Гончарук, Є.
    Односкладні прості речення / Є. Гончарук // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 40-43. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- предложения односоставные -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови





    Бевзо, Тамара
    Комп'ютерні проекти, лото, тести / Тамара Бевзо // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 37-39. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- обучение фразеологии -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- фразеология украинского языка -- фразеологія української мови





    Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; ст. наук. співробітник; Інститут педагогіки АПН України).
    Розвиток умінь сприймати тексти на уроках українського читання в учнів 4-х класів шкіл з російською мовою навчання / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 40-43. - Бібліографія : С.43 : 10 назв. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
аудирование -- аудіювання -- близкородственный билингвизм -- близькоспоріднений білінгвізм -- восприятие текста в процессе чтения -- навчання читанню -- обучение чтению -- підручники української мови -- понимание текста -- розуміння тексту -- слухання -- слушание -- сприйняття тексту в процесі читання -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- урок украинского языка -- урок української мови -- учебники украинского языка -- читання -- чтение
Анотація: Розгляніту питання теорії і практики навчання слухання-розуміння тексту як виду мовленнєвої діяльності, що має багато спільного з аудіюванням і письмом. Особливості формування умінь сприймати текст в процесі читання в умовах близькоспоріднено білінгві му розглянуті на прикладі підручника "Українська мова: Художнє слово. Читання" для 4 класу шкіл з російською мовою навчання (автори О.Н. Хорошковська, Н.О. Воскресенська, А.О. Свашенко).





    Дубовик, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент КМПУ ім. Б.Д. Грінченка).
    Мовленнєвий етикет як складова культури спілкування молодших школярів / Світлана Дубовик // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 7-11. - Бібліографія : С.11 : 7 назв. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
единицы речевого этикета -- культура общения -- культура спілкування -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєвий етикет -- мовленнєвий розвиток учнів -- молодші школярі -- начальная школа -- одиниці мовленнєвого етикету -- початкова школа -- речевое развитие учащихся -- речевой этикет -- твори учнівські -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- урок украинского языка -- урок української мови -- формули мовленнєвого етикету -- формулы речевого этикета
Анотація: Досліджується система роботи щодо формування у молодших школярів культури мовлення, правил мовленнєвої поведінки - мовленнєвого етикету - на уроках української мови в 1-4 класах. Подається типологія одиниць українського мовленнєвого етикету та фрагмен ти уроків із використанням правил мовного (мовленнєвого) етикету.





    Донченко, Тамара (доктор педагогічних наук; професор; Національний педагогічний унверситет ім. М.П. Драгоманова).
    Учнівські твори як засіб мовленнєвого розвитку учнів / Тамара Донченко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 2-7. - Бібліографія : С.7 : 11 назв. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
зміст твору -- изложение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєвий розвиток учнів -- мовне оформлення твору -- переказ -- письменные работы -- письмові роботи -- підготовка до твору -- план сочинения -- план твору -- подготовка к сочинению -- речевое развитие учащихся -- содержание сочинения -- сочинения учащихся -- твори учнівські -- урок підготовки до твору -- урок подготовки к сочинению -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Досліджується значення твору як виду роботи з мовленнєвого розвитку учнів, особливості підготовки до твору, робота над змістом, планом, мовним оформленням твору; урок підготовки до твору.





    Кратасюк, Людмила (старший викладач; Житомирський університет імені Івана Франка).
    Урок-конкурс (останній урок української мови в 11 класі) / Людмила Кратасюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 38-39. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Языкознание
   Мовознавство

Кл.слова (ненормовані):
украинский язык -- українська мова -- урок обобщения и систематизации знаний -- урок узагальнення і систематизації знань -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-конкурс
Анотація: Урок-конкурс узагальнення і систематизації знань з теми "Основні розділи науки про мову".





    Дороз, Вікторія (доцент; канд. пед. наук; Інститут філології Бердянського державного педагогічного університету).
    Крос-культурне навчання української мови як дидактична система / Вікторія Дороз // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 12-17. - Бібліографія : С.17 : 6 назв. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
багатонаціональні школи -- диалог культур -- дидактические системы -- дидактичні системи -- діалог культур -- крос-культурна компетенція -- крос-культурна лінгводидактика -- крос-культурне навчання -- кросс-культурная компетенция -- кросс-культурная лингводидактика -- кросс-культурное обучение -- лингводидактика -- лингвокультурная компетенция -- лингвокультурология -- лінгводидактика -- лінгвокультурна компетенція -- лінгвокультурологія -- межкультурная коммуникация -- межкультурная компетенция -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- міжкультурна компетенція -- міжкультурна комунікація -- многонациональные школы -- поликультурное языковое образование -- полікультурна мовна освіта -- урок украинского языка -- урок української мови -- ученики-полилингвы -- учні-полілінгви
Анотація: Висвітлюється актуальність й сутність крос-культурного навчання української мови (в умовах міжкультурного діалогу) учнів-полілінгвів в багатонаціональних школах, з'ясовуються основні аспекти крос-культурної компетенції та її компоненти.





    Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови).
    Цикл уроків із лінгвістики тексту / Світлана Цінько, Світлана Ковальова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 9-14. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 81.0
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
актуальне членування речення -- актуальное членение предложения -- дидактические материалы -- дидактичні матеріали -- зв'язність тексту -- лингвистика текста -- лінгвістика тексту -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- поурочні плани -- поурочные планы -- связность текста -- складне синтаксичне ціле -- сложное синтаксическое целое -- ССЦ -- текст -- текстові категорії -- текстовые категории -- тематический контроль -- тематичний контроль -- тестові завдання -- тестовые задания -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Стаття містить поурочні плани з лінгвістики тексту (текстових категорій, актуального членування речення, складного синатксичного цілого), дидактичний матеріал та тести до тематичного контролю.


Дод.точки доступу:
Ковальова, Світлана




    Кожуховська, Людмила (кандидат педагогічних наук; доцент).
    Самоаналіз уроку як ефективний засіб формування у студентів-філологів фахових умінь / Людмила Кожуховська // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 39-42. - Бібліографія : С.42 : 1 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
педагогическая практика -- педагогічна практика -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- профессиональные умения -- самоанализ -- самоанализ урока -- самоаналіз -- самоаналіз уроку -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- урок украинского языка -- урок української мови -- фахові уміння -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь
Анотація: Пропонується ряд методологічних аспектів організації та аналізу уроку під час педагогічної практики у процесі підготовки учителя української мови та літератури.





    Рощенко, Т. (учитель початкових класів; гімназія № 154; м. Київ).
    Весело місто Алфавіт / Т. Рощенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 36-38. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
інтегрований урок навчання грамоти (читання і письмо) і комп'ютерної азбуки
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення алфавіту -- изучение алфавита -- интегрированные уроки -- інтегровані уроки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання грамоти -- навчання читанню -- обучение грамоте -- обучение чтению -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Розробка інтегрованого уроку навчання грамоти (вивчення алфавіту, читання, комп'ютерної азбуки).





    Ліщинська, Лариса (учитель української мови і літератури; гімназія № 154; м. Київ).
    Творення слів. Тренувальні вправи (урок-презентація, 10 клас) / Лариса Ліщинська // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення словотвору в школі -- вправи -- изучение словообразования в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- творення слів -- упражнения -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-презентация -- урок-презентація
Анотація: Урок узагальнення і систематизації знань з вивчення творення слів та тренувальні вправи з цієї теми.





    Кидисюк, Ванда (учитель Бердичівської ЗОШ № 1; м. Бердичів Житомирської області).
    Українські народні пісні "Ходить гарбуз по городу", "Три товариші" (урок читання у 3 класі) / Ванда Кидисюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 29-31. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення фольклору в школі -- изучение фольклора в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- украинские народные песни -- українські народні пісні -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок читання -- урок чтения
Анотація: Розробка уроку читання з використанням українських народних пісень та їх вивченням.


Дод.точки доступу:
Ходить гарбуз по городу, пісня \о произв.\; Три товариші, пісня \о произв.\




    Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови).
    Цикл уроків з лінгвістики тексту / Світлана Цінько, Світлана Ковальова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 15-20. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
лингвистика текста -- лингводидактика -- лінгвістика тексту -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- складне синтаксичне ціле -- сложное синтаксическое целое -- урок украинского языка -- урок української мови -- цикл уроків -- цикл уроков
Анотація: Пропонуються розробки уроків з вивчення складного синтаксичного цілого та урок систематизації вивченого з лінгвістики тексту взагалі.


Дод.точки доступу:
Ковальова, Світлана




    Зарубенко, Н. (учитель української мови і літератури Самгородоцької ЗОШ І-ІІІ ст.; Сквирський район Київської обл.).
    Особливості будови тексту-роздуму. Усний докладний переказ розповідного тексту з елементами роздуму : матеріали до уроку розвитку мовлення у 5 класі з використанням ІКТ / Н. Зарубенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 50-51. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
изложение с элементами размышления -- интерактивное обучение -- інтерактивне навчання -- коммуникативные упражнения -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- переказ з елементами роздуму -- развитие речи у детей -- розвиток мовлення учнів -- текст-размышление -- текст-роздум -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Урок розвитку мовлення: усний переказ з елементами роздуму.





    Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови).
    Цикл уроків із лінгвістики тексту / Світлана Цінько, Світлана Ковальова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 40-45. - Бібліографія : С.45 : 6 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
дидактические материалы -- дидактичні матеріали -- лингвистика текста -- лінгвістика тексту -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- тести з української мови -- тестові завдання -- тестовые задания -- тесты по украинскому языку -- урок украинского языка -- урок української мови -- цикл уроків
Анотація: Подано дидактичний матеріал та тестові завдання до вивчення теми "Лінгвістика тексту".


Дод.точки доступу:
Ковальова, Світлана




    Ярмолюк, Алла (науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Соціокультурна змістова лінія в структурі уроку української мови / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 28-33. - Бібліографія : С.33 : 14 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция -- комунікативна компетенція -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- социокультурная компетенция -- социокультурная линия содержания образования -- соціокультурна змістова лінія освіти -- соціокультурна компетенція -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Розглядаються принципи втілення соціокультурної змістової лінії у викладанні української мови та реалізації головної мети - формування комунікативної компетенції. Автор презентує розробку соціокультурної теми "Майстри духовної і матеріальної культури" .





    Омельчук, Сергій (кандидат педагогічних наук; доцент; Херсон).
    Робота з текстом художнього стилю у процесі вивчення складнопідрядного речення / Сергій Омельчук // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 7/8. - С. 54-55. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- складнопідрядне речення -- сложноподчиненное предложение -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Пропонуються методи аналізу художнього тексту на уроках рідної мови у процесі вивчення складнопідрядного речення.





    Ходань, Олена (учитель української мови та літератури спеціалізованої школи № 97 ім. О. Теліги; Київ).
    Урок-гра як засіб перевірки знань, умінь і навичок учнів / Олена Ходань // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 32-34. - Бібліографія : С.34 : 2 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання пунктуації -- навчання синтаксису -- обучение пунктуации -- обучение синтаксису -- перевірка знань та умінь -- проверка знаний и умений -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-гра -- урок-игра
Анотація: Автор пропонує розробку уроку-гри української мови з теми "Відомості з синтаксису та пунктуації".





    Сосницька, Оксана (вчитель української мови та літератури; Тернопільська область).
    Цикл уроків з теми "Прислівник" / Оксана Сосницька // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 12. - С. 40-42. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Уроки перший і другий
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення частин мови -- изучение частей речи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- наречие -- прислівник -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- части речи -- частини мови
Анотація: Пропонується розробка уроків з української мови з вивчення прислівника - його значення, морфологічних ознак, синтаксичної ролі.





    Повхан, Катерина (науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Особливості навчання української грамоти учнів-угорців / Катерина Повхан // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 43-45. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання грамоти -- навчання читанню -- обучение грамоте -- обучение чтению -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Стаття присвячена особливотям начання української грамоти і читання учнів-угорців.