Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор; Інститут педагогіки АПН України). Теоретичні підходи до підручників з української мови для шкіл з мовами навчання національних меншин України / Ольга Хорошковська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 26-29. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- изучение второго языка -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- школи націнальних меншин -- педагогические лаборатории -- педагогічні лабораторії -- підручник української мови -- принципи навчання -- принципи складання підручників -- принципы обучения -- принципы составления учебников -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- учебник украинского языка -- цели обучения -- цілі навчання -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства Анотація: Аналізуються дидактичні та лінгводидактичні принципи укладання підручників для шкіл з мовами національних меншин, ураховуючи психологічні особливості засвоєння другої мови учнями (на основі досліджень лабораторії навчання української словесності у школах національних меншин України Інституту педагогіки АПН України). |
Дорошко, Лідія (кандидат філологічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Інтеграція як концептуальний принцип конструювання підручника з української мови на комунікативній основі для початкових класів шкіл з викладанням мовами національних меншин / Лідія Дорошко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 53-56. - Бібліографія : С.56 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативный метод обучения -- комунікативний метод навчання -- межпредметная интеграция -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови в початковій школі -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка -- міжпредметна інтеграція -- школы национальных меньшинств -- начальные классы -- підручник української мови -- початкові класи -- текст підручника -- текст учебника -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- учебник украинского языка Анотація: У статті йдеться про інтеграцію як концептуальний принцип конструювання підручника з української мови на комунікативній основі для початкових класів шкіл з викладанням мовами національних меншин. |
Хорошковська, Ольга (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогіки НАПН України). Текст як основа інтеграції мовно-літературного матеріалу в початкових класах шкіл з національними мовами навчання / Ольга Хорошковська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 49-52. - Бібліографія : С.52 : 19 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): литературно-языковой материал -- межпредметная интеграция -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка -- школы национальных меньшинств -- міжпредметна інтеграція -- мовленнєва діяльність учнів -- мовленнєві уміння -- мовні уміння учнів -- мовно-літературний матеріал -- підручник української мови -- речевая деятельность учащихся -- речевые умения -- текст підручника -- текст учебника -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- учебник украинского языка Анотація: У статті розглядається проблема міжпредметної інтеграції у початковій школі, аналізуються нові підходи до побудови підручників з мови, котрі забезпечують інтеграцію мовно-літературного матеріалу з метою розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності. |
Шелехова, Галина (зав. лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки НАПН України). Компетентнісна орієнтація вправ і завдань у підручнику української мови для старшокласників (академічний рівень) / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 8-12. - Бібліографія : С.12 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискусионные умения -- дискусії -- дискусійні вміння -- дискуссии -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- компетентнісне навчання -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- мовленнєві уміння -- мовні уміння учнів -- підручник української мови -- речевые умения -- старшеклассники -- старшокласники -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка Анотація: Висвітлюються методики використання компетентнісно орієнтованих вправ і завдань у процесі розвитку у старшокласників комунікативних умінь, зокрема вмінь виступати у дискусії на морально-етичну тему. |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Сучасний підручник української мови як засіб формування комунікативної компетентності старшокласників / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 6. - С. 19-22. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетентность -- коммуникативные упражнения -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- комунікативна компетентність -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєві вправи -- підручник української мови -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка -- 11 клас Анотація: У статті презентовано новий підручник української мови для 11 класу шкіл з української мовою навчання, його можливості щодо формування комунікативної компетентності учнів. |
Хом'як, Іван (доктор педагогічних наук; зав. кафедрою української мови і літератури ). Підручник і методика його використання [Текст] / Іван Хом'як> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2016. - № 5. - С. 20-24. - Література : 16 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчальний текст -- навчальні вправи -- підручник української мови -- принципи складання підручників -- принципы составления учебников -- работа с учебником -- робота з підручником -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка -- учебные упражнения -- учебный текст Анотація: Проаналізовано роль підручника в навчальному процесі, охарактеризовано вимоги до нього на різних етапах розвитку освіти, типові прорахунки в його створенні. Акцентовано увагу на ролі навчально-виховних функцій підручника, дано визначення сучасного підручника української мови, проаналізовано методи роботи з підручником тощо. |
Формування ключових компетентностей учнів засобами підручника "Українська мова" для 9 класу загальнооствітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням філології / С. Караман [та інші]> // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2017. - № 6. - С. 22-29. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Языкознание Мовознавство Кл.слова (ненормовані): ключевые компетентности -- ключові компетентності -- компетентністне навчання -- компетентностное обучение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- підручники української мови -- поглиблене вивчення предмету -- углубленное изучение предмета -- украинский язык -- українська мова -- учебник украинского языка -- формирование компетентностей -- формування компетентностей -- 9 клас Анотація: Розглядається проблема створення підручника української мови нового типу - нового за змістом, функціями, принципами викладу навчального матеріалу. Досліджено використання підручника з української мови для 9 класу у школах з поглибленим вивченням філологічних дисциплін. Дод.точки доступу: Караман, С. (доктор філологічних наук; професор; завідувач кафедри української мови); Горошкіна, О. (доктор педагогічних наук; професор кафедри української мови); Караман, О. (кандидат педагогічних наук; професор кафедри української мови); Попова, Л. (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови); Українська мова" для 9 класу загальнооствітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням філології, навчальний посібник \о произв.\ |