюджету запропоновано посилити політику, спрямовану на раціоналізацію видатків, дещо змінити процес мобілізації доходів, обмежити квазіфіскальні операції, вжити заходів для недопущення розподілу та використання бюджетних ресурсів у інтересах окремих фінансових груп. Зазначені завдання мають розв'язуватися за умов послаблення податкового тиску, впливів органів державного управління на менеджмент державних корпорацій, продовження реформування пенсійної системи, збільшення реальних доходів населення за допомогою таких механізмів: запровадження жорсткого контролю бюджетних видатків, поліпшення мобілізації податкових і неподаткових доходів, удосконалення бюджетних програм та системи державних закупівель, підвищення ефективності використання бюджетних коштів.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Гасанов, С. С. (кандидат економічних наук; професор; заслужений економіст України; директор).
    Структурна політика і державні фінанси в умовах інституціональної невизначеності [Text] / С. С. Гасанов // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2017. - № 3. - P7-18 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. - статья на английском языке. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.261
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2004-2014 рр.

   Экономика

   Финансовая система, 2004-2014 гг.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
структурна політика -- державні фінанси -- інституціональна невизначеність -- структурні трансформації -- фіскальна політика -- монетарна політика -- фіскальна консолідація -- види економічної діяльності -- стійкість державних фінансів -- структурная политика -- государственные финансы -- институциональная неопределенность -- структурные трансформации -- фискальная политика -- монетарная политика -- фискальная консолидация -- виды экономической деятельности -- устойчивость государственных финансов
Анотація: Розглянуто теоретичні та практичні проблеми структурної політики в умовах інституціональної невизначеності, фінансових обмежень і програм фіскальної консолідації. Обґрунтовується необхідність розроблення і реалізації нової концепції структурної політики з урахуванням реального стану державних фінансів, цілей та інституціональних умов структурних трансформацій національної економіки. Між мікрорівнем ринків і макрорівнем державного впливу є "середній шар", який особливо активний зі структурно-інституціональної точки зору. Це певні політичні групи та центри економічної влади, котрі ставлять власні цілі й мають відповідні неформальні інституціональні механізми впливу на прийняття політичних рішень та економічну політику. Вони зосереджуються на представленні власних групових інтересів як суспільних. Таким чином, провали ринку і провали держави протистоять один одному у сфері структурної політики.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ




    Кудряшов, В. П. (доктор економічних наук; професор; заслужений діяч науки і техніки України; завідувач відділу державних фінансів).
    Модернізація фіскальної політики в ЄС [Текст] / В. П. Кудряшов, А. М. Поддєрьогін // Фінанси України : науково-теоретичний та інформаційно-практичний журнал . - 2017. - № 3. - С. 19-35 : табл. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 65.262
Рубрики: Економіка
   Фінансова система, 2007-2015 рр.

   Экономика

   Финансовая система

   Европа
    Європа

Кл.слова (ненормовані):
фіскальна політика -- фіскальна консолідація -- політика видатків -- політика доходів -- публічні фінанси -- фінансування публічного бюджету -- державні борги -- фіскальне коригування -- політика жорсткої економії -- країни ЄС -- зарубіжний борг -- ВВП -- внутрішній валовий продукт -- фіскальний дефіцит -- фискальная политика -- фискальная консолидация -- политика расходов -- публичные финансы -- политика доходов -- финансирование публичного бюджета -- государственные долги -- фискальные корректировки -- политика жесткой экономии -- страны ЕС -- зарубежный долг -- внутренний валовый продукт -- фискальный дефицит
Анотація: Досліджено зміни у фіскальній політиці країн Європейського Союзу, спрямовані на забезпечення стійкості державних фінансів та підтримку економічного зростання. Визначено нові підходи до регулювання й координації управління публічними фінансами держав-членів із боку ЄС. Розкрито питання застосування політики жорсткої економії з метою розв'язання завдань фіскальної консолідації. Розглянуто механізми пом'якшення фіскального коригування для зменшення негативних впливів фіскальної політики на економічний і соціальний розвиток. Проаналізовано політику видатків, доходів та фінансування публічних бюджетів у ЄС загалом і в окремих країнах-членах. З'ясовано її особливості в Німеччині, Польщі, Литві й Великобританії. Визначено напрями подальшого реформування фіскальної політики з метою виконання завдань фіскальної консолідації, а також сприяння економічному зростанню. Підкреслено, що в ході модернізації такої політики в Україні необхідно подолати цілу низку проблем, які великою мірою розв'язані в ЄС. Наголошено, що дослідження зазначених змін набуває досить великого значення для нашої держави, де відновлення позитивної динаміки лише розпочалося та потребує підтримки з використанням механізмів фіскальної політики.

Утримувачі документа:
КЗК ДОУНБ

Дод.точки доступу:
Поддєрьогін, А. М. (кандидат економічних наук; професор; заслужений працівник і відмінник освіти України; професор кафедри корпоративних фінансів і контролінгу); Європейський Союз, міжнародна організація \о нем\Европейский Союз, международная организация \о нем\




    Карлін, Микола Іванович (доктор економічних наук; завідувач кафедри фінансів та оподаткування ).
    Фіскальна консолідація і фіскальна децентралізація: проблема взаємозв’язку та шляхи її вирішення [Текст] / М. В. Кічурчак // Регіональна економіка : Науково-практичний журнал. - 2016. - № 2. - С. 136-140. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 1562-0905
УДК
Рубрики: Економіка
   Фінансова система

   Экономика

   Финансовая система

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
фіскальна консолідація -- фіскальна децентралізація -- регіональний державний борг -- ПДВ -- податок на прибуток підприємств -- єдиний соціальний внесок -- акцизний податок -- регіони України -- фискальная консолидация -- фискальная децентрализация -- региональный государственный долг -- НДС -- налог на прибыль предприятий -- единый социальный взнос -- акцизный налог -- регионы Украины -- фіскальна політика -- фискальная политика -- фінансові заходи -- финансовые меры -- міжбюджетні відносини -- межбюджетные отношения
Анотація: Проаналізовано суперечливий взаємозв’язок між фіскальною консолідацією та фіскальною децентралізацією; пропонуються шляхи оптимізації державних витрат, зокрема щодо погашення частини державного боргу та військових витрат за рахунок регіональних бюджетів; обгрунтовуються нові підходи щодо розподілу загальнодержавних податків між центром і регіонами України, які дозволять подолати відцентрові тенденції в нашій країні. Запропонований підхід до здійснення частини державних витрат на погашення державного боргу і військових витрат (фіскальна консолідація) та розширення податкових можливостей регіонів (фіскальна децентралізація) дозволить поставити під жорсткий контроль територіальних громад регіонів державні доходи і видатки, що зменшить відцентрові тенденції в Україні.