Грона, Наталія (викоадач Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу ім. І.Я. Франка). Методика опрацювання морфологічних написань у процесі вивчення розділу "Будова слова" / Наталія Грона> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 11-14. - Бібліографія : С.14 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): будова слова -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови в початковій школі -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в начальной школе -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання орфографії -- начальная школа -- обучение орфографии -- орфограми -- орфограммы -- орфографические правила -- орфография -- орфографія -- початкова школа -- правила правопису -- правопис -- строение слова Анотація: Стаття присвячена словотворчій роботі у поєднанні з орфоепічною для свідомого засвоєння орфографічних правил учнями молодших класів. |
Сосницька, Оксана (вчитель української мови та літератури; Тернопільська область). Написання прислівників разом і через дефіс / Оксана Сосницька> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 45-48. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- наречие -- нестандартні уроки -- нестандартные уроки -- обучение орфографии -- орфограми -- орфограммы -- правопис прислівників -- правописание наречий -- прислівник -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-гра -- урок-игра Анотація: Розробка уроку української мови з вивчення правопису прислівників (нестандартний урок - ділова гра). |
Коваль, Ніна (вчитель української мови та літератури; Чернігівська область). Казки (притчі) В. Сухомлинського на уроках української мови : НЕ і НІ з різними частинами мови. 7 клас / Ніна Коваль> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 40-41. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): казка-притча -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- правопис часток -- правописание частиц -- притча -- сказка-притча -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- частицы -- частки Анотація: Пропонується урок української мови з удосконалення вмінь і навичок правопису НЕ і НІ з різними частинами мови. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, В. А. (педагог ; 1918-1970) |
Попович, Ірина (учитель української мови і літератури Мукачівської гімназії Закарпатської області). До проблеми підвищення орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів / Ірина Попович> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 13-18. - Бібліографія : С.18 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): интерактивное обучение -- інтерактивне навчання -- інтерактивні методи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- навчання пунктуації -- нестандартні уроки -- нестандартные уроки -- обучение орфографии -- обучение пунктуации -- орфографическая грамотность -- орфографические навыки -- орфографічна грамотність -- орфографічні навички Анотація: Стаття містить аналіз типових недоліків у засвоєнні учнями теоретичних відомостей з орфографії й пунктуації, формуванні правописних умінь і навичок, визначено причини їх виникнення та шляхи усунення. |
Ромасевич, Ольга (учитель української мови і літератури; м. Червоноград Львівської області). Правила вживання великої букви (2 уроки української мови з використанням інформаційно-комп'ютерних технологій, 10 клас) / Ольга Ромасевич> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 5. - С. 26-28. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): информационные технологии -- інформаційні технології -- комп'ютерні засоби навчання -- комп'ютерні технології -- компьютерные технологии в образовании -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- комбіновані уроки -- комбинированные уроки -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- правопис великої літери -- правописание большой буквы -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Комбінований урок української мови з вивчення правил вживання великої букви (урок з використанням інформаційниїх технологій). |
Забіяка, Віра (учитель української мови і літератури гімназії № 34 "Либідь"; Київ). Правопис та відмінювання іменників ІІІ відміни (урок української мови із застосуванням інтерактивних технологій, 6 клас) / Віра Забіяка> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 5. - С. 25-26. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): відмінювання іменників -- интерактивные методы -- іменники -- інтерактивні методи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання граматиці -- навчання орфографії -- обучение грамматике -- обучение орфографии -- правопис іменників -- правописание существительных -- склонение существительных -- существительные -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Урок української мови з вивчення відмінювання та правопису іменників ІІІ відміни. |
Новосьолова, Валентина (науковий співробітник лабораторії навчання українськох мови Інституту педагогіки НАПН України). Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з орфографії : завдання в тестовій формі для контролю навчальних досягнень старшокласників / Валентина Новосьолова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 57-64. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): контрольні роботи -- контрольные работы -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обобщение знаний -- обучение орфографии -- орфограми -- орфограммы -- оценивание учебных достижений -- оцінювання навчальних досягнень -- тестові завдання -- тестовые задания -- узагальнення знань -- урок обобщения и систематизации знаний -- урок узагальнення і систематизації знань Анотація: Подано завдання в тестовій формі для проведення тематичних контрольних робіт й підготовки до зовнішнього оцінювання з теми "Узагальнення й систематизація відомостей з орфографії". |
Новосьолова, Валентина (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з орфографії (завдання в тестовій формі для контролю навчальних досягнень старшокласників) / Валентина Новосьолова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 72-78. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): контроль знаний -- контроль знань учнів -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфография -- орфографія української мови -- правопис -- рівень навчальних досягнень -- складні випадки правопису -- старшеклассники -- старшокласники -- тести з української мови -- тестові завдання -- тестовые задания -- тесты по украинскому языку -- украинский язык -- українська мова -- уровень учебных достижений Анотація: Автор статті пропонує тестові завдання з орфографії української мови для контролю навчальних досягнень старшокласників. |
Зражевська, Світлана (Суспільно-гуманітарна гімназія № 176; Київ). Спрощення в групах приголосних (урок української мови у 5-му класі) / Світлана Зражевська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 36-38. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- опрощение -- приголосні -- согласные твердые и мягкие -- спрощення -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Автор пропонує розробку уроку української мови у 5 класі з вивчення особливостей такого мовного явища, як спрощення в групах приголосних. |
Столяр, Зоя (викладач кафедри української мови Національного університету "Острозька академія"). Путівник на шляху професійного становлення й удосконалення / З. Столяр> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 63-64. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рец. на Хом'як І. М. Зв'язок у вивченні орфографії зі структурними рівнями української мови : навчально-методичний посібник / І. М. Хом'як. - Острог : Вид-во Національного ун-ту "Острозька академія", 2011. - 124 с.
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- рецензии -- рецензії -- украинский язык -- українська мова |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Проблеми формування правописної компетентності учнів 5 - 7 класів на уроках української мови та шляхи їх розв'язання / Н. Бондаренко> // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 4. - С. 7-9. - Література : С.9 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): грамотность -- компетентнісне навчання -- компетентність -- компетентностное обучение -- компетентностный подход в образовании -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфографическая грамотность -- орфография -- орфографічна грамотність -- орфографія української мови -- правопис -- украинский язык -- українська мова Анотація: Стаття привертає увагу до соціально і фахово значущої проблеми прапвописної культури суспільства. Автор вивчає причини незадовільної грамотності учнів, визначає етапи навчання орфографії і пунктуації в школі. |
Баранчук, Оксана (учитель української мови та літератури; Кіровоград). Правила вживання апострофа (Використання спадщини В. Сухомлинського). 5 клас / О. Баранчук> // Українська література в загальноосвітній школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 9. - С. 46-48. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): апостроф -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфография -- орфографія української мови -- український правопис -- украинское правописание -- украинский язык -- українська мова Анотація: Пропонується розробка уроку української мови з вивчення правопису слів з апострофом. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\ |
Вітюк, Валентина (кандидат педагогічних наук; старший викладач Рівненського обласного ін-ту післядипломної пед. освіти). Система роботи з орфографії у зв'язку з розвитком мовлення учнів загальноосвітніх навчальних закладів / В. Вітюк> // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 5. - С. 20-26. - Література : С.26 : 22 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): грамотность -- зв'язне мовлення -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві ситуації -- мовні вправи -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфографическая грамотность -- орфографические навыки -- орфография -- орфографічна грамотність -- орфографічні навички -- орфографія української мови -- развитие речи -- речевые ситуации -- розвиток мовлення учнів -- связная речь -- украинский язык -- українська мова -- учебные упражнения Анотація: Визначено методичні позиції в розробленні теорії навчання орфографії у зв'язку з роботою над зв'язними висловлюваннями; запропоновано систему роботи щодо вдосконалення орфографічної грамотності учнів основної школи. |
Дроздова, Ірина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Властивості українського правопису як основа формування правописної компетентності учнів / І. Дроздова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 1. - С. 12-15. - Література : С.15 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное обучение -- компетентностный подход в образовании -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфография -- орфографія української мови -- правила правопису -- правопис -- украинский язык -- українська мова Анотація: Розкриваються основні принципи сучаного українського правопису, обгрунтовується необхідність урахування методикою особливостей орфографії та пунктуації в роботі над грамотністю писемного мовлення учнів, даються практичні рекомендації щодо формування правописної компетенції учнів. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Властивості українського правопису як основа формування правописної компетентності учнів / Н. Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 1. - С. 12-15. - Література : С.15 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное обучение -- компетентностный подход в образовании -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфографія української мови -- правила правопису -- правопис -- украинский язык -- українська мова Анотація: Розкриваються основні принципи сучасного українського правопису, обгрунтовується необхідність урахування методикою особливостей орфографії та пунктуації в роботі над грамотністю писемного мовлення учнів, даються практичні рекомендації щодо формування правописної компетенції учнів. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Становлення правописної компетентності учнів 5-7 класів на основі врахування внутрішньопредметних зв'язків / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 4. - С. 2-6. - Література : С.6 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): внутрипредметные связи -- внутрішньопредметні зв'язки -- компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное обучение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- нормы правописания -- обучение орфографии -- орфографические нормы -- орфографические правила -- орфографія української мови -- правопис -- правописание украинского языка -- правописна компетенція -- украинский язык -- українська мова Анотація: Розкриваються проблеми навчання українського правопису на основі його зв'язків з іншими розділами науки про мову - фонетикою, орфоепією, словотвором, морфологією, синтаксисом, лексикологією. |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Аналіз правописних помилок учнів 5-7 класів та шляхи запобігання їх / Н. Бондаренко, Н. Скрипець, О. Василюк> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7. - С. 2-7. - Література : С.7 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): анализ ошибок -- аналіз помилок -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні помилки -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- ошибки при письме -- середня школа -- синтаксические ошибки -- украинский язык -- українська мова -- языковые ошибки Анотація: Розкрито суть, природу і характер орфографічних і пунктуаційних помилок, досліджено причини і частотність їх виникнення, подано методичні рекомендації щодо попередження й подолання правописних помилок в учнів 5-7 класів. Дод.точки доступу: Скрипець, Наталія; Василюк, Ольга |
Бондаренко, Нелла (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Формування правописної компетентності учнів 5-7 класів на уроках розвитку зв'язного мовлення / Н. Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 8. - С. 2-6. - Література : С.6 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): зв'язне мовлення -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфографические навыки -- орфографические умения -- орфографічні навички -- правописна компетенція -- связная речь -- украинский язык -- українська мова -- умения и навыки -- орфографічні уміння -- языковая компетенция школьников Анотація: Обгрунтовується природність і необхідність формування орфографічних і пунктуаційних умінь та навичок учнів 5-7 класів у процесі мовленнєвої діяльності. |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Методи формування правописної компетентності учнів основної школи на уроках української мови / Н. Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2014. - № 5. - С. 18-23. - Література : С.23 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- компетентностное обучение языку -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- мовна освіта -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- правописна компетенція -- украинский язык -- українська мова -- языковое образование Анотація: У статті з позицій компетентнісного підходу розглядається проблема результативності методів навчання правопису в загальній системі методів мовної освіти. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр_мова_і_літ_в_шк_Укр_2014_5\5.pdf |
Баранчук, Оксана (вчитель української мови та літератури; Кіровоградська область). Правопис НЕ з дієсловами / О. Баранчук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2015. - № 2. - С. 47-48. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання орфографії -- обучение орфографии -- орфография -- правопис -- правописание украинского языка -- правописание частиц -- украинский язык -- українська мова Анотація: Автор пропонує розробку комбінованого уроку української мови за темою "Правопис НЕ з дієсловами". Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Укр_літ_загальн_шк_2015_2\13.pdf |