Кузнецова, Галина (кандидат педагогічних наук; м. Глухів). Формування готовності студентів-словесників до проведення виховної позакласної роботи у процесі педагогічної практики / Галина Кузнецова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 46-50. - Бібліографія : С.64 : 5 назв. - В библиотеке ДНУ на прикладі навчально-виховного заходу "Ораторами стають!"
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- виховна позакласна робота -- внеклассная работа по украинскому языку -- внеклассные мероприятия -- воспитательная внеклассная работа -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- навчально-виховна заходи -- педагогическая практика -- педагогічна практика -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- позакласна робота з української мови -- позакласні заходи -- преподавание риторики -- професійна готовність -- профессиональная готовность -- учебно-воспитательные мероприятия -- шкільні конкурси -- школьные конкурсы Анотація: Педагогічна практика в системі професійної підготовки майбутнього вчителя-словесника. Засоби та етапи формування готовності студента-практиканта до позакласної виховної роботи. |
Голуб, Ніна (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант Національного педагогічного ун-ту ім. М.П. Драгоманова). Інтерактивні методи навчання риторики майбутніх вчителів / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 36-43. - Бібліографія : С.43 : 16 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- деловые игры -- дидактические игры -- дидактичні ігри -- дискусія як форма навчання -- дискуссия как форма обучения -- ділові ігри -- игровые методы обучения -- интерактивные методы -- ігрові методи навчання -- інтерактивні методи -- кейс-метод -- метод анализа ситуаций -- метод аналізу ситуацій -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методы обучения -- мозговой штурм -- мозковий штурм -- педагогическая рефлексия -- педагогические игры -- педагогические технологии -- педагогічна рефлексія -- педагогічні ігри -- педагогічні технології -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- преподавание риторики Анотація: Автор представляє власне бачення доцільності добору інтерактивних методів у процесі навчання риторики у педагогічних ВНЗ: метод аналізу ситуацій (кейс-метод) з елементами ділової гри, мозкового штурму, рольових ігор, дискусій, тренінгу, розвитку рефле ксії як педагогічної технології; проектний метод та його складові. |
Донченко, Тамара (доктор педагогічних наук; професор; Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова). Організація самостійної роботи студентів з методики навчання української мови / Тамара Донченко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 40-43. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика викладання української мови як навчальна дисципліна -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методика преподавания украинского языка как учебная дисцплина -- самостійна робота студентів -- самостоятельная работа студентов -- украинский язык -- українська мова Анотація: Автор статті пропонує зміст п'яти модулів з вивчення методики навчання української мови у ВНЗ. |
Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичів). Відеофрагменти за художніми творами на заняттях української мови за професійним спрямуванням : дошкільне виховання / Тамара Бабійчук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 11-14. - Бібліографія : С.14 : 20 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): видеофрагменты -- відеофрагменти -- дошкільне виховання -- дошкільне навчання -- дошкольное воспитание -- дошкольное образование -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- навчальне кіно -- наглядность обучения -- наочність навчання -- принципи навчання -- принципы обучения -- технические средства обучения -- технічні засоби навчання -- украинский язык -- українська мова -- українська мова професійного спрямування -- учебное кино Анотація: У статті аналізується особливий вид наочності - екранно-звукова наочність, а саме - навчальне кіно та фрагментарне використання навчальних фільмів (відеофрагментів). Автор розглядає можливість використання відеофрагментів на заняттях з української мов і (у ВНЗ) за професійним спрямуванням на прикладі аналізу оповідання С. Васильченка "Свекор". Дод.точки доступу: Васильченко, Степан Васильович \о нем\ |
Попова, Ольга (кандидат педагогічних наук; доцент Інституту філології Бердянського державного педагогічного ун-ту). Психолінгвістичні засади професійного мовлення вчителя початкової школи / Ольга Попова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 29-34. - Бібліографія : С.34 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовденнєва дія -- мовленнєва діяльність -- мовлення вчителя -- навчально-педагогічна комунікація -- педагогическое общение -- педагогічне спілкування -- підготовка вчителів початкових класів -- подготовка учителей младших классов -- породження висловлювання -- порождение речи -- професійне мовлення -- профессиональная речь -- психолингвистика -- психолингвистика речи -- психолінгвістика -- психолінгвістика мовлення -- речевая деятельность -- речевое действие -- речь учителя -- учебно-педагогическая коммуникация Анотація: Автор статті досліджує особливості педагогічного спілкування та професійного мовлення вчителя початкової школи, особливу увагу надано огляду психолінгвістичних теорій мовлення. |
Голуб, Ніна (доктор педагогічних наук; професор Національного педпгогічного університету ім. Михайла Драгоманова). Становлення риторики як науки і навчальної дисципліни / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 45-51. - Бібліографія : С.51 : 24 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- история риторики -- історія риторики -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- преподавание риторики -- риторика -- риторическая школа -- риторична школа Анотація: Розглянуто основні етапи становлення риторики як науки і навчальної дисципліни, проаналізовано внесок дослідників на кожному етапі, аргументовано доцільність вивчення риторики у ВНЗ. |
Руденко, Вікторія (викладач Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького). Роль інтерактивних технологій навчання у формуванні професійно-комунікативної компетентності майбутніх філологів / Вікторія Руденко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 40-44. - Бібліографія : С.44 : 6 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискусія як форма навчання -- дискуссия как форма обучения -- игровое проектирование -- игровые методы обучения -- интерактивное обучение -- интерактивные методы -- ігрове проектування -- ігрові методи навчання -- інтерактивне навчання -- інтерактивні методи -- коммуникативная компетенция -- комунікативна компетенція -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- профессиональная компетентность -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- технологии образования -- технології освіти Анотація: Вивчаються інтерактивні технології навчання у формування професійно-комунікативної компетенції майбутніх філологів; звертається увага на специфіку ігрового проектування і технології дискусії. |
Симоненко, Тетяна (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри Черкаського національного університету). Педагогічні умови організації науково-дослідницької роботи студентів-філологів у ВНЗ / Тетяна Симоненко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 37-39. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дослідницькі вміння -- исследовательские умения -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- науково-дослідна діяльність у вищій школі -- научно-исследовательская работа в высшей школе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта Анотація: У статті розглядається питання про конкретизацію основних педагогічних умов ефективної організації науково-дослідницької роботи студентів-філологів. |
Дроздова, Ірина (докторант Херсонського державного університету). Навчання читання текстів за фахом як основа формування професійного мовлення студентів нефілологічних спеціальностей ВНЗ / Ірина Дроздова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 5. - С. 33-38. - Бібліографія : С.38 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): види читання -- виды чтения -- дидактические задания -- дидактичні завдання -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мова професійного спілкування -- мовленнєва діяльність -- навчальна діяльність -- навчальна діяльність студентів -- навчання читанню -- обучение чтению -- професійне мовлення -- профессиональная речь -- речевая деятельность -- украинский язык -- украинский язык профессиональной направленности -- українська мова -- українська мова професійного спрямування -- учебная деятельность студентов Анотація: Висвітлено особливості навчання студентів нефілологічних спеціальностей ВНЗ читанню фахових текстів. Запропоновано систему завдань, спрямовану на формування професійного мовлення студентів. |
Юрійчук, Наталія (кандидат педагогічних наук; доцент Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету). Форми організації навчальної діяльності студентів з курсу "Українська мова за професійним спрямуванням" / Наталія Юрійчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 5. - С. 29-33. - Бібліографія : С.33 : 3 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): культура мовлення -- культура речи -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мова професійного спілкування -- навчальна діяльність -- навчальна діяльність студентів -- профессиональная терминология -- украинский язык -- украинский язык профессиональной направленности -- українська мова -- українська мова професійного спрямування -- учебная деятельность студентов -- фахова термінологія Анотація: У статті розкрито деякі аспекти вивчення курсу "Українська мова за професійним спрямуванням" у ВНЗ: роботу над розвитком культури мовлення студентів, опрацювання фахової термінології тощо. |
Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Київ). Мовнокомунікативна особистість студента-філолога у сучасній освітній парадигмі / Олена Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 10. - С. 43-45. - Бібліографія : С.45 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетенция -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовна особистість -- мовнокомунікативна компетенція -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта -- языковая компетенция -- языковая личность Анотація: Розглянуто таку важливу проблему сучасної філологічної освіти, як формування мовнокомунікативної компетенції та мовнокомунікативної особистості майбутніх вичтелів-філологів. Пропонуються деякі методи вдосконалення філологічної освіти. |
Василенко, Марина (кандидат педагогічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького). Специфіка професійно-комунікативних умінь майбутніх фахівців з мови / М. Василенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 42-46. - Література : С.45-46 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- будущие учителя -- коммуникативные умения -- коммуникативные умения учителя -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- майбутні вчителі -- майбутні словесники -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- развитие речи -- розвиток мовленевих навичок -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статі розглянуто проблему формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів, виявлено їхню специфіку і роль при підготовці вчителя-словесника. |
Копусь, Ольга (кандидат філологічних наук; доцент Південноукраїнського національного педагогічного університету). Концептуальні підходи до розроблення змісту й організації процесу формування у майбутніх магістрів-філологів професійної мовленнєвої компетенції / О. Копусь> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 46-51. - Література : С.51 : 13 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- будущие учителя -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные умения учителя -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мовлення -- культура речи -- майбутні вчителі -- майбутні словесники -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в ВУЗе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная компетенция -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- развитие речи -- розвиток мовленевих навичок -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті висвітлено провідні тенденції в розробленні змістової складової професійної мовленнєвої підготовки майбутніх магістрів-філологів. |
Волинський, Володимир (кандидат педагогічних наук; доцент; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН). Конструювання і змістове наповнення електронних підручників / В. Волинський> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 52-54. - Література : С.54 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): електронні підручники -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- навчальний матеріал -- украинский язык -- українська мова -- учебный материал -- электронные учебники Анотація: У статті описано методику і технологію конструювання електронного підручника, основні підходи щодо його наповнення навчально-пізнавальною та операційно-діяльнісною інформацією. |
Василенко, Марина (кандидат педагогічних наук; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького). Формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів у межах курсу "Теорія та практика комунікації" / М. Василенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 46-50. - Бібліографія : С.50 : 50 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовленнєва діяльність учнів -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- речевая деятельность -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті розглядається система роботи з формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів у межах курсу "Теорія та практика комунікації". Пропонуються основні види робіт, що сприяють засвоєнню знань і формують професійно-комунікативні в міння протягом усього навчання. |
Кухарчук, Ірина (старший викладач Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка). Організація групової навчальної діяльності студентів-філологів (на матеріалі вивчення теми "Односкладні речення") / І. Кухарчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 42-46. - Бібліографія : С.46 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): групова навчальна діяльність -- групповая учебная деятельность -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- односкладні речення -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- предложения односоставные -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті розглядаються особливості організації групової навчальної діяльності студентів філологічних факультетів під час вивчення теми "Односкладні речення". |
Кухарчук, Ірина (кандидат педагогічних наук; доцент Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка). Вивчення безсполучникових речень студентами-філологами (проблема вибору вправ і завдань) / Ірина Кухарчук> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 47-51. - Література : С.51 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): безсполучникові складні речення -- бессоюзные сложные предложения -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовні вправи -- навчальні завдання -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- синтаксические упражнения -- синтаксичні вправи -- украинский язык -- українська мова -- учебные задания Анотація: Розглялдаються семантичні, структурні та стилістичні особливості складних безсполучникових речень, а також подано систему вправ і завдань з теми "Безсполучникові речення". |
Овсієнко, Людмила (кандидат педагогічних наук; докторант ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Г. Сковороди"). Методи навчання лінгвістики тексту в системі компетентнісної мовної освіти майбутніх учителів-словесників / Л. Овсієнко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 2. - С. 27-32. - Бібліограф. : С.31-32 : 18 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): активне навчання -- активное обучение -- деловая игра -- ділова гра -- интерактивное обучение -- інтерактивне навчання -- кейс-метод -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- лингвистика текста -- лингводидактика -- лінгвістика тексту -- лінгводидактика -- майбутні словесники -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методы обучения -- мовна освіта -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- портфолио -- портфоліо -- проблемная лекция -- технология портфолио -- украинский язык -- українська мова -- языковое образование Анотація: Із численного арсеналу методів, адекватних завданням компетентнісного підходу, виділено такі: метод проектів, портфоліо, кейс-метод, ділова гра, рольова гра, аналіз конкретних ситуацій, активне програмоване навчання, стажування (практика), проблемна лекція. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України). Медіаосвіта майбутнього вчителя у вищій філологічній школі: досвід зарубіжжя й України / О. Семеног> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 3. - С. 30-34. - Література : С.33-34 : 19 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вища освіта в зарубіжних країнах -- вища освіта за кордоном -- высшее образование за рубежом -- лингводидактика -- лінгводидактика -- медиаобразование -- медіаосвіта -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей -- подготовка учителей-словесников -- украинский язык -- українська мова -- филологическое образование -- філологічна освіта Анотація: Окреслено тенденції медіаосвіти майбутніх учителів рідної мови у вищих навчальних закладах США, Великої Британії, Франції, Польщі, Росії, України. Утримувачі документа: НБ ДНУ |