Яновицька, Наталія (науковий співробітник лабораторії навчання української словесності). Типи та види вправ під час вивчення граматичного матеріалу з української мови як другої / Наталія Яновицька> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 29-41. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- види вправ -- виды упражнений -- вправи -- граматичні навички -- грамматические навыки -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання граматиці -- обучение грамматике -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства Анотація: Вправи як один з найважливіших засобів формування граматичних навичок у процесі вивчення української мови як другої в школах національних меншин. |
Ромащенко, І. (Викладач кафедри іноземних мов Академії муніципального управління , м. Київ). Формування навичок ведення ділових переговорів англійською мовою у майбутніх маркетологів / І. Ромащенко> // Вища школа : Науково-практичне видання. Видавицтво: тов-во "Знання" Україна КОО. - 2009. - № 1
Рубрики: Економіка Экономика Маркетинг Україна Кл.слова (ненормовані): професійна освіта -- маркетологи -- професійне спілкування -- іноземні мови -- англійська мова -- ділові переговори -- вища освіта -- фахова лексика -- вправи -- лексичні одиниці -- мовленнєвий матеріал -- профессиональное образование -- иностранные языки -- английский язык -- деловые переговоры -- высшее образование -- специализированная лексика -- упражнения -- лексические единицы -- разговорный материал Анотація: Обгрунтовано рекомендації стосовно навчання майбутніх маркетологів веденню ділових переговорів. Конкретизовано мету і зміст ситуацій ділового спілкування, обгрунтовано вивчення соціокультурного компонента. Доведена необхідність підготовки майбутніх маркетологів до ділового спілкування іноземною мовою. Є примірники у відділах: ЧЗНЛ (15.07.2009р. Інв.2653ж - Б.ц.) (вільний) |
Плахотник, Василь (доктор педагогічних наук; професор; Інститут педагогіки АПН України). Вправи і завдання в лінгводидактиці / Василь Плахотник> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 43-45. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): вправи -- завдання -- задания -- лингводидактика -- лінгводидактика -- терминология лингводидактики -- термінологія лінгводидактики -- упражнения Анотація: Вивчається значення та використання лінгводидактичних термінів "вправи" та "завдання". |
Ліщинська, Лариса (учитель української мови і літератури; гімназія № 154; м. Київ). Творення слів. Тренувальні вправи (урок-презентація, 10 клас) / Лариса Ліщинська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення словотвору в школі -- вправи -- изучение словообразования в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- творення слів -- упражнения -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-презентация -- урок-презентація Анотація: Урок узагальнення і систематизації знань з вивчення творення слів та тренувальні вправи з цієї теми. |
Луценко, Валентина (старший викладач кафедри української мови та літератури Відкритого міжнародного університету). Наступність і перспективність у засвоєнні школярами стилістичних понять / Валентина Луценко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 8-12. - Бібліографія : С.12 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методические принципы -- методичні принципи -- навчання стилістиці -- наступність у навчанні -- обучение стилистике -- перспективность в обучении -- последовательность в обучении -- принципи навчання -- принципы обучения -- стилистика -- стилистические понятия -- стилистические упражнения -- стилістика -- стилістичні вправи -- стилістичні поняття Анотація: Розглянуто особливості реалізації загальнодидактичних принципів наступності і перспективності в процесі засвоєння учнями стилістичних понять (матеріал з морфологічної стилістики, стилістичні вправи тощо). |
Ігнатенко, Емілія (старший викладач КМПУ ім. Б.Д. Грінченка; Київ). Підготовка вчителя до формування інтелектуально-творчих умінь - складової текстотворчої діяльності молодшого школяра / Емілія Ігнатенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєві вправи -- молодші школярі -- підготовка вчителів молодших класів -- подготовка учителей младших классов -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- учитель младших классов -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: Автор статті пропонує методичні рекомендації та вправи на розвиток інтелектуально-творчих комунікативних умінь учнів. |
Зарубенко, Н. (учитель української мови і літератури Самгородоцької ЗОШ І-ІІІ ст.; Сквирський район Київської обл.). Особливості будови тексту-роздуму. Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами роздуму : матеріали до уроку розвитку мовлення у 5 класі з використанням ІКТ / Н. Зарубенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 50-51. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): изложение с элементами размышления -- интерактивное обучение -- інтерактивне навчання -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- переказ з елементами роздуму -- развитие речи у детей -- розвиток мовлення учнів -- текст-размышление -- текст-роздум -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Урок розвитку мовлення: усний переказ з елементами роздуму. |
Косянчук, Сергій (науковий співробітник лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки АПН України). Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності / Сергій Косянчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 34-39. - Бібліографія посторінкова : 17 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- педагогическая психология -- педагогічна психологія -- преподавание риторики -- психология учебной деятельности -- психологія навчальної діяльності -- регуляция поведения -- регуляція поведінки -- риторическая деятельность -- риторические умения и навыки -- риторична діяльність -- риторичні вміння і навички -- самооценка -- самооцінка -- старшеклассники -- старшокласники Анотація: Аналізуються дані дослідження, проведеного задля розроблення методики формування риторичних умінь старшокласників з урахуванням психологічних особливостей цієї категорії учнів та їх самооцінки. |
Федорчук, Тетяна (кандидат філологічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Система вправ як засіб вироблення вмінь старшокласників будувати риторичний текст / Тетяна Федорчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 18-23. - Бібліографія : С.23 : 4 назви. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- ораторское выступление -- ораторська промова -- преподавание риторики -- публичное выступление -- публічна промова -- риторические умения и навыки -- риторичні вміння і навички -- старшеклассники -- старшокласники -- стилистические упражнения -- стилістичні вправи Анотація: Пропонуються завдання формування вмінь і навичок виголошення публічної промови (риторичні вміння та навички). |
Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор; зав. лабораторії навчання української словесності). Розвиток умінь спілкуватися українською мовою у процесі вивчення мовного матеріалу (для шкіл з мовами викладання національних меншин) / Ольга Хорошковська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 29-33. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативно-орієнтовано навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- обучение устной речи -- речевые умения -- українська мова в школах національних меншин Анотація: Автор статті пропонує деякі мовні теми та вправи для розвитку мовлення у процесі навчання української мови учнів шкіл з мовами викладання національних меншин. |
Ковальчук, Наталія (кандидат педагогічних наук; викладач кафедри методики викладання і культури української мови). Формування мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації / Наталія Ковальчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 2-6. - Бібліографія : С.6 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві уміння -- пунктуационные упражнения -- пунктуация -- пунктуаційні вправи -- пунктуація -- речевые умения -- украинский язык -- українська мова Анотація: Мета статті полягає у розробці системи пунктуаційних вправ, які сприяють формуванню мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації української мови. |
Сульниченко, В. М. Теоретичні й методичні аспекти проблеми вдосконалення мовної освіти в сучасній школі / В. М. Сульниченко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 67-74. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Україна Кл.слова (ненормовані): коммуникативно-ориентированное обучение -- коммуникативные упражнения -- коммуникативный метод обучения -- комунікативний метод навчання -- комунікативно-орієнтовано навчання -- культура речи -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність дитини -- мовленнєва культура -- мовленнєвий розвиток учнів -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовна освіта -- мовні вправи -- образование Украины -- освіта України -- підходи у навчанні -- подходы в обучении -- речевые умения -- середня освіта -- среднее образование -- шкільна освіта -- школьное образование -- языковое образование Анотація: Визначені напрямки дослідження проблеми формування культури мовлення, зокрема системний підхід. Запропонова система вправ по формуванню культури мовлення: мовні, комунікативні, мовленнєві вправи. Мовні допомагають учням виконувати дії з мовним матер іалом поза мовленнєвою ситуацією. Комунікативні призначені для організації мовленневих дій учнів в ситуативних умовах. Мовленнєві створюють умови для продуктивної мовленнєвої діяльності учнів на уроці. |
Сарабун, Зіновія (вчитель-методист Остап'ївської ЗОШ І-ІІІ ступенів; Тернопільська область). Формування комунікативно-мовленнєвих умінь: проблема вибору вправ / Зіновія Сарабун> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 39-42. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ На матеріалі безсполучникових складних речень
Языкознание Кл.слова (ненормовані): безсполучникові складні речення -- бессоюзные сложные предложения -- види вправ -- виды упражнений -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- речевые умения -- синтаксические упражнения -- синтаксичні вправи -- украинский язык -- українська мова Анотація: Автор статті пропонує різні види конструктивних завдань (вправ) для використання під час вивчення складного безсполучникового речення у 9 класі. |
Лавренова, Марія (учитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Іршавського району Закарпатської області). Система вправ з формування орфоепічних навичок українського літературного мовлення першокласників в умовах закарпатських говорів / Марія Лавренова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 33-36. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): закарпатские говоры -- закарпатські говірки -- литературное произношение -- літературна вимова -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- навчання орфоепії -- обучение орфоэпии -- орфоепічні вправи -- орфоепічні навички -- орфоэпические навыки -- орфоэпические упражнения -- українська мова в школах національних меншин Анотація: У статті представлено систему вправ на вироблення в учнів початкових класів правильної літературної вимови в умовах закарпатських говорів. |
Россихіна, Ольга (учитель української мови та літератури; спеціаліст вищої категорії; старший учитель; голова методичного об'єднання вчителів філологів). Збагачення словникового запасу учнів на уроках української мови з огляду на їх профільне самовизначення та майбутню професійну орієнтацію / О. Россихіна> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 1/2. - С. 74-76. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Методика викладання учбових предметів Образование. Педагогика Методика преподавания учебных предметов Кл.слова (ненормовані): профільне самовизначення учнів -- профильное самоопределение учеников -- уроки української мови -- уроки украинского языка -- професійна орієнтація -- профессиональная ориентация -- навчальний процес -- учебный процесс -- учбові предмети -- учебные предметы -- словниковий запас -- словарный запас -- викладання мови -- преподавание языков -- українська мова -- украинский язык -- лексичні вправи -- лексические упражнения -- лексико-граматичні вправи -- лексико-грамматические упражнения -- лексико-стилистичні вправи -- лексико-стилистические упражнения Анотація: Про принципи словникової роботи на уроках української мови. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Повхан, Катерина (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Формування вимовних умінь учнів-угорців на початковому етапі навчання української мови / Катерина Повхан> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 57-60. - Бібліографія : С.60 : 6 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): венгерский язык -- вимовні норми -- литературное произношение -- літературна вимова -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка -- школы национальных меньшинств -- навчання орфоепії -- навчання фонетиці -- обучение орфоэпии -- обучение фонетике -- орфоепічні вправи -- орфоепічні навички -- орфоепічні помилки -- орфоэпические упражнения -- произносительные нормы -- произношение -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- фонетика -- фонетика украинского языка -- фонетический слух -- фонетичний слух Анотація: Стаття присвячена проблемі засвоєння правильної української вимови учнями-угорцями на початковому етапі навчання. Предаставлені результати порівняльного аналізу звукових систем української та угорської мов, методику формування вимовних умінь. |
Симоненкова, Тетяна (доцент Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова). Робота над підвищенням рівня культури мовлення учнів / Тетяна Симоненкова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 32-37. - Бібліографія : С.37 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативно-ситуативные упражнения -- коммуникативные упражнения -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва компетенція -- мовленнєва культура -- мовні вправи -- мовні норми -- развитие речи -- речевая компетенция -- розвиток мовлення учнів -- украинский язык -- українська мова -- языковые нормы Анотація: У статті розглядаються основні аспекти роботи з формування навичок культури мовлення учнів, подавно вправи і завдання, спрямовані на формування культури мовлення. |
Федорчук, Тетяна (кандидат філологічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Навчання старшокласників використовувати лексичні засоби виразності мовлення / Тетяна Федорчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 17-21. - Бібліографія : С.21 : 3 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): виразність мовлення -- выразительность речи -- елокуція -- коммуникативные упражнения -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- лексические средства стилистики -- лексичні засоби стилістики -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- навчання стилістиці -- обучение стилистике -- развитие речи -- риторические фигуры -- риторичні фігури -- розвиток мовлення учнів -- старшеклассники -- старшокласники -- стилистические упражнения -- стилістичні вправи -- украинский язык -- українська мова -- элокуция Анотація: Стаття присвячена виробленню у старшокласників вміння використовувати риторичні фігури та тропи при підготовці публічних виступів та аргументованих висловлювань. Запропонована система вправ і завдань для ефективного вироблення цього вміння. |
Шелехова, Галина (зав. лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України). Компетентнісна орієнтація вправ і завдань у підручнику української мови для старшокласників (академічний рівень) / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 8-12. - Бібліографія : С.12 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискусионные умения -- дискусії -- дискусійні вміння -- дискуссии -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- компетентнісне навчання -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні уміння учнів -- підручник української мови -- речевые умения -- старшеклассники -- старшокласники -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка Анотація: Висвітлюються методики використання компетентнісно орієнтованих вправ і завдань у процесі розвитку у старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати у дискусії на морально-етичну тему. |