Антоненко, Т. Л.
    Психологічні основи впливу ціннісно-смислової сфери на професійне становлення майбутнього фахівця / Т. Л. Антоненко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 26-36. - Бібліографія : С.35-36 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.5
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
акмеологический подход -- акмеологічний підхід -- аксиологический подход -- аксіологічний підхід -- вища освіта -- высшее образование -- духовність особистості -- духовность личности -- підготовка фахівців -- подготовка специалистов -- професійне становлення -- професіоналізм фахівця -- профессионализм специалиста -- профессиональное становление -- ценности -- ценностно-смысловая сфера -- ценностные ориентации -- ціннісні орієнтації -- ціннісно-смислова сфера -- цінності
Анотація: В статті розкрито сутність ціннісно-смислової сфери майбутнього спеціаліста, розглянуті акмеологічний та аксеологічний підходи щодо досконалості людини, формування людини культури, людини-професіонала. Важливим завданням психології є розвиток специфіч но людського в людині; становлення ціннісно-смислової сфери - визначальна психічна особливість юнацького віку, в якому відбувається особистісне, професійне, соціальне й духовно-практичне самовизначення; система цінностей, яку приймає майбутній фахівец ь, формує його ціннісну свідомість; найвищим рівнем ціннісно-смислового світу особистості є ідеал як"образ-взірець, як втілення того, чим може стати особистість, стимул і регулятор її розвитку".





    Бех, Іван (доктор психологічних наук; академік АПН України; директор Інституту проблем виховання АПН України).
    Життя особистості у духовному діапазоні / І. Бех // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 7-17. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.37
Рубрики: Психологія
   Психологія особи

   Психология

   Психология личности

Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- духовність особистості -- філософія моралі -- філософські категорії -- категорія життя -- енергетиця переживань -- життя на індивідуальному рівні -- моральна філософія -- причетність до буття -- розвівальна вчинкова система -- досконалість життя -- гідність життя -- негативні переживання особистості -- благодійне життя -- життеві невдачі особистості -- недоброзичливість -- життєві ситуації особистості -- мотиваційні відхилення -- безтурботність життя особистості -- життєва спрямованість особистості -- жизненная направленность личности -- беззаботность жизни личности -- мотивационные отклонения личности -- жизненные ситуации личности -- недоброжелательность -- жизненные неудачи личности -- благотворительность жизни -- негативные переживания личности -- достоинство жизни -- совершенство жизни -- причастность до бытия -- моральна философия -- жизнь на индивидуальном уровне -- энергетика переживаний -- категории жизни -- философские категории -- философия морали -- духовность жизни -- психология личности
Анотація: Розглядається сутність категорії "життя"; визначається місце в його структурі діяльності, вищих культурних цінностей і устремлінь. Подано концепцію суб'єктивного осмислення індивідом власного життя у його смисло-ціннісних і процесуальних характеристиках.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Скуратівський, Л. В.
    Питання духовності як філософська та методична проблема / Л. В. Скуратівський // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 16-19. - Бібліографія : С.19 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
духовний розвиток -- духовність особистості -- духовное развитие -- духовность в образовании -- духовность личности -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Автор статті вивчає духовність як філософську та методичну проблему в аспекті лінгводидактики.





    Кримський, Сергій (доктор філософських наук).
    Бесіди з Кримським. "Розум, настояний на совісті" [Інтерв'ю] / Кримський С. ; Брала інтерв'ю Т.Чайка // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 5. - С. 89-94
УДК
ББК 87.3(4 укр)
Рубрики: Філософія
   Філософія України

   Философия

   Философия Украины

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
українська філософія -- українські філософи -- філософські концепції -- ідея моральності -- ідея моральності пізнання -- духовність особистості -- монадні особистості -- епістемологія -- украинская философия -- украинские философы -- философские концепции -- идея нравственности -- идея нравственности познания -- духовность личности -- эпистемология
Анотація: Інтерв'ю з українським вченим С. Кримським про творчу спадщину та основи концепції, основна ідея якої - моральність пізнання. Розум, настояний на совісті, - це про нього, як про вченого, так і про людину.


Дод.точки доступу:
Кримський, Сергій Борисович (доктор філософських наук) \про нього\; Чайка, Тетяна (кандидат філософських наук; науковий співробітник Інституту філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України) \про неї\; Крымский, С.Б. \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Кримський, Сергій Борисович (доктор філософських наук).
    Бесіди з Кримським. "Екзистенційне крещендо" [Інтерв'ю] / Брала інтерв'ю Т. Чайка // Філософська думка : науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 6. - С. 98-103
УДК
ББК 87.3(4 укр)
Рубрики: Філософія
   Філософія України

   Философия

   Философия Украины

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
українська філософія -- вчені-філософи -- автобіографії вчених -- екзистенційне крещендо -- духовність особистості -- украинская философия -- ученые-философы -- автобиографии ученых -- экзистенциальное крещендо -- духовность личности
Анотація: Бесіди з видатним філософом про людську духовність, як саморозбудову особистості; добро і зло; проблему насилля і ненасилля; про приннцип екзистенційного крещендо.


Дод.точки доступу:
Кримський, Сергій Борисович (доктор філософських наук) \про нього\; Чайка, Тетяна (кандидат філософських наук; науковий співробітник Інституту філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України) \про неї\; Крымский, С.Б. (доктор философских наук) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Сухина, Игорь Григорьевич (докторант кафедры культурологии имени В. И. Вернадского; кандидат философских наук; доцент).
    Корреляция понятий "личность", "духовность", "культура" в ракурсе аксиологической интерпретации / И.Г. Сухина // Грані. - 2012. - № 2. - С. 33-40. - Бібліографія : С.40 : 10 назв
УДК
ББК 87.21
Рубрики: Філософія
   Философия

Кл.слова (ненормовані):
аксиология -- аксіологія -- буття людини -- бытие человека -- духовність особистості -- духовность личности -- загальнолюдські цінності -- культура -- личность -- общечеловеческие ценности -- особистість -- реалізація можливостей -- самореализация -- самореалізація -- философия и культура -- філософія і культура -- ценности личности -- цінності особистості
Анотація: Представлена аксиологическая интерпретация понятий "личность", "духовность", "культура", и в этом аксиологическом контексте рассмотрена их корреляция. Обосновано культуротворческое понимание смысла и назначения человеческого бытия в его личностной актуализации.


Дод.точки доступу:
Гуссерль, Эдмунд (немецкий философ; основатель феноменологии ; 1859-1938) \о нем\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Карленко, Н. В. (здобувач Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
    Духовність та самоактуалізація: філософсько-освітній вимір / Н. В. Карленко // Грані. - 2012. - № 4. - С. 65-71. - Бібліографія : С.71 : 4 назви
УДК
ББК 87
Рубрики: Філософія
   Философия

Кл.слова (ненормовані):
духовність особистості -- духовность личности -- личность -- особистість -- самоактуализация -- самоактуалізація -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Обгрунтовано філософсько-освітні засади аналізу взаємозв'язку духовності та самоактуалізації особистості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Хоружа, Людмила (доктор педагогічних наук; професор; проректор з наукової роботи).
    Духовно-моральне виховання школярів в Україні: досвід та шляхи вдосконалення / Л. Хоружа, В. Киричок // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 4/5. - С. 26-32. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Теорія і методика виховання

   Образование. Педагогика

   Теория и методика воспитания

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
виховний процес -- воспитательный процесс -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- загальноосвітні учбові заклади -- общеобразовательные учебные заведения -- навчальні курси -- учебные курсы -- виховання школярів -- воспитание школьников -- духовно-моральне виховання -- духовно-моральное воспитание -- моральні цінності -- моральные ценности -- християнська етика -- христианская техника -- світська етика -- светская этика -- релігійна етика -- религиозная этика -- духовність особистості -- духовность личности -- напрями розвитку духовності особистості -- направления развития духовности личности -- світський напрямок -- светское направление -- культурологічний напрямок -- культурологическое направление -- суспільно-релігійний напрямок -- общественно-религиозное направление -- конфесійний напрямок -- конфессионное направление
Анотація: Проаналізовано особливості впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах України курсів духовно-морального виховання школярів з етики та християнської етики. Визначено суперечності, проблеми цього процесу та перспективи їх подолання.


Дод.точки доступу:
Киричок, Віра (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії морального та естетичного виховання)


   06
   С 92


    Данилевська, М. І.
    Культурні орієнтації студентів технічних спеціальностей у класичному університеті / М. І. Данилевська // Східноукраїнський національний університет імені В. Даля : збірник наукових праць. - Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2012. - Вип. 3(50): Духовність особистості: методологія, теорія і практика. - С. 49-55. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
Рубрики: Технічна освіта
   Техническое образование

   Культура

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
технічна освіта -- техническое образование -- культурні орієнтації -- культурные ориентации -- моральне виховання -- нравственное воспитание -- духовність особистості -- духовность личности -- українська молодь -- украинская молодежь -- професійна освіта -- профессиональное образование -- студентська молодь -- студенческая молодежь

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Рогова, О. Г. (Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України).
    Сучасна освіта в проблемному полі екзистенціалізму / О. Г. Рогова // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. - № 9. - С. 23-28. - Література : С.27-28 : 7 назв.
УДК
ББК 74.0
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
гуманистическая педагогика -- гуманистическая стратегия образования -- гуманістична педагогіка -- духовність в освіті -- духовність особистості -- духовность в образовании -- духовность личности -- екзистенціалізм -- екзистенція -- философия образования -- философия экзистенциализма -- філософія екзистенціалізму -- філософія освіти -- экзистенциализм -- экзистенция
Анотація: Перспективи розвитку гуманістичної освіти в проблемному просторі екзистенціалізму розглянуті в контексті їх глибинного зв'язку, який до сьогодення слабо рефлексується у філософії освіти.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Рибалка, Валентин Васильович (доктор психологічних наук; професор; головний науковий співробітник відділу педагогічної психології і психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України; м. Київ).
    Визначення особистості та суспільно-особистісна орієнтація професійної підготовки й інтелектуальної праці психологів і педагогів / В. В. Рибалка // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. - 2014. - № 1. - С. 57-69. - Бібліогр. в кінці ст. 17 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 88.37
Рубрики: Психология личности
   Психологія особистості

Кл.слова (ненормовані):
категорії особистості -- контентно-частотний аналіз визначень особистості -- атрибутивна формула особистості -- персонологічний інтелект -- психолого-педагогічна робота -- категории личности -- контентно-частотный анализ определений личности -- атрибутивная формула личности -- персонологический интеллект -- психолого-педагогическая работа -- особистісна орієнтація -- личностная ориентация -- суспільність особистості -- общественность личности -- креативність особистості -- креативность личности -- гуманізм особистості -- гуманизм личности -- рефлексивність особистості -- рефлексивность личности -- духовність особистості -- духовность личности -- антиномічність особистості -- антиномичность личности -- персонологічне мислення -- персонологическое мышление
Анотація: Простежено формування інтелектуальної мотиваційно-змістової установки на сприйняття і розуміння людини як особистості під час контент-аналізування існуючих у вітчизняній науці визначень особистості з формально-логічної точки зору. Подано результати контентно-частотного аналізування визначення категорії особистості, яка утворюється структурною ієрархією низки головних атрибутивних категорій і понять; розроблено сукупну атрибутивну формулу особистості та відповідну до неї характеристику перрсонологічного інтелекту філософів, психологів і педагогів.





    Рєзніков, С. І. (Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Дніпропетровськ).
    Науковий та релігійний дискурси у методології філософсько-освітнього дослідження феномена духовності / С. І. Рєзніков // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 6. - С. 59-63. - Література : С.63 : 10 назв
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
духовні цінності -- духовність особистості -- духовность личности -- духовные ценности -- методолгія філософсько-освітнього дослідження -- методология философско-образовательного исследования -- науковий дискурс -- научный дискурс -- религиозный дискурс -- релігійний дискурс -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Проведений у даній статті аналіз відносин релігії та науки показує, що застосовність принципу синтезу наукових та трансцендентно-релігійних підходів для дослідження духовності виглядає цілком обгрунтовано. Як наука, так і більшою мірою релігія змінюют ь людину та її духовний світ, роблять сприйняття світу людиною більш диференційованим, а мислення - більш універсальним і концептуальним. І релігія, і наука пред'являють до особистості людини, її духовних якостей високі вимоги. Проте при цьому пріорит ет все ж таки потрібно визнати за підходами релігійно-трансцендентального напряму, оскільки наука дисциплінує і розвиває розум, а релігія - духовний світ людини.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Рогова, О. Г. (Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Дніпропетровськ).
    Духовні сенси культуроцетричної освіти / О. Г. Рогова // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2014. - № 7. - С. 31-37. - Література : С. 36-37 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
духовний сенс людини -- духовні цінності -- духовність особистості -- духовность личности -- духовные ценности -- духовный смысл человека -- культура и образование -- культура і освіта -- культуроцентрическое образование -- культуроцентрична освіта -- постмодернизм в образовании -- постмодернізм в освіті -- религиозная культура -- релігійна культура -- философия образования -- философия постмодерна -- філософія освіти -- філософія постмодерна
Анотація: Нові підходи до навчання та виховання в ціннісному просторі вимагають уточнення ролі культури в особистісному пошуку духовно-ціннісних сенсів в умовах постмодерну. При дослідженні духовних сенсів культурологічної освіти застосовувалися методи системно го, соціокультурного та компаративного аналізу. Культурологічний підхід дозволив проаналізувати зміцнення засад духовної культури у змісті сучасної освіти. Обгрунтовано значення культурологічної освіти для процесів культурної ідентифікації, культурног о наслідування й "укорінення" індивіда в культурну традицію, що є засобами формування духовності особистості в умовах постмодерну. Духовно-ціннісний освітній сенс культури полягає в змінах, що відбуваються в особистості в процесі культурологічнох осві ти.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Бех, І. Д. (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор ).
    Духовний пошук: сучасні наукові межі / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - № 1. - С. 5-14. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.0
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
воспитание духовности -- духовна рефлексія -- духовная деятельность -- духовная рефлексия -- духовне виховання -- духовне становлення -- духовное становление -- духовний розвиток -- духовність особистості -- духовное воспитание -- духовное развитие -- духовность человека -- Я-духовне
Анотація: На основі глибокого розуміння природи духовного процес виховання розглянуто як планомірне сходження підростаючої особистості до духовності. Цей процес пов'язується з розгортанням у вихованця особистісної рефлексії як механізму свідомого привласнення п евної духовної цінності.





    Бех, І. Д. (доктор психологічних наук; дійсний член НАПН України; директор ).
    Виховна гуманістична парадигма в освітній інновації / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - № 2. - С. 5-13. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
гуманистические парадигмы -- гуманистические парадигмы образования -- гуманітарні парадигми -- гуманітарні парадигми освіти -- духовна рефлексія -- духовная рефлексия -- духовність особистості -- духовность личности -- инновации в образовании -- инновации в педагогике -- інновації в освіті -- інновації в педагогіці -- личностная рефлексия -- особистісна рефлексія -- образовательные инновации -- освітні інновації -- людський образ -- человеческий образ -- бажання бути собою -- желание быть собою -- духовне самовдосконалення -- духовное самоусовершенствование -- гуманістичний діалог -- гуманистический диалог -- смислова цінність -- смысловая ценность -- емоційні переживання -- эмоциональные переживания
Анотація: Розкрито сутність виховної гуманістичної парадигми як учіння про вміння особистості "володарювати над собою". Це свідоме й вільне оволодіння підростаючою особистістю духовно-моральною цінністю. Проаналізовано особистісну рефлексію як самоперетворювальну техніку. Вводяться поняття "людський образ" та "бажання бути собою".





    Поліщук, Н. В.
    Особливості формування духовної картини світу у молоді в епоху інформаційно-високотехнологічного науково-технічного прогресу [Текст] / Н. В. Поліщук // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2016. - № 8. - С. 31-39. - Література : 20 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 60.024
Рубрики: Соціальна філософія
   Социальная философия

Кл.слова (ненормовані):
антропокосмизм -- антропокосмическая педагогика -- антропокосмізм -- антропокосмічна педагогіка -- виховання духовності -- воспитание духовности -- духовна культура -- духовная культура -- духовність особистості -- духовность личности -- информационно-высокотехнологический прогресс -- інформаційно-високотехнологічний прогрес -- картина мира -- картина світу -- науково-технічний прогрес -- научно-технический прогресс -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Обгрунтовано необхідність формування духовної картини світу, зокрема антропокосмічної, у молодого покоління на сучасному етапі розвитку багатокризового суспільства.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Полищук, Н. В.
    Изменение духовного состояния молодежи на современном этапе информационно-высокотехнологического прогресса: философско-образовательный аспект [Текст] / Н. В. Полищук // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2016. - № № 9. - С. 149-156. - Литература : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 87.6
Рубрики: Соціальна філософія
   Социальная философия

Кл.слова (ненормовані):
антропокосмическая педагогика -- антропокосмічна педагогіка -- духовність особистості -- духовность личности -- духовность молодёжи -- духовність молоді -- информационно-высокотехнологический прогресс -- інформаційно-високотехнологічний прогрес -- науково-технічний прогрес -- научно-технический прогресс -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Автор исследует факторы изменения духовного состояния молодежи на современном этапе научно-технического развития общества, который сопровождается производством чрезвычайно большого количества материальных благ.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




Східноукраїнський національний університет імені В. Даля

    Апрєлєва, І. В.
    Роль музично-ритмічної гімнастикиу процесі морально-естетичного виховання дітей дошкільного віку / І. В. Апрєлєва, М. С. Пивоваренко // Збірник наукових праць / Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2020. - Вип. 3 (96): Духовність особистості: методологія, теорія і практика. - С. 17-27. - Бібліогр. в кінці ст.
УДК
Рубрики: Освіта
   Образование

   Етика

   Этика

   Гімнастика

   Гимнастика

Кл.слова (ненормовані):
духовність особистості -- духовность личности -- моральне виховання -- нравственное воспитание -- естетичне виховання -- эстетическое воспитание -- фізичне виховання -- физическое воспитание -- музично-ритмічне виховання -- музыкально-ритмическое воспитание -- музично-ритмічна гімнастика -- музыкально-ритмическая гимнастика -- культура руху -- культура движения


Дод.точки доступу:
Пивоваренко, М. С.; Східноукраїнський національний університет імені В. Даля
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)