Земка, О. Формування дослідницьких умінь у майбутніх учителів-філологів / О. Земка> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 46-48. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Образование. Педагогика Освіта. Педагогіка Україна Кл.слова (ненормовані): дослідницька діяльність учнів -- исследовательская деятельность учащихся -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- педагогика высшей школы -- педагогіка вищої школи -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури |
Семеног, Олена Комп'ютерний навчальний комплекс у мовно-професійній підготовці / Олена Семеног, Андрій Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 44-45. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Образование. Педагогика Освіта. Педагогіка Україна Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- образовательные информационные технологии -- освітні інформаційні технології -- підручник електронний -- украинский язык -- українська мова -- учебник электронный Дод.точки доступу: Семеног, Андрій |
Розвозчик, М. Подорож у країну Лексику / М. Розвозчик> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 42-43. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Мовознавство Языкознание Україна Кл.слова (ненормовані): внеклассная работа по украинскому языку -- лексика украинская -- лексика українська -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання лексиці -- обучение лексике -- позакласна робота з української мови -- украинский язык -- українська мова |
Гончарук, Є. Односкладні прості речення / Є. Гончарук> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 40-43. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Мовознавство Языкознание Україна Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- предложения односоставные -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови |
Бевзо, Тамара Комп'ютерні проекти, лото, тести / Тамара Бевзо> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 37-39. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ Рубрики: Мовознавство Языкознание Україна Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- обучение фразеологии -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- фразеология украинского языка -- фразеологія української мови |
Косянчук, Сергій (науковий співробітник лабораторії навчання української мови Інституту педагогіки АПН України). Деякі аспекти вивчення проблеми формування риторичних умінь старшокласників / Сергій Косянчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 22-26. - В обл. библиотеке
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- зв'язне мовлення -- коммуникативная компетенция -- комунікативна компетенція -- культура мови -- культура речи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєвий розвиток учнів -- преподавание риторики -- речевое развитие учащихся -- риторика -- риторические умения -- риторичні уміння -- связная речь -- старшеклассники -- старшокласники Анотація: Роль риторики у формуванні комунікативної компетенції та високого рівня мовленнєвої культури. Автор статті вивчає ставлення до риторики як науки про красномовство у старшокласників, значення риторичної культури в їх подальшому житті. |
Марцінко, Тетяна (асистент кафедри української та іноземної мов Вінницького державного аграрного університету). Виховний потенціал інтерактивного навчання як засіб формування риторичних умінь / Тетяна Марцінко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 17-21. - Бібліографія : С.21 : 7 назв. - В обл. библиотеке
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): активне навчання -- активное обучение -- взаємодія в процесі навчання -- взаимодействие в процессе обучения -- викладання риторики -- виховний потенціал -- воспитательный потенциал -- групові технології навчання -- групповые технологии обучения -- зв'язне мовлення -- интерактивное обучение -- інтерактивне навчання -- коммуникативно-деловое обучение -- комунікативно-ділове навчання -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- підлітки -- пізнавальна діяльність учнів -- подростки -- познавательная деятельность учащихся -- преподавание риторики -- риторика -- риторические умения -- риторичні уміння -- связная речь -- технологии обучения -- технології навчання -- форми навчання -- формы обучения Анотація: Формування риторичної особистості у молодших підлітків своєю основою має пізнавальну активність і самостійність учнів, яка формується у процесі спілкування учня з учнем, з педагогом, з групою, класом. Таке навчання має назву комунікативно-ділового, а бо інтерактивного. |
Донченко, Тамара (доктор педагогічних наук; професор; Національний педагогічний унверситет ім. М.П. Драгоманова). Учнівські твори як засіб мовленнєвого розвитку учнів / Тамара Донченко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 2-7. - Бібліографія : С.7 : 11 назв. - В обл. библиотеке
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): зміст твору -- изложение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєвий розвиток учнів -- мовне оформлення твору -- переказ -- письменные работы -- письмові роботи -- підготовка до твору -- план сочинения -- план твору -- подготовка к сочинению -- речевое развитие учащихся -- содержание сочинения -- сочинения учащихся -- твори учнівські -- урок підготовки до твору -- урок подготовки к сочинению -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Досліджується значення твору як виду роботи з мовленнєвого розвитку учнів, особливості підготовки до твору, робота над змістом, планом, мовним оформленням твору; урок підготовки до твору. |
Резолюція Всеукраїнської науково-практичної конференції "Особистісно зорієнтований підхід до навчання української мови та літератури" (2 жовтня 2008 року, м. Рівне)> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 62-63. - В обл. библиотеке
Образование. Педагогика Україна Рівне, 2008 р. жовтень Кл.слова (ненормовані): личностно ориентированное обучение -- методика викладання української літератури -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинской литературы -- науково-практичні конференції -- научно-практические конференции -- особистісно орієнтоване навчання Дод.точки доступу: Особистісно зорієнтований підхід до навчання української мови та літератури, всеукраїнська науково-практична конференція \о ней\ |
Мамчур, Лідія (докторант Херсонського державного університету). Лінгвістичні основи формування комунікативних умінь текстотворення / Лідія Мамчур> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 2-6. - Бібліографія : С.5-6 : 18 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): завершеність тексту -- завершенность текста -- зв'язність тексту -- когезия текста -- когезія тексту -- когерентність тексту -- когерентность текста -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- лингвистика текста -- линейность текста -- лінгвістика тексту -- лінейність тексту -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- развитие связной речи -- розвиток зв'язного мовлення -- связность текста -- текст -- текст как коммуникативная единица -- текст як комунікативна одиниця -- текстові категорії -- текстовые категории -- текстообразование -- текстотворення -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- цельность текста -- цільність тексту Анотація: Мета статті - визначити й схарактеризувати основні лінгвістичні положення щодо тексту, які є важливими чинниками формування і розвитку комунікативної компетентності учнів. |
Пилищук, Оксана (аспірант Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського). Використання народознавчого матеріалу на уроках розвитку мовлення в гуманітарних класах ліцею / Оксана Пилищук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 6-9. - Бібліографія : С.9 : 10 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): гуманитарные классы -- гуманітарні класи -- зв'язне мовлення -- изложение -- лингводидактика -- лицей -- лінгводидактика -- ліцей -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- народознавчий матеріал на уроках -- национальное воспитание на уроках -- національне виховання -- переказ -- поглиблене вивчення предмету -- програми і стандарти з української мови -- развитие связной речи -- розвиток зв'язного мовлення -- связная речь -- творческие задания -- творческие работы -- творчі завдання -- творчі роботи -- углубленное изучение предмета -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- формирование национального сознания -- формування національної свідомості Анотація: Необхідність посилення національного аспекту в змісті мовного навчання на уроках української мови шляхом використання народознавчого матеріалу на уроках розвитку зв'язного мовлення (на основі аналізу програми для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням української мови "Рідна мова" (8-11 класи). Дод.точки доступу: Рідна школа, програма \о произв.\ |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Засвоєння якостей досконалого мовлення як передумова вдосконалення мовленнєвої культури старшокласників / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 14 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): виразність мовлення -- выразительность речи -- доречність мовлення -- досконале мовлення -- змістовність мовлення -- качества речи -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные характеристики правильной речи -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- логичность речи -- логічність мовлення -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва культура -- мовні норми -- правильність мовлення -- правильность речи -- содержательность речи -- точність мовлення -- точность речи -- украинский язык -- українська мова -- уместность речи -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- чистота мовлення -- чистота речи -- языковые нормы -- якості мовлення Анотація: Мета статті - акцентувати увагу словесників на питаннях культури мовлення, з'ясувати ключові поняття цього аспекту навчання мови, охарактеризувати основні якості гарного мовлення, визначити методичні параметри роботи над розвитком відповідних умінь і навичок. |
Цінько, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент кафедри української мови). Цикл уроків із лінгвістики тексту / Світлана Цінько, Світлана Ковальова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 9-14. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): актуальне членування речення -- актуальное членение предложения -- дидактические материалы -- дидактичні матеріали -- зв'язність тексту -- лингвистика текста -- лінгвістика тексту -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- поурочні плани -- поурочные планы -- связность текста -- складне синтаксичне ціле -- сложное синтаксическое целое -- ССЦ -- текст -- текстові категорії -- текстовые категории -- тематический контроль -- тематичний контроль -- тестові завдання -- тестовые задания -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Стаття містить поурочні плани з лінгвістики тексту (текстових категорій, актуального членування речення, складного синатксичного цілого), дидактичний матеріал та тести до тематичного контролю. Дод.точки доступу: Ковальова, Світлана |
Заїка, Владислав (учні 10 класу). Основні норми вимови сучасної української літературної мови (10 клас) / Владислав Заїка, Світлана Шуман, Валентина Парубець> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 41-47. - Бібліографія : С.42 : 5 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вимова -- вимовні норми -- метод проектів -- метод проектов -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- орфоепія -- орфоэпия -- произносительные нормы -- произношение -- украинский язык -- українська мова Анотація: Пропонований проект "Основні норми вимови сучасної української мови" розповідає про науку орфоепію, містить основні правила вимови, запобігає помилкам тощо. Містить "Казку про вимову", у додатках вміщено основні орфоепічні правила української мови. Дод.точки доступу: Шуман, Світлана; Парубець, Валентина; Основні норми вимови сучасної української мови, проект \о произв.\; Казка про вимову \о произв.\ |
Борисова, Любов (старший викладач кафедри української мови та методики навчання). Вивчення ділових паперів на основі компетентнісного підходу на уроках української мови в загальноосвітніх закладах / Любов Борисова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 2-5. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): автобиография как тип документа -- автобіографія як тип документа -- деловые бумаги -- ділова українська мова -- ділові папери -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- официально-деловой стиль -- офіційно-діловий стиль -- протокол -- протокол как документ -- протокол як документ -- расписка -- розписка -- типи документів -- типы документов Анотація: В статті йдеться про навчання навичкам складання різних типів ділових паперів (протокол, розписка, автобіографія) під час вивчення курсу "Ділова українська мова" в різних класах школи. |
Дороз, Вікторія (докторант; Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова). Авторська програма факультативного курсу "Українська мова в діалозу культур" : для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 49-55. - Бібліографія : С.55 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): авторские программы -- авторські програми -- диалог культур -- діалог культур -- лингвокультурология -- лінгвокультурологія -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- програми і стандарти з української мови -- украинский язык -- українська мова -- факультативні курси -- факультативные курсы Анотація: Пояснювальна записка та зміст авторської програми факультативного курсу "Українська мова в діалозі культур". Дод.точки доступу: Українська мова в діалозу культур, факультативний курс \о произв.\ |
Рощенко, Т. (учитель початкових класів; гімназія № 154; м. Київ). Весело місто Алфавіт / Т. Рощенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 36-38. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ інтегрований урок навчання грамоти (читання і письмо) і комп'ютерної азбуки
Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення алфавіту -- изучение алфавита -- интегрированные уроки -- інтегровані уроки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання грамоти -- навчання читанню -- обучение грамоте -- обучение чтению -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Розробка інтегрованого уроку навчання грамоти (вивчення алфавіту, читання, комп'ютерної азбуки). |
Ліщинська, Лариса (учитель української мови і літератури; гімназія № 154; м. Київ). Творення слів. Тренувальні вправи (урок-презентація, 10 клас) / Лариса Ліщинська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 32-35. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення словотвору в школі -- вправи -- изучение словообразования в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовні вправи -- творення слів -- упражнения -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок-презентация -- урок-презентація Анотація: Урок узагальнення і систематизації знань з вивчення творення слів та тренувальні вправи з цієї теми. |
Кидисюк, Ванда (учитель Бердичівської ЗОШ № 1; м. Бердичів Житомирської області). Українські народні пісні "Ходить гарбуз по городу", "Три товариші" (урок читання у 3 класі) / Ванда Кидисюк> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 29-31. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення фольклору в школі -- изучение фольклора в школе -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- украинские народные песни -- українські народні пісні -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок читання -- урок чтения Анотація: Розробка уроку читання з використанням українських народних пісень та їх вивченням. Дод.точки доступу: Ходить гарбуз по городу, пісня \о произв.\; Три товариші, пісня \о произв.\ |