Юдкін-Ріпун, Ігор Харківські вірші Леопольда Стаффа, аба Катастрофа як перетворення / Ігор Юдкін-Ріпун> // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 50-60. - Бібліографія : С.60 : 4 назви. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Літературознавство, 20 ст. Литературоведение, 1914-1918 рр. Кл.слова (ненормовані): внутренняя форма слова -- внутрішня форма слова -- жизнь как сон -- життя як сон -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- инверсия -- інверсія -- карнавал -- карнавализация -- карнавалізація -- картина мира художественная -- картина світу художня -- кольороназви -- литературные приемы -- художня картина світу -- літературні прийоми -- метаморфози -- метаморфозы -- ницшеанские мотивы -- ніцшеанські мотиви -- образ війни в літературі -- образ войны в литературе -- образи літературні -- образы литературные -- паронимическая аттракция -- паронімічна атракція -- Первая мировая война -- перевернутий світ -- перевернутый мир -- перевоплощение -- перевтілення -- Перша світова війна -- поезія -- польская литература -- польська література -- поэзия -- рефлексия художественная -- рефлексія художня -- символика цветовая -- символіка кольорів -- Стафф Леопольд -- тропи -- тропы -- цветообозначения Анотація: Аналізується поезія Леопольда Стаффа харківського періоду (1915-1918 рр.), а саме відображення катастрофи Першої світовой війни в його поемах "Школа", "Вигнанці" та інших творах. Поет подає війну в карнавальній образній системі "перевернутого світу", де правлять диявольські сили. Досліджуються художні образи та літературні прийоми створення художньої та мовної картин світів Л. Стаффа: інверсія, внутрішня форма слова, паронімічна атракція, метаморфози образів, символіка кольорів та кольороназв, т ропи, мотив "життя як сон" та ніцшеанські мотиви, поетична рефлексія тощо. |
Соколова, Алла Образ міста в міфосистемі Валерія Шевчука : на прикладі роману "Стежка в траві. Житомирська сага" / Алла Соколова> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2009. - № 11. - С. 89-97. - Бібліографія : С.97 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): демонологические образы в литературе -- демонологічні образи в літературі -- картина мира художественная -- картина світу художня -- локус города -- локус міста -- миф в художественной литературе -- мифологема -- мифологические образы -- мифосистема -- міф в художній літературі -- міфологема -- міфологічні образи -- міфосистема -- образ города в литературе -- образ дома -- образ міста в літературі -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- топос -- украинская литература -- українська література -- хронотоп -- художественное пространство -- художній простір -- художня картина світу -- художественная картина мира Анотація: Досліджується специфіка міфосистеми Валерія Шевчука, визначаються естетичні функції міфологеми міста, вивчається широкий спектр образних модифікацій локусу міста, різноманітних топосів, хронотопу, образу дома, демонологічні та інші образи у творчій практиці письменника. Дод.точки доступу: Шевчук, Валерій \о нем\; Стежка в траві. Житомирська сага, роман \о произв.\ |
Дронова, Ольга (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри дошкільної освіти). Формування наукової та художньої картин світу / О. Дронова> // Дошкільне виховання. - 2014. - № 3. - С. 6-8. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ Рубрики: Естетичне виховання Эстетическое воспитание Кл.слова (ненормовані): картина світу -- наукова картина світу -- художня картина світу -- естетичне виховання -- картина мира -- научная картина мира -- художественная картина мира -- эстетическое воспитание -- методы работы с детьми -- методи роботи -- метод идентификации ребенка с личностью художника -- метод ідентифікації дитини з особою художника -- метод предвидения событий -- метод передбачення подій Анотація: Формування у дітей цілісної реалістичної картини світу, основ світогляду - одне із засадничих завдань, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти. Його реалізація передбачає забезпечення оптимальних умов для засвоєння вихованцями різних способів пізнання, розуміння та відображення дійсності, зокрема наукових і художніх. Подано роз'яснення, як розвивати вміння мислити неоднобічно і орієнтовний конспект заняття як приклад цієї повсякденної роботи. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Дошк_вихов_2014_3\2.pdf Утримувачі документа: НБ МДУ |
Бедлінський, Олексій (кандидат психологічних наук ; доцент Сумського державного педагогічного університету ім. А. С. Макаренка). Рідна мова як відображення свідомості народу / О. Бедлінський> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2017. - № 2. - С. 43-48. - Література : 16 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мова і свідомість -- мовна картина світу -- психолингвистика -- психолінгвістика -- психология творчества -- психологія творчості -- украинский язык -- українська мова -- художественная картина мира -- художественное творчество -- художня картина світу -- художня творчість -- язык и сознание Анотація: Автор намагається підійти до аналізу свідомості як до процесу взаємодії психічного і мовленнєвого відображень буття, виокремити деякі особливості поетичного відображення світу. |