Розвозчик, М. Подорож у країну Лексику / М. Розвозчик> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 42-43. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Мовознавство Языкознание Україна Кл.слова (ненормовані): внеклассная работа по украинскому языку -- лексика украинская -- лексика українська -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- позакласна робота з української мови -- украинский язык -- українська мова |
Кузнецова, Галина (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови). Вивчення лексем-побутивізмів із символічним компонентом на позначення назв одягу : на матеріалі спецкурсу з української мови / Галина Кузнецова, Олеся Кірдей> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 33-39. - Бібліографія : С.39 : 27 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): бытовая лексика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- названия одежды -- назви одягу -- обучение лексике -- побутова лексика -- символический компонент семантики -- символічний компонент семантики -- спецкурси -- спецкурсы -- украинский язык -- українська мова Анотація: Доводиться значущість вивчення побутових лексем із символічним компонентом на позначення назв одягу в системі становлення культуромовної особистості. Дод.точки доступу: Кірдей, Олеся |
Новосьолова, Валентина (науковий співробітник лабораторії навчання української мови; Інститут педагогіки НАПН України). Узагальнення й систематизація найважливіших відомостей з лексики і фразеології : завдання в тестовій формі для контролю навчальних досягнень старшокласників / Валентина Новосьолова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 56-61. - Бібліографія : С.61 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): внешнее независимое оценивание -- зовнішнє незалежне тестування -- контрольні роботи -- контрольные работы -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- навчання фразеології -- обучение лексике -- обучение фразеологии -- оценивание учебных достижений -- оцінювання навчальних досягнень -- тести з української мови -- тестові завдання -- тестовые задания -- тесты по украинскому языку Анотація: У статті подано завдання в тестовій формі для проведення тематичних контрольних робіт і підготовки до зовнішнього незалежного оцінювння з теми "Узагальнення і систематизація найважливших відомостей з лексикології і фразеології". |
Марценюк, В. П. Метод аналізу ієрархій для визначення ефективності інноваційних методик вивчення іноземної медичної лексики / В. П. Марценюк> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 96-105. - Бібліографія : С.104-105 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Україна Украина Кл.слова (ненормовані): викладання іноземних мов -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- инновационные технологии в образовании -- иностранные языки -- інноваційні технології викладання -- інноваційні технології навчання -- іноземні мови -- лексика медицинская -- иностранная медицинская лексика -- іноземна медична лексика -- медицинское образование -- медична лексика -- медична освіта -- метод анализа иерархий -- метод аналізу ієрархій -- методика викладання іноземних мов -- методика викладання іноземних мов в немовному ВУЗі -- методика преподавания иностранных языков -- методика преподавания иностранных языков в неязыковом вузе -- навчання лексиці -- образование Украины -- обучение лексике -- освіта України -- преподавание иностранных языков -- приоритеты образования -- пріоритети освіти Анотація: Розглянуті найбільш пріоритетні технології при вивченні іноземних мов в Тернопільському державному медичному університеті ім.І.Я.Горбачевського, визначена роль викладачів і студентів в якісному вивченні іноземної мови. На основі проведеного аналізу отримано такий порядок пріоритетів запроваджуваних інноваційних методик для якісного вивчення іноземної мови: принципово найважливіше впровадження щоденного тестового контролю (54,0%) та системи навчальних матеріалів на Веб-порталі університету (27,8%) ; далі йдуть семестровий тестовий іспит (16,9%) та методика "єдиного дня" (1,3%). Дод.точки доступу: Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я.Горбачевського \о нем\ |
Стефурак, Роксолана (кандидат філологічних наук; доцент Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника). Навчальний потенціал тестових завдань із лексикології та фразеології в загальноосвітній школі / Р. Стефурак> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 9-14. - Бібліографія : С.14 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- навчання фразеології -- обучение лексике -- обучение фразеологии -- тести з української мови -- тестові завдання -- тестовые задания -- тесты по украинскому языку -- украинский язык -- українська мова Анотація: Проаналізовано дидактичні принципи тестування, обгрунтовано доцільність використання різнотипних навчальних тестових завдань із лексикологіїта фразеології української мови в школі. |
Стефурак, Роксолана (кандидат філологічних наук; доцент Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника). Навчальний потенціал тестових завдань із лексикології та фразеології у загальноосвітній школі / Р. Стефурак> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 1. - С. 45-48. - Література : С.48 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- навчання фразеології -- обучение лексике -- обучение фразеологии -- тести з української мови -- тестові завдання -- тестовые задания -- тесты по украинскому языку -- украинский язык -- українська мова Анотація: Описано дидактичні принципи тестування, обгрунтовано доцільність використання різнотипних навчальних тестових завдань із лексикології та фразеології української мови в школі. |
Новосьолова, Валентина (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Методи, прийоми й засоби навчання в процесі формування лексичної компетентності учнів 5-7 класів / В. Новосьолова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2014. - № 3. - С. 19-23. - Література : С.23 : 21 назва. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетентность -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна діяльність -- комунікативна компетентність -- комунікативна компетенція -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методические приемы -- методы обучения -- навчання лексиці -- обучение лексике -- приемы обучения -- прийоми навчання -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті розглядається й обгрунтовується ефективність традиційних та інноваційних методів, прийомів і засобів навчання в роботі над формуванням лексичної компетентності учнів 5-7 класів. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр_мова_і_літ_в_шк_2014_3\4.pdf Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Бойко, Людмила (учитель української мови і літератури; Кіровоградська область). Походження слів: власне українські та запозичені слова (Українська мова. 6 клас) / Л. Бойко> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2015. - № 4. - С. 40-41. - Бібліографія : 2 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): заимствования в украинском языке -- запозичення в укрїнської мові -- исконная лексика -- украинская лексика -- українська лексика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- питома лексика -- походження слів -- происхождение слов -- украинский язык -- українська мова -- уроки української мови -- уроки украинского языка Анотація: Автор пропонує розробку уроку української мови з вивчення походження слів. |
Остапченко, Олена (старший викладач кафедри української мови ). 100 знайомих чужинців: запозичена лексика в українській мові через призму навчальної гри [Текст] / Олена Остапченко> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2016. - № 5. - С. 30-36. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Языкознание Мовознавство Кл.слова (ненормовані): гра як метод навачння -- заимствования в украинском языке -- запозичення в українській мові -- игра как метод обучения -- украинская лексика -- українська лексика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- украинский язык -- українська мова -- урок-гра -- урок-игра Анотація: Автор пропонує матеріали з вивчення запозичень в лексиці української мови. Пропонований матеріал можна використати для організації гри-змагання, конкурсу, вікторини тощо на уроках української мови. |
Логвиненко, Наталія (учитель-методист; учитель вищої категорії). Лексикологічні перегони [Текст] / Наталія Логвиненко> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2016. - № 7/8. - С. 63-68. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): внеклассные мероприятия -- лексика украинского языка -- лексика української мови -- українська лексика -- украинская лексика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- позакласні заходи -- украинский язык -- українська мова Анотація: Пропонуються матеріали для заходу "Лексикологічні перегони", який допоможе систематизувати знання учнів на уроках української мови з тем "Лексика" та "Фразеологія". |
Сердечний, Володимир (викладач фізкультури ). Професійна лексика. Терміни (Бінарний урок українська мова і фізичне виховання, 10 клас) / В. Сердечний, Л. Попова> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 1. - С. 29-31. - Література : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Мовознавство Кл.слова (ненормовані): бинарные уроки -- бінарні уроки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- професійна лексика -- профессиональная лексика -- спортивна лексика -- спортивна термінологія -- спортивная лексика -- спортивная терминология -- украинский язык -- українська мова -- 10 клас Анотація: Автори статті пропонують розробку бінарного уроку української мови та фізичного виховання з вивчення спортивної лексики та термінології. Перейти к внешнему ресурсу: \\Tower-2008\textlok\Адвокат\Укр_мова_і_літ_в_шк_Укр_2017_1\8.pdf Дод.точки доступу: Попова, Людмила (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови ) |
Греб, Марія (кандидат філологічних наук; доцент; докторант ). Національно-культурний компонент змісту навчання лексикології і фразеології української мови / М. Греб> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2017. - № 6. - С. 3-7. - Література : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): лексика украинского языка -- лексика української мови -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- навчання фразеології -- национально-культурная специфика языка -- национально-культурный контекст образования -- національно-культурна специфіка мови -- національно-культурний контекст освіти -- обучение лексике -- обучение фразеологии -- украинский язык -- українська мова -- фразеология украинского языка -- фразеологія української мови Анотація: Розкрито феномен "національно--культурний компонент змісту навчання лексикології і фразеології української мови" як виразника самобутньої семантики на всх рівнях мови для актуалізвції усіх видів мовленнєвої діяльності суб'єктів освіти. |
Нагрибельна, Інна (доктор педагогічних наук; доцент Херсонського державного університету). Формування лексичного запасу учнів засобами самостійної роботи [Текст] / І. Нагрибельна> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2017. - № 10. - С. 16-18. - Література : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): лексика украинского языка -- лексика української мови -- лексический запас -- лексичний запас -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- самостійна робота учнів -- самостоятельная работа учащихся -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті порушено проблему формування сучасного мовного носія в контексті розвитку його лексичного запасу. Акцентовано увагу на самостійній роботі як ефективному засобі, що сприяє опануванню лексичної системи української мови. Репрезентовано різні за формою (типами, видами) вправи й завдання для самостійної роботи над лексикою на уроках української мови. |
Рик, Орися (викладач української мови і літератури; викладач-методист; смт Бориня Турківського району Львівської області). Професійна лексика. Терміни. Роль фразеологізмів у професійному мовленні / О. Рик> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2017. - № 11. - С. 46-49. - Література : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- професійна лексика -- професійне мовлення -- профессиональная лексика -- профессиональная речь -- терминология украинского языка -- термінологія української мови -- украинский язык -- українська мова -- розробка уроків -- разработка уроков Анотація: Запропоновано розробку уроку української мови з вивчення професійної лексики, термінології, професійного мовлення. |
Фурманська, Ольга (учитель української мови та літератури Малинського ЗНВК "Школа-ліцей № 1"; м. Малин; Житомирська область). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Лексична помилка / О. Фурманська> // Українська мова і література в школах України. - 2017. - № 12. - С. 47-48. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): багатозначні слова -- лексические ошибки -- лексическое значение -- лексичне значення -- лексичні помилки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- многозначные слова -- навчання лексиці -- обучение лексике -- переносне значення слова -- переносное значение слов -- полисемия -- полісемія -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- розробка уроків -- разработка уроков Анотація: Представлено розробку уроку української мови з вивчення прямого і переносного значення багатозначних слів, ознайомлення з поняттям "лексична помилка", розвитку в учнів уміння відрізняти помилкове вживання слова від правильного. Перейти к внешнему ресурсу: \\new\textlok\Укр_мова_і_літ_в_шк_Укр_2017_12/11.pdf |
Кучерук, Оксана (доктор педагогічних наук; професор ). Формування лексичної компетентності учнів у процесі навчання української мови з використанням методу проектів / О. Кучерук> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2018. - № 1. - С. 26-30. - Література : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентносный подход -- компетентностное обучение -- лексическая компетенция -- лексична компетентність -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- навчання лексиці -- обучение лексике -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті порушено проблему формування лексичної компетентності учнів як українськомовних особистостей та запропоновано шляхи її розв'язання. На основі аналізу і синтезу науково-методичних праць уточнено поняття«лексична компе тентність» у зіставленні з суміжним поняттям «лексикологічна компетентність», розкрито особливості використання методу проектів для формування лексичної компетентності у процесі шкільного навчання української мови. Наведено орієнт овну модель методу проектів, визначено навчально-організаційні умови проектного навчання, запропоновано відповідні методичні рекомендації. |