Михайльова, К. Г. (завідувач кафедри соціології Харківського гуманітарного університету "Народна українська академія").
    Якість освіти як теоретична проблема: методологічні підходи до аналізу / К. Г. Михайльова // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 2. - С. 108-113. - Бібліографія : С.112-113 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 60.561.9
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
качество образования -- методология педагогики -- методология социологии -- методологія педагогики -- методологія соціологічних досліджень -- педагогическая социология -- педагогічна соціологія -- якість освіти
Анотація: У статті проведено систематизацію та узагальнення методологічних підходів до трактування сутності та компонентів якості освіти. Запропоновано авторське трактування цього поняття. Зроблено розподіл методологічних підходів на три групи, які акцентують у вагу на різних компонентах якості освіти.





    Покатаєва, Т. О. (старший викладач Класичного приватного університету).
    Поєднання макро- та мікрорівнів у дослідженні історії приватної вищої освіти України / Т. О. Покатаєва // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 6. - С. 39-43. - Бібліографія: С.43 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4Укр)
Рубрики: Історія, 20 ст. кін.-21 ст. поч.
   История, 20 ст. кін.-21 ст. поч.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
Болонский процесс -- Болонський процес -- виховання -- вища школа -- вищі навчальні заклади -- воспитание -- высшая школа -- высшие учебные заведения -- историография истории Украины -- история образования -- история образования в Украине -- історіографія історії України -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- методология педагогики -- методологія педагогики -- приватна вища освіта -- приватні вузи -- университеты Украины -- університети України -- частное высшее образование -- частные вузы -- частные высшие учебные заведения
Анотація: У статті розглянуто проблеми історії приватної вищої школи на макрорівні, тобто виявлено загальні історичні умови появи недержавної освіти, здійснено періодизацію її розвитку. На мікрорівні висвітлено процес створення конкретних приватних вузів та рол ь засновників найбільших приватних вузів України.


Дод.точки доступу:
Щокін, Георгій Васильович \о нем\; Щекин, Георгий Васильевич \о нем\; Україна, університет \о нем\; Міжрегіональна академія управління персоналом \о ней\Межрегиональная академия управления персоналом \о ней\; Європейський університет \о нем\




    Плахотник, Василь (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогіки НАПН України).
    Інтеграція методичної системи в загальну теорію систем / Василь Плахотник // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 66-69. - Бібліографія : С.69 : 2 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
загальна теорія систем -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методическая система -- методична система -- методология педагогики -- методологія педагогики -- общая теория систем -- процесс навчання -- процесс обучения -- учитель - ученик -- учитель - учень -- учитель и ученик
Анотація: Розглянуто проблему інтеграції методичної системи в загальну теорію систем. Аналізуються елементи методичної системи і доводиться, що процес навчання - це процес взаємодії методичної системи з найближчим середовищем, тобто системою "учитель - учень".





    Штефан, Л. В.
    Системний аналіз як основа дослідження інноваційних систем / Л. В. Штефан // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 4. - С. 114-124. - Література : С.123-124 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.00
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
инновационная компетентность -- инновационные системы -- інноваційна компетентність -- інноваційні системи -- методология педагогики -- методологія педагогики -- системний аналіз -- системный анализ
Анотація: Розглянуто одну з актуальних проблем педагогічної науки, пов'язану із застосуванням основ системного аналізу для дослідження інноваційних систем. Як приклад обрано інноваційну компетентність інженерів-педагогів, для дослідження якої застосовано метод а налізу ієрархій.





    Мусієнко, І. І. (професор Інституту підготовки юридичних кадрів для служби безпеки України).
    Віртуалізація освіти: шанси і ризики / І. І. Мусієнко // Грані : науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2012. - № 10. - С. 35-37. - Література : С.37 : 5 назв
УДК
ББК 74
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виртуализация образования -- виртуальный университет -- віртуалізація освіти -- віртуальний університет -- информационное общество -- інформаційне суспільство -- методология педагогики -- методологія педагогики -- общество знаний -- суспільство знань -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Досліджується проблема виникнення віртуального університету. Особливу увагу приділено виявленню шансів і ризиків віртуалізації освітньої комунікації.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Пашков, В. В. (кандидат философских наук; ректор Запорожской академии последипломного педагогического образования).
    Роль системного подхода в современном последипломном педагогическом образовании / В. В. Пашков // Грані : науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2012. - № 10. - С. 31-35. - Література : С.35 : 5 назв
УДК
ББК 74
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
гуманизация образования -- гуманізація освіти -- методология педагогики -- методологія педагогики -- післядипломна освіта -- післядипломна педагогічна освіта -- последипломное образование -- последипломное педагогическое образование -- системний підхід -- системный подход -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Рассматривается роль системного подхода в рамках формирования новой модели последипломного педагогического образования.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Романенко, Михайло Ілліч (доктор філософських наук; професор; ректор Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
    Філософія освіти: досягнення та проблеми / М. І. Романенко // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. - № 5. - С. 48-52. - Література : С.52 : 7 назв
УДК
ББК 74
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
методология педагогики -- методологія педагогики -- освітософія -- предмет педагогики -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Інноваційний розвиток вітчизняної освіти спирається на розробку її нового теоретико-методологічного фундаменту. Його інтегроване вираження - це становлення такої міждісциплінарної галузі знання, як філософія освіти.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Кучерук, Оксана (доктор педагогічних наук; доцент Житомирського державного університету імені Івана Франка).
    Методологічні засади особистісно зорієнтованої лінгводидактики / О. Кучерук // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 6. - С. 20-24. - Література : С.24 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
лингводидактика -- лингводидактическая система -- личностно ориентированнный подход -- личностно ориентированное обучение -- лінгводидактика -- лінгводидактична система -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методология лингводидактики -- методология педагогики -- методологія лінгводидактики -- методологія педагогики -- особистісно орієнтоване навчання -- украинский язык -- українська мова
Анотація: На основі аналізу наукової літератури розглянуто методологічні засади особистісно зорієнтованої лінгводидактики.





    Григоров, Г. А. (Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти).
    Методологічні підходи до дослідження освітнього простору / Г. А. Григоров // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. - № 9. - С. 109-114. - Література : С.113-114 : 19 назв
УДК
ББК 60.561.9
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
методология педагогики -- методология социальных исследований -- методологія педагогики -- методологія соціальних досліджень -- образовательное пространство -- освітній простір -- социология образования -- соціологія освіти -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Освітній простір розглядається як складна система, що розвивається, динамічна єдність суб'єктів освітнього процесу і їх відносин.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Кречетова, В. А. (Донецький національний технічний університет).
    Розбудова цілісного системного бачення конструювання громадянської ідентичності в рамках освітнього процесу вищої школи / В. А. Кречетова // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2013. - № 9. - С. 114-121. - Література : С.120-121 : 13 назв
УДК
ББК 60.561.9
Рубрики: Соціологія
   Социология

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища школа -- высшее образование -- гражданская идентичность -- гражданское воспитание молодежи -- громадянська ідентичність -- громадянське виховання -- методология педагогики -- методологія педагогики -- социология высшей школы -- социология образования -- соціологія вищої школи -- соціологія освіти -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: Автор статті подає вдосконалене визначення терміну "громадянська ідентичність" та розбудовує цілісну систему бачення громадянської ідентичності та її конструювання у студентської молоді в рамках вузівського освітнього процесу.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)




    Морозов, Володимир (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри педагогіки).
    Філософія впровадження інновацій у педагогічний процес / Володимир Морозов // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. - 2014. - № 2. - С. 36-41. - Бібліогр.: 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.58в2
Рубрики: Философия образования
   Філософія освіти

Кл.слова (ненормовані):
педагогічний процес -- педагогический процесс -- навчальний процес -- учебный процесс -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- інновації -- инновации -- філософія інновацій -- философия инноваций -- методологія педагогіки -- методология педагогики -- методи навчання -- методы обучения -- прийоми навчання -- приемы обучения -- форми організації навчання -- формы организации обучения -- індивідуальна форма навчання -- индивидуальная форма обучения
Анотація: Упровадження інновацій у педагогічний процес реалізується переважно через його вдосконалення, радикальну трансформацію або видозміну, які складаються з елементів не тільки модернізації традиційної системи, але й її трансформації. У навчальному процесі як складовій процесу педагогічного інноватизація має певні особливості. Насамперед формується філософія інновацій, яка згодом конкретизується і в основних елементах навчального процесу - цільовому, змістовому, процесуальному, технологічному та оцінному, і в його цілісній конструкції. Головні критерії ефективності педагогічного процесу виражаються показниками вихованості учнів та студентів і визначають основні форми й напрями діяльності з удосконалення педагогічної роботи в школі та ВНЗ.





    Богосвятська, А. І. (кандидат філологічних наук; член-кореспондент НАНО; доцент кафедри гуманітарної освіти).
    Емерджентне управління та самоуправління як новий педагогічний принцип / А. І. Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 6. - С. 25-28. - Література : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
эмерджентная система образования -- емерджентна педагогіка -- системи освіти -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- методология педагогики -- методологія педагогики -- принципы образования -- эмерджентная педагогика -- эмерджентность -- педагогічна свобода вчителя -- педагогическая свобода учителя -- виховання особистості -- воспитание личности -- ознаки елітарності -- признаки элитарности
Анотація: Автор статті розкриває поняття "емерджентна педагогіка", "емерджентний педагогічний принцип".

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Зар_літ_в_шк_Укр_2015_6\6.pdf




    Поливода, А. А.
    Герменевтика как философско-педагогическая методология [Текст] / А. А. Поливода // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2016. - № 5. - С. 6-11. - Литература : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 87.22
Рубрики: Філософія
   Философия

Кл.слова (ненормовані):
философская герменевтика -- філософська герменевтика -- герменевтический подход -- интерпретация -- інтерпретація -- методология образования -- методология педагогики -- методологія освіти -- методологія педагогики -- зміст освіти -- содержание образования -- понимание в герменевтике -- розуміння в герменевтиці -- философия образования -- філософія освіти
Анотація: В статье автор делает попытку определить и описать основные педагогические аспекты герменевтики сквозь призму ее взаимоотношений с процессом образования.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Сорочан, Тамара (доктор педагогічних наук; професор).
    Методологія змін у системі післядипломної педагогічної освіти / Т. М. Сорочан // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - № 4. - С. 24-31. - Література : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.3
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
андрагогика -- андрагогіка -- методология педагогики -- методологія педагогики -- неперервна освіта -- неперервна педагогічна освіта -- непрерывное образование -- непрерывное педагогическое образование -- підготовка майбутніх педагогів -- підготовка педагогів -- післядипломна освіта -- післядипломна педагогічна освіта -- подготовка будущих педагогов -- подготовка педагогов -- последипломное образование -- последипломное педагогическое образование
Анотація: Подано сучасне бачення методології післядипломної педагогічної освіти в контексті модернізації галузі. Розглянуто проблему професійного розвитку педпгогів на засадах ретроспективного, системного, андрагогічного, акмеологічного, аксіологічного та компе тентнісного підходів. Підкреслено значення неперервності освіти.





    Масксименко, С. Д.
    Теоретико-методологічні проблеми особистісного розвитку учнів / С. Д. Масксименко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2016. - № 4. - С. 14-15. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.2
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
загальноосвітня школа -- личность ребенка -- личность ученика -- методология педагогики -- методологія педагогики -- общеобразовательная школа -- особистість дитини -- особистість учня -- принципи навчання -- принципы обучения -- развитие личности -- розвиток особистості -- теория образования -- теорія освіти
Анотація: Автор розглядає методологічні засади і підходи до проблеми особистісного розвитку учнів та пропонує тезу, що найбільш адекватним методом вивчення закономірностей особистісного розвитку учнів є генетико-моделюючий.