Дубовик, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент КМПУ ім. Б.Д. Грінченка). Мовленнєвий етикет як складова культури спілкування молодших школярів / Світлана Дубовик> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 7-11. - Бібліографія : С.11 : 7 назв. - В обл. библиотеке
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): единицы речевого этикета -- культура общения -- культура спілкування -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєвий етикет -- мовленнєвий розвиток учнів -- молодші школярі -- начальная школа -- одиниці мовленнєвого етикету -- початкова школа -- речевое развитие учащихся -- речевой этикет -- твори учнівські -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- урок украинского языка -- урок української мови -- формули мовленнєвого етикету -- формулы речевого этикета Анотація: Досліджується система роботи щодо формування у молодших школярів культури мовлення, правил мовленнєвої поведінки - мовленнєвого етикету - на уроках української мови в 1-4 класах. Подається типологія одиниць українського мовленнєвого етикету та фрагмен ти уроків із використанням правил мовного (мовленнєвого) етикету. |
Ігнатенко, Емілія (старший викладач КМПУ ім. Б.Д. Грінченка; Київ). Підготовка вчителя до формування інтелектуально-творчих умінь - складової текстотворчої діяльності молодшого школяра / Емілія Ігнатенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєві вправи -- молодші школярі -- підготовка вчителів молодших класів -- подготовка учителей младших классов -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- учитель младших классов -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: Автор статті пропонує методичні рекомендації та вправи на розвиток інтелектуально-творчих комунікативних умінь учнів. |
Грона, Наталія (викоадач Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу ім. І.Я. Франка). Методика опрацювання морфологічних написань у процесі вивчення розділу "Будова слова" / Наталія Грона> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 11-14. - Бібліографія : С.14 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): будова слова -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови в початковій школі -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в начальной школе -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання орфографії -- начальная школа -- обучение орфографии -- орфограми -- орфограммы -- орфографические правила -- орфография -- орфографія -- початкова школа -- правила правопису -- правопис -- строение слова Анотація: Стаття присвячена словотворчій роботі у поєднанні з орфоепічною для свідомого засвоєння орфографічних правил учнями молодших класів. |
Чайковська, Олена (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант КНУКіМ; викладач музикознавства спеціалізованої школи № 318 м. Києва). Результати експерименту з формування музичних знань молодших школярів засобами мультимедійних технологій навчання / О. Чайковська> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 2/3. - С. 51-53 : табл. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Загальноосвітня школа Общеобразовательная школа Кл.слова (ненормовані): технології навчання -- мультимедійні технології начання -- навчально-виховний процес -- авторські експериментальні школи -- авторські школи -- молодші школяри -- формування музичних знань -- експериментальна робота -- технологии обучения -- мультимедийные технологии обучения -- учебно-воспитательный процесс -- авторские экспериментальные школы -- авторские школы -- младшие школьники -- формирование музыкальных знаний Анотація: Про впроваждення в навчально-виховний процес інноваційних інформаційних технологій. Про проведення експерименту з формування музичних знань молодших школярів в авторській експериментальної школі "Міленіум". Дод.точки доступу: Міленіум, авторська експериментальна школа \о ней\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Беседіна, Антонина (вчитель-методист; учитель початкових класів спеціалізованої школи № 318 м. Києва). Вплив методів і завдань ейдетики на розвиток особистості дитини / А. Беседіна> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 2/3. - С. 61-62. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Теорія і методика виховання Теория и методика воспитания Кл.слова (ненормовані): методи навчання -- початкові класи -- молодші школяри -- методи ейдетики -- ланцюговий метод -- акровербальний метод -- метод місць -- метод регресії -- метод відсторонення -- забування -- методы обучения -- начальные классы -- младшие школьники -- методы эйдетики Анотація: Методи навчання, які пропонує ейдетика, спираються на образне мислення дитини, вони відповідають законам природи. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Петрюк, І. (кандидат педагогічних наук; завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки Чернивецького національного університету ім. Юрія Федьковича). Показники і фактори шкільної дезадаптації дітей / І. Петрюк> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 10. - С. 24-28. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Теорія і методика виховання Теория и методика воспитания Кл.слова (ненормовані): молоді школяри -- шкільна дезадаптація дітей -- дезадаптація дітей -- соціально-педагогічна допомога -- адапційні труднощі школярів -- педагогічна діагностика -- адаптивність -- соціальні педагоги -- младшие школьники -- школьная дезадаптация детей -- дезадаптация детей -- социально-педагогическая помощь -- адаптационные трудности школьников -- педагогическая диагностика -- адаптивность -- социальные педагоги Анотація: Визначення особливостей виявлення показників і факторів шкільної дезадаптації. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Паламар, Світлана (кандидат педагогічних наук). Розвиток образного мовлення молодших школярів на уроках читання / Світлана Паламар> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 21-23, Тетяна (Петровська). - Бібліографія : С.23 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- образная речь -- образне мовлення -- обучение чтению -- развитие речи на уроках литературы -- розвиток мовлення учнів -- урок читання -- урок чтения -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: Автори пропонують методичні підходи для розвитку образного мовлення учнів у процесі читання і розбору художніх творів. |
Задорожній, Андрій (аспірант Кіровоградського державного педагогічного університету). Моделювання ціннісно-смислової картини молодшого щколяра: пошук підходів / А. Задорожній> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2010. - № 11. - С. 60-64. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Теорія і методика виховання Образование. Педагогика Теория и методика воспитания Кл.слова (ненормовані): ціннісно-смислова картина -- ценностно-смысловая картина -- молодші школяри -- младшие школьники -- принципи моделювання -- принципы моделирования -- загальнолюдські цінності -- общечеловеческие ценности -- пізнавальна активність учнів -- познавательная активность учеников -- теоретична модель -- теоретическая модель -- процесс навчання -- процесс обучения -- виховний процес -- воспитательный процесс Анотація: Аналізуються основні наукові положення про сутність ціннісно-смислової картини світу молодшого школяра, її формування в процесі пізнавальної діяльності і визначаються основні методологічні підходи та принципи моделювання структури цієї властивості у молодших школярів у процесі навчання. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Турчин, Тамара (кандидат педагогічних наук; докторант Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова). Пріоритетність інтуїтивно-образного осягнення музичного мистецтва молодшими школярами в навчальному процесі / Т. Турчин> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 6. - С. 69-73. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Загальноосвітня школа Образование. Педагогика Общеобразовательная школа Кл.слова (ненормовані): навчальний процес -- учебный процесс -- молодші школяри -- младшие школьники -- інтуїція -- интуиция -- інтуїтивний спосіб мислення -- интуитивный способ мышления -- інтуїтивне мислення -- интуитивное мышление -- мистецькі дисципліни -- учебные предметы -- учбові предмети -- викладання мистецьких дисциплін -- музыкальное творчество -- музична творчість -- уроки музики -- уроки музыки Анотація: Визначається сутність інтуїтивно-образного осягнення музичного мистецтва молодшими школярами в процесі їх навчання, що досягається у сфері сприймання, оцінювання музиуи та творчій діяльності. Автор доходить висновку, що підтримування інтуїтивно-образного начала на уроках музики в початковій школі дасть можливість учнім повніше усвідомити естетичну красу художніх образів і їх творення. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Мартиненко, Валентина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Формування змісту літературного читання молодших школярів: сучасний вимір / В. Мартиненко> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 9. - С. 5-8. - Бібліографія : С.8 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное образование -- компетентностный подход -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- обучение чтению -- читання на уроках літератури -- читательская компетентность -- читацька компетентність -- чтение на уроках литературы Анотація: У статті розкриваються шляхи оновлення змісту літературного читання молодших школярів на засадах компетентнісного підходу. |
Шевчук, Лариса (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Текст як лінгводидактична основа групової роботи молодших школярів / Л. Шевчук> // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): групова навчальна діяльність -- групповая учебная деятельность -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- початкова школа -- молодші школярі -- работа с текстом -- робота з текстом -- украинский язык -- українська мова -- начальная школа Анотація: Розглянуто текст як лінгводидактичну основу групової роботи молодших школярів. Визначено етапи роботи над текстом, доцільні для організації групової роботи учнів, дібрано відповідні завдання. |
Турчин, Тамара (кандидат педагогічних наук; докторант Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова). Застосування осучасних форм музичного навчання молодших школярів як передумова їх творчого розвитку / Т. Турчин> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 7. - С. 64-68 : фот. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Методика викладання учбових предметів Образование. Педагогика Методика преподавания учебных предметов Кл.слова (ненормовані): загальноосвітня школа -- общеобразовательная школа -- навчальний процес -- учебный процесс -- молодші школяри -- младшие школьники -- музичне навчання -- музыкальное обучение -- музично-просвітницька діяльність -- музыкально-просветительская деятельность -- театролізована діяльність -- театролизованная деятельность -- театри ляльок -- театры кукол -- музично-дидактичні ігри -- музыкально-дидактические игры -- комп'ютерні навчальні ігри -- компьютерные обучающие игры Анотація: Розглянуто форми музичного навчання молодших школярів, що передбачають активну музичну діяльність учнів практичного характеру, в процесі якої відпрацьовуються музичні вміння і навички, реалізуються виховні завдання, розвиваються музичні здібності. Наголошено, що застосування різноманітних осучаснених форм музичного навчання в початковій школі забезпечує його результативність, сприяє пробудженню творчої енергії дітей, досягненню ними творчих успіхів. Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Поліщук, Ірина (учителі початкових класів Білоцерківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 21 Київської області). Виховання національної свідомості молодших школярів засобами українознавства / І. Поліщук, А. Білоног> // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 55-57. - Література : С.57 : 3 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): виховання на уроках літератури -- воспитание на уроках литературы -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- национальное воспитание на уроке словесности -- національне виховання -- сценарии праздников -- сценарії свят -- украиноведение -- украинская литература -- українознавство -- українська література -- шкільні свята -- школьные праздники Анотація: Йдеться про формування національної свідомості молодших школярів засобами українознавства, представлено сценарій родинного свята "Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо". Дод.точки доступу: Білоног, Алла; Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо, сценарій родинного свята \о произв.\ |
Білоног, Алла (учитель початкових класів Білоцерківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 21 Київської області). Стежинки, що ведуть до класу-родини / А. Білоног> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 47-50. - Література : С.50 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): батьки і школа -- виховання учнів -- воспитание учеников -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- молодші школярі -- начальная школа -- початкова школа -- родинні свята -- родители и школа -- семейные праздники -- сотрудничество педагогов с родителями -- украинский язык -- українська мова -- шкільні свята -- школьные праздники Анотація: Важливою умовою згуртованості класного колективу, формування культури міжособистісних взаємин молодших школярів є залучення батьків до співпраці зі школою, зокрема проведення родинних свят. |
Бадер, Валентина (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри теорії і практики початкової освіти Донбаського державного педагогічного університету). Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського у формуванні соціокультурної і комунікативної компетентностей молодших школярів / В. Бадер> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 7. - С. 29-34. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Освіта. Педагогіка Історія освіти Образование. Педагогика История образования Кл.слова (ненормовані): молодші школярі -- мовленнєва культура школярів -- навички мовлення -- усне мовлення -- писемне мовлення -- соціокультурні компетентності молодших школярів -- комунікативні компетентності молодших школярів -- формування компетентностей молодших школярів -- дидактичні матеріали -- педагогічний досвід -- педагогічна спадщина -- видатні педагоги -- младшие школьники -- языковая культура школьников -- речевые навыки -- социокультурные компетентности младших школьников -- коммуникативные компетентности младших школьников -- формирование компетентностей младших школьников -- дидактические материалы -- педагогический опыт -- педагогическое наследие -- выдающиеся педагоги -- національні концепти -- верба -- национальные концепты -- практичні завдання -- практические задания Анотація: Розглянуто питання формування соціокультурної та комунікативної компетентностей молодших школярів. Розкрито методи і прийоми розвитку в учнів 1-4 класів умінь та навичок усного і писемного стилістично диференційованого мовлення на прикладі засвоєння ними національного концепту "верба". Особлива увага приділяється добору дидактичного матеріалу - навчальних текстів і тем, у яких відображаються особливості культури та національного характеру нашого народу. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\ |
Омельченко, Світлана (доктор педагогічних наук; професор; в.о. ректора Донбаського державного педагогічного університету). Здоров'язбережувальна педагогіка: сучасні тенденції та перспективи розвитку / С. Омельченко, Л. Каліберда> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 7. - С. 25-28. - Библиогр. в конце ст.
Рубрики: Освіта. Педагогіка Організація освіти Образование. Педагогика Организация образования Кл.слова (ненормовані): здоров'я дітей -- здоров'язбережувальна педагогіка -- молодші школярі -- педагогіка здоров'я -- здоров'язбережувальні технології -- культура здоров'я -- виховання культури здоров'я -- навчально-виховний процес -- здоровий спосіб життя -- формування здорового способу життя -- досвід шкіл -- педагогічна спадщина -- видатні педагоги -- здоровье детей -- здоровьесберегательная педагогика -- младшие школьники -- педагогика здоровья -- здоровьесберегательные технологии -- культура здоровья -- воспитание культуры здоровья -- учебно-воспитательный процесс -- здоровый образ жизни -- формирование здорового способа жизни -- опыт школ -- педагогическое наследие -- выдающиеся педагоги Анотація: Окреслено оновні тенденції розвитку здоров'язбережувальної педагогіки. Запропоновано досвід реалізації у Райгородоцькій ЗОШ І-ІІІ ступенів проектів, спрямованих на зміцнення здоров'я учнів. Зокрема розглянуто проект "Туристичний похід як здоров'язберігальна основа фізичного виховання учнів", розроблений учителем фізкультури, викладено його мету, завдання та зміст. Дод.точки доступу: Каліберда, Любов (директор Райгородоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів Слов'янського району); Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Туристичний похід як здоров'язберігальна основа фізичного виховання учнів, проект \о произв.\; Райгородоцька ЗОШ І-ІІІ ступенів \о нем\ |
Роговець, О. В. Структура громадянськості молодших школярів / О. В. Роговець> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К. : АПН України, 2012. - № 4. - С. 53-59. - Література : С.58-59 : 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): виховання особистості -- виховання учнів -- виховання школярів -- воспитание личности -- воспитание учеников -- воспитание школьников -- гражданское воспитание -- гражданственность -- громадянське виховання -- громадянськість -- младшие школьники -- молодші школярі Анотація: Автор аналізує структуру громадянськості молодших школярів. У процесі дослідження автор доходить висновку, що громадянськість як особистісне утворення має складну структуру, яка містить три складові: когнітивну, емоційно-ціннісну і поведінковую Саме в заємодія цих складових забезпечує сформованість у молодшого школяра високого рівня громадянськості. |
Симониченко, Тетяна (старший учитель; учитель початкових класів). Використання інноваційних технологій у роботі з молодшими школярами / Т. Симониченко> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2013. - № 3. - С. 77-78
Рубрики: Освіта. Педагогіка Загальноосвітня школа Образование. Педагогика Общеобразовательная школа Кл.слова (ненормовані): навчальний процес -- учебный процесс -- початкова школа -- начальная школа -- молодші школяри -- младшие школьники -- інноваційні технології -- инновационные технологии -- критичне мислення -- критическое мышление -- технологія формування критичного мислення -- технология формирования критического мышления -- нестандартні уроки -- нестандартные уроки -- проектна діяльність -- проектная деятельность -- методика інтерв'ювання -- методика интервьюирования Анотація: Про використання інноваційних технологій у початковій школі. Утримувачі документа: КЗК ДОУНБ |
Голуб, Ніна (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогіки НАПН України). Категорійний апарат сучасної української лінгводидактики: проблеми і перспективи (вступ на засіданні круглого столу з проблем методів навчання української мови) / Н. Голуб> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 3. - С. 2-6. - Література : С.6 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
Рубрики: Языкознание Мовознавство Кл.слова (ненормовані): категориальный аппарат -- категорійний апарат -- лингводидактика -- лінгводидактика -- метамова -- метаязык лингвистики -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- младшие школьники -- молодші школярі -- приемы обучения -- прийоми навчання -- терминология лингводидактики -- термінологія лінгводидактики -- технологии обучения -- технології навчання -- украинский язык -- українська мова Анотація: Автор привертає увагу до проблеми трактування і вживання ключових термінів у царині української лінгводідактики, розглядає відношення між термінами "метод", "прийом", "форма", "технологія". Утримувачі документа: НБ ДНУ |