Димитрова, В. Ф. Об'єктивний смисл духовності / В.Ф. Димитрова> // Грані. - 2006. - № 5. - С. 40-43 Рубрики: ФИЛОСОФИЯ--ДУХОВНОСТЬ Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Громов, В. Е. Исторические облики духовности. Античность / В. Е. Громов> // Грані. - 2007. - № 5. - С. 47-51 Рубрики: ФИЛОСОФИЯ--ИСТОРИЯ--АНТИЧНОСТЬ--ДУХОВНОСТЬ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Громов, В. Е. К вопросу о духовном содержании нравственности. Этика разумного эгоизма и нравственная жизнь / В. Е. Громов> // Грані. - 2008. - № 4. - С. 32-37
ЕТИКА Кл.слова (ненормовані): ДУХОВНОСТЬ -- НРАВСТВЕННОСТЬ -- ДУХОВНІСТЬ -- МОРАЛЬНІСТЬ Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (30.09.2008р. Інв.1810ж - Б.ц.) (вільний) |
Щурик, М. (професор, доктор економічних наук). Поєднання матеріального та духовного у процесі відтворення земельних ресурсів / М. Щурик> // Економіка України : Щомісячний політіко-економічний журнал. Держком УРСР по економіці и АH УРСР. До 1992р -Економіка Радянської України - на рос. та укр. мовах. - 2008. - № 8. - С. 36-45 : табл.
Рубрики: Економіка Економіка сільського господарства Экономика Экономика сельского хозяйства, 1990-2006 Україна Кл.слова (ненормовані): економічні моделі -- економічні категорії -- філософські категорії -- земельні ресурси -- аграрний сектор економіки -- духовність -- дошкільні заклади -- заклади культури -- земельна реформа -- экономические модели -- экономические категории -- философские категории -- земельные ресурсы -- аграрный сектор экономики -- духовность -- дошкольные учреждения -- заведения культуры Анотація: Проведено дослідження відтворення земельних ресурсів сільського господарства, яке у своїй основі базується на матеріалістичному сприйнятті соціумом потреб власного розвитку. Визначено, що в сільському господарстві запроваджено адекватну економічну модель і орієнтація на використання земельних ресурсів виключно для забезпечення економічних інтересів призводить до домінування "споживацтва", що завдає значної шкоди природі та суспільству. Перейти к внешнему ресурсу: Поєднання матеріального та духовного Дод.точки доступу: Туган-Барановський, М. І. Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (07.10.2008р. Інв.1782ж - Б.ц.) (вільний) |
Л 89 Уханкіна, В. Духовність як смисложиттєва цінність. До проблеми визначення поняття / В. Уханкіна> // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". - Л., 2008. - № 607: Філософські науки. - С. 32-36
Духовність Кл.слова (ненормовані): МОРАЛЬНОСТЬ -- МОРАЛЬНІСТЬ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Тіхонов, М. Духовна безпека / М. Тіхонов> // Безпека життєдіяльності. - 2009. - № 1. - С. 30-33
РЕЛІГІЯ Кл.слова (ненормовані): РЕЛИГИЯ -- ДУХОВНОСТЬ -- БЕЗОПАСНОСТЬ -- духовная безопасность -- РЕЛІГІЯ -- ДУХОВНІСТЬ -- БЕЗПЕКА -- духовна безпека Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (27.02.2009р. Інв.2359ж - Б.ц.) (вільний) |
Астахова, Т. Г. (аспірантка кафедри філософії Національної металургійної академії України). Грані взаємодії софіології В.С. Соловйова та персонології М. О. Бердяєва / Т. Г. Астахова> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 2. - С. 26-29. - Бібліографія : С.29 : 3 назви
Рубрики: Філософія Философия Кл.слова (ненормовані): духовність -- духовность -- история философии -- історія філософії -- персоналии философов -- персоналії філософів -- персонология -- персонологія -- софиология -- софіологія -- философская антропология -- філософська антропологія -- христианская антропология -- християнська антропологія Анотація: Досліджується питання: що являє собою духовність у філософії та християнській антропології Володимира Соловйова та персонології Миколи Бердяєва, у чому віднаходиться узгодження ідей двох російських філософів щодо цього питання. Дод.точки доступу: Бердяєв, М.О. \о нем\; Соловьёв, В.С. \о нем\ Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (04.08.2009р. Прим. 1 - ) (вільний) |
Витрикуш, Галина (аспірантка; Кам'янець-Подільський). "Коли узяв перо у руку, то будь правдивий. Будь як хліб" : ідеал мистецтва в поезії "шістдесятників" / Галина Витрикуш> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 9-14. - Бібілографія : С.14 : 10 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): духовність -- духовность -- идеал искусства -- искусство -- ідеал мистецтва -- мистецтво -- образ искусства в литературе -- образ мистецтва в літературі -- образ митця -- образ художника -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поезія -- поэзия -- украинская литература -- українська література -- українська поезія шістдесятників -- шестидесятничество -- шістдесятництво Анотація: На матеріалі творчості Ліни Костенко, Бориса Олійника, Івана Драча автор статті досліджує, як в поезії шістдесятників проголошується ідея справжнього мистецтва, яке стоїть на сторожі духовності, втілюється образ митця. Дод.точки доступу: Олійник, Борис \о нем\; Драч, Іван (письменник) \о нем\; Костенко, Ліна (письменник) \о ней\ |
Григорчук, Юлія (аспірантка; Івано-Франківськ). "Ніщо не вмирає, все перетворюється..." : тема мистецтва і духовних цінностей у повісті Віри Вовк "Старі панянки" / Юлія Григорчук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 26-29. - Бібліографія : С.29 : 11 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста -- аналіз художнього тексту -- внеклассное чтение -- диаспора украинская -- діаспора українська -- духовні цінності -- духовність в мистецтві -- духовность в искусстве -- духовные ценности -- женские образы в литературе -- жіночі образи в літературі -- лейтмотив -- литература украинской диаспоры -- література української діаспори -- літературний мотив -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- мотив в литературе -- мотивний аналіз тексту -- мотивный анализ текста -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- позакласне читання -- тема искусства в литературе -- тема мистецтва в літературі -- украинская литература -- українська література Анотація: Пропонується аналіз повісті Віри Вовк - талановитої письменниці і поетеси української діаспори, уродженки Прикарпаття. Повість "Старі панянки" роздивляється за допомогою методики "аналізу мотивів", зокрема досліджено втілення теми і мотиву християнськ о-духовних цінностей, духовності як загальнофілософської категорії та теми мистецтва. Повість пропонується для позакласного читання учнів старших класів. Дод.точки доступу: Вовк, Віра (письменник) \о ней\; Старі панянки, повість \о произв.\ |
Громов, В. Е. (доцент кафедры философии Национального горного университета; кандидат философских наук). Уроки духовности древних этических учений / В. Е. Громов> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 3. - С. 30-35. - Бібліографія : С.35 : 9 назв
Кл.слова (ненормовані): богооткровенная этика -- ветхозаветная этика -- духовність -- духовность -- езотеризм -- Етика -- етика богоодкровення -- етика Нового Завіту -- етика Старого Завіту -- история этических учений -- історія етичних вчень -- конфуцианство -- конфуціанство -- моральність -- новозаветная этика -- нравственность -- пифагорейство -- піфагорейство -- стоицизм -- стоїцизм -- эзотеризм -- Этика Анотація: Рассматриваются духовные основы этики древних учений: конфуцианства, пифагорейства, стоицизма, богооткровенной этики (нравственные учения Ветхого и Нового Заветов). Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (04.08.2009р. Інв.2802ж - Б.ц.) (вільний) |
Моргун, О. А. (доцент кафедри філософії Криворізького технічного університету; кандидат філософських наук). Духовно-ціннісні засади комунікативно-практичної свідомості сучасного суспільства / О. А. Моргун> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 3. - С. 53-57. - Бібліографія : С.57 : 24 назви
Кл.слова (ненормовані): Апель Карл-Отто -- духовність як соціальна реальність -- духовность как социальная реальность -- духовно-ценностные основания общества -- духовно-цінісні засади суспільства -- коммуникативное сознание -- коммуникативно-практическое сознание -- комунікативна свідомість -- комунікативно-практична свідомість -- общественное сознание -- общество -- персоналии философов -- персоналії філософів -- Социальная философия -- Соціальна філософія -- суспільна свідомість -- суспільство -- украинское общество -- українське суспільство -- феноменологическое сознание -- феноменологічна свідомість -- ценностное сознание -- ціннісна свідомість Анотація: Автор статті, спираючись на теорії західних філософів, особливо К.-О. Апеля, досліджує духовний простір соціального буття, організований за ціннісним принципом, та доходить висновку, що в духовно-практичному аспекті головною підставою для формування с успільної комунікативної свідомості практичного спрямування є культурно-ціннісний простір людського спілкування. Наголошується важливість комунікативно-практичних перетворень суспільної свідомості для українського суспільства. Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (04.08.2009р. Інв.2802ж - Б.ц.) (вільний) |
Л89 Шадських, Ю. Східна мудрість і давньогрецька філософія / Ю. Шадських> // Вісник Національного унівеситету "Львівська політехніка". - Л., 2009. - № 636 : Філософські науки. - С. 99-103
ІСТОРІЯ ФІЛОСОФІЇ Кл.слова (ненормовані): древнегреческая философия -- давньогрецька філософія -- мудрость -- мудрість -- духовность -- духовність Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Громов, В. Е. (доцент кафедры философии Национльного гоного университета; кандидат философских наук). Так что же такое духовность? / В. Е. Громов> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2009. - № 6. - С. 64-69. - Бібліографія : С.69 : 9 назв Часть 2
Социальная философия Кл.слова (ненормовані): духовна трансформація -- духовная трансформация -- духовність -- духовность -- моральна практика -- моральна свідомість -- моральная практика -- моральне самовдосконалення -- моральное сознание -- нравственное самоусовершенствование -- рефлексия -- рефлексія -- самосвідомість особистості -- самосознание -- трансцендентне -- трансцендентное Анотація: Автор рассматривает духовность как как качество сознания, свободного от эгоистической привязанности. Духовность мотивирует жизненную реализацию индивидов не антропоцентрическим служением самим себе, а миссией, которая осознается их служением Творцу. |
Антоненко, Т. Л. Психологічні основи впливу ціннісно-смислової сфери на професійне становлення майбутнього фахівця / Т. Л. Антоненко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 26-36. - Бібліографія : С.35-36 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): акмеологический подход -- акмеологічний підхід -- аксиологический подход -- аксіологічний підхід -- вища освіта -- высшее образование -- духовність особистості -- духовность личности -- підготовка фахівців -- подготовка специалистов -- професійне становлення -- професіоналізм фахівця -- профессионализм специалиста -- профессиональное становление -- ценности -- ценностно-смысловая сфера -- ценностные ориентации -- ціннісні орієнтації -- ціннісно-смислова сфера -- цінності Анотація: В статті розкрито сутність ціннісно-смислової сфери майбутнього спеціаліста, розглянуті акмеологічний та аксеологічний підходи щодо досконалості людини, формування людини культури, людини-професіонала. Важливим завданням психології є розвиток специфіч но людського в людині; становлення ціннісно-смислової сфери - визначальна психічна особливість юнацького віку, в якому відбувається особистісне, професійне, соціальне й духовно-практичне самовизначення; система цінностей, яку приймає майбутній фахівец ь, формує його ціннісну свідомість; найвищим рівнем ціннісно-смислового світу особистості є ідеал як"образ-взірець, як втілення того, чим може стати особистість, стимул і регулятор її розвитку". |
Антонець, Михайло (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник інституту педагогіки АПН України; вчений секретар Української асоціації імені Василя Сухомлинського). Книга В. О. Сухомлинського "Як виховати справжню людину" в контексті діалогу щодо духовно-моральних цінностей / М. Антонець> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 8/9. - С. 11-13. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Історія педагогіки Образование. Педагогика История педагогики Кл.слова (ненормовані): видатні педагоги -- педагогічна спадщина -- моральні цінності -- духовно-моральні цінності -- справжня людина -- духовність -- моральне виховання школярів -- навчально-виховний процес -- выдающиеся педагоги -- педагогическое наследие -- моральные ценности -- духовно-моральные ценности -- настоящий человек -- духовность -- моральное воспитание школьников -- учебно-воспитательный процесс Анотація: Про основні цілі й завдання загальної середньої освіти у працях В.О. Сухомлинського. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович \о нем\; Як виховати справжню людину \о произв.\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Бех, Іван (доктор психологічних наук; академік АПН України; директор Інституту проблем виховання АПН України). Життя особистості у духовному діапазоні / І. Бех> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 7-17. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Психологія Психологія особи Психология Психология личности Кл.слова (ненормовані): психологія особистості -- духовність особистості -- філософія моралі -- філософські категорії -- категорія життя -- енергетиця переживань -- життя на індивідуальному рівні -- моральна філософія -- причетність до буття -- розвівальна вчинкова система -- досконалість життя -- гідність життя -- негативні переживання особистості -- благодійне життя -- життеві невдачі особистості -- недоброзичливість -- життєві ситуації особистості -- мотиваційні відхилення -- безтурботність життя особистості -- життєва спрямованість особистості -- жизненная направленность личности -- беззаботность жизни личности -- мотивационные отклонения личности -- жизненные ситуации личности -- недоброжелательность -- жизненные неудачи личности -- благотворительность жизни -- негативные переживания личности -- достоинство жизни -- совершенство жизни -- причастность до бытия -- моральна философия -- жизнь на индивидуальном уровне -- энергетика переживаний -- категории жизни -- философские категории -- философия морали -- духовность жизни -- психология личности Анотація: Розглядається сутність категорії "життя"; визначається місце в його структурі діяльності, вищих культурних цінностей і устремлінь. Подано концепцію суб'єктивного осмислення індивідом власного життя у його смисло-ціннісних і процесуальних характеристиках. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Бабій, Інна (викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини). До визначення сутності поняття "моральне виховання" / І. Бабій> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 38-41. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Теорія і методика виховання Теория и методика воспитания Кл.слова (ненормовані): моральне виховання -- духовно-моральне виховання -- теоретичний аналіз праць педагогів -- моральное воспитание -- духовно-моральное воспитание -- теоретический анализ трудов педагогов -- духовність -- духовность -- моральність -- мораль -- душа Анотація: Розкривається сутнісна характеристика поняття "моральне виховання". Розглянуто змістове наповнення основних ключових понять "душа", "духовність", "духовне виховання", "мораль", "моральність". Дод.точки доступу: Гербарт, Йоган Фрідріх \о нем\; Гердер, І. (німецький мислитель) \о нем\; Ушинський, К. \о нем\; Сухомлинський, В. \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Дічек, Н. П. Ціннісний вибір В.О.Сухомлинського: аксіологічна драма педагога / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 1. - С. 14-25. - Бібліографія : С.24-25 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Україна Кл.слова (ненормовані): аксиология педагогики -- аксіологія педагогіки -- видатні педагоги -- виховання учнів -- воспитание учеников -- выдающиеся педагоги -- духовність -- духовность -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- личность -- особистість -- радянське виховання -- советское воспитание -- теория воспитания -- теорія виховання -- ценности -- ценностный выбор -- ціннісний вибір -- цінності Анотація: Розкрито аксіологічний зміст педагогічної спадщини видатного українського педагога в контексті ціннісних пошуків другої половини ХХ ст. Узагальнені його ідеї, які стосуються необхідності змін в радянській системі освітньо-виховних цінностей у руслі ви знання пріоритета особистісно зорієнтованої педагогіки. Визначені термінальні (людина-особистість) та інструментальні (інтегроване поняття людяності, духовність та творчість) цінності, які пропагував педагог. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (1918-1970) \о нем\ |
Зінковський, Ю. (завідувач кафедри радіоконструювання Національного технічного університету України "КПІ"; дійсний член Академії педагогічних наук України; доктор технічних наук; професор; заслужений діяч науки і техніки України). Імператив трансформації сучасної освітньої парадигми / Ю. Зінковський, Г. Мірських> // Вища школа : науково-практичне видання. - 2010. - № 3/4. - С. 36-43. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Освіта. Педагогіка Вища професійна освіта Образование. Педагогика Высшее профессиональное образование Кл.слова (ненормовані): освітній процес -- знаннєва парадигма -- освітні парадигми -- освітні парадигми -- освітнє середовище -- духовність -- діалог культур -- теорія освіти -- теория образования -- образовательный процесс -- знания -- парадигма знаний -- образовательные парадигмы -- образовательная среда -- духовность -- диалог культур Анотація: Показано, що стратегія освітньої парадигми постіндустріального суспільства у процесі свого становлення зазнає певних трансформацій, впливає на культуру та духовність соціуму, містить внутрішні протиріччя, які змінюють статус та роль усіх учасників освітнього процесу. Дод.точки доступу: Мірських, Г. (доцент кафедри радіоприймання та оброблення сигналів Національного технічного університету України "КПІ"; кандидат технічних наук) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |