Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=література і музика<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-24 
1.


    Фока, Марія (аспірантка; Кіровоград).
    "...У танці я, ритмічний рух..." : Хореографічний компонент у поетичній творчості Павла Тичини / Марія Фока // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 6-9. - Бібліографія : С.9 : 11 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
литература и музыка -- литература и хореография -- литературные образы -- література і музика -- література і хореографія -- літературні образи -- мова поезії -- образ танца в литературе -- образ танцю в літературі -- образные средства -- образотворчі засоби -- перекодировка образов -- перекодування образів -- персоналии писателей украинских -- персоналії письменників українських -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- танец -- танець -- украинская литература -- українська література -- язык поэзии
Анотація: Досліджується синтез слова й хореографічних елементів в поезії Павла Тичини (особливо в його ранньому творі "Балетна студія" (1920-1922 р.) та в поемі "Подорож до Іхтіману" (1950-1967): перекодовуючи хореографічні образи на літературні, поет створює в ізію танцю, передає виражальний характер рухів і жестів, вербалізує танець.


Дод.точки доступу:
Тичина, Павло (поет) \о нем\; Балетна студія \о произв.\Подорож до іхтіману \о произв.\

Знайти схожі

2.


    Ільницький, Микола
    Українська сецесія: етос болю (новела М. Яцкова "Діточа грудь в скрипці") / Микола Ільницький // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 7. - С. 19-23. - Бібліографія : С.23 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
етос -- литература и музыка -- література і музика -- модернизм -- модернізм -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- Сецесія -- Сецессион -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- украинская новелла -- українська література -- українська новела -- этос
Анотація: На основі аналізу новели Михайла Яцкова розкрито філософські та естетичні засади раннього українського модернізму як мистецтва сецесії. Увага зосереджена на етосі болю і страждання та на синтезі мистецтв.


Дод.точки доступу:
Яцків, Михайло \о нем\

Знайти схожі

3.


    Григорян, Крістіна (учениця 10 класу).
    Ідейно-художнє та естетичне значення образу скрипки в повісті Яреми Гояна "Таємниця Лесикової скрипки" / Крістіна Григорян, Валентина Мирончук, Лариса Шарапа // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 7/8. - С. 56-59. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
дети и детство в литературе -- детские образы в литературе -- дитячі образи в літературі -- діти і дитинство в літературі -- литература и музыка -- литературные образы -- література і музика -- літературні образи -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- музичні образи в літературі -- музыкальные образы в литературе -- наукова робота учнів -- научная работа учащихся -- образ-символ -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література
Анотація: Пропонуються тези та один з розділів наукового дослідження, виконаного ученицею 10 класу Немішаївської школи Бородянського району Київської області, присвяченого аналізу повісті Яреми Гояна "Таємниця Лесикової скрипки".


Дод.точки доступу:
Мирончук, Валентина; Шарапа, Лариса; Гоян, Ярема \о нем\

Знайти схожі

4.


    Салига, Тарас
    Богдан-Ігор Антонич: сецесія і контекст... / Тарас Салига // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 3-15. - Бібліографія : С.15 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство, 20 ст. поч.
   Литературоведение

   Україна
    Західна Україна

Кл.слова (ненормовані):
анализ поэтического текста -- аналіз поетичного тексту -- асоціації -- ассоциации -- кольороназви -- литература Западной Украины -- литература и живопись -- литература и музыка -- литературная колористика -- литературные объединения -- література Західної України -- література і живопис -- література і музика -- літературна кольористика -- літературні об'єднання -- модернизм -- модернізм -- образність -- образность -- поезія -- поэзия -- Сецесія -- Сецессион -- символика цвета -- символіка кольорів -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- українська література -- цветообозначения
Анотація: Досліджується західноукраїнська поетична сецесія початку 20 ст., а саме шлях сецесійного дискурсу в літературному процесі від "Молодої музи" до творчої практики Богдана-Ігоря Антонича. Вивчається семантика кольорів і музики в доантоничівський період в зіставленні з відповідною асоціативною навантаженістю образів самого поета.


Дод.точки доступу:
Молода Муза \о ней\

Знайти схожі

5.


    Кочерга, Світлана.
    Семіотична партитура драматичної поеми Лесі Українка "Оргія" / Світлана Кочерга // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 3-12. - Бібліографія : С.12 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
античні образи -- античные образы -- драматическая поэма -- драматична поема -- интертекстуальность -- інтертекстуальність -- литература и музыка -- література і музика -- мифологические образы -- міфологічні образи -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- семиотика художественного текста -- семіотика художнього тексту -- украинская литература -- українська література
Анотація: У статті подано тлумачення поняття "партитура" в контексті семіотики тексту. Розглядаються особливості семіотичної партитури драматичної пеоми Лесі Українки "Оргія". Основну увагу приділено коду оргії та його трансформації. Розкривається структурний з в'язок персонажів з образами міфічних богів.


Дод.точки доступу:
Українка, Леся \о ней\

Знайти схожі

6.


    Щукіна, Ірина
    Вірш Лесі Українки "У путь! (На мотив Шумана)" - твір відомий і незнаний / Ірина Щукіна // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 61-76. - Бібліографія : С.69-70 : 30 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
композитори -- литература и музыка -- література і музика -- персоналии композиторов -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- украинская литература -- українська література
Анотація: Розглянуто передумови написання поезії, проаналізовано відповідність її тексту музиці "Wanderfield" Роберта Шумана, пропонується музична версія твору "У путь!" (музика Р. Шумана, слова Лесі Українки).


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (поет) \о нем\; Шуман, Роберт \о нем\; У путь! \о произв.\; Wanderfield \о произв.\

Знайти схожі

7.


    Дмитренко, Наталія.
    Музика в художньому полі Ярослава Івашкевича / Наталія Дмитренко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2009. - № 5/6. - С. 234-249. - Бібліографія : С.248-249 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство, 20 ст.
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
естетизм -- история литературы -- Івашкевич Ярослав -- історія літератури -- литература и музыка -- література і музика -- музика -- музыка -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- польская литература -- польська література -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- художественная литература -- художественный образ -- художній образ -- художня література -- эстетизм
Анотація: Незважаючи на значну кількість досліджень творчості Ярослава Івашкевича, вона залишається відкритою для нових інтерпретацій та прочитань з огляду на нові тенденції літературознавчої науки. Треба відзначити, що музика супроводжувала Івашкевича від поча тку його життя. Диспропорція між музикою та літературою в його житті утримувалась досить довго. Кілька десятків років Я.Івашкевич серйозно мріяв про музикальну кар'єру. На грунті романтичної концепції музики стає можливою інтерпретація залежності між м овою музики та мовою літератури. У творчості Івашкевича віднайдемо прізвища усіх композиторів. Він небезпідставно звертався до музики тоді, коли писав про великі пристрасті і демонізм людської природи. Занурюючись у музичну стихію, проводячи виразні п аралелі між буттям музики та екзистенційними станами, Я.Івашкевич у своїй творчості окреслює декілька виразних мотивів - мотив втрати дому та мотив повернення до домівки часів молодості. В його оповіданнях музиці завжди відводиться особлива роль власн е тому, що вона відкриває далекий і часом незрозумілий світ, іноді ворожий, проте завжди жаданий.


Дод.точки доступу:
Ивашкевич, Ярослав \о нем\

Знайти схожі

8.


    Дем'яненко, Людмила.
    Імпресіонізм у музиці і літературі (Михайло Коцюбинський і Клод Дебюссі) / Людмила Дем'яненко // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 1. - С. 78-84. - Бібліографія : С. 84 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
взаємодія мистецтв -- взаимодействие искусств -- звукопис -- звукопись -- импрессионизм -- імпресіонізм -- контрапункт -- литература и искусство -- литература и музыка -- література і мистецтво -- література і музика -- маринистические образы -- музика -- музыка -- образ моря -- персоналии композиторов -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- поетична мариністика -- полифонизм -- поліфонізм -- симфонизм -- симфонізм -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- украинская литература -- українська література
Анотація: У статті порівнюється імпресіоністична манера творчості двох митців. Увагу зосереджено на розмаїтті тембрових засобів, нових прийомах фортепіанної техніки Клода Дебюссі та імпресіоністичних поліфонічних образах новели М. Коцюбинського "На острові", створених за допомогою музичних ефектів. Автор статті доводить, що обом митцям була притаманна новаторська мистецька техніка, поліфонічність, звукопис, поетизація природи.


Дод.точки доступу:
Дебюсси, Клод (композитор) \о нем\; Дебюссі, Клод \о нем\; Коцюбинський, Михайло Михайлович (письменник) \о нем\; На острові, новела \о произв.\

Знайти схожі

9.


    Шевчук, Тетяна.
    Музичний код творчості Григорія Сковороди / Тетяна Шевчук // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 5. - С. 24-35. - Бібліографія : С.34-35 : 31 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)4
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
духовна поезія -- духовная поэзия -- литература и музыка -- література і музика -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- псалми -- псалмы в литературе -- симфония -- симфонія -- украинская литература -- українська література -- философская поэзия -- філософська поезія -- хор
Анотація: У статті досліджено сучасний стан і перспективи студіювання наукової проблеми "Г. Сковорода і музика". Подано історіографію питання та аналіз музичної топіки у псалмах і симфоніях Сковороди в контексті актуальних проблем інтермедіальної поетики.


Дод.точки доступу:
Сковорода, Г. С. (философ; поэт; педагог ; 1722-1749) \о нем\

Знайти схожі

10.


    Мірошниченко, Лариса.
    "Еолова арфа" Лесі Українки (невідомий текст) / Лариса Мірошниченко // Слово і час : науково-теоретичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 37-42. - Бібліографія : С.41-42 : 11 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5

Кл.слова (ненормовані):
еолова арфа -- литература и музыка -- литературные образы -- Литературоведение -- література і музика -- літературні образи -- Літературознавство -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- рукописи -- символические образы -- символічні образи -- Украинка Леся -- украинская литература -- Українка Леся -- українська література -- эолова арфа
Анотація: У статті досліджено автограф Лесі Українки про еолову арфу, простежено символічне значення цього образу в її творчості - образ вселенської пісні, яку грає небесний геній на місячних променях.


Знайти схожі

 1-10    11-20   21-24 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)