Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Розвиток умінь створювати усні тексти за картиною на уроках читання в 4 класі / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 32-35. - Бібліографія : С.35 : 7 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення другої мови -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- навчання читанню -- обучение устной речи -- обучение чтению -- опис картини -- описание картины -- развитие речи -- розвиток мовлення у дітей -- сочинение - описание картины -- твір - опис картини -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- урок читання -- урок чтения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин
Анотація: Розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в процесі вивчення української мови як другої в школах з російською мовою навчання (створення висловлень за картиною в 4 класі).





    Яновицька, Наталія (науковий співробітник лабораторії навчання української словесності).
    Типи та види вправ під час вивчення граматичного матеріалу з української мови як другої / Наталія Яновицька // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 29-41. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення другої мови -- види вправ -- виды упражнений -- вправи -- граматичні навички -- грамматические навыки -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання граматиці -- обучение грамматике -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства
Анотація: Вправи як один з найважливіших засобів формування граматичних навичок у процесі вивчення української мови як другої в школах національних меншин.





    Ліщинська, Лариса (учитель української мови і літератури; гімназія № 154; м. Київ).
    Творення слів. Тренувальні вправи (урок-презентація, 10 клас) / Лариса Ліщинська // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення словотвору в школі -- вправи -- изучение словообразования в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- творення слів -- упражнения -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-презентация -- урок-презентація
Анотація: Урок узагальнення і систематизації знань з вивчення творення слів та тренувальні вправи з цієї теми.





    Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор; зав. лабораторії навчання української словесності).
    Розвиток умінь спілкуватися українською мовою у процесі вивчення мовного матеріалу (для шкіл з мовами викладання національних меншин) / Ольга Хорошковська // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 29-33. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативно-орієнтовано навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- обучение устной речи -- речевые умения -- українська мова в школах національних меншин
Анотація: Автор статті пропонує деякі мовні теми та вправи для розвитку мовлення у процесі навчання української мови учнів шкіл з мовами викладання національних меншин.





    Сульниченко, В. М.
    Теоретичні й методичні аспекти проблеми вдосконалення мовної освіти в сучасній школі / В. М. Сульниченко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 67-74. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативно-ориентированное обучение -- коммуникативные упражнения -- коммуникативный метод обучения -- комунікативний метод навчання -- комунікативно-орієнтовано навчання -- культура речи -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність дитини -- мовленнєва культура -- мовленнєвий розвиток учнів -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовна освіта -- мовні вправи -- образование Украины -- освіта України -- підходи у навчанні -- подходы в обучении -- речевые умения -- середня освіта -- среднее образование -- шкільна освіта -- школьное образование -- языковое образование
Анотація: Визначені напрямки дослідження проблеми формування культури мовлення, зокрема системний підхід. Запропонова система вправ по формуванню культури мовлення: мовні, комунікативні, мовленнєві вправи. Мовні допомагають учням виконувати дії з мовним матер іалом поза мовленнєвою ситуацією. Комунікативні призначені для організації мовленневих дій учнів в ситуативних умовах. Мовленнєві створюють умови для продуктивної мовленнєвої діяльності учнів на уроці.





    Симоненкова, Тетяна (доцент Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова).
    Робота над підвищенням рівня культури мовлення учнів / Тетяна Симоненкова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 32-37. - Бібліографія : С.37 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативно-ситуативные упражнения -- коммуникативные упражнения -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва компетенція -- мовленнєва культура -- мовні вправи -- мовні норми -- развитие речи -- речевая компетенция -- розвиток мовлення учнів -- украинский язык -- українська мова -- языковые нормы
Анотація: У статті розглядаються основні аспекти роботи з формування навичок культури мовлення учнів, подавно вправи і завдання, спрямовані на формування культури мовлення.





    Ярмолюк, Алла (науковий співробітник лабораторії навчання української мови; Інститут педагогіки НАПН України).
    Соціокультурний аспект навчання української мови: система вправ і завдань / А. Ярмолюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 14-20. - Бібліографія : С.20 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
дидактические материалы -- дидактичні матеріали -- коммуникативная компетентность -- компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- компетентностный подход -- компетентностный подход в образовании -- комунікативна компетентність -- лінгвосоціокультурна компетентність -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- социокультурная компетенция -- социокультурная линия содержания образования -- социокультурное развитие -- соціокультурна змістова лінія освіти -- соціокультурна компетенція -- старшеклассники -- старшокласники -- украинский язык -- українська мова -- упражнения -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Автор статті наголошує на необхідності інтеграції компетентнісного і гуманістичного підходів до навчання; презентує дидактичний матеріал для використання під час реалізації соціокультурної змістової лінії на уроках української мови в старших класах.





    Гартун, Любов (учитель Малківської ЗОШ І-ІІІ ст. Прилуцького району Чернігівської області).
    Пунктограми у простому реченні [Текст] / Л.Гартун // Дивослово : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 46-47 . - ISSN 0130-5263
ББК 74.268.1(4Укр)
Рубрики: Методика викладання української мови
   Методика преподавания украинского языка

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
пунктограми -- розділові знаки -- прості речення -- плани уроків -- мовні вправи -- пунктограммы -- знаки препинания -- простые предложения -- планы уроков -- языковые упражнения -- 11 класс -- украинский язык -- українська мова
Анотація: План уроку з вивчення пунктограм у простих реченнях в 11 класі.

Утримувачі документа:
ОБМ ім.М.Свєтлова
Є примірники у відділах:
ЧЗ (14.09.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Скрипник, Любов (викладач-методист Запорізького педагогічного коледжу).
    Розвиток творчих здібностей студентів на уроках української мови [Текст] / Л.Скрипник // Дивослово : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 40-42
ББК 74.268.1(4Укр)
Рубрики: Методика викладання української мови
   Методика преподавания украинского языка

   Украина
    Україна

Кл.слова (ненормовані):
робота з текстами -- мовні вправи -- планування навчання мови -- работа с текстами -- языковые упражнения -- планирование обучения языку -- українська мова -- украинский язык
Анотація: Подаються приклади вправ для мовленнєвого розвитку студентів на уроках української мови.

Утримувачі документа:
ОБМ ім.М.Свєтлова
Є примірники у відділах:
ЧЗ (14.09.2011р. - Б.ц.) (вільний)




    Таран, Алла (кандидат філологічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького).
    До проблеми визначення синтаксичних функцій інфінітива / А. Таран // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 11-14. - Література : С.14 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
инфинитив -- инфинитив в украинском языке -- інфінітив -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- синтаксические упражнения -- синтаксические функции частей речи -- синтаксичні вправи -- синтаксичні функції -- украинский язык -- українська мова -- учебные задания
Анотація: Висвітлено методичний аспект визначення синтаксичних функцій інфінітива, запропоновано систему вправ, що передбачають перевірку засвоєних учнями знань.





    Кухарчук, Ірина (кандидат педагогічних наук; доцент Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка).
    Вивчення безсполучникових речень студентами-філологами (проблема вибору вправ і завдань) / Ірина Кухарчук // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 47-51. - Література : С.51 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
безсполучникові складні речення -- бессоюзные сложные предложения -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовні вправи -- навчальні завдання -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- синтаксические упражнения -- синтаксичні вправи -- украинский язык -- українська мова -- учебные задания
Анотація: Розглялдаються семантичні, структурні та стилістичні особливості складних безсполучникових речень, а також подано систему вправ і завдань з теми "Безсполучникові речення".





    Шуневич, Оксана (кандидат педагогічних наук; доцент Житомирського ОІППО).
    Навчальна програма курсу за вибором "Робота з навчальними текстами" : схвалено для використання в ЗНЗ. Лист МОН України від 19.10.10 № 1.4/18-Г-725 / О. Шуневич // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 5. - С. 61-64. - Література : С.64 : 23 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
восприятие и понимание текста -- конспектирование учебного текста -- конспектування навчального тексту -- курси за вибором -- курсы по выбору -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- прочитання тексту -- прочтение текста -- работа с текстом -- робота з текстами -- робота з текстом -- розуміння тексту -- стилистические упражнения -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Автор пропонує навчальну програму курсу за вибором "Робота з навчальними текстами" для 10 класу.





    Вітюк, Валентина (кандидат педагогічних наук; старший викладач Рівненського обласного ін-ту післядипломної пед. освіти).
    Система роботи з орфографії у зв'язку з розвитком мовлення учнів загальноосвітніх навчальних закладів / В. Вітюк // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 5. - С. 20-26. - Література : С.26 : 22 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
грамотность -- зв'язне мовлення -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві ситуації -- мовні вправи -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфографическая грамотность -- орфографические навыки -- орфография -- орфографічна грамотність -- орфографічні навички -- орфографія української мови -- развитие речи -- речевые ситуации -- розвиток мовлення учнів -- связная речь -- украинский язык -- українська мова -- учебные упражнения
Анотація: Визначено методичні позиції в розробленні теорії навчання орфографії у зв'язку з роботою над зв'язними висловлюваннями; запропоновано систему роботи щодо вдосконалення орфографічної грамотності учнів основної школи.





    Ладоня, Катерина (молодший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Розвиток діалогічного мовлення в учнів 5-х класів на уроках української мови / К. Ладоня // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 5. - С. 17-20. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
зв'язне мовлення -- коммуникативно-ситуативные упражнения -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві ситуації -- мовні вправи -- развитие речи -- речевые ситуации -- розвиток мовлення учнів -- связная речь -- украинский язык -- українська мова -- усне діалогічне мовлення -- устная диалогическая речь -- 5 класс
Анотація: Присвячено актуальній проблемі розвитку діалогічного мовлення учнів. Подано орієнтовані вправи і завдання, які сприятимуть розвитку навичок діалогічного мовлення та мовленнєвої поведінки.





    Кузьміна, Лідія (старший викладач Харківського національного університету радіоелектроніки).
    Система вправ для формування термінологічної компетентності студентів залізничних спеціальностей ВНЗ / Л. Кузьміна // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 4. - С. 39-41. - Література : С.41 : 3 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення термінології -- компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное обучение -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови в немовному вузі -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методика преподавания украинского языка в неязыковом вузе -- мовні вправи -- обучение терминологии -- украинский язык -- українська мова -- упражнения
Анотація: Присвячено проблемі вдосконалення навчання українського професійного мовлення студентів залізничних спеціальностей ВНЗ.





    Дроздова, І. (професор Харківського національного автомобільно-дорожнього університету; доктор педагогічних наук).
    Проблеми навчання усного й писемного мовлення студентів нефілологічних спеціальностей ВНЗ / І. Дроздова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 4. - С. 42-45. - Література : С.45 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика викладання української мови в немовному вузі -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методика преподавания украинского языка в неязыковом вузе -- мова професійного спілкування -- мовленнєва діяльність -- мовленнєві уміння -- мовні вправи -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- речевая деятельность -- украинский язык -- українська мова -- українська мова професійного спрямування -- язык профессионального общения
Анотація: Проаналізовано специфіку процесу породження професійної мовленнєвої діяльності фахівця нефілологічного профіля. Досліджено моделі формування усного та писемного мовлення у професійних ситуаціях, виділення навичок навчання українського професійного спілкування.





    Коваленко, Ольга (вчитель-логопед).
    Краса дивовижна сніжинки, розтопить у серці крижинку : інтегроване заняття для старших дошкільнят / О. Коваленко, С. Руденко, О. Кліманова // Дошкільне виховання. - 2014. - № 1. - С. 32-34. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.102.413
Рубрики: Розвиваюче навчання
   Развивающее обучение

Кл.слова (ненормовані):
логопедія -- дидактичні ігри -- аплікація -- мовленнєві вправи -- логопедия -- дидактические игры -- аппликация -- речевые упражнения -- мовні вправи -- интегрированные занятия -- інтегровані заняття -- старшие дошкольники -- старші дошкільнята
Анотація: Практика довела: заняття, які проводять фахівці разом, - дуже ефективні, оскількі дають змогу інтегрувати знання з різних галузей психолого-педагогічної науки та фахову майстерність для розв'язання однієї проблеми. Розробляючи спільне заняття, різні спеціалісти узгоджують свої завдання, підходи, форми та методи роботи, забезпечуючи таким чином єдиний комплексний вплив на розвиток дитини. Подаємо для прикладу одне з таких занять.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Дошк_вихов_2014_1\9.pdf
Утримувачі документа:
НБ МДУ

Дод.точки доступу:
Руденко, Світлана (практичний психолог); Кліманова, Оксана (вихователь)