Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Розвиток умінь створювати усні тексти за картиною на уроках читання в 4 класі / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 32-35. - Бібліографія : С.35 : 7 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- навчання читанню -- обучение устной речи -- обучение чтению -- опис картини -- описание картины -- развитие речи -- розвиток мовлення у дітей -- сочинение - описание картины -- твір - опис картини -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- урок читання -- урок чтения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин Анотація: Розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в процесі вивчення української мови як другої в школах з російською мовою навчання (створення висловлень за картиною в 4 класі). |
Яновицька, Наталія (науковий співробітник лабораторії навчання української словесності). Типи та види вправ під час вивчення граматичного матеріалу з української мови як другої / Наталія Яновицька> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 29-41. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- види вправ -- виды упражнений -- вправи -- граматичні навички -- грамматические навыки -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання граматиці -- обучение грамматике -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства Анотація: Вправи як один з найважливіших засобів формування граматичних навичок у процесі вивчення української мови як другої в школах національних меншин. |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Засвоєння якостей досконалого мовлення як передумова вдосконалення мовленнєвої культури старшокласників / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 14 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): виразність мовлення -- выразительность речи -- доречність мовлення -- досконале мовлення -- змістовність мовлення -- качества речи -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные характеристики правильной речи -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- логичность речи -- логічність мовлення -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва культура -- мовні норми -- правильність мовлення -- правильность речи -- содержательность речи -- точність мовлення -- точность речи -- украинский язык -- українська мова -- уместность речи -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- чистота мовлення -- чистота речи -- языковые нормы -- якості мовлення Анотація: Мета статті - акцентувати увагу словесників на питаннях культури мовлення, з'ясувати ключові поняття цього аспекту навчання мови, охарактеризувати основні якості гарного мовлення, визначити методичні параметри роботи над розвитком відповідних умінь і навичок. |
Козир, Маргарита (аспірантка Київського міського педагогічного університету імені Б.Д. Грінченка). Системний підхід до вибору методів і прийомів навчання мови у процесі розвитку дискусійних умінь учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Маргарита Козир> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 5-7. - Бібліографія : С.7 : 13 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискусионные умения -- дискусійні вміння -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- приемы обучения -- прийоми навчання -- системний підхід у навчанні -- системный подход в обучении Анотація: Визначаються лінгводидактичні засади та визначення таких категорій, як системний підхід, методи, прийоми та навички у процесі розвитку дискусійних умінь на уроках української мови. |
Ігнатенко, Емілія (старший викладач КМПУ ім. Б.Д. Грінченка; Київ). Підготовка вчителя до формування інтелектуально-творчих умінь - складової текстотворчої діяльності молодшого школяра / Емілія Ігнатенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєві вправи -- молодші школярі -- підготовка вчителів молодших класів -- подготовка учителей младших классов -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- учитель младших классов -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: Автор статті пропонує методичні рекомендації та вправи на розвиток інтелектуально-творчих комунікативних умінь учнів. |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Особливості розвитку мовлення старшокласників за новою програмою з української мови (академічний рівень) / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 24-27. - Бібліографія : С.27 : 11 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетенция -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва компетенція -- програми і стандарти з української мови -- программы и стандарты по украинскому языку -- развимтие речи учащихся -- речевая компетенция -- розвиток мовлення учнів -- старшеклассники -- старшокласники Анотація: Розкриваються особливості розвитку мовлення старшокласників за новою програмою з української мови, а саме розвиток мовленнєвих і комунікативних компетенцій, комунікативних умінь і навичок. |
Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор; зав. лабораторії навчання української словесності). Розвиток умінь спілкуватися українською мовою у процесі вивчення мовного матеріалу (для шкіл з мовами викладання національних меншин) / Ольга Хорошковська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 29-33. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативно-орієнтовано навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- обучение устной речи -- речевые умения -- українська мова в школах національних меншин Анотація: Автор статті пропонує деякі мовні теми та вправи для розвитку мовлення у процесі навчання української мови учнів шкіл з мовами викладання національних меншин. |
Вишник, Олена (аспірант Глухівського державного педагогічного університету ім. О. Довженка). Розвиток умінь говоріння учнів 1-2 класів / Олена Вишник> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 17-19. - Бібліографія : С.19 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві уміння -- навчання говорінню -- навчання усного мовлення -- начальная школа -- обучение говорению -- обучение устной речи -- початкова школа -- речевые умения -- украинский язык -- українська мова Анотація: Стаття присвячена розвитку вмінь діалогічного та монологічного мовлення в учнів початкової школи. |
Подлевська, Неля (викладач кафедри українсткої філології Хмельницького наіонального університету; м. Хмельницький). Формування в школярів культури спілкування по мобільному телефону / Неля Подлевська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- комунікативно-орієнтовано навчання -- культура мовлення -- культура общения -- культура речи -- культура спілкування -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві уміння -- навчання усного мовлення -- обучение устной речи -- общение по мобильному телефону -- речевые умения -- спілкування по мобільному телефону -- телефонна бесіда -- телефонная беседа -- украинский язык -- українська мова -- усне діалогічне мовлення -- устная диалогическая речь Анотація: Статтю присвячено одному з видів усного діалогічного мовлення - спілкуванню по мобільному телефону, а також формуванню культури спілкування по телефону у школярів. |
Лещенко, Ганна (кандидат педагогічних наук; професор кафедри української мови та методики викладання). Компендіум основних методичних понять: стислий виклад засад формування комунікативної україномовної компетенції / Ганна Лещенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 6-13. - Бібліографія : С.13 : 27 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетенция -- коммуникативно-ориентированное обучение -- коммуникативные умения -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- комунікативно-орієнтовано навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методические понятия -- методические термины -- методичні поняття -- методичні терміни -- мовленнєві уміння -- речевые умения -- украинский язык -- українська мова Анотація: Автор подає стислий виклад сутності основних понять та термінів комунікативно зорієнтованої методики викладання мови - засад формування комунікативної компетенції. |
Ковальчук, Наталія (кандидат педагогічних наук; викладач кафедри методики викладання і культури української мови). Формування мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації / Наталія Ковальчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 2-6. - Бібліографія : С.6 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві уміння -- пунктуационные упражнения -- пунктуация -- пунктуаційні вправи -- пунктуація -- речевые умения -- украинский язык -- українська мова Анотація: Мета статті полягає у розробці системи пунктуаційних вправ, які сприяють формуванню мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації української мови. |
Шелехова, Галина (зав. лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України). Компетентнісна орієнтація вправ і завдань у підручнику української мови для старшокласників (академічний рівень) / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 8-12. - Бібліографія : С.12 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискусионные умения -- дискусії -- дискусійні вміння -- дискуссии -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- компетентнісне навчання -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні уміння учнів -- підручник української мови -- речевые умения -- старшеклассники -- старшокласники -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка Анотація: Висвітлюються методики використання компетентнісно орієнтованих вправ і завдань у процесі розвитку у старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати у дискусії на морально-етичну тему. |
Василенко, Марина (кандидат педагогічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького). Специфіка професійно-комунікативних умінь майбутніх фахівців з мови / М. Василенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 42-46. - Література : С.45-46 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- будущие учителя -- коммуникативные умения -- коммуникативные умения учителя -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- майбутні вчителі -- майбутні словесники -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- развитие речи -- розвиток мовленевих навичок -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статі розглянуто проблему формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів, виявлено їхню специфіку і роль при підготовці вчителя-словесника. |
Копусь, Ольга (кандидат філологічних наук; доцент Південноукраїнського національного педагогічного університету). Концептуальні підходи до розроблення змісту й організації процесу формування у майбутніх магістрів-філологів професійної мовленнєвої компетенції / О. Копусь> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 46-51. - Література : С.51 : 13 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- будущие учителя -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные умения учителя -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мовлення -- культура речи -- майбутні вчителі -- майбутні словесники -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в ВУЗе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная компетенция -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- развитие речи -- розвиток мовленевих навичок -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті висвітлено провідні тенденції в розробленні змістової складової професійної мовленнєвої підготовки майбутніх магістрів-філологів. |
Василенко, Марина (кандидат педагогічних наук; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького). Формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів у межах курсу "Теорія та практика комунікації" / М. Василенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 46-50. - Бібліографія : С.50 : 50 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовленнєва діяльність учнів -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- речевая деятельность -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті розглядається система роботи з формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів у межах курсу "Теорія та практика комунікації". Пропонуються основні види робіт, що сприяють засвоєнню знань і формують професійно-комунікативні в міння протягом усього навчання. |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Про роль загальнонавчальних умінь у мовленнєвому розвитку учнів у науковому доробку Л.В. Скуратівського / Г. Шелехова> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 4. - С. 53-56. - Бібліографія : С.56 : 13 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєвий розвиток особистості -- мовленнєвий розвиток учнів -- науковці-методисти -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- украинский язык -- українська мова -- ученые-методисты Анотація: Висвітлюються погляди Л.В. Скуратівського на стратегію інтелектуального розвитку, зокрема на роль загальнонавчальних умінь у мовленнєвому розвитку школярів; наголошується на вагомий внесок дослідника в розвиток методики навчання української мови. Дод.точки доступу: Скуратовский, Леонид Витальевич \о нем\; Скуратівський, Леонід Віталійович \про нього\ |
Руденко, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького). Професійно-комунікативні вміння як складники професійно-комунікативної компетентності майбутнього вчителя-словесника / В. Руденко> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 53-55. - Література : С.55 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентність вчителя -- компетентностное обучение -- компетентностный подход -- компетентность учителя -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- вища освіта -- методика преподавания украинского языка -- высшее образование -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- профессиональная компетенция -- профессиональные умения -- украинский язык -- українська мова -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури Анотація: У статті подано структуру професійно-комунікативної компетентності майбутнього вчителя-словесника, зокрема виділено чотири основні компоненти: лінгвістичний, гностичний, конативний та емоційно-оцінний. |
Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка). Дидактичний матеріал для розвитку аудіативних умінь учнів (5 клас) / С. Цінько> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 19-22. - Література : С.22 : 3 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): аудирование -- аудіювання -- восприятие и понимание текста -- дидактические материалы -- дидактичні матеріали -- коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- розуміння тексту -- украинский язык -- українська мова Анотація: Подано зразки дидактичного матеріалу (тексти та орієнтовані тести для перевірки розуміння сприйнятого на слух) для учнів 5 класу. |
Фасоля, Анатолій (кандидат педагогічних наук; Київ). Загальнонавчальні вміння в системі літературної освіти: інструмент, без якого не обійтися [Текст] / А. Фасоля> // Дивослово : Науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. - 2012. - № 10. - С. 2-8. - Библиогр.: с. 2, 3, 4. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ . - ISSN 0130-5263 Рубрики: Методика викладання української літератури Методика преподавания украинской литературы Кл.слова (ненормовані): методика викладання літератури -- загальнонавчальні вміння -- організаційні вміння -- загальноосвітні вміння -- история введения организационных умений -- історія введення організаційних умінь -- пізнавальні уміння -- когнітивні уміння -- інформаційні вміння -- комунікативні вміння -- організаційно-діяльнісні уміння -- вимоги до рівня розвитку загальнонавчальних умінь -- методика преподавания литературы -- общеучебные умения -- организационные умения -- общеобразовательные умения -- познавательные умения -- когнитивные умения -- информационные умения -- комуникативные умения -- организационно-деятельностные умения -- требования к уровню развития общеучебных умений Анотація: Обгрунтовано необхідність запровадження загальнонавчальних умінь до шкільної програми та вимоги до рівня розвитку загальнонавчальних умінь в учнів середньої школи. Утримувачі документа: ОБМ ім. М. Свєтлова Є примірники у відділах: ЧЗ (29.10.2012р. - Б.ц.) (вільний) |