Чеховська, Людмила (вчитель-методист Запорізького січового колегіуму). Проектне навчання: інноваційні підходи до рецепції художнього твору та покращення освітніх послуг учням / Людмила Чеховська> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 12-15. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста -- аналіз художнього тексту в школі -- вивчення біографії письменника -- изучение биографии писателя -- инновационные методы обучения -- інноваційні методи навчання -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методы обучения -- мистецька рецепція -- мова художньої літератури -- проектний метод навчання -- проектный метод обучения -- украинская литература -- українська література -- художественная рецепция -- художественное произведение -- художній твір -- художня рецепція -- читательская рецепция Анотація: У статті досліджуються такі напрямки викладання української літератури в школі, як вивчення біографії та творчого шляху письменника з метою входження учнів у художній світ літератури та осягнення художнього твору в його цілісності. |
Гаврилюк, Надія. Маси vs особистості, або Кому потрібна ієрархія? / Надія Гаврилюк> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 88-97. - Бібліографія : С. 96-97 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного произведения -- анализ художественного текста -- аналіз художнього твору -- аналіз художнього тексту -- елітарна література -- иерархия в культуре -- ієрархія в культурі -- критична рецепція -- маса і особистість -- масова література -- масса и личность -- массовая литература -- социология литературы -- соціологія літератури -- украинская литература -- украинская поэзия -- українська література -- українська поезія -- художественная рецепция -- художня рецепція -- читательская рецепция -- элитарная литература Анотація: Розглянуто проблему співвідношення категорій "маси" і "особистість" у процесі створення й рецепції поезій. Анкетування вказує на неприйняття "масовості" та прагнення до індивідуалізації авторської поетики. Спостерігається неднозначне ставлення до будь-яких ієрархічних побудов. |
Кириченко, К. В. (молодший науковий співробітник Інституту історії України НАНУ). Читацькі зацікавлення у Великому князівстві Литовському на початку ХVІ ст. та рецепція прочитаного ( на матеріалі Віленського списку Хронографа 1262 р.) / К. В. Кириченко> // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2011. - № 2. - С. 4-20. - Бібліографія : Примітки посторінкові : 92 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Історія, 16 ст. История, 16 ст. Україна Украина Литва Велике князівство Литовське Великое Княжество Литовское Кл.слова (ненормовані): автор и читатель -- автор - адресат -- диалог с текстом -- діалог з текстом -- история Литвы -- история Украины -- історія України -- конструирование истории -- конструювання історії -- летописи -- литовці -- литовцы -- літописи -- походження литовців -- происхождение литовцев -- читательская аудитория -- читательская рецепция -- читательские интересы -- читательское восприятие -- читацька аудиторія -- читацьке сприйняття -- читацькі інтереси -- чтение и читатель Анотація: Стаття присвячена дослідженню читацьких зацікавлень у Великому князівстві Литовському початку ХVІ ст. Розглядаються не тільки певні інтереси читачів рукопису Віленського списку Хронографа 1262 р., але й сприйняття прочитаного та моделювання на цьому м атеріалі власного історичного наративу. Дод.точки доступу: Хронограф \о произв.\ |
Кожедуб, Л. Г. Лінгвостилістичний аналіз та інтерпретація оригінальних художніх текстів у процесі навчання читання майбутніх філологів / Л. Г. Кожедуб> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2012. - № 3. - С. 32-36. - Література : С.36 : 10 назв
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): вища освіта -- вища професійна освіта -- высшее образование -- высшее профессиональное образование -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- коммуникативная компетенция -- читательская компетенция -- комунікативна компетенція -- лингвостилистический анализ текста -- лінгвостилістичний аналіз -- навчання читанню -- обучение чтению -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта -- читання -- читательская рецепция -- читательские умения -- читательское восприятие -- читацька компетенція -- читацьке сприйняття -- читацькі вміння -- чтение Анотація: Лінгвостилістичний аналіз та інтерпретація художнього тексту сприяє поглибленому вивченню художнього твору та є однією з умов формування комунікативної та читацької компетенції в процесі підготовки майбутніх філологів. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Зимомря, Микола. Рецепція поетичної спадщини Тараса Шевченка в німецькомовному культурному просторі / М. Зимомря, І. Зимомря> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2013. - № 7. - С. 8-15. - Література : С.15 : 16 назв
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): літературні зв'язки -- переклади творів Т.Г. Шевченка -- Шевченко і європейські літератури -- Шевченко і зарубіжна література -- украинская литература -- украинская литература 19 в. -- украинско-немецкие культурные связи -- украинско-немецкие литературные связи -- українська література -- українсько-німецькі культурні зв'язки -- українсько-німецькі літературні зв'язки -- художественная рецепция -- художня рецепція -- читательская рецепция Анотація: Розглянуто питання рецепції творчості Тараса Шевченка в німецькомовному культурному просторі. Матеріалом для дослідження стали інтерпретаційні оцінки цілої низки реціпиєнтів. Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Зимомря, Іван; Шевченко, Тарас Григорович (великий український поет; художник ; 1814 - 1861) \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Яровенко, Тетяна (аспірантка кафедри української літератури КДПУ ім. В. Винниченка; Кіровоград). Від експериментів В. Винниченка до "Експерименту" О. Жовни (полемічна інтерпретація повісті та її кіноверсіЇ / Т. Яровенко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 10. - С. 41-46. - Література : С.46 :19 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменників -- екранізація літературних творів -- експериментальна література -- изучение творчества писателей -- интерпретация художественных произведений -- интертекстуальность -- инфернальное -- інтерпретація художнього тексту -- інтертекстуальність -- інфернальне -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література -- художественная рецепция -- художня рецепція -- читательская рецепция -- экранизация литературных произведений -- экспериментальная литература Анотація: Робиться спроба окреслити коло проблемних питань у творах сучасного прозаїка О. Жовни через їх кінематографічну версію, орієнтуючи реципієнтів на проведення аналогій з історією сприйняття й оцінки сучасниками літературних експериментів Володи мира Винниченка. Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Винниченко, Володимир Кирилович (письменник; громадський діяч; філософ; політичний діяч; художник ; 1880-1951) \о нем\; Жовна, Олександр (письменник; кінодраматург ; 1960-) \о нем\ |
Брайко, Олександр. Оповідання Л. Андреєва "Тьма" і роман В. Винниченка "Заповіт батьків": трансформація літературного досвіду в актуальному рецептивному полі / О. Брайко> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2014. - № 4. - С. 52-67. - Література : С.67 : 23 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): внутренний монолог -- внутрішній монолог -- гетеродиегетический нарратор -- гетеродієгетичний наратор -- наратор -- нарратор -- невласне пряме мовлення -- несобственно-прямая речь -- порівняльний аналіз -- психологизм -- психологізм -- речь персонажа -- російська література -- русская литература -- русская литература начала 20 в. -- украинская литература -- українська література -- художественная рецепция -- художня рецепція -- читательская рецепция Анотація: Йдеться про контактно-генетичні зв'язки й типологічні відмінності творів російського й українського письменників. З'ясовано їхні літературні джерела, наративні особливості, взаємодію із читацьким рецептивним досвідом. Дод.точки доступу: Андреев, Леонид Николаевич (1874-1919) \о нем\; Андреєв, Леонід Миколайович (1874-1919) \о нем\; Винниченко, Володимир (письменник; громадський діяч; філософ; політичний діяч; художник ; 1880-1951) \о нем\; Тьма, оповідання \о произв.\; Заповіт батьків, роман \о произв.\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Смілянська, Валерія. Читач-адресат поезії Шевченка / В. Смілянська> // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2014. - № 3. - С. 35-50. - Література : С.50 : 28 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): автор и адресат -- автор и читатель -- автор і читач -- адресат коммуникации -- адресат комунікації -- диалог "автор - адресат" -- художественная коммуникация -- украинская литература -- украинская литература 19 в. -- українська література -- художественная рецепция -- художня комунікація -- художня рецепція -- читательская рецепция -- читательское восприятие -- читацьке сприйняття Анотація: Зроблено спробу висвітлити контактний характер Шевченкової поезії, її зверненість до читача, сприяючись на уявлення теоретичної поетики про читача-адресата як про закодованого в тексті співтворця естетичного феномену - поетичного твору. Утримувачі документа: НБ ДНУ Дод.точки доступу: Шевченко, Тарас Григорович (великий український поет; художник ; 1814-1861) \о нем\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Моргун, М. С. (практичний психолог; учитель зарубіжної літератури). Психологічні особливості сприйняття учнями художньої літератури / М. С. Моргун> // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 1. - С. 22-23. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): детское чтение -- зарубіжна література -- зарубежная литература -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- психология чтения -- психологія читання -- читатель-ребенок -- читач-дитина -- читательская рецепция -- читацька рецепція -- читательский интерес -- читацький інтерес -- читачі -- читатели -- молодші підлітки -- младшие подростки -- літературний розвиток школярів -- литературное развитие школьников Анотація: Автор статті розглядає такі питання: 1) молодший підліток як читач; 2) особливості літературного розвитку школярів старшого підліткового віку. Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Зар_літ_в_шк_Укр_2016_1\7.pdf |