Димитрова, В. Ф.
    Об'єктивний смисл духовності / В.Ф. Димитрова // Грані. - 2006. - № 5. - С. 40-43
ББК Ю212
Рубрики: ФИЛОСОФИЯ--ДУХОВНОСТЬ

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1




    Громов, В. Е.
    Исторические облики духовности. Античность / В. Е. Громов // Грані. - 2007. - № 5. - С. 47-51
ББК Ю3(0)32
Рубрики: ФИЛОСОФИЯ--ИСТОРИЯ--АНТИЧНОСТЬ--ДУХОВНОСТЬ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Громов, В. Е.
    К вопросу о духовном содержании нравственности. Этика разумного эгоизма и нравственная жизнь / В. Е. Громов // Грані. - 2008. - № 4. - С. 32-37
УДК
Рубрики: ЭТИКА
   ЕТИКА

Кл.слова (ненормовані):
ДУХОВНОСТЬ -- НРАВСТВЕННОСТЬ -- ДУХОВНІСТЬ -- МОРАЛЬНІСТЬ

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (30.09.2008р. Інв.1810ж - Б.ц.) (вільний)




    Щурик, М. (професор, доктор економічних наук).
    Поєднання матеріального та духовного у процесі відтворення земельних ресурсів / М. Щурик // Економіка України : Щомісячний політіко-економічний журнал. Держком УРСР по економіці и АH УРСР. До 1992р -Економіка Радянської України - на рос. та укр. мовах. - 2008. - № 8. - С. 36-45 : табл.
УДК
ББК 65.32
Рубрики: Економіка
   Економіка сільського господарства

   Экономика

   Экономика сельского хозяйства
, 1990-2006
   Україна
Кл.слова (ненормовані):
економічні моделі -- економічні категорії -- філософські категорії -- земельні ресурси -- аграрний сектор економіки -- духовність -- дошкільні заклади -- заклади культури -- земельна реформа -- экономические модели -- экономические категории -- философские категории -- земельные ресурсы -- аграрный сектор экономики -- духовность -- дошкольные учреждения -- заведения культуры
Анотація: Проведено дослідження відтворення земельних ресурсів сільського господарства, яке у своїй основі базується на матеріалістичному сприйнятті соціумом потреб власного розвитку. Визначено, що в сільському господарстві запроваджено адекватну економічну модель і орієнтація на використання земельних ресурсів виключно для забезпечення економічних інтересів призводить до домінування "споживацтва", що завдає значної шкоди природі та суспільству.

Перейти к внешнему ресурсу: Поєднання матеріального та духовного

Дод.точки доступу:
Туган-Барановський, М. І.
Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (07.10.2008р. Інв.1782ж - Б.ц.) (вільний)


   06
   Л 89


    Уханкіна, В.
    Духовність як смисложиттєва цінність. До проблеми визначення поняття / В. Уханкіна // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". - Л., 2008. - № 607: Філософські науки. - С. 32-36
УДК
Рубрики: Духовность
   Духовність

Кл.слова (ненормовані):
МОРАЛЬНОСТЬ -- МОРАЛЬНІСТЬ

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Тіхонов, М.
    Духовна безпека / М. Тіхонов // Безпека життєдіяльності. - 2009. - № 1. - С. 30-33
УДК
Рубрики: РЕЛИГИЯ
   РЕЛІГІЯ

Кл.слова (ненормовані):
РЕЛИГИЯ -- ДУХОВНОСТЬ -- БЕЗОПАСНОСТЬ -- духовная безопасность -- РЕЛІГІЯ -- ДУХОВНІСТЬ -- БЕЗПЕКА -- духовна безпека

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (27.02.2009р. Інв.2359ж - Б.ц.) (вільний)




    Астахова, Т. Г. (аспірантка кафедри філософії Національної металургійної академії України).
    Грані взаємодії софіології В.С. Соловйова та персонології М. О. Бердяєва / Т. Г. Астахова // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 2. - С. 26-29. - Бібліографія : С.29 : 3 назви
УДК
ББК 87.3(2)
Рубрики: Філософія
   Философия

Кл.слова (ненормовані):
духовність -- духовность -- история философии -- історія філософії -- персоналии философов -- персоналії філософів -- персонология -- персонологія -- софиология -- софіологія -- философская антропология -- філософська антропологія -- христианская антропология -- християнська антропологія
Анотація: Досліджується питання: що являє собою духовність у філософії та християнській антропології Володимира Соловйова та персонології Миколи Бердяєва, у чому віднаходиться узгодження ідей двох російських філософів щодо цього питання.


Дод.точки доступу:
Бердяєв, М.О. \о нем\; Соловьёв, В.С. \о нем\

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (04.08.2009р. Прим. 1 - ) (вільний)




    Витрикуш, Галина (аспірантка; Кам'янець-Подільський).
    "Коли узяв перо у руку, то будь правдивий. Будь як хліб" : ідеал мистецтва в поезії "шістдесятників" / Галина Витрикуш // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 9-14. - Бібілографія : С.14 : 10 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
духовність -- духовность -- идеал искусства -- искусство -- ідеал мистецтва -- мистецтво -- образ искусства в литературе -- образ мистецтва в літературі -- образ митця -- образ художника -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поезія -- поэзия -- украинская литература -- українська література -- українська поезія шістдесятників -- шестидесятничество -- шістдесятництво
Анотація: На матеріалі творчості Ліни Костенко, Бориса Олійника, Івана Драча автор статті досліджує, як в поезії шістдесятників проголошується ідея справжнього мистецтва, яке стоїть на сторожі духовності, втілюється образ митця.


Дод.точки доступу:
Олійник, Борис \о нем\; Драч, Іван (письменник) \о нем\; Костенко, Ліна (письменник) \о ней\




    Григорчук, Юлія (аспірантка; Івано-Франківськ).
    "Ніщо не вмирає, все перетворюється..." : тема мистецтва і духовних цінностей у повісті Віри Вовк "Старі панянки" / Юлія Григорчук // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 26-29. - Бібліографія : С.29 : 11 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста -- аналіз художнього тексту -- внеклассное чтение -- диаспора украинская -- діаспора українська -- духовні цінності -- духовність в мистецтві -- духовность в искусстве -- духовные ценности -- женские образы в литературе -- жіночі образи в літературі -- лейтмотив -- литература украинской диаспоры -- література української діаспори -- літературний мотив -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- мотив в литературе -- мотивний аналіз тексту -- мотивный анализ текста -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- позакласне читання -- тема искусства в литературе -- тема мистецтва в літературі -- украинская литература -- українська література
Анотація: Пропонується аналіз повісті Віри Вовк - талановитої письменниці і поетеси української діаспори, уродженки Прикарпаття. Повість "Старі панянки" роздивляється за допомогою методики "аналізу мотивів", зокрема досліджено втілення теми і мотиву християнськ о-духовних цінностей, духовності як загальнофілософської категорії та теми мистецтва. Повість пропонується для позакласного читання учнів старших класів.


Дод.точки доступу:
Вовк, Віра (письменник) \о ней\; Старі панянки, повість \о произв.\




    Громов, В. Е. (доцент кафедры философии Национального горного университета; кандидат философских наук).
    Уроки духовности древних этических учений / В. Е. Громов // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 3. - С. 30-35. - Бібліографія : С.35 : 9 назв
УДК
ББК 87.703

Кл.слова (ненормовані):
богооткровенная этика -- ветхозаветная этика -- духовність -- духовность -- езотеризм -- Етика -- етика богоодкровення -- етика Нового Завіту -- етика Старого Завіту -- история этических учений -- історія етичних вчень -- конфуцианство -- конфуціанство -- моральність -- новозаветная этика -- нравственность -- пифагорейство -- піфагорейство -- стоицизм -- стоїцизм -- эзотеризм -- Этика
Анотація: Рассматриваются духовные основы этики древних учений: конфуцианства, пифагорейства, стоицизма, богооткровенной этики (нравственные учения Ветхого и Нового Заветов).

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (04.08.2009р. Інв.2802ж - Б.ц.) (вільний)




    Моргун, О. А. (доцент кафедри філософії Криворізького технічного університету; кандидат філософських наук).
    Духовно-ціннісні засади комунікативно-практичної свідомості сучасного суспільства / О. А. Моргун // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 3. - С. 53-57. - Бібліографія : С.57 : 24 назви
УДК
ББК 60.028

Кл.слова (ненормовані):
Апель Карл-Отто -- духовність як соціальна реальність -- духовность как социальная реальность -- духовно-ценностные основания общества -- духовно-цінісні засади суспільства -- коммуникативное сознание -- коммуникативно-практическое сознание -- комунікативна свідомість -- комунікативно-практична свідомість -- общественное сознание -- общество -- персоналии философов -- персоналії філософів -- Социальная философия -- Соціальна філософія -- суспільна свідомість -- суспільство -- украинское общество -- українське суспільство -- феноменологическое сознание -- феноменологічна свідомість -- ценностное сознание -- ціннісна свідомість
Анотація: Автор статті, спираючись на теорії західних філософів, особливо К.-О. Апеля, досліджує духовний простір соціального буття, організований за ціннісним принципом, та доходить висновку, що в духовно-практичному аспекті головною підставою для формування с успільної комунікативної свідомості практичного спрямування є культурно-ціннісний простір людського спілкування. Наголошується важливість комунікативно-практичних перетворень суспільної свідомості для українського суспільства.

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (04.08.2009р. Інв.2802ж - Б.ц.) (вільний)


   06
   Л89


    Шадських, Ю.
    Східна мудрість і давньогрецька філософія / Ю. Шадських // Вісник Національного унівеситету "Львівська політехніка". - Л., 2009. - № 636 : Філософські науки. - С. 99-103
УДК
Рубрики: ИСТОРИЯ ФИЛОСОФИИ
   ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ

Кл.слова (ненормовані):
древнегреческая философия -- давньогрецька філософія -- мудрость -- мудрість -- духовность -- духовність

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Громов, В. Е. (доцент кафедры философии Национльного гоного университета; кандидат философских наук).
    Так что же такое духовность? / В. Е. Громов // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 6. - С. 64-69. - Бібліографія : С.69 : 9 назв
Часть 2
УДК
Рубрики: Соціальна філософія
   Социальная философия

Кл.слова (ненормовані):
духовна трансформація -- духовная трансформация -- духовність -- духовность -- моральна практика -- моральна свідомість -- моральная практика -- моральне самовдосконалення -- моральное сознание -- нравственное самоусовершенствование -- рефлексия -- рефлексія -- самосвідомість особистості -- самосознание -- трансцендентне -- трансцендентное
Анотація: Автор рассматривает духовность как как качество сознания, свободного от эгоистической привязанности. Духовность мотивирует жизненную реализацию индивидов не антропоцентрическим служением самим себе, а миссией, которая осознается их служением Творцу.





    Антоненко, Т. Л.
    Психологічні основи впливу ціннісно-смислової сфери на професійне становлення майбутнього фахівця / Т. Л. Антоненко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 26-36. - Бібліографія : С.35-36 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.5
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
акмеологический подход -- акмеологічний підхід -- аксиологический подход -- аксіологічний підхід -- вища освіта -- высшее образование -- духовність особистості -- духовность личности -- підготовка фахівців -- подготовка специалистов -- професійне становлення -- професіоналізм фахівця -- профессионализм специалиста -- профессиональное становление -- ценности -- ценностно-смысловая сфера -- ценностные ориентации -- ціннісні орієнтації -- ціннісно-смислова сфера -- цінності
Анотація: В статті розкрито сутність ціннісно-смислової сфери майбутнього спеціаліста, розглянуті акмеологічний та аксеологічний підходи щодо досконалості людини, формування людини культури, людини-професіонала. Важливим завданням психології є розвиток специфіч но людського в людині; становлення ціннісно-смислової сфери - визначальна психічна особливість юнацького віку, в якому відбувається особистісне, професійне, соціальне й духовно-практичне самовизначення; система цінностей, яку приймає майбутній фахівец ь, формує його ціннісну свідомість; найвищим рівнем ціннісно-смислового світу особистості є ідеал як"образ-взірець, як втілення того, чим може стати особистість, стимул і регулятор її розвитку".





    Антонець, Михайло (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник інституту педагогіки АПН України; вчений секретар Української асоціації імені Василя Сухомлинського).
    Книга В. О. Сухомлинського "Як виховати справжню людину" в контексті діалогу щодо духовно-моральних цінностей / М. Антонець // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 8/9. - С. 11-13. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія педагогіки

   Образование. Педагогика

   История педагогики

Кл.слова (ненормовані):
видатні педагоги -- педагогічна спадщина -- моральні цінності -- духовно-моральні цінності -- справжня людина -- духовність -- моральне виховання школярів -- навчально-виховний процес -- выдающиеся педагоги -- педагогическое наследие -- моральные ценности -- духовно-моральные ценности -- настоящий человек -- духовность -- моральное воспитание школьников -- учебно-воспитательный процесс
Анотація: Про основні цілі й завдання загальної середньої освіти у працях В.О. Сухомлинського.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович \о нем\; Як виховати справжню людину \о произв.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Даренський, В. (кандидат філософських наук; докторант Державної академії керівних кадрів культури і мистецтва).
    Мистецтво як феномен людинотворення / В. Даренський // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 61-78. - Библиогр. в конце ст.
УДК
Рубрики: Естетика
   Загальні питання естетики

   Эстетика

   Общие вопросы эстетики

Кл.слова (ненормовані):
філософія мистецтва -- феномен людинотворення -- естетичний дискурс -- психологізм мистецтва -- соціологізм мистецтва -- засоби емансипації -- когнитивність мистецтва -- антропологія мистецтва -- духовність людини -- типи мистецтва -- експресивно-гедоністичний тип мистецтва -- мистецький твір -- художній твір -- історія мистецтва -- еволюція мистецтва -- философия искусства -- эстетический дискурс -- психологизм искусства -- социологизм искусства -- средства эмансипации -- когнитивность искусства -- антропология искусства -- духовность человека -- типы искусства -- экспрессивно-гедонистический тип искусства -- произведения искусства -- художественные произведения -- история искусства -- эволюция искусства
Анотація: Досліджено розвиток та концептуалізація антропології мистецтва; метою статті є осмислення мистецтва як специфічного феномена людинотворення, тобто формування людини як духовної істоти.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бех, Іван (доктор психологічних наук; академік АПН України; директор Інституту проблем виховання АПН України).
    Життя особистості у духовному діапазоні / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 7-17. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.37
Рубрики: Психологія
   Психологія особи

   Психология

   Психология личности

Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- духовність особистості -- філософія моралі -- філософські категорії -- категорія життя -- енергетиця переживань -- життя на індивідуальному рівні -- моральна філософія -- причетність до буття -- розвівальна вчинкова система -- досконалість життя -- гідність життя -- негативні переживання особистості -- благодійне життя -- життеві невдачі особистості -- недоброзичливість -- життєві ситуації особистості -- мотиваційні відхилення -- безтурботність життя особистості -- життєва спрямованість особистості -- жизненная направленность личности -- беззаботность жизни личности -- мотивационные отклонения личности -- жизненные ситуации личности -- недоброжелательность -- жизненные неудачи личности -- благотворительность жизни -- негативные переживания личности -- достоинство жизни -- совершенство жизни -- причастность до бытия -- моральна философия -- жизнь на индивидуальном уровне -- энергетика переживаний -- категории жизни -- философские категории -- философия морали -- духовность жизни -- психология личности
Анотація: Розглядається сутність категорії "життя"; визначається місце в його структурі діяльності, вищих культурних цінностей і устремлінь. Подано концепцію суб'єктивного осмислення індивідом власного життя у його смисло-ціннісних і процесуальних характеристиках.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бабій, Інна (викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).
    До визначення сутності поняття "моральне виховання" / І. Бабій // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 38-41. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Теорія і методика виховання
   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
моральне виховання -- духовно-моральне виховання -- теоретичний аналіз праць педагогів -- моральное воспитание -- духовно-моральное воспитание -- теоретический анализ трудов педагогов -- духовність -- духовность -- моральність -- мораль -- душа
Анотація: Розкривається сутнісна характеристика поняття "моральне виховання". Розглянуто змістове наповнення основних ключових понять "душа", "духовність", "духовне виховання", "мораль", "моральність".


Дод.точки доступу:
Гербарт, Йоган Фрідріх \о нем\; Гердер, І. (німецький мислитель) \о нем\; Ушинський, К. \о нем\; Сухомлинський, В. \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Дічек, Н. П.
    Ціннісний вибір В.О.Сухомлинського: аксіологічна драма педагога / Н. П. Дічек // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 1. - С. 14-25. - Бібліографія : С.24-25 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
аксиология педагогики -- аксіологія педагогіки -- видатні педагоги -- виховання учнів -- воспитание учеников -- выдающиеся педагоги -- духовність -- духовность -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- личность -- особистість -- радянське виховання -- советское воспитание -- теория воспитания -- теорія виховання -- ценности -- ценностный выбор -- ціннісний вибір -- цінності
Анотація: Розкрито аксіологічний зміст педагогічної спадщини видатного українського педагога в контексті ціннісних пошуків другої половини ХХ ст. Узагальнені його ідеї, які стосуються необхідності змін в радянській системі освітньо-виховних цінностей у руслі ви знання пріоритета особистісно зорієнтованої педагогіки. Визначені термінальні (людина-особистість) та інструментальні (інтегроване поняття людяності, духовність та творчість) цінності, які пропагував педагог.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (1918-1970) \о нем\




    Зінковський, Ю. (завідувач кафедри радіоконструювання Національного технічного університету України "КПІ"; дійсний член Академії педагогічних наук України; доктор технічних наук; професор; заслужений діяч науки і техніки України).
    Імператив трансформації сучасної освітньої парадигми / Ю. Зінковський, Г. Мірських // Вища школа : науково-практичне видання. - 2010. - № 3/4. - С. 36-43. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

Кл.слова (ненормовані):
освітній процес -- знаннєва парадигма -- освітні парадигми -- освітні парадигми -- освітнє середовище -- духовність -- діалог культур -- теорія освіти -- теория образования -- образовательный процесс -- знания -- парадигма знаний -- образовательные парадигмы -- образовательная среда -- духовность -- диалог культур
Анотація: Показано, що стратегія освітньої парадигми постіндустріального суспільства у процесі свого становлення зазнає певних трансформацій, впливає на культуру та духовність соціуму, містить внутрішні протиріччя, які змінюють статус та роль усіх учасників освітнього процесу.


Дод.точки доступу:
Мірських, Г. (доцент кафедри радіоприймання та оброблення сигналів Національного технічного університету України "КПІ"; кандидат технічних наук)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)