Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Розвиток умінь створювати усні тексти за картиною на уроках читання в 4 класі / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 32-35. - Бібліографія : С.35 : 7 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення другої мови -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- навчання читанню -- обучение устной речи -- обучение чтению -- опис картини -- описание картины -- развитие речи -- розвиток мовлення у дітей -- сочинение - описание картины -- твір - опис картини -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- урок читання -- урок чтения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин
Анотація: Розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в процесі вивчення української мови як другої в школах з російською мовою навчання (створення висловлень за картиною в 4 класі).





    Яновицька, Наталія (науковий співробітник лабораторії навчання української словесності).
    Типи та види вправ під час вивчення граматичного матеріалу з української мови як другої / Наталія Яновицька // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 29-41. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення другої мови -- види вправ -- виды упражнений -- вправи -- граматичні навички -- грамматические навыки -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання граматиці -- обучение грамматике -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства
Анотація: Вправи як один з найважливіших засобів формування граматичних навичок у процесі вивчення української мови як другої в школах національних меншин.





    Ромащенко, І. (Викладач кафедри іноземних мов Академії муніципального управління , м. Київ).
    Формування навичок ведення ділових переговорів англійською мовою у майбутніх маркетологів / І. Ромащенко // Вища школа : Науково-практичне видання. Видавицтво: тов-во "Знання" Україна КОО. - 2009. - № 1
УДК
ББК 65.291.3
Рубрики: Економіка
   Экономика

   Маркетинг

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
професійна освіта -- маркетологи -- професійне спілкування -- іноземні мови -- англійська мова -- ділові переговори -- вища освіта -- фахова лексика -- вправи -- лексичні одиниці -- мовленнєвий матеріал -- профессиональное образование -- иностранные языки -- английский язык -- деловые переговоры -- высшее образование -- специализированная лексика -- упражнения -- лексические единицы -- разговорный материал
Анотація: Обгрунтовано рекомендації стосовно навчання майбутніх маркетологів веденню ділових переговорів. Конкретизовано мету і зміст ситуацій ділового спілкування, обгрунтовано вивчення соціокультурного компонента. Доведена необхідність підготовки майбутніх маркетологів до ділового спілкування іноземною мовою.

Є примірники у відділах:
ЧЗНЛ (15.07.2009р. Інв.2653ж - Б.ц.) (вільний)




    Плахотник, Василь (доктор педагогічних наук; професор; Інститут педагогіки АПН України).
    Вправи і завдання в лінгводидактиці / Василь Плахотник // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 43-45. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
вправи -- завдання -- задания -- лингводидактика -- лінгводидактика -- терминология лингводидактики -- термінологія лінгводидактики -- упражнения
Анотація: Вивчається значення та використання лінгводидактичних термінів "вправи" та "завдання".





    Ліщинська, Лариса (учитель української мови і літератури; гімназія № 154; м. Київ).
    Творення слів. Тренувальні вправи (урок-презентація, 10 клас) / Лариса Ліщинська // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення словотвору в школі -- вправи -- изучение словообразования в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- творення слів -- упражнения -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-презентация -- урок-презентація
Анотація: Урок узагальнення і систематизації знань з вивчення творення слів та тренувальні вправи з цієї теми.





    Луценко, Валентина (старший викладач кафедри української мови та літератури Відкритого міжнародного університету).
    Наступність і перспективність у засвоєнні школярами стилістичних понять / Валентина Луценко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 8-12. - Бібліографія : С.12 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методические принципы -- методичні принципи -- навчання стилістиці -- наступність у навчанні -- обучение стилистике -- перспективность в обучении -- последовательность в обучении -- принципи навчання -- принципы обучения -- стилистика -- стилистические понятия -- стилистические упражнения -- стилістика -- стилістичні вправи -- стилістичні поняття
Анотація: Розглянуто особливості реалізації загальнодидактичних принципів наступності і перспективності в процесі засвоєння учнями стилістичних понять (матеріал з морфологічної стилістики, стилістичні вправи тощо).





    Ігнатенко, Емілія (старший викладач КМПУ ім. Б.Д. Грінченка; Київ).
    Підготовка вчителя до формування інтелектуально-творчих умінь - складової текстотворчої діяльності молодшого школяра / Емілія Ігнатенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєві вправи -- молодші школярі -- підготовка вчителів молодших класів -- подготовка учителей младших классов -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- учитель младших классов -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь
Анотація: Автор статті пропонує методичні рекомендації та вправи на розвиток інтелектуально-творчих комунікативних умінь учнів.





    Зарубенко, Н. (учитель української мови і літератури Самгородоцької ЗОШ І-ІІІ ст.; Сквирський район Київської обл.).
    Особливості будови тексту-роздуму. Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами роздуму : матеріали до уроку розвитку мовлення у 5 класі з використанням ІКТ / Н. Зарубенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 50-51. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
изложение с элементами размышления -- интерактивное обучение -- інтерактивне навчання -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- переказ з елементами роздуму -- развитие речи у детей -- розвиток мовлення учнів -- текст-размышление -- текст-роздум -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Урок розвитку мовлення: усний переказ з елементами роздуму.





    Косянчук, Сергій (науковий співробітник лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки АПН України).
    Самооцінка як регуляторна функція у сфері риторичної діяльності / Сергій Косянчук // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 34-39. - Бібліографія посторінкова : 17 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
викладання риторики -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- педагогическая психология -- педагогічна психологія -- преподавание риторики -- психология учебной деятельности -- психологія навчальної діяльності -- регуляция поведения -- регуляція поведінки -- риторическая деятельность -- риторические умения и навыки -- риторична діяльність -- риторичні вміння і навички -- самооценка -- самооцінка -- старшеклассники -- старшокласники
Анотація: Аналізуються дані дослідження, проведеного задля розроблення методики формування риторичних умінь старшокласників з урахуванням психологічних особливостей цієї категорії учнів та їх самооцінки.





    Федорчук, Тетяна (кандидат філологічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Система вправ як засіб вироблення вмінь старшокласників будувати риторичний текст / Тетяна Федорчук // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 18-23. - Бібліографія : С.23 : 4 назви. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
викладання риторики -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- ораторское выступление -- ораторська промова -- преподавание риторики -- публичное выступление -- публічна промова -- риторические умения и навыки -- риторичні вміння і навички -- старшеклассники -- старшокласники -- стилистические упражнения -- стилістичні вправи
Анотація: Пропонуються завдання формування вмінь і навичок виголошення публічної промови (риторичні вміння та навички).





    Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор; зав. лабораторії навчання української словесності).
    Розвиток умінь спілкуватися українською мовою у процесі вивчення мовного матеріалу (для шкіл з мовами викладання національних меншин) / Ольга Хорошковська // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 29-33. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативно-орієнтовано навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- обучение устной речи -- речевые умения -- українська мова в школах національних меншин
Анотація: Автор статті пропонує деякі мовні теми та вправи для розвитку мовлення у процесі навчання української мови учнів шкіл з мовами викладання національних меншин.





    Ковальчук, Наталія (кандидат педагогічних наук; викладач кафедри методики викладання і культури української мови).
    Формування мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації / Наталія Ковальчук // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 2-6. - Бібліографія : С.6 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві уміння -- пунктуационные упражнения -- пунктуация -- пунктуаційні вправи -- пунктуація -- речевые умения -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Мета статті полягає у розробці системи пунктуаційних вправ, які сприяють формуванню мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вивчення пунктуації української мови.





    Сульниченко, В. М.
    Теоретичні й методичні аспекти проблеми вдосконалення мовної освіти в сучасній школі / В. М. Сульниченко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2009. - № 4. - С. 67-74. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативно-ориентированное обучение -- коммуникативные упражнения -- коммуникативный метод обучения -- комунікативний метод навчання -- комунікативно-орієнтовано навчання -- культура речи -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність дитини -- мовленнєва культура -- мовленнєвий розвиток учнів -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовна освіта -- мовні вправи -- образование Украины -- освіта України -- підходи у навчанні -- подходы в обучении -- речевые умения -- середня освіта -- среднее образование -- шкільна освіта -- школьное образование -- языковое образование
Анотація: Визначені напрямки дослідження проблеми формування культури мовлення, зокрема системний підхід. Запропонова система вправ по формуванню культури мовлення: мовні, комунікативні, мовленнєві вправи. Мовні допомагають учням виконувати дії з мовним матер іалом поза мовленнєвою ситуацією. Комунікативні призначені для організації мовленневих дій учнів в ситуативних умовах. Мовленнєві створюють умови для продуктивної мовленнєвої діяльності учнів на уроці.





    Сарабун, Зіновія (вчитель-методист Остап'ївської ЗОШ І-ІІІ ступенів; Тернопільська область).
    Формування комунікативно-мовленнєвих умінь: проблема вибору вправ / Зіновія Сарабун // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 39-42. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
На матеріалі безсполучникових складних речень
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
безсполучникові складні речення -- бессоюзные сложные предложения -- види вправ -- виды упражнений -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- речевые умения -- синтаксические упражнения -- синтаксичні вправи -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Автор статті пропонує різні види конструктивних завдань (вправ) для використання під час вивчення складного безсполучникового речення у 9 класі.





    Лавренова, Марія (учитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Іршавського району Закарпатської області).
    Система вправ з формування орфоепічних навичок українського літературного мовлення першокласників в умовах закарпатських говорів / Марія Лавренова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 33-36. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
закарпатские говоры -- закарпатські говірки -- литературное произношение -- літературна вимова -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- навчання орфоепії -- обучение орфоэпии -- орфоепічні вправи -- орфоепічні навички -- орфоэпические навыки -- орфоэпические упражнения -- українська мова в школах національних меншин
Анотація: У статті представлено систему вправ на вироблення в учнів початкових класів правильної літературної вимови в умовах закарпатських говорів.





    Россихіна, Ольга (учитель української мови та літератури; спеціаліст вищої категорії; старший учитель; голова методичного об'єднання вчителів філологів).
    Збагачення словникового запасу учнів на уроках української мови з огляду на їх профільне самовизначення та майбутню професійну орієнтацію / О. Россихіна // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 1/2. - С. 74-76. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.26
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Методика викладання учбових предметів

   Образование. Педагогика

   Методика преподавания учебных предметов

Кл.слова (ненормовані):
профільне самовизначення учнів -- профильное самоопределение учеников -- уроки української мови -- уроки украинского языка -- професійна орієнтація -- профессиональная ориентация -- навчальний процес -- учебный процесс -- учбові предмети -- учебные предметы -- словниковий запас -- словарный запас -- викладання мови -- преподавание языков -- українська мова -- украинский язык -- лексичні вправи -- лексические упражнения -- лексико-граматичні вправи -- лексико-грамматические упражнения -- лексико-стилистичні вправи -- лексико-стилистические упражнения
Анотація: Про принципи словникової роботи на уроках української мови.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Повхан, Катерина (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Формування вимовних умінь учнів-угорців на початковому етапі навчання української мови / Катерина Повхан // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 57-60. - Бібліографія : С.60 : 6 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
венгерский язык -- вимовні норми -- литературное произношение -- літературна вимова -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка -- школы национальных меньшинств -- навчання орфоепії -- навчання фонетиці -- обучение орфоэпии -- обучение фонетике -- орфоепічні вправи -- орфоепічні навички -- орфоепічні помилки -- орфоэпические упражнения -- произносительные нормы -- произношение -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- фонетика -- фонетика украинского языка -- фонетический слух -- фонетичний слух
Анотація: Стаття присвячена проблемі засвоєння правильної української вимови учнями-угорцями на початковому етапі навчання. Предаставлені результати порівняльного аналізу звукових систем української та угорської мов, методику формування вимовних умінь.





    Симоненкова, Тетяна (доцент Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова).
    Робота над підвищенням рівня культури мовлення учнів / Тетяна Симоненкова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 32-37. - Бібліографія : С.37 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативно-ситуативные упражнения -- коммуникативные упражнения -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва компетенція -- мовленнєва культура -- мовні вправи -- мовні норми -- развитие речи -- речевая компетенция -- розвиток мовлення учнів -- украинский язык -- українська мова -- языковые нормы
Анотація: У статті розглядаються основні аспекти роботи з формування навичок культури мовлення учнів, подавно вправи і завдання, спрямовані на формування культури мовлення.





    Федорчук, Тетяна (кандидат філологічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Навчання старшокласників використовувати лексичні засоби виразності мовлення / Тетяна Федорчук // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 17-21. - Бібліографія : С.21 : 3 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
виразність мовлення -- выразительность речи -- елокуція -- коммуникативные упражнения -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- лексические средства стилистики -- лексичні засоби стилістики -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- навчання стилістиці -- обучение стилистике -- развитие речи -- риторические фигуры -- риторичні фігури -- розвиток мовлення учнів -- старшеклассники -- старшокласники -- стилистические упражнения -- стилістичні вправи -- украинский язык -- українська мова -- элокуция
Анотація: Стаття присвячена виробленню у старшокласників вміння використовувати риторичні фігури та тропи при підготовці публічних виступів та аргументованих висловлювань. Запропонована система вправ і завдань для ефективного вироблення цього вміння.





    Шелехова, Галина (зав. лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України).
    Компетентнісна орієнтація вправ і завдань у підручнику української мови для старшокласників (академічний рівень) / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 8-12. - Бібліографія : С.12 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
дискусионные умения -- дискусії -- дискусійні вміння -- дискуссии -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- компетентнісне навчання -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні уміння учнів -- підручник української мови -- речевые умения -- старшеклассники -- старшокласники -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка
Анотація: Висвітлюються методики використання компетентнісно орієнтованих вправ і завдань у процесі розвитку у старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати у дискусії на морально-етичну тему.