Озерова, Н. Г. Українські культуреми в текстах Віктора Некарсова / Н. Г. Озерова> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 3-4. - С. 112-117. - Бібліографія посторінкова : 14 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): авторська мова -- власні назви в художньому тексті -- етнолінгвістика -- индивидуальный стиль автора -- індивідуальний стиль автора -- лингвокультурема -- лінгвокультурема -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- мова автора -- мова персонажа -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- речь автора -- речь персонажа -- російська література -- російські письменники і Україна -- русская литература -- русские писатели и Украина -- собственные имена в художественном тексте -- этнолингвистика Анотація: Досліджується використання українських лінгвокультурем (зокрема ономастичної лексики) в мові творів видатного російського письменника Віктора Некрасова, який довгий час жив і працював у Києві. Дод.точки доступу: Некрасов, Виктор Платонович \о нем\ |
Ручка, Микола (учитель французької мови ліцею; спеціаліст вищої категорії; вчитель-методист; президент євроклубу "Поліглот"; голова методичного об'єднання вчителів іноземних мов). Робота з обдарованими дітьми у процесі вивчення іноземних мов / М. Ручка> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2010. - № 4/5. - С. 59-60. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Методика викладання учбових предметів Методика преподавания учебных предметов Кл.слова (ненормовані): обдаровані діти -- здібності -- проектна діяльність -- іноземні мови -- методика викладання -- учбові предмети -- міжкультурна комунікація -- креативний потенціал -- учні-поліглоти -- турніри поліглотів -- одаренные дети -- способности -- проектная деятельность -- иностранные языки -- методика преподавания -- учебные предметы -- межкультурная коммуникация -- креативный потенциал -- ученики-полиглоты -- терниры полиглотов Анотація: Висвітлено питання щодо роботи з обдарованими учнями-поліглотами в школах нового типу. Узагальнено досвід навчання іноземної мови і найбільш успішні форми діяльності вчителів іноземної мови в ліцеї при Донецькому національному універсітеті. Дод.точки доступу: Ліцей при Донецькому національному університеті \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Лімборський, Ігор. (Ре)презентація і (ре)інтерпретація "чужого" слова при художньому перекладі за доби глобалізації (з погляду літературознавчої компаративістики) / Ігор Лімборський> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 59-66. - Бібліографія : С. 66 : 14 назви
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): компаративне літературознаство -- компаративное литературоведение -- литература и глобализация -- литературные связи -- література і глобалізація -- літературні зв'язки -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- перевод и культура -- переклад і культура -- порівняльне літературознавство -- свій - чужий -- свой - чужой -- сравнительное литературоведение -- художественный перевод -- художній переклад -- чужа культура -- чужая культура -- чуже слово -- чужое слово Анотація: Розглядаються важливі проблеми літературознавчої компаративістики в контексті функціонування художнього твору в іншій національній культурі, іншому мовному середовищі. Автор здійснює спробу проаналізувати особливості художнього перекладу в аспекті взаємодії "своєї" і "чужої" літературної традицій. Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Триняк, М. В. (докторант Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди; доцент). Семантика інтеркультурної освітньої комунікації: від контекстуальної епістемології до самоопису і саморозуміння / М. В. Триняк> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 3. - С. 82-84. - Бібліографія : С.84 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Культурологія Культурология Кл.слова (ненормовані): интеркультурная коммуникация -- интеркультурная педагогика -- інтеркультурна комунікація -- інтеркультурна педагогіка -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- мультикультурализм -- мультикультуралізм -- мультикультурне суспільство -- мультикультурное общество -- поликультурное образование -- полікультурна освіта Анотація: Вивчається методологічне значення семантики інтеркультурної комунцікації, через які здійснюється її самоопис і саморозуміння, розкривається їх евристичний потенціал. Уточнюється семантика поняття "інтеркультурне", здійснюється рефлексія предм етного поля інтеркультурної педагогіки. |
Митарчук, О. О. Гоголь у "мережі любові" / О. О. Митарчук> // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 6. - С. 202-204. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Огляд кн.: Колесник Ірина. Гоголь. Мережі культурно-інтелектуальних комунікацій / Ірина Колесник. - К.: Інституту історії України НАНУ, 2009. - 596 с.
Рубрики: Історія История Кл.слова (ненормовані): гоголеведение -- гоголезнавство -- историзм -- історизм -- коммуникация межкультурная -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- образ -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- рецензии на монографии -- рецензії на монографії -- російське гоголезнавство -- русское гоголеведение -- українське гоголезнавство Анотація: В огляді подано опис праці дослідника І. Колесник, яка присвячена була Миколі Васильовичу Гоголю - "Гоголь. Мережі культурно-інтелектуальних комунікацій" - і приурочена до ювілею великого письменника. Енциклопедичне видання дозволяє представити минуле , сучасне та навіть майбутнє гоголезнавства, адже І Колесник подає огляд його тендінцій за три століття існування науки про М. Гоголя. Дод.точки доступу: Гоголь, Микола Васильович (письменник) \о нем\; Гоголь, Николай Васильевич (писатель ; 1809-1852) \о нем\ |
Павлюк, Ігор (Київ). Духовне сусідство: географія журби й радості / Ігор Павлюк> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 112-114. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рец. на Яручик Ольга. Польсько-український міжкультурний діалог (на сторінках "Bjuletynu polsko-ukrainskiego" 1932-1938 рр.) / Ольга Яручик. - Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2009. - 224 с.
Рубрики: Літературознавство, 1930-і рр. Литературоведение, 1930-і гг. Кл.слова (ненормовані): диалог культур -- діалог культур -- журнали -- журналы -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- рецензии на книги -- рецензії на книги -- украинско-польские исследования -- украинско-польские отношения -- українсько-польські відносини -- українсько-польські дослідження |
Жовтані, Руслана. Українсько-німецькі літературні взаємини у творчості Юрія Клена / Руслана Жовтані> // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 6. - С. 70-76. - Бібліографія : С.76 : 16 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство, 20 ст. Литературоведение, 20 ст. Кл.слова (ненормовані): литературные взаимовлияния -- литературные взаимодействия -- літературні взаємовпливи -- літературні взаємодії -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- украинская поэзия -- украинские писатели -- украинско-немецкие литературные связи -- українська література -- українська поезія -- українські письменники -- українсько-німецькі літературні зв'язки Анотація: Теорія міжкультурної художньої комунікації стала тією "загальною територією", яка охоче зацікавлює учених, дослідників взаємодії і взаємовпливу культур, співвідношення культури й мови, а також пошуку оптимальних форм художнього діалогу. Зустріч у художньому просторі Юрія Клена складових української та німецької культур (як і російської, єврейської) свідчить, що творчість поета складає цілісну динамічну систему, пронизану інтегративним авторським баченням, складною мережею зв'язків мови, культури і комунікації у феноменологічному полі людських сенсів. Дод.точки доступу: Клен, Юрій (поет) \о нем\ |
Кожедуб, Лідія (асистент кафедри теорії та практики перекладу з німецької мови інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка; кандидат педагогічних наук). Навчання читанню художніх творів у мовних ВНЗ в умовах зниження рівня читацької активності в суспільстві / Л. Кожедуб> // Вища школа : науково-практичне видання. - 2011. - № 3. - С. 105-113. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Вища професійна освіта Высшее профессиональное образование Кл.слова (ненормовані): читацька активність -- читательская активность -- зниження читацької активності -- снижение читательской активности -- вища освіта -- высшее образование -- мовні ВНЗ -- языковые ВУЗы -- читання художніх творів -- чтение художественных произведений -- навчання читанню -- обучение чтению -- міжкультурна комунікація -- межкультурная коммуникация -- соціокультурні компетенції студентів -- социокультурные компетенции студентов -- фонові знання -- фоновые знания -- смислова інтерпретація художнього тексту -- смысловая интерпретация художественного текста Анотація: Розглядається проблема стимулювання інтересу до читання художньої літератури у процесі навчання читанню. Досліджуються фактори, які впливають на читацьку активність студентів. Окреслюються основні шляхи підвищення інтересу до читання у процесі розвитку компетенції в читанні. Перейти к внешнему ресурсу: Навчання читанню художніх творів у мовних ВНЗ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Слющинський, Б. В. (доктор філософських наук; професор Маріупольського державного університету). Повсякденність соціуму Приазовського регіону та особливості міжкультурної комунікації / Б. В. Слющинський> // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2011. - № 3. - С. 114-118. - Бібліографія : С.118 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Соціологія Социология Україна Украина Приазовье Приазов'я Кл.слова (ненормовані): етнічна соціологія -- етнонаціональний склад населення -- культура повседневности -- культура повсякденності -- культурна ідентичність -- культурная идентичность -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- повседневность -- повсякденність -- региональная идентичность -- региональная социология -- регіональна ідентичність -- регіональна соціологія -- социальная общность -- социокультурная среда -- социум -- соціальна спільнота -- соціокультурне середовище -- украинский социум -- український соціум -- этническая социология -- этнонациональный состав населения Украины Анотація: Аналізуються чинники, які вплинули на формування специфічної міжкультурної комунікації населення українського Приазов'я і повсякденності соціуму. У результаті цього в регіоні створилося своє "регіональне" соціокультурне середовище, в якому населенню важко себе ідентифікувати з національно-державною спільнотою, а тому воно являє собою деяку локальну (регіональну) ідентичність. |
Онкович, Ганна Володимирівна. «Діалог культур» як сучасна педагогічна технологія / Г. В. Онкович> // Вища освіта України : теоретичний та науково-методичний часопис. - 2011. - № 4. - С. 42-48. - Бібліогр. в кінці ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Кл.слова (ненормовані): медіаосвіта -- діалог культур -- міжкультурна комунікація -- мовна особистість -- вторинна мовна особистість -- лінгвокраїнознавство -- лінгвокультурознавство Анотація: Монографія Є. М. Верещагіна і В. Г. Костомарова «Мова і культура» привернула увагу викладачів і методистів до лінгвокраїнознавчого аспекту викладання іноземних мов як провідного. Мас-медіа при цьому часто були посередником у діалозі культур. Автор розглядає «діалог культур» як одну з медіаосвітніх технологій. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Некрасов, С. А. (старший викладач Запорізького національного університету). Комунікативна складова туризму: подорож до іншого як подорож до себе / С. А. Некрасов> // Грані. - 2012. - № 3. - С. 64-66. - Література : С.66 : 6 назв
Рубрики: Фізична культура і спорт Физическая культура и спорт Кл.слова (ненормовані): другой -- інший -- культурно-дозвіллєва діяльність -- культурно-досуговая деятельность -- международный туризм -- межкультурная коммуникация -- межкультурные связи -- міжкультурна взаємодія -- міжкультурна комунікація -- міжнародний туризм -- подорожі -- путешествия -- туризм -- философия туризма -- філософія туризму Анотація: Розглядається туризм як вид культурно-дозвіллєвої діяльності. Акцентується увага на значенні теризму в процесах транснаціонального культурного обміну. Звернуто увагу на чинники, які впливаютьна формування туризму - глобалізація, туристична ко мунікативність. Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Вязова, Р. В. (кандидат філософських наук; доцент Запорізького національного університету). Особливості соціально-філософського аналізу етнічності в міжкультурній комунікації / Р. В. Вязова> // Грані. - 2012. - № 4. - С. 103-106. - Бібліографія : С.106 : 12 назв
Рубрики: Філософія Философия Кл.слова (ненормовані): диалог культур -- діалог культур -- етнічність -- етнос -- коммуникативные процессы -- комунікативні процеси -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- этничность -- этнос Анотація: Розглядаються особливості етнічності як самостійної соціально-філософської категорії, специфіка впливу етнічності на міжкультурну комунікацію. Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1) Вільні: ЧЗНЛ (1) |
Мурашевич, Катерина. "Мелодії чотирьох сезонів" Людмили Скирди / К. Мурашевич> // Слово і час : науково-теоретичний журнал. - 2012. - № 6. - С. 89-91. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): восточные мотивы в литературе -- литературная имагология -- імагологія -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- ориентальные мотивы в литературе -- орієнтальні мотиви в літературі -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- східні мотиви в літературі -- украинская литература -- украинская поэзия -- українська література -- українська поезія Анотація: "Мелодії чотирьох сезонів" (2011 р.) - друга збірка поезій Людмили Скирди, створених у Китаї та присвячених специфіці сприйняття китайської культури та світогляду як культурних феноменів. Дод.точки доступу: Скирда, Людмила (поет) \про неї\; Мелодії чотирьох сезонів, збірка поезій \о произв.\ |
Ханас, У. Я. (Ужгородський національний університет; Ужгород). Аксіологічний зміст міжкультурної комунікації у сучасному трансформаційному суспільстві / У. Я. Ханас> // Грані : наук.-теорет. і гром.-політ. альм. - 2015. - № 2. - С. 6-10. - Бібліографія : С.10 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Соціальна філософія Социальная философия Кл.слова (ненормовані): аксиология -- аксіологія -- диалог -- діалог -- межкультурная коммуникация -- міжкультурна комунікація -- социокультурные процессы -- соціокультурні процеси -- трансформационное общество -- трансформация общества -- трансформаційне суспільство -- трансформація суспільства Анотація: Філософське розуміння процесу міжкультурної комунікації формується з усвідомлення унікальності й самобутності кожної культури. Особливо актуальним є формування навиків міжкультурної комунікації, що дозволяє індивіду знайти в кожній культурі те, що поє днує представників різних культур. Суспільний розвиток, ущільнення простору буття привело до росту трансформаційних процесів у культурному середовищі проживання людини. Саме тому важливим є розвиток особистості у контексті світової культури, формуванн я вмінь представляти рідну культуру і країну в умовах міжкультурної комунікації. Сучасні соціокультурні процеси створюють нові можливості, види і форми спілкування для представників різних культур. Все це потребує підвищення ефективності детермінантів розвитку міжкультурної комунікації. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Бобиль, С. В. Особливості формування міжкультурної комунікативної компетенції в умовах українського національно-культурного середовища [Електронний ресурс] / С. В. Бобиль> // Наукові записки : Серія “Філологічна”. - Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. - Вип. 33. - С. 165-167. - Режим доступу: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1832/1/1.pdf. - Повний текст (652,24 kB)
Языкознание Лексикологія Лексикология Кл.слова (ненормовані): мовознавство -- языкознание -- лексикологія -- лексикология -- міжкультурна комунікація -- межкультурная коммуникация -- комунікативна компетенція -- коммуникативная компетенция -- навчальний посібник -- учебное пособие -- фонова лексика -- фоновая лексика -- КГД -- праці ДІІТу -- труды ДИИТа Перейти к внешнему ресурсу: Повний текст (652,24 kB) Дод.точки доступу: Бобыль, С. В. |
Ханас, У. Я. (Ужгородський національний університет; Ужгород). Толерантність як чинник формування ціннісних систем у процесах кроскультурної комунікації / У. Я. Ханас> // Грані. - 2015. - № 3. - С. 98-102. - Бібліографія : С.101-102 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Соціальна філософія Социальная философия Кл.слова (ненормовані): аксиология -- аксіологія -- крос-культурна комунікація -- крос-культурні зв'язки -- кросс-культурная коммуникация -- кросс-культурные связи -- межкультурная коммуникация -- межкультурное общение -- міжкультурна комунікація -- міжкультурне спілкування -- нация -- нація -- толерантність -- толерантность -- формирование ценностей -- формування цінностей -- ценности -- ценностные системы -- ціннісні системи -- цінності Анотація: Толерантність функціонує як норма культури, як цивілізаційна норма, що реалізовує свої функції. Ключовою функцією толерантності, а також поліетнічності та полікультурності виступає підтримка різноманіття складних систем. Поняття толерантності розумієт ься як норма, що забезпечує баланс протидіючих сторін, а також можливість діалогу та накопичення згоди різноманітних світобачень, релігій, культур. Крок-культурна компетентність визначається як інтегральна якість особистості, до складу якої входять зн ання про особливості іншої культури, уміння інтерпретувати іншокультурну інформацію, досвід комунікативної діяльності. Крос-культурна комунікація визначається як сукупність аналітичних і стратегічних здібностей, що збільшують інтерпретаційне поле суб' єкта під час міжкультурного спілкування. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Грані_2015_3\17.pdf |
Лімборський, Ігор. Транснаціональний Шекспір і вестернізований менталітет початку ХХІ століття [Текст] / І. Лімборський> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2015. - № 8. - С. 80-85. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): английская литература -- англійська література -- вестернизированный менталитет -- вестернізований менталітет -- код Шекспира -- культура и глобализация -- культура і глобалізація -- литература и глобализация -- література і глобалізація -- міжкультурна комунікація -- межкультурная коммуникация -- транскультуральность -- транснационализация культуры -- транснаціоналізм -- шекспиризация Анотація: У статті розглядається феномен транскультурних трансформацій постаті Шекспіра за доби глобалізації в різних культурних і національних ареалах. Автор доходить висновку про шекспірізацію і код Шекспіра як про чинники, які сформували такий тип вестернізованого менталітету, що його пов'язують із стратегією глобальних викликів і проектів початку ХХІ ст. Дод.точки доступу: Шекспир, Вильям (драматург; поэт ; 1564-1616) \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Лалак, Ольга (аспірантка). «Жива бібліотека» як інноваційна соціально-комунікаційна технологія міжкультурної інтеракції / О. Лалак> // Бібліотечний вісник : науково-теоретичний та практичний журнал. - 2016. - № 2. - С. 17-21. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Библиотечное дело Бібліотечна справа Організація бібліотечної справи Организация библиотечного дела Кл.слова (ненормовані): міжкультурна інтеракція -- межкультурная интеракция -- міжкультурна комунікація -- межкультурная коммуникация -- соціально-комунікаційні технології -- социально-коммуникационные технологии -- інтеркультурні заходи -- інтерактивні заходи -- интерактивные мероприятия -- интеркультурные мероприятия -- жива бібліотека -- живая библиотека -- інноваційні соціально-комунікаційні технології -- инновационные социально-коммуникационные технологии -- міжкультурне співробітництво -- межкультурное сотрудничество -- інформаційні технології -- информационные технологии Анотація: Виокремлено роль бібліотечної діяльності у процесі міжкультурної комунікації, висвітлено інноваційну соціально-комунікаційну технологію здійснення інтеркультурних комунікаційних процесів – інтерактивний захід «жива бібліотека». Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Пентилюк, Марія (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри мовознавства; заслужений діяч науки і техніки України ). Унормування терміносистеми з української лінгводидактики. Основні методичні поняття у сучасному педагогічному дискурсі [Текст] / Марія Пентилюк> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2016. - № 4. - С. 29-31. - Література : 1 назва. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): лингвистическая терминология -- лингводидактика -- лінгвістична термінологія -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- педагогічний дискурс -- педагогический дискурс -- терминология лингводидактики -- термінологія лінгводидактики -- украинский язык -- українська мова -- вербальна поведінка -- вербальное поведение -- граматичне конструювання -- грамматическое конструирование -- граматичний розбір -- грамматический разбор -- граматичні ігри -- грамматические игры -- граматичні помилки -- грамматические ошибки -- дискурсна компетентність -- дискурсная компетентность -- міжкультурна комунікація -- межкультурная коммуникация -- міжпредметна компетентність -- межпредметная компетентность -- дискусійне мовлення -- дискусионная речь -- мовленнєвий етикет -- речевой этикет -- мовленнєвий жанр -- речевой жанр -- мовленнєві помилки -- языковые ошибки -- мовленнєвознавство Анотація: Одним із напрямів діяльності наукової школи Марії Пентилюк є формування лінгводидактичної терміносистеми. Останнім часом спостерігається довільне використання неусталених у методичній науці дефініцій, що ускладнює розуміння педагогам и змісту новітніх наукових розвідок. Через те виникла потреба уточнити семантичне наповнення окремих понять, критеріями відбору стала частотність їх уживання в лінгводидактичних студіях. |