Васюта, Світлана
    Проект програми спецкурсу "Українська постмодерна література" / Світлана Васюта // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 31-36. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

   Україна, 20 ст.кінець
Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- постмодернизм -- постмодернизм украинский -- постмодернізм -- постмодернізм український -- украинская литература -- українська література


Дод.точки доступу:
Українська, постмодерна література \о произв.\




    Бабійчук, Тамара
    Конкурс ерудитів / Тамара Бабійчук // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 17-21. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

   Україна, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
конкурси у школі -- викторины в школе -- конкурси в школі -- вікторинив школі -- внеклассная работа по литературе -- письменники українськи -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- позакласна робота з літератури -- украинская литература -- українська література


Дод.точки доступу:
Винниченко, Володимир \о нем\; Куліш М. , Микола \о нем\




    Мор'єва, Олена
    Ідейно-художній аналіз поеми В. Сосюри "Мазепа" / Олена Мор'єва // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 17-21. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

   Україна -- 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
образ мазепи в литературе -- анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- исторические личности -- історичні особи -- поеми -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури


Дод.точки доступу:
Сосюра, Володимир \о нем\




    Гордієнко, Олена
    Ознайомлення старшокласників зі сценічними втіленнями драматургії / Олена Гордієнко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 11-13. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

Кл.слова (ненормовані):
драматургия -- драматургія -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- изучение в школе -- вивчення у школі -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання української літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания украинской литературы -- театрализация на уроках -- театралізація на уроках -- украинская литература -- українська література -- театрализация на уроках -- инсценизация на уроках -- драматизація на уроках -- інсценізація на уроках





    Міхно, Олександр
    Формулювання гіпотез і постановка запитань у дослідницькій діяльності учнів / Олександр Міхно // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 8-10. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

   Україна, 20 ст.
Кл.слова (ненормовані):
гипотеза научная -- гіпотеза -- дослідницька діяльність учнів -- исследовательская деятельность учащихся -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література


Дод.точки доступу:
Місто \о произв.\; Підмогильний, Валер'ян \о нем\




    Власенко, Ольга (вчитель української мови та літератури; Суми).
    Жінка - мудра берегиня роду : Засідання літературного клубу / Ольга Власенко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 38-42. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
внеклассная работа по литературе -- женские образы в литературе -- жіночі образи в літературі -- литературный клуб -- літературний клуб -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- поезія -- позакласна робота з літератури -- поэзия -- украинская литература -- українська література
Анотація: Знайомство з творчістю поетеси Надії Ткаченко, з втіленням образу жінки в її творчості.


Дод.точки доступу:
Ткаченко, Надія (поетеса) \о ней\




    Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичів).
    Два уроки з вивчення повісті "Кайдашева сім'я" Івана Нечуя-Левицького / Тамара Бабійчук // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 29-33. - Бібліографія : С.33 : 9 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури
Анотація: Методичні розробки уроків з вичення біографії І. Нечуя-Левицького, його повісті "Кайдашева сім'я" та історичних романів "Князь Єремія Вишневецький" і "Гетьман Іван Виговський".


Дод.точки доступу:
Нечуй-Левицький, Іван (письменник) \о нем\




    Лілик, Ольга (аспірантка; Чернігів).
    "Як не вигнанці, то втікачі, як не втікачі, то вигнанці..." : Урок за романом "Додому нема вороття" Романа Андріяшика. 11 клас / Ольга Лілик // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 26-28. - Бібліографія : С.28 : 10 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- архетип дому -- екзистенційні мотиви в літературі -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- образ війни в літературі -- образ войны в литературе -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- роман -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- шестидесятничество -- шістдесятництво -- экзистенциальные мотивы в литературе
Анотація: Вивчення роману "Додому нема вороття" Романа Андріяшика, який належав до покоління прозаїків-шістдесятників, що в їх творчості були присутні яскраві екзистенціальні риси; архетип дому та світ війни, втілені в романі.


Дод.точки доступу:
Андріяшик, Роман \о нем\; Додому нема вороття \о произв.\




    Єременко, Оксана (кандидат філологічних наук; доцент кафедри української літератури Сумського ДПУ ім. А.С. Макаренка).
    "Це роман про кожного з нас, про наші страждання, про нашу землю, її минуле й сучасність" : матеріали до бінарного уроку за романом "Єрусалим на горах" Р. Федоріва. 10 клас / Оксана Єременко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 13-17. - Бібліографія : С.25 : 10 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
власні назви в художньому тексті -- жанрова специфіка -- жанровая специфика -- индивидуальный стиль автора -- індивідуальний стиль автора -- литературная ономастика -- літературна ономастика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- микротопонимия -- мікротопонімія -- мова художньої літератури -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- романи -- собственные имена в художественном тексте -- тестові завдання -- тестовые задания -- топонимия -- топонімія -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- художественное пространство -- художній простір -- язык художественной литературы
Анотація: Вивчається жанрова та індивідуально-стильова специфіка роману "Єрусалим на горах" Романа Федоріва (докладно розглянуто роль мікротопонімів і топонімів, які маркують просторові координати роману, індивідуальний стиль письменника, роман в оцінці критик и. Додаються тестові завдання за текстом роману.


Дод.точки доступу:
Федорів, Роман (письменник) \о нем\




    Білоус, Надія (аспірантка; Вінниця).
    Використання історичного матеріалу на уроках української літератури. 10 - 11 класи / Надія Білоус // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 13-17. - Бібліографія : С.20 : 7 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

Кл.слова (ненормовані):
дидактические методы -- дидактичні методи -- исторические материалы на уроках литературы -- история педагогики -- історичні матеріали на уроках літератури -- історія педагогіки -- межпредметные связи -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- методы обучения -- міжпредметні зв'язки -- персоналии педагогов -- персоналии писателей украинских -- персоналії педагогів -- персоналії письменників українських -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури
Анотація: Проблема міжпредметних зв'язків в історії педагогічної думки. Методи і прийоми навчання, необхідні для залучення історичного матеріалу при вивченні української літератури, зокрема на уроках з вивчення драми Лесі Українки "Бояриня", новели В. Стефаника "Камінний хрест" та творчості П. Тичини


Дод.точки доступу:
Ушинский, Константин Дмитриевич \о нем\; Тичина, Павло \о нем\; Стефаник, Василь \о нем\; Українка, Леся \о нем\; Песталоцці, Йоган Генріх \о нем\; Бояриня \о произв.\; Камінний хрест \о произв.\




    Москаленко, Оксана (аспірантка; Чернігів).
    Храм душі М. Коцюбинського очима художника / Оксана Москаленко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 13-17. - Бібліографія : С.17 : 9 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Литературоведение
   Літературознавство

   Україна
    Чернігів

Кл.слова (ненормовані):
жанрова поліментальність -- жанровая полиментальность -- живописні твори на уроках літератури -- импрессионизм -- імпресіонізм -- колорит -- композиция -- композиція -- литература и живопись -- литература и искусство -- література і живопис -- література і мистецтво -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- портрети письменників -- портреты писателей -- произведения живописи на уроках литературы -- психологизм -- психологізм -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- технические приемы живописи -- технічні прийоми живопису -- триптих -- украинская литература -- українська література -- художественная система -- художественное произведение -- художественные образы -- художественный синкретизм -- художники -- художні образи -- художній синкретизм -- художній твір -- художня система
Анотація: Дослідження життєвого і творчого шляху М.М. Коцюбинського крізь призму взаємодії мистецтв, зокрема висвітлення можливостей використання триптиху сучасного чернігвського художника Федора Кравчука "Чернігвське обійстя М. Коцюбинського" на літературних заняттях у вищій школі.


Дод.точки доступу:
Кравчук, Федор (художник) \о нем\; Коцюбинський, М.М. (письменник) \о нем\




    Жила, Світлана (доктор педагогічних наук; професор; Чернігів).
    Збагачувальна енергія живопису й графіки у процесі вивчення української літератури / Світлана Жила // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 10-12. - Бібліографія : С.12 : 1 назва. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста -- аналіз художнього тексту в школі -- графика -- графіка -- дидактические методы -- дидактичні методи -- живописні твори на уроках літератури -- книжкові ілюстрації -- книжные иллюстрации -- литература и живопись -- литература и искусство -- література і живопис -- література і мистецтво -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы в школе -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- произведения живописи на уроках литературы -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- українська література -- образотворче мистецтво -- изобразительное искусство
Анотація: Розгладаються основні напрями використання образотворчого мистецтва у процесі вивчення української літератури, взаємозв'язки образотворчого мистецтва і літератури. використання образів живопису, графіки, скульптури в творах українських письменників, з астосування ілюстрацій до художніх творів під час їх вичення тощо.


Дод.точки доступу:
Гончар, Олесь (письменник) \о нем\; Стельмах, Михайло (письиенник) \о нем\




    Лісовський, Антон (канд. пед. наук; доцент кафедри дидактичної лінгвістики та літературознавства; Житомирський ун-т).
    Аксіоми методики / Антон Лісовський // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 32-35. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- викладання літератури як мистецтва слова -- восприятие художественного текста -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методические принципы -- методичні принципи -- преподавание литературы как искусства слова -- принципи навчання -- принципы обучения -- сприйняття художнього тексту -- целостность художественного произведения -- цілісність художнього твору
Анотація: Досліджуються деякі фундаментальні принципи методики викладання літератури, зокрема принцип вивчення літератури як мистецтва слова, що передбачає вивчення і аналіз літературних творів різних жанрів в їх художній цілісності. Аналізуються рівні сприйман ня художнього твору та аналіз літературного твору в школі.





    Фасоля, Анатолій (кандидат педагогічних наук; Інститут педагогіки АПН України).
    Папки успіху діють... / Анатолій Фасоля // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 27-31. - Бібліографія посторінкова : 3 назви. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
допрофильное обучение -- допрофільне навчання -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методическое сопровождение обучения -- методичний супровід навчання -- методы обучения -- навчальні досягнення -- оценивание учебных достижений -- оцінювання навчальних досягнень -- папки успеха -- папки успіху -- педагогические лаборатории -- педагогічні лабораторії -- портфолио -- портфоліо -- технологии обучения -- технології навчання -- учебные достижения
Анотація: Портфоліо (папка успіху) - це модель (технологія, засіб) автентичного оцінювання навчальної діяльності й особистісного розвитку. Призначення портфоліо - допомога учневі з вибором профілю навчання в процесі допрофільної підготовки, а в подальшому у виб орі професії. Мета статті - подати рекомендації для методичного супроводу діяльності учнів і педагогів у створенні папок успіху.





   
    Резолюція Всеукраїнської науково-практичної конференції "Особистісно зорієнтований підхід до навчання української мови та літератури" (2 жовтня 2008 року, м. Рівне) // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 62-63. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
    Рівне, 2008 р. жовтень

Кл.слова (ненормовані):
личностно ориентированное обучение -- методика викладання української літератури -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинской литературы -- науково-практичні конференції -- научно-практические конференции -- особистісно орієнтоване навчання


Дод.точки доступу:
Особистісно зорієнтований підхід до навчання української мови та літератури, всеукраїнська науково-практична конференція \о ней\




    Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичів).
    Треба любити людину : заняття з української літератури у педагогічному коледжі, присвячене Остапові Вишні / Тамара Бабійчук // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 18-21. - Бібліографія : С.21 : 5 назв. - В обл. библиотеке
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
биография писателя -- біографія письменника -- вивчення біографії письменника -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури
Анотація: Вивчення життєвого шляху і творчості Остапа Вишні.


Дод.точки доступу:
Вишня, Остап (письменник) \о нем\




    Шуляр, Василь (кандидат педагогічних наук; заслужений учитель України; Миколаїв).
    Компендіум понять у просторі методики викладання літераури на компетентністній основі / Василь Шуляр // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 48. - В обл. библиотеке
УДК
ББК 74.26
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
компендиум -- компендіум -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- литературное образование -- літературна освіта -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методы обучения -- синергетика -- синергетический подход в образовании -- синергетичний підхід в освіті
Анотація: Розглянуто поняття "синергетика" (синергетично-філософська парадигма) в системі літературної освіти.





    Машталер, Галина (кандидат педагогічних наук; Івано-Франківська область).
    Високе небо Богдана Лепкого : літературно-музичний вечір / Галина Машталер // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 40-44. - Бібліографія : С.44 : 5 назв. - В обл. библиотеке
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
вивчення біографії письменника -- внеклассные мероприятия -- литературно-музыкальные вечера -- літературно-музичні вечори -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- позакласні заходи -- украинская литература -- українська література
Анотація: Позакласний захід має на меті детальніше ознаймити учнів з поетичним світом Б. Лепкого.


Дод.точки доступу:
Лепкий, Богдан (письменник) \о нем\




    Ситченко, Анатолій (доктор педагогічних наук; Миколаїв).
    У чому справжня краса і сила людини : урок за оповідінням С. Черкасенка "Маленький горбань", 6 клас / Анатолій Ситченко, Надія Огренич // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 34-36. - В обл. библиотеке
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
гуманистические ценности в литературе -- гуманістичні цінності в літературі -- детская литература -- детские образы в литературе -- дитічя образи в літературі -- дитяча література -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури
Анотація: Урок за оповіданням "Маленький горбань" має розкрити гуманістиний сенс цього твору.


Дод.точки доступу:
Огренич, Надія; Черкасенко, Спиридон (письменник) \о нем\




    Ситченко, Анатолій (доктор педагогічних наук; Миколаїв).
    Формування української ментальності в процесі вивчення творів С. Черкасенка / Анатолій Ситченко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 28-33. - Бібліографія : С.33 : 7 назв. - В обл. библиотеке
на уроках літератури рідного краю
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
биография писателя -- біографія письменника -- вивчення біографії письменника -- литература родного края -- литературное краеведение -- литературное образование -- література рідного краю -- літературна освіта -- літературне краєзнавство -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- национальное воспитание на уроках -- національне виховання -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- украинская ментальность -- українська література -- українська ментальність -- формирование ментальности -- формування ментальності
Анотація: На прикладі вивчення життя і творчості Спиридона Черкасенка (1876-1940) в ракурсі літературного краєзнавства демонструються можливості виховання в учнів уявлення про українську ментальність - національний характер, моральні цінності, любов до батьківщ ини тощо.


Дод.точки доступу:
Черкасенко, Спиридон (письменник) \о нем\