Дунай, Павлина "Ізольда Білорука" Лесі Українки: до зрізу аналітичної вертикалі / Павлина Дунай> // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 4. - С. 21-26. - Бібліограф.: С.26 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- критическая рецепция -- критична рецепція -- литературоведческая рефлексия -- літературознавча рефлексія -- модернистский дискурс -- модернистський дискурс -- неокласики -- неоклассика -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поема -- поэма -- украинская литература -- Українка Леся -- українська література -- феминистическая критика -- феміністична критика Анотація: Вивчаються різні естетичні підходи (неокласичний, феміністичний тощо) до інтерпретації поеми Лесі Українки "Ізольда Білорука" в працях таких дослідників, як М. Зеров, М. Драй-Хмара, А. Ніковський, В. Агеєва, О. Забужко. Дод.точки доступу: Агеєва, Віра \о ней\; Драй-Хмара, Михайло \о нем\; Забужко, Оксана \о ней\; Зеров, Микола \о нем\; Ніковський, Андрій Васильович \о нем\ |
Васьків, Микола (Кам'янець-Подільський). Перші Інгарденівські читання / Микола Васьків> // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 4. - С. 91-93. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- международные конференции -- міжнародні конференції -- наукові читання -- научные чтения Анотація: З ініціативи кафедри української філології Університету ім. Марії Кюрі-Склодовської (м. Люблін) 13-14 жовтня 2008 р. було проведено перші Інгарденівські читання - "Studia Ingardeniana. Інтерпретація літературного тексту", де брали участь польські й ук раїнські вчені. Дод.точки доступу: Studia Ingardeniana. Інтерпретація літературного тексту, перші інгарденівські читання \о произв.\ |
Васьків, Микола "Вальдшнепи" Миколи Хвильового як фрагмент завершеного роману. Проблеми інтерпретації й інтертекстуального прочитання / Микола Васьків> // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 5. - С. 24-38. - Бібілографія : С.38 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): двійництво -- двойничество -- жанрові різновиди роману -- жанровые разновидности романа -- интерпретация художественного текста -- интертекстуальные переклички -- інтерпретація художнього тексту -- інтертекстуальні перегуки -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- полифонизм -- поліфонізм -- роман -- російська література -- русская литература -- украинская литература -- украинско-русские литературные связи и взаимодействия -- українська література -- українсько-російські літературні зв'язки та взаємодії Анотація: У статті стверджується, що фрагмент роману М. Хвильового "Вальдшнепи" містить у своїй структурі багато жанрових різновидів. Інтерпретування ідейного змісту, композиції, персонажів, жанрових особливостей "Вальдшнепів" здійснюється через інтертекстуальн і паралелі з романами Ф. Достоєвського "Брати Карамазови" та "Ідіот", текстами інших авторів та самого Хвильового. Дод.точки доступу: Достоевский, Ф.М. \о нем\; Хвильовий, Микола \о нем\; Хвылевой, Николай \о нем\ |
Бербенець, Людмила Аромат як метафора тексту / Людмила Бербенець> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2009. - № 11. - С. 28-38. - Бібліографія : С.37-38 : 34 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Німеччина Германия Кл.слова (ненормовані): аромат -- восприятие запахов -- двойное кодирование текста -- запахи -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- кодування тексту -- литературный пастиш -- література Німеччини -- літературний пастиш -- метафора текста -- метафора тексту -- немецкая литература -- обоняние -- образ митця -- образ художника -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- подвійне кодування -- постмодернизм -- постмодернізм -- психоаналитическая интерпретация литературных текстов -- психоаналітична інтерпретація літературних текстів -- сприйняття запахів Анотація: Запропоновано новий підхід до розуміння роману Патріка Зюскінда "Парфуми: історія одного вбивці". Текст роману - складний пастиш: він містить низку мотивів, уривків, алюзій з різних творів і джерел. Інтерпретація роману залежить від компетенції читача . Образ головного героя роману постає як втілення образу митця-постмодерніста. Дод.точки доступу: Зюскінд, Патрік \о нем\; Парфуми: історія одного вбивці, роман \о произв.\ |
Кабкова, Ольга Стихія повітря в новелістиці Едгара По: шанобливий діалог з Гастоном Башляром / Ольга Кабкова> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2009. - № 12. - С. 83-86. - Бібліографія : С.86 : 6 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): американская литература -- американська література -- видение -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- марення -- новела -- новелла -- онирика полета -- онирические мотивы в литературе -- онірика польоту -- оніричні мотиви в літературі -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- символ ветра -- символика ветра -- символіка вітру Анотація: Стаття, базуючись на текстах Едгара По й послуговуючись інтерпретаційними підходами Г. Башляра, прагне розгорнути тлумачення семантики стихії повітря в прозі митця. Увагу зосереджено на оніриці (сновидіннях, мареннях) польоту та вітру. Дод.точки доступу: Башляр, Гастон (1884-1962) \о нем\; По, Эдгар Аллан (1809-1849) \о нем\ |
Микитюк, Володимир Подільська "Бурса" в рецепції Івана Франка / Володимир Микитюк> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 72-80. - Бібліографія : С.80 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Літературознавство Україна Украина Поділля Подолье Кл.слова (ненормовані): бурса -- бурса в художественной литературе -- бурса в художній літературі -- И.Я. Франко как литературный критик -- интерпретация художественного текста -- І.Я. Франко як літературний критик -- інтерпретація художнього тексту -- литература Западной Украины -- література Західної України -- педагогическая тема в литературе -- педагогічна тема в літературі -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література -- шкільництво в художній літературі Анотація: В статті розгялнуто фабулярний і педагогічний мотив "бурси" в українській літературі другої половини ХІХ ст., рецепцію художніх текстів письменників-подолян С. Руданського й А. Свидницького в Галичині. Автор аналізує інтерпретаційну майстерність І. Фр анка як критика та основні тенденції його рефлексій на освітянську проблематику. Дод.точки доступу: Руданский, Степан (1833-1873) \о нем\; Руданський, Степан (1833-1873) \о нем\; Свидницкий, Анатолий (1834-1871) \о нем\; Свидницький, Анатолій (1834-1871) \о нем\; Франко, Іван Яковлевич \о нем\ |
Пелешенко, Юрій (Київ). Інгарденівські читання: інтерпретація художнього тексту / Юрій Пелешенко> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 98-101. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рец. на Studia Ingardeniana. - Т. 1 : Interpretacja tekstu literackiego / Red. I. Nabytowycz, T. Hundorowa, M. Oldakowska-Kuflowa. - Lublin, 2009. - 214 s.
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- рецензии на книги -- рецензії на книги -- теория литературы -- теорія літератури Дод.точки доступу: Ингарден, Роман \о нем\; Інгарден, Роман \о нем\ |
Василів, Микола. Другі Інгарденівські читання / Микола Василів> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 4. - С. 123-124. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- международные научные конференции -- міжнародні наукові конференції Анотація: Другі Інгарденівські читання (Studia Ingardenjana) "Інтерпретація літературного твору", організовані Польською академією наук та закладом української філології Університету Марії Кюрі-Склодовської, відбулися в Любліні 9-10 листопада 2010 р. Дод.точки доступу: Ингарден, Роман \о нем\; Інгарден, Роман \о нем\; Інтерпретація літературного твору, інгарденовські читання \о них\ |
Боронь, Олександр. Шевченкознавчі інтерпретації Юрія Барабаша / О. Боронь> // Слово і час. - 2011. - № 8. - С. 26-30. - Бібліографія : С.30 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- науковий шлях вченого -- научный путь ученого -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- украинское литературоведение -- українське літературознавство -- шевченковедение -- шевченкознавство Анотація: У статті розглянуто шевченкознавчі праці відомого сучасного дослідника Юрія Барабаша: окреслено їх новаторство, значення для розвитку літературознавства. Дод.точки доступу: Барабаш, Юрій (доктор філологічних наук) \о нем\ |
Пуніна, Ольга. Всеукраїнська наукова конференція в Донецьку / Ольга Пуніна> // Слово і час : науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 116. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- интертекстуальность -- інтерпретація художнього тексту -- інтертекстуальність -- Литературоведение -- Літературознавство -- наукові конференції -- научные конференции -- украинская литература Анотація: 28 жовтня 2010 р. у Донецьку відбулася всеукраїнська наукова конференція "Інтертекстуальні та комунікативні аспекти художнього тексту і їх літературознавча інтерпретація". |
Глеб, Оксана (викладач української мови і літератури Івано-Франківського коледжу; пошуковець). Інтерпретація змісту балад Т. Шевченка "Причинна" і "Тополя" / Оксана Глеб> // Українська література в загальноосвітній школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 33-36. - Бібліографія : С. 36 : 16 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): балада -- баллада -- вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- романтическая баллада -- романтична балада -- украинская литература -- українська література Анотація: У статті автор розглядає балади Шевченка під новим кутом зору, звертаючи увагу на уточнення поняття "балада як літературний жанр". Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (український письменник; поет) \про нього\; Тополя \о произв.\Причинна \о произв.\ |
Тибайкина, Т. Л. Язык, текст и интерпретация как предет постмодерной теории [Электронный ресурс] / Т. Л. Тибайкина> // Грані. - 2012. - № 3. - С. 55-57. - Література : С.57 : 9 назв. - Режим доступа: http://eadnurt.diit.edu.ua:82/jspui/bitstream/123456789/1188/1/Tibakina_jzik.pdf. - Полный текст (113,05 kB)
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): труды ДИИТа -- праці ДІІТу -- КФП -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- когнитивная лингвистика -- когнітивна лінгвістика -- постмодерная наука -- постмодерн -- философия языка -- философская интерпретация текста -- філософія мови -- філософська інтерпретація тексту Анотація: Рассматириваются проблемы интерпретации текстов в русле современных теорий когнитивной лингвистики и герменевтики. Перейти к внешнему ресурсу: Полный текст (113,05 kB) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Адабір, Алла (аспірантка МНУ імені В.О. Сухомлинського). Формування у старшокласників умінь інтерпретувати морально-естетичну позицію письменника під час вивчення великих епічних творів / А. Адабір> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 5. - С. 10-14. - Література : С.14 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- епічні твори -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- морально-естетична позиція -- морально-эстетическая позиция -- старшеклассники -- старшокласники -- украинская литература -- українська література -- эпопея и эпический жанр Анотація: Аналізується процес формування у старшокласників умінь аналізувати великий епічний твір та інтерпретувати морально-естетичну позицію письменника. |
Юдін, Олександр. Витоки поняття авторської інтенції в судовій риториці та біблійній герменевтиці / О. Юдін> // Слово і час. - 2012. - № 5. - С. 68-78. - Література : С.78 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): автор -- авторская интенция -- авторська інтенція -- античная риторика -- библейская герменевтика -- біблійна герменевтика -- зв'язність тексту -- интенциональность -- интенция -- интерпретация библейских текстов -- интерпретация художественного текста -- інтенціональність -- інтерпретація художнього тексту -- связность текста -- судебная риторика -- судова риторика -- теория литературы -- теорія літератури Анотація: Розглянуто проблему авторської інтенції, що дала привід для дискусії інтенціоналістів та антиінтенціоналістів навколо проблеми автора. Проаналізовано витоки поняття авторської інтенції в античній судовій риториці та в біблійній герменвтиці. |
Глеб, Оксана (викладач Івано-Франківського коледжу Львівського національного аграрного університету). Формування навиків інтерпретації під час вивчення ліричних та ліро-епічних творів у старшій школі / О. Глеб> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 2. - С. 39-41. - Література : С.41 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- лирика -- лирический герой -- лиро-эпические жанры -- лірика -- ліричний герой -- ліро-епічні жанри -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методика преподавания украинской литературы в школе -- украинская литература -- українська література Анотація: Автор аналізує основні проблеми, які виникають при вивченні та аналізі ліричних та ліро-епічних творів у старшій школі. Основна увага акцентована на ролі інтерпретації змісту художнього твору. Утримувачі документа: НБ ДНУ ім. О. Гончара |
Кожедуб, Л. Г. Лінгвостилістичний аналіз та інтерпретація оригінальних художніх текстів у процесі навчання читання майбутніх філологів / Л. Г. Кожедуб> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2012. - № 3. - С. 32-36. - Література : С.36 : 10 назв
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): вища освіта -- вища професійна освіта -- высшее образование -- высшее профессиональное образование -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- коммуникативная компетенция -- читательская компетенция -- комунікативна компетенція -- лингвостилистический анализ текста -- лінгвостилістичний аналіз -- навчання читанню -- обучение чтению -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта -- читання -- читательская рецепция -- читательские умения -- читательское восприятие -- читацька компетенція -- читацьке сприйняття -- читацькі вміння -- чтение Анотація: Лінгвостилістичний аналіз та інтерпретація художнього тексту сприяє поглибленому вивченню художнього твору та є однією з умов формування комунікативної та читацької компетенції в процесі підготовки майбутніх філологів. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Іванишин, Петро. Осмислення мистецтва у вісниківців та Ганса Зедльмаєра: герменевтичні паралелі / П. Іванишин> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2013. - № 7. - С. 31-37. - Література : С.37 : 17 назв
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вісниківці -- герменевтика -- герменевтичний аналіз тексту -- интерпретация в литературоведении -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація -- інтерпретація художнього тексту -- литературоведческая герменевтика -- літературознавча герменевтика -- нациософия -- нациософская проблематика в литературе -- націософія -- націософська проблематика в літературі -- теория искусства -- теория литературы -- теорія літератури -- теорія мистецтва -- украинская литература -- украинская литература начала 20 в. -- украинская литературная критика -- украинское литературоведение -- українська література -- українське літературознавство Анотація: Аналізуються теорії інтерпретації вісниківців (Д. Донцова, Є. Маланюка) та австрійського вченого Г. Зедльмаєра. Виявлено спільні герменевтичні паралелі досліджуваних авторів. Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Маланюк, Євген (письменник; поет ; 1897-1968) \о нем\; Зедльмайр, Х. (историк искусств ; 1896-1984) \о нем\; Донцов, Дмитро (письменник; громадський діяч; літературний критик ; 1883 - 1973) \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Скоморовська, Наталія (викладач Івано-франківського ОІППО). Критичне мислення як основа правильної інтерпретації художніх текстів на уроках української літератури в старших класах / Н. Скоморовська> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7-8. - С. 24-27. - Література : С.27 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- критическое мышление -- критичне мислення -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- проблемні ситуації -- проблемные ситуации на уроке -- работа с текстом -- развитие мышления учащихся в процессе обучения -- робота з текстом -- розвиток мислення учнів -- украинская литература -- українська література Анотація: Йдеться про необхідність розвитку критичного мислення в учнів старших класів. Висвітлюються методи і прийоми, спрямовані на вдосконалення вмінь учнів працювати з текстом, виконувати логічні операції, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між фактами. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр.лит.в загальноосвітн.школі_2013_7-8\ст.8.pdf |
Бондаренко, Юрій (доктор педагогічних наук; професор Ніжинського державного університету імені М. Гоголя). Дослідження ціннісних та цільових пріоритетів персонажів у процесі шкільного аналізу літературного твору / Ю. Бондаренко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7-8. - С. 28-31. - Література : С.31 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- образ-персонаж -- персонажи -- персонажі -- украинская литература -- українська література -- ценности -- цінності Анотація: Запропоновано окремий шлях аналізу образів-персонажів на основі їхньої ціннісно-цільової програми. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр.лит.в загальноосвітн.школі_2013_7-8\ст.9.pdf |
Нежива, Людмила (кандидат філологічних наук; доцент; Луганськ). Естетичні орієнтири сприйняття літератури: до проблеми компетентнісного підходу в шкільній літературній освіті / Л. Нежива> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7-8. - С. 34-38. - Література : С.38 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення теоретико-літературних понять в школі -- изучение теоретико-литературных понятий в школе -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- компетентнісний підхід -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- компетентностный подход -- литературная компетенция -- литературное образование -- литературные направления -- литературные стили -- літературна компетенція -- літературні напрямки -- літературні стилі -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література -- шкільна літературна освіта Анотація: Характеризується сутність великостильової компетентності, результатом сформованості якої є створення естетичних орієнтирів у літературі, що забезпечують належне сприйняття різностильових художніх творів, збагаченню естетичного досвіду. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр.лит.в загальноосвітн.школі_2013_7-8\ст.11.pdf |