Бабій, Інна (викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини).
    До визначення сутності поняття "моральне виховання" / І. Бабій // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 38-41. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Теорія і методика виховання
   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
моральне виховання -- духовно-моральне виховання -- теоретичний аналіз праць педагогів -- моральное воспитание -- духовно-моральное воспитание -- теоретический анализ трудов педагогов -- духовність -- духовность -- моральність -- мораль -- душа
Анотація: Розкривається сутнісна характеристика поняття "моральне виховання". Розглянуто змістове наповнення основних ключових понять "душа", "духовність", "духовне виховання", "мораль", "моральність".


Дод.точки доступу:
Гербарт, Йоган Фрідріх \о нем\; Гердер, І. (німецький мислитель) \о нем\; Ушинський, К. \о нем\; Сухомлинський, В. \о нем\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Кислашко, Олександр (кандидат богослов'я; протоієрей; академік Міжнародної академії козацтва).
    Духовно-моральне виховання особистості в Руси-Україні : після прийняття християнства і до приєднання Київської митрополії до Московського патріархату (988-1686) / Олександр Кислашко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 41-44. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 86.37
Рубрики: Релігія. Містика. Вільнодумство, 10-12 стст.
   Религия. Мистика. Свободомыслие

   Київська Русь
    Киевская Русь

Кл.слова (ненормовані):
духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- крещение Руси -- культура Киевской Руси -- культура Київської Русі -- моральне виховання -- пам'ятки літератури Київської Русі -- памятники литературы Киевской Руси -- хрещення Русі -- христианство -- християнство
Анотація: Стаття присвячена вивченню впливу християнства на духовно-культурне життя Київської Русі, на розвиток писемності, освіти, літератури, церкви.





    Кислашко, Олександр (протоієрей; кандидат богослов'я; академік міжнародної академії козацтва; відмінник народної освіти).
    Духовно-моральне виховання особистості в Руси-Україні (988-1686) : після прийняття християнства і до приєднання Київської митрополії до Московського патріархату / Олександр Кислашко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 38-41. - Бібліографія : С.41 : 28 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)4
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
братские школы -- братські школи -- давня українська драма -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- история церкви -- історія церкви -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- моральне виховання -- педагогическая литература -- педагогічна література -- староукраинская литература -- церква і освіта -- церковна освіта -- церковное образование -- церковь и образование
Анотація: Висвітлюється розвиток педагогічної літератури у 15-17 ст., творчість Павла Русина, Петра Могили, розвиток освіти у братських школах, роль монастирів і православної церкви взагалі у розвитку освіти та культури.


Дод.точки доступу:
Могила, Петро (1597-1647) \о нем\; Русин, Павло з Кросна \о нем\




    Кислашко, Олександр (протоієрей; кандидат богослов'я; академік Міжнародної академії козацтва; відмінник народної освіти).
    Духовно-моральне виховання в Україні в складі царської Росії кінця XVII ст. і до революції 1917 р. / Олександр Кислашко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 10. - С. 30-33. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)4
Рубрики: Літературознавство, 17 ст.
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
давня українська література -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- история педагогики -- історія педагогіки -- моральне виховання -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- староукраинская литература -- украинская литература -- українська література
Анотація: Розглянуто доробок видатних письменникив-мислителів доби козаччини (коло діячів Києво-Могилянської Академії) Єпифанія Славинецького, Інокентія Гізеля, Лазара (Луки) Барановича, Симеона Полоцького.


Дод.точки доступу:
Баранович, Лазарь \о нем\; Славинецький, Єпифаній \о нем\; Славинецкий, Епифаний \о нем\; Полоцький, Симеон \о нем\; Полоцкий, Симеон \о нем\; Гізель, Інокентій \о нем\; Гизель, Иннокентий \о нем\; Києво-Могилянська академія \о ней\; Киево-Могилянская академия \о ней\




    Кислашко, Олександр (кандидат богослов'я; протоієрей; академік Міжнародної академії козацтва).
    М. Козачинський і Г. Кониський про духовно-моральне виховання / Олександр Кислашко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 4. - С. 41-43. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
духовне виховання -- духовное воспитание -- духовно-моральное воспитание -- моральне виховання -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- религиозная литература -- релігійна література -- украинская литература -- українська література
Анотація: Автор вивчає погляди українських письменників і мислителів 18 століття Мануїла Козачинського та Григорія Кониського на духовно-моральне виховання людини.


Дод.точки доступу:
Козачинский, Мануил \о нем\; Козачинський, Мануїл \о нем\; Кониський, Георгій \о нем\; Конисский, Георгий \о нем\




    Верещак, Є. П.
    Когнітивно-духовний потенціал людини в сумлінні школярів / Є. П. Верещак // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 77-81. - Бібліографія : С.81 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виховання школярів -- воспитание школьников -- духовне виховання -- духовное воспитание -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральний потенціал -- духовно-моральное воспитание -- духовно-моральный потенциал -- когнитивно-духовный потенциал -- когнітивно-духовний потенціал -- личность и общество -- моральне виховання -- моральное воспитание -- образование Украины -- оздоровление -- оздоровлення -- окружение -- освіта України -- особистість і суспільство -- оточення -- развитие личности -- розвиток особистості -- совесть -- социальное сотрудничество -- соціальна співпраця -- сумління -- шкільна освіта -- школьное образование
Анотація: Розглянуто морально-психологічні й соціально-педагогічні проблеми когнітивно-духовного розвитку особистості та суспільства у свідомості молоді. Зроблено спробу розкриття та поліпшення оздоровлюючих можливостей духовно-морального потенціалу як розвивально -виховної системи памолоді в умовах сучасної освіти. Висвітлено роль психолога-педагога в діагностико-корекційній роботі.





    Бойко, А. М. (завідуюча кафедрою педагогіки і андрагогіки Полтавського державного педагогічного університету імені В. Короленка; доктор педагогічних наук; професор ; член-кореспондент НАПН України).
    Еволюція взаємин Г. Ващенка й А. Макаренка: ретроспектива і проекція на сучасність / А. М. Бойко // Шлях освіти : науково-методичний журнал . - 2012. - № 3. - С. 35-39. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Історія освіти

   История образования

Кл.слова (ненормовані):
духовно-моральне виховання -- історія педагогіки -- видатні педагоги -- педагогічна наука -- педагогічні погляди -- педагогічний світогляд -- творчі біографії -- спільне і відмінне в педагогічних поглядах -- еволюція взаємин видатних педагогів -- духовно-моральное воспитание -- история педагогики -- выдающиеся педагоги -- педагогическая наука -- педагогические взгляды -- педагогическое мировоззрение -- творческие биографии -- общее и отличительное в педагогических взглядах -- эволюция взаимоотношений выдающихся педагогов
Анотація: Розкривається еволюція відносин Г. Ващенка й А. Макаренка. Обгрунтовується спільне і відмінне в їхньому світогляді й творчості, доцільність проекції висновків та узагальнень Г. Ващенка на сучасність і виховну перспективу.


Дод.точки доступу:
Ващенко, Григорій (педагог ; 1878-1967) \о нем\; Макаренко, А. С. (педагог ; 1888-1939) \о нем\




    Хоружа, Людмила (доктор педагогічних наук; професор; проректор з наукової роботи).
    Духовно-моральне виховання школярів в Україні: досвід та шляхи вдосконалення / Л. Хоружа, В. Киричок // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 4/5. - С. 26-32. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
виховний процес -- воспитательный процесс -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- загальноосвітні учбові заклади -- общеобразовательные учебные заведения -- навчальні курси -- учебные курсы -- виховання школярів -- воспитание школьников -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- моральні цінності -- моральные ценности -- християнська етика -- христианская техника -- світська етика -- светская этика -- релігійна етика -- религиозная этика -- духовність особистості -- духовность личности -- напрями розвитку духовності особистості -- направления развития духовности личности -- світський напрямок -- светское направление -- культурологічний напрямок -- культурологическое направление -- суспільно-релігійний напрямок -- общественно-религиозное направление -- конфесійний напрямок -- конфессионное направление
Анотація: Проаналізовано особливості впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах України курсів духовно-морального виховання школярів з етики та християнської етики. Визначено суперечності, проблеми цього процесу та перспективи їх подолання.


Дод.точки доступу:
Киричок, Віра (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії морального та естетичного виховання)




    Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України).
    Етнокультурна компетентність особистості в реаліях сьогодення: аксіологічні виміри / О. Семеног // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 3. - С. 15-18. - Література : С.18 : 14 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
аксиологический подход в преподавании различных дисциплин -- аксиология образования -- аксіологічний підхід -- аксіологія педагогіки -- виховання учнів -- воспитание учеников -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- етнокультурна компетенція -- компетентнісний підхід -- компетентністне навчання -- компетентностное воспитание -- компетентностное обучение -- компетентностный подход в образовании -- методика вивчення і викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- родинне виховання -- родинні традиції -- семейное воспитание -- семейные традиции -- украинская литература -- українська література -- этнокультурная компетенция
Анотація: Окреслено аксіологічні виміри родинних виховних, зокрема трудових, традицій як чинника формування етнокультурної компетентності. Доводиться, що формування етнокультурної компетентності - складний багатовимірний процес якісних змін у когнітивній, морально-естетичній, емоційній сферах особистості.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ




    Рогова, О. Г. (Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Дніпропетровськ).
    Шляхи розкриття духовно-ціннісного потенціалу християнської етики в сучасній школі / О. Г. Рогова // Грані : наук.-теорет. і гром.-політ. альм. - 2015. - № 2. - С. 26-30. - Бібліографія : С.29-30 : 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
духовність в освіті -- духовно-моральна освіта -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- духовно-моральное образование -- духовность в образовании -- духовно-ценностный потенциал -- духовно-ціннісний потенціал -- светская школа -- светское образование -- світська освіта -- світська школа -- современная школа -- современное образование -- сучасна освіта -- сучасна школа -- философия воспитания -- философия образования -- філософія виховання -- філософія освіти -- христианская этика -- христианское воспитание -- християнська етика -- християнське виховання -- ценности -- цінності -- шкільна освіта -- школьное образование
Анотація: Запропоновано філософсько-освітнє розуміння релігійного змісту категорії "духовність", розкрита її значущість та стимулююча роль у становленні внутрішнього світу дитини й розглянуті ефективні конструкти ретрансляції цієї категорії засобами християнськ ої етики з метою адаптації до сучасних завдань державної світської школи. Шляхи розкриття духовно-ціннісного потенціалу християнської етики в сучасній школі розглянуті в контексті пошуку глибинних зв'язків та синтезуючих цінностей освітніх напрямків: а ксіологічно-праксеологічного, екзистенційного, еортологічного та культурологічного., що мають знайти своє місце в освітній царині через персоніфікацію та варіативність навчання і виховання з наданням можливості зробити кожній дитині свій ціннісний виб ір у напрямку досягнення нової більш досконалої якості життя.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Сокур, Анжела (учитель української мови і літератури; Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 20).
    Виховуємо співчуття (За оповіданнями Григора Тютюнника. Українська література, 7-8 клас) / Анжела Сокур // Українська мова і література в школах України. - 2016. - № 11. - С. 22-24. - Література : 1 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості письменника -- виховання на уроках літератури -- воспитание на уроках литературы -- детские образы в рекламе -- дитячі образи в літературі -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- изучение творчества писателя -- художній аналіз оповідань -- художественный анализ рассказов -- методика вивчення і викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- моральне виховання -- моральное воспитание -- украинская литература -- українська література
Анотація: Присвячено ідейно-художньому аналізу чотирьох оповідань Григора Тютюнника про тяжке життя дітей у воєнний та повоєнний час ("Перед грозою", "Обнова", "Смерть кавалера", "Сито, сито...").

Перейти к внешнему ресурсу: \\Tower-2008\textlok\Адвокат\Укр_мова_і_літ_в_шк_Укр_2016_11\5.pdf

Дод.точки доступу:
Тютюнник, Григор Михайлович (український письменник ; 1931-1980) \про нього\; Перед грозою, оповідання \о произв.\Обнова, оповідання \о произв.\; Смерть кавалера, оповідання \о произв.\; Сито, сито..., оповідання \о произв.\




    Кучин, С. П. (кандидат економічних наук; доцент; старший науковий співробітник наукового відділу з проблем державної безпеки).
    Напрями удосконалення механізму управління сферою освіти через реалізацію виховної функції як чинника розвитку сфери культури [Текст] / С. П. Кучин // Інвестиції: Практика та досвід : Аналіз. Прогнози. Коментар. - 2017. - № 6. - С. 94-97. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 67.401.12
Рубрики: Право
   Управління соціально-культурною сферою

   Управление социально-культурной сферой

Кл.слова (ненормовані):
державна освітня політика -- государственная образовательная политика -- вища освіта -- высшее образование -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- виховні функції -- воспитательные функции -- механізми управління освітою -- механизмы управления образованием -- сфери культури -- сферы культуры -- куратори -- кураторы
Анотація: Досліджено специфіку реалізації виховної функції в системі освіти як важливого напряму державної освітньої політики та чинника розвитку сфери культури. Акцент дослідження зроблено на аналізі специфіки духовно-морального виховання. Висвітлено сучасні організаційні проблеми розвитку та функціонування інституту кураторства в Україні. Наголошено на тому, що інститут кураторства потребує вдосконалення своєї організаційної структури, напрямів виховної роботи та координації зусиль структурних підрозділів. Проведення ефективних змін інституту кураторства має бути одним із пріоритетних напрямів реалізації державної освітньої політики. Зроблено висновок, що розвиток інституту кураторства та більш повна реалізація його виховної функції потребують підтримки з боку органів державної влади та місцевого самоврядування. Розроблено концептуальні основи удосконалення заходів з реалізації виховної функції в сфері освіти через взаємодію із підприємствами, закладами та організаціями сфери культури.