П 78 Бочарова, О. О. До питань розвитку української залізничної лексикографії / О.О. Бочарова> // Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта : Тез. 65-й Междунар. науч.-практ. конф. (19.05-20.05.2005) / ДНУЖТ. - Днепропетровск, 2005. - С. 382-383
Кл.слова (ненормовані): труды диита -- КУ Дод.точки доступу: Бочарова Е.А. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
П 78 Лагдан, С. П. Залізнична термінологія у складі української мови за професійним спрямуванням: методичні засади / С.П. Лагдан> // Проблемы и перспективы развития железнодорожного транспорта : Тез. 65-й Междунар. науч.-практ. конф. (19.05-20.05.2005) / ДНУЖТ. - Днепропетровск, 2005. - С. 392
Кл.слова (ненормовані): труды диита -- КУ -- УКРАИНСКИЙ ЯЗЫК Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Ходань, Олена (учитель української мови і літератури спеціалізованої школи № 97 ім. О. Теліги. м. Київ). Виховний захід "Мово моя українська" / Олена Ходань> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 60-61. - В обл. библиотеке
Языкознание Кл.слова (ненормовані): виховні заходи -- внеклассная работа по украинскому языку -- внеклассные мероприятия -- воспитательные мероприятия -- позакласна робота з української мови -- позакласні заходи -- украинский язык -- українська мова Анотація: Сценарій позакласного виховного заходу, який має на меті розкрити перед учнями красу рідної мови. |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; ст. наук. співробітник; Інститут педагогіки АПН України). Розвиток умінь сприймати тексти на уроках українського читання в учнів 4-х класів шкіл з російською мовою навчання / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 40-43. - Бібліографія : С.43 : 10 назв. - В обл. библиотеке
Языкознание Кл.слова (ненормовані): аудирование -- аудіювання -- близкородственный билингвизм -- близькоспоріднений білінгвізм -- восприятие текста в процессе чтения -- навчання читанню -- обучение чтению -- підручники української мови -- понимание текста -- розуміння тексту -- слухання -- слушание -- сприйняття тексту в процесі читання -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- урок украинского языка -- урок української мови -- учебники украинского языка -- читання -- чтение Анотація: Розгляніту питання теорії і практики навчання слухання-розуміння тексту як виду мовленнєвої діяльності, що має багато спільного з аудіюванням і письмом. Особливості формування умінь сприймати текст в процесі читання в умовах близькоспоріднено білінгві му розглянуті на прикладі підручника "Українська мова: Художнє слово. Читання" для 4 класу шкіл з російською мовою навчання (автори О.Н. Хорошковська, Н.О. Воскресенська, А.О. Свашенко). |
Кратасюк, Людмила (старший викладач; Житомирський університет імені Івана Франка). Урок-конкурс (останній урок української мови в 11 класі) / Людмила Кратасюк> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 38-39. - В обл. библиотеке
Мовознавство Кл.слова (ненормовані): украинский язык -- українська мова -- урок обобщения и систематизации знаний -- урок узагальнення і систематизації знань -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-конкурс Анотація: Урок-конкурс узагальнення і систематизації знань з теми "Основні розділи науки про мову". |
Дмитро Харитонович Баранник (15.12.1923 - 30.01.2009)> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 96. - В библиотеке ДНУ
Кл.слова (ненормовані): Баранник Д.Х. (1923-2009) -- Мовознавство -- некрологи -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- Языкознание |
Федонюк, В. Хроніка / В. Федонюк> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 93. - В библиотеке ДНУ
Языкознание Чехія Брно, 2008 р. листопад Кл.слова (ненормовані): зарубежная украинистика -- зарубіжна україністика -- наукові конференції -- научные конференции -- украинский язык -- українська мова Анотація: 19-20 листопада в м. Брно (Чехія) відбулася Друга міжнародна наукова конференція "Україністика - минуле, сучасне, майбутнє", присвячена 15-й річниці відкриття спеціальності "Українська мова і література" на філософському факультеті Брненського універс итету. Дод.точки доступу: Україністика-минуле, сучасне, майбутнє, міжнародна наукова конференція \о ней\ |
Цимбалюк-Скопненко, Т. Рец. на кн.: Кровицька О. Українська лексикографія: теорія і практика. - Л. : Інститут українознавства ім. І. Крип'якевича, 2005. - 175 с. / Т. Цимбалюк-Скопненко> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 88-90. - В библиотеке ДНУ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): лексикография -- лексикографія -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- рецензии -- рецензії -- украинский язык -- українська мова Дод.точки доступу: Кровицька, О. (філолог) \о ней\ |
Гальчук, І. Ю. Історія наголошення запозичень на -ія- в українській мові / І. Ю. Гальчук> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 14-28. - Бібліографія посторінкова : 16 назв. - В библиотеке ДНУ
Языкознание Україна Кл.слова (ненормовані): акцентні типи -- акцентные типы -- акцентуация заимствованных слов -- акцентуация существительных -- акцентуація запозиченої лексики -- акцентуація іменників -- грецизми -- грецизмы -- заимствования -- запозичення -- история украинского языка -- іншомовні слова -- історія української мови -- латинизмы -- латинізми -- наголос -- словари украинского языка -- словники української мови -- ударение -- украинская лексикография -- украинский язык -- українська лексикографія -- українська мова Анотація: Розглядається історія акцентуації іншомовних іменників на -ія- (особливо грецизмів і латинизмів) в українській мові від кінця 16 ст. до нашого часу, визначаютьсмя напрями акцентуаційних змін та фактори, які впливали на становлення сучасного наголосу ( на матеріалі різних словників української мови). |
Андерш, Й. Ф. Типологія речень з дієслівно-ад'єктивними предикаторами в українській мові в зіставленні з чеською / Й. Ф. Андерш> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 38-45. - Бібліографія посторінкова : 4 назви. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): валентная структура -- валентні моделі -- валентно-інтенційні моделі речення -- валентностно-интенциональные модели предложения -- глагольно-адъективные предикаторы -- дієслівно-ад'єктивні предикатори -- зіставне вивчення мов -- контрастивна лінгвістика -- контрастивная лингвистика -- порівняльний синтаксис -- предикатори -- предложение -- речення -- семантическая модель предложения -- семантична структура речення -- синтаксическая структура -- синтаксична структура -- сопоставительное изучение языков -- сравнительный синтаксис -- украинский язык -- українська мова -- функциональный синтаксис -- функціональний синтаксис -- чеська мова -- чешский язык Анотація: У статті аналізуються валентно-інтенційні моделі тих речень в українській і чеській мовах, які конституюються на базі дієслівно-ад'єктивних предикаторів. |
Міщук, Ігор (магістр Київського національного університету імені Тараса Шевченка). Найдавніші топонімічні назви Поросся / Ігор Міщук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 45-47. - Бібліографія : С.47 : 12 назв. - В обл. библиотеке
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вірування слов'ян -- власні назви -- гидронимия -- гідронімія -- етнолінгвогенез слов'ян -- индоевропейская общность народов и языков -- індоєвропейська спільність народів і мов -- лингвокультурология -- лінгвокультурологія -- мифологема -- міфологема -- Поросся -- прабатьківщина слов'ян -- прародина славян -- славяне -- славянская мифология -- слов'яни -- слов'янська міфологія -- топонимия -- топонімія -- украинский язык -- українська мова -- этнолингвогенез славян Анотація: Досліджується походження топонімії Поросся - регіону України, розміщеного на південь від Києва, на відрогах Волино-Подільського плато. Виявляється, що топоніми розповідають про етногенез слов'ян і українців, несуть в собі свідчення про індоєвропейську єдність народів, про міфологічні уявлення слов'ян. |
Пилищук, Оксана (аспірант Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського). Використання народознавчого матеріалу на уроках розвитку мовлення в гуманітарних класах ліцею / Оксана Пилищук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 6-9. - Бібліографія : С.9 : 10 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): гуманитарные классы -- гуманітарні класи -- зв'язне мовлення -- изложение -- лингводидактика -- лицей -- лінгводидактика -- ліцей -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- народознавчий матеріал на уроках -- национальное воспитание на уроках -- національне виховання -- переказ -- поглиблене вивчення предмету -- програми і стандарти з української мови -- развитие связной речи -- розвиток зв'язного мовлення -- связная речь -- творческие задания -- творческие работы -- творчі завдання -- творчі роботи -- углубленное изучение предмета -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- формирование национального сознания -- формування національної свідомості Анотація: Необхідність посилення національного аспекту в змісті мовного навчання на уроках української мови шляхом використання народознавчого матеріалу на уроках розвитку зв'язного мовлення (на основі аналізу програми для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням української мови "Рідна мова" (8-11 класи). Дод.точки доступу: Рідна школа, програма \о произв.\ |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Розвиток умінь створювати усні тексти за картиною на уроках читання в 4 класі / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 32-35. - Бібліографія : С.35 : 7 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- навчання читанню -- обучение устной речи -- обучение чтению -- опис картини -- описание картины -- развитие речи -- розвиток мовлення у дітей -- сочинение - описание картины -- твір - опис картини -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- урок читання -- урок чтения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин Анотація: Розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в процесі вивчення української мови як другої в школах з російською мовою навчання (створення висловлень за картиною в 4 класі). |
Яновицька, Наталія (науковий співробітник лабораторії навчання української словесності). Типи та види вправ під час вивчення граматичного матеріалу з української мови як другої / Наталія Яновицька> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 29-41. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- види вправ -- виды упражнений -- вправи -- граматичні навички -- грамматические навыки -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання граматиці -- обучение грамматике -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства Анотація: Вправи як один з найважливіших засобів формування граматичних навичок у процесі вивчення української мови як другої в школах національних меншин. |
Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор; Інститут педагогіки АПН України). Теоретичні підходи до підручників з української мови для шкіл з мовами навчання національних меншин України / Ольга Хорошковська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 26-29. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- изучение второго языка -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- школи націнальних меншин -- педагогические лаборатории -- педагогічні лабораторії -- підручник української мови -- принципи навчання -- принципи складання підручників -- принципы обучения -- принципы составления учебников -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- учебник украинского языка -- цели обучения -- цілі навчання -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства Анотація: Аналізуються дидактичні та лінгводидактичні принципи укладання підручників для шкіл з мовами національних меншин, ураховуючи психологічні особливості засвоєння другої мови учнями (на основі досліджень лабораторії навчання української словесності у школах національних меншин України Інституту педагогіки АПН України). |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Засвоєння якостей досконалого мовлення як передумова вдосконалення мовленнєвої культури старшокласників / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 14 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): виразність мовлення -- выразительность речи -- доречність мовлення -- досконале мовлення -- змістовність мовлення -- качества речи -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные характеристики правильной речи -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- логичность речи -- логічність мовлення -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва культура -- мовні норми -- правильність мовлення -- правильность речи -- содержательность речи -- точність мовлення -- точность речи -- украинский язык -- українська мова -- уместность речи -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- чистота мовлення -- чистота речи -- языковые нормы -- якості мовлення Анотація: Мета статті - акцентувати увагу словесників на питаннях культури мовлення, з'ясувати ключові поняття цього аспекту навчання мови, охарактеризувати основні якості гарного мовлення, визначити методичні параметри роботи над розвитком відповідних умінь і навичок. |
Пилипенко, Ольга (старший викладач кафедри базових і спеціальних дисциплін; Національний авіаційний університет; Київ). Дейксис і анафора як основні займенникові функції / Ольга Пилипенко, Тетяна Матвійчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 54-58. - Бібліографія : С.58 : 10 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): анафора -- дейксис -- займенник -- займенникові слова -- зв'язність тексту -- когезия текста -- когезія тексту -- местоимение -- мовна економія -- прономинативы -- прономінативи -- связность текста -- украинский язык -- українська мова -- функции местоимений -- функції займенників -- части речи -- частини мови -- языковая экономия Анотація: У плані характеристики займенникових функціонально-семантичних текстових ознак виступають явища дейксису й анафори, з якими пов'язуються основні функції займенників. Дейксис і анафора - це засоби мовної економії на морфологічному рівні, а також засоб и забезпечення текстової зв'язності (когезії). Дод.точки доступу: Матвійчук, Тетяна |
Бацевич, Флорій (доктор філологічних наук; професор; завідувач кафедри загального мовознавства). Прагматика винятковості: комунікативні смисли частки "аж" у сучасній українській мові / Флорій Бацевич> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 51-54. - Бібліографія : С.54 : 11 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискурсивні слова -- дискурсивные слова -- коммуникативный смысл -- комунікативний смисл -- прагматика винятковості -- прагматика исключительности -- прагматика частей речи -- прагматика частин мови -- службові частини мови -- служебные части речи -- украинский язык -- українська мова -- части речи -- частини мови -- частицы -- частки Анотація: Представлена спроба комплексного аналізу комунікативних смислів частки АЖ, яка , як і всі частки, належить до так званих дискурсивних слів. Виявлено, що частка АЖ є носієм комунікативного смислу "вияв прагматики винятковості сприйняття й інтерпретації чогось, про що йдеться в повідомленні." |
Голуб, Ніна (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант Національного педагогічного ун-ту ім. М.П. Драгоманова). Інтерактивні методи навчання риторики майбутніх вчителів / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 36-43. - Бібліографія : С.43 : 16 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- деловые игры -- дидактические игры -- дидактичні ігри -- дискусія як форма навчання -- дискуссия как форма обучения -- ділові ігри -- игровые методы обучения -- интерактивные методы -- ігрові методи навчання -- інтерактивні методи -- кейс-метод -- метод анализа ситуаций -- метод аналізу ситуацій -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методы обучения -- мозговой штурм -- мозковий штурм -- педагогическая рефлексия -- педагогические игры -- педагогические технологии -- педагогічна рефлексія -- педагогічні ігри -- педагогічні технології -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- преподавание риторики Анотація: Автор представляє власне бачення доцільності добору інтерактивних методів у процесі навчання риторики у педагогічних ВНЗ: метод аналізу ситуацій (кейс-метод) з елементами ділової гри, мозкового штурму, рольових ігор, дискусій, тренінгу, розвитку рефле ксії як педагогічної технології; проектний метод та його складові. |