Забловський, Андрій (кандидат історичних наук; керівник). Єдина комплексна стратегія розвитку сільського господарства та сільських територій на 2015-2020 роки: оцінка дороговказів податкового реформування [Текст] / А. Забловський, С. Петруха, Н. Назукова> // Економіст : науково-практичний журнал. - 2015. - № 7. - С. 6-12 : портр.; а-рис. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Економіка Економіка сільського господарства Экономика Экономика сельского хозяйства Кл.слова (ненормовані): сільське господарство -- стратегія розвитку сільського господарства -- аграрна політика -- сільські території -- розвиток територій -- територіальний розвиток -- оподаткування сілького господарства -- сільськогосподарські товаровиробники -- державна підтримка сільского господарства -- спрощена система оподаткування АПК -- агропромисловий комплекс -- сельское хозяйство -- стратегия развития сельского хозяйства -- аграрная политика -- сельские территории -- развитие территорий -- территориальное развитие -- налогообложение сельского хозяйства -- сельскохозяйственные товаропроизводители -- государственная поддержка сельского хозяйства -- упрощенная система налообложения в АПК -- агропромышленный комплекс Анотація: Здійснено критичне діагностування концептуальних напрямів реформування податкової системи для сільськогосподарських товаровиробників, запропонованих підгрупою 6.1 "Оподаткування" групи №6 "Державна підтримка та оподаткування у сфері сільського господарства" з розробки проекту Єдиної комплексної стратегії розвитку сільського господарства та сільських територій на 2015-2020 роки, ініційованого Мінагрополітики в рамках виконання стратегічних документів вищого рівня, зокрема в частині задекларованої Президентом України реформи сільського господарства та рибальства в Стратегії сталого розвитку "Україна-2020". Дод.точки доступу: Петруха, Сергій (директор); Назукова, Наталія; Стратегія сталого розвитку "Україна - 2020" \о произв.\ |
Голян, Василь (доктор економічних наук; професор). Земельна реформа в Україні: пріоритети та інституційні передумови поглиблення [Текст] / В. Голян, С. Петруха, А. Забловський> // Економіст : науково-практичний журнал. - 2017. - № 8. - С. 8-17 : рис. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Економіка Економіка сільського господарства, 2000-2015 рр. Экономика Экономика сельского хозяйства, 2000-2015 гг. Україна Украина Кл.слова (ненормовані): земельна реформа -- аграрні підприємства -- сільськогосподарські підприємства -- земельні відносини -- землі сільськогосподарського призначення -- мораторій на продаж землі -- земельна рента -- землекористування -- нормативно-правове регулювання -- державний земельний банк -- імплементація зарубіжного досвіду -- дотації сільскогосподарським виробникам -- реінжиніринг меліорованих територій -- депресивні регіони -- ринок землі -- земельні ресурси -- земельная реформа -- аграрные предприятия -- сельскохозяйственные предприятия -- земельные отношения -- земли сельскохозяйственного назначения -- мораторий на продажу земли -- земельная рента -- землепользование -- нормативно-правовое регулирование -- государственный земельный банк -- имплементация зарубежного опыта -- дотации сельскохозяйственным производителям -- реинжиниринг мелиорированных территорий -- депрессивные регионы -- рынок земли Анотація: Доведено, що прагнення привласнити земельну ренту є основним мотивом діяльності суб’єктів аграрного бізнесу, яке в умовах наявності інституційних розривів у системі земельних відносин значною мірою і створює надмірну напруженість у земельному питанні. Встановлено, що основними інституційними розривами земельних відносин в Україні є: відсутність нормативної та методичної бази формування спеціалізованого державного земельного банку; формальний характер економічного стимулювання відтворення й охорони земельних ресурсів; суперечливість системи обмежень рівня концентрації земельної власності; асиметричність інформації щодо нововведень в земельному законодавстві для різних суб’єктів аграрного підприємництва (особисті селянські господарства, сільськогосподарські підприємства, агропромислові холдинги); дискримінаційний характер надання державних дотацій окремим категоріям сільськогосподарських виробників; невиправданий імпорт і недостатньо підготовлена імплементація у вітчизняну практику господарювання інститутів землекористування, які вже давно сформувалися в економічно розвинених країнах; протиріччя між зовнішньоекономічними цілями і політикою державного земельного протекціонізму; половинчастість і безсистемність нормативної та методичної бази реінжинірингу меліорованих територій у найбільш депресивних регіонах. Встановлено, що в нинішніх умовах, коли в Україні ще не створена критична маса інституційних передумов для формування сучасного ринку землі, знімати обмеження на процеси купівлі-продажу земель сільськогосподарського призначення не можна. Обґрунтовано, що важливою передумовою створення повноцінного ринку сільськогосподарських земель та децентралізації системи управління земельними ресурсами є формування сучасного фінансово-економічного механізму управління різними категоріями земель та землекористуванням. Дод.точки доступу: Петруха, Сергій (заступник директора); Забловський, Андрій (кандидат історичних наук; керівник ) |