Дубовик, Світлана (кандидат педагогічних наук; доцент КМПУ ім. Б.Д. Грінченка).
    Мовленнєвий етикет як складова культури спілкування молодших школярів / Світлана Дубовик // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 7-11. - Бібліографія : С.11 : 7 назв. - В обл. библиотеке
УДК
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
единицы речевого этикета -- культура общения -- культура спілкування -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєвий етикет -- мовленнєвий розвиток учнів -- молодші школярі -- начальная школа -- одиниці мовленнєвого етикету -- початкова школа -- речевое развитие учащихся -- речевой этикет -- твори учнівські -- урок развития речи -- урок розвитку мовлення -- урок украинского языка -- урок української мови -- формули мовленнєвого етикету -- формулы речевого этикета
Анотація: Досліджується система роботи щодо формування у молодших школярів культури мовлення, правил мовленнєвої поведінки - мовленнєвого етикету - на уроках української мови в 1-4 класах. Подається типологія одиниць українського мовленнєвого етикету та фрагмен ти уроків із використанням правил мовного (мовленнєвого) етикету.





    Ігнатенко, Емілія (старший викладач КМПУ ім. Б.Д. Грінченка; Київ).
    Підготовка вчителя до формування інтелектуально-творчих умінь - складової текстотворчої діяльності молодшого школяра / Емілія Ігнатенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєві вправи -- молодші школярі -- підготовка вчителів молодших класів -- подготовка учителей младших классов -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- учитель младших классов -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь
Анотація: Автор статті пропонує методичні рекомендації та вправи на розвиток інтелектуально-творчих комунікативних умінь учнів.





    Грона, Наталія (викоадач Прилуцького гуманітарно-педагогічного коледжу ім. І.Я. Франка).
    Методика опрацювання морфологічних написань у процесі вивчення розділу "Будова слова" / Наталія Грона // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 11-14. - Бібліографія : С.14 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
будова слова -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови в початковій школі -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в начальной школе -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання орфографії -- начальная школа -- обучение орфографии -- орфограми -- орфограммы -- орфографические правила -- орфография -- орфографія -- початкова школа -- правила правопису -- правопис -- строение слова
Анотація: Стаття присвячена словотворчій роботі у поєднанні з орфоепічною для свідомого засвоєння орфографічних правил учнями молодших класів.





    Паламар, Світлана (кандидат педагогічних наук).
    Розвиток образного мовлення молодших школярів на уроках читання / Світлана Паламар // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 21-23, Тетяна (Петровська). - Бібліографія : С.23 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- образная речь -- образне мовлення -- обучение чтению -- развитие речи на уроках литературы -- розвиток мовлення учнів -- урок читання -- урок чтения -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование
Анотація: Автори пропонують методичні підходи для розвитку образного мовлення учнів у процесі читання і розбору художніх творів.





    Мартиненко, Валентина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Формування змісту літературного читання молодших школярів: сучасний вимір / В. Мартиненко // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 9. - С. 5-8. - Бібліографія : С.8 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное образование -- компетентностный подход -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- обучение чтению -- читання на уроках літератури -- читательская компетентность -- читацька компетентність -- чтение на уроках литературы
Анотація: У статті розкриваються шляхи оновлення змісту літературного читання молодших школярів на засадах компетентнісного підходу.





    Шевчук, Лариса (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Текст як лінгводидактична основа групової роботи молодших школярів / Л. Шевчук // Українська мова і література в школі. - 2011. - № 7. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
групова навчальна діяльність -- групповая учебная деятельность -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- початкова школа -- молодші школярі -- работа с текстом -- робота з текстом -- украинский язык -- українська мова -- начальная школа
Анотація: Розглянуто текст як лінгводидактичну основу групової роботи молодших школярів. Визначено етапи роботи над текстом, доцільні для організації групової роботи учнів, дібрано відповідні завдання.





    Поліщук, Ірина (учителі початкових класів Білоцерківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 21 Київської області).
    Виховання національної свідомості молодших школярів засобами українознавства / І. Поліщук, А. Білоног // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 55-57. - Література : С.57 : 3 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
виховання на уроках літератури -- воспитание на уроках литературы -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- национальное воспитание на уроке словесности -- національне виховання -- сценарии праздников -- сценарії свят -- украиноведение -- украинская литература -- українознавство -- українська література -- шкільні свята -- школьные праздники
Анотація: Йдеться про формування національної свідомості молодших школярів засобами українознавства, представлено сценарій родинного свята "Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо".


Дод.точки доступу:
Білоног, Алла; Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо, сценарій родинного свята \о произв.\




    Білоног, Алла (учитель початкових класів Білоцерківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 21 Київської області).
    Стежинки, що ведуть до класу-родини / А. Білоног // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 47-50. - Література : С.50 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
батьки і школа -- виховання учнів -- воспитание учеников -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- молодші школярі -- начальная школа -- початкова школа -- родинні свята -- родители и школа -- семейные праздники -- сотрудничество педагогов с родителями -- украинский язык -- українська мова -- шкільні свята -- школьные праздники
Анотація: Важливою умовою згуртованості класного колективу, формування культури міжособистісних взаємин молодших школярів є залучення батьків до співпраці зі школою, зокрема проведення родинних свят.





    Бадер, Валентина (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри теорії і практики початкової освіти Донбаського державного педагогічного університету).
    Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського у формуванні соціокультурної і комунікативної компетентностей молодших школярів / В. Бадер // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 7. - С. 29-34. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти

   Образование. Педагогика

   История образования

Кл.слова (ненормовані):
молодші школярі -- мовленнєва культура школярів -- навички мовлення -- усне мовлення -- писемне мовлення -- соціокультурні компетентності молодших школярів -- комунікативні компетентності молодших школярів -- формування компетентностей молодших школярів -- дидактичні матеріали -- педагогічний досвід -- педагогічна спадщина -- видатні педагоги -- младшие школьники -- языковая культура школьников -- речевые навыки -- социокультурные компетентности младших школьников -- коммуникативные компетентности младших школьников -- формирование компетентностей младших школьников -- дидактические материалы -- педагогический опыт -- педагогическое наследие -- выдающиеся педагоги -- національні концепти -- верба -- национальные концепты -- практичні завдання -- практические задания
Анотація: Розглянуто питання формування соціокультурної та комунікативної компетентностей молодших школярів. Розкрито методи і прийоми розвитку в учнів 1-4 класів умінь та навичок усного і писемного стилістично диференційованого мовлення на прикладі засвоєння ними національного концепту "верба". Особлива увага приділяється добору дидактичного матеріалу - навчальних текстів і тем, у яких відображаються особливості культури та національного характеру нашого народу.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\




    Омельченко, Світлана (доктор педагогічних наук; професор; в.о. ректора Донбаського державного педагогічного університету).
    Здоров'язбережувальна педагогіка: сучасні тенденції та перспективи розвитку / С. Омельченко, Л. Каліберда // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2012. - № 7. - С. 25-28. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74.04
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Організація освіти

   Образование. Педагогика

   Организация образования

Кл.слова (ненормовані):
здоров'я дітей -- здоров'язбережувальна педагогіка -- молодші школярі -- педагогіка здоров'я -- здоров'язбережувальні технології -- культура здоров'я -- виховання культури здоров'я -- навчально-виховний процес -- здоровий спосіб життя -- формування здорового способу життя -- досвід шкіл -- педагогічна спадщина -- видатні педагоги -- здоровье детей -- здоровьесберегательная педагогика -- младшие школьники -- педагогика здоровья -- здоровьесберегательные технологии -- культура здоровья -- воспитание культуры здоровья -- учебно-воспитательный процесс -- здоровый образ жизни -- формирование здорового способа жизни -- опыт школ -- педагогическое наследие -- выдающиеся педагоги
Анотація: Окреслено оновні тенденції розвитку здоров'язбережувальної педагогіки. Запропоновано досвід реалізації у Райгородоцькій ЗОШ І-ІІІ ступенів проектів, спрямованих на зміцнення здоров'я учнів. Зокрема розглянуто проект "Туристичний похід як здоров'язберігальна основа фізичного виховання учнів", розроблений учителем фізкультури, викладено його мету, завдання та зміст.


Дод.точки доступу:
Каліберда, Любов (директор Райгородоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів Слов'янського району); Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Туристичний похід як здоров'язберігальна основа фізичного виховання учнів, проект \о произв.\; Райгородоцька ЗОШ І-ІІІ ступенів \о нем\




    Роговець, О. В.
    Структура громадянськості молодших школярів / О. В. Роговець // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - К. : АПН України, 2012. - № 4. - С. 53-59. - Література : С.58-59 : 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виховання особистості -- виховання учнів -- виховання школярів -- воспитание личности -- воспитание учеников -- воспитание школьников -- гражданское воспитание -- гражданственность -- громадянське виховання -- громадянськість -- младшие школьники -- молодші школярі
Анотація: Автор аналізує структуру громадянськості молодших школярів. У процесі дослідження автор доходить висновку, що громадянськість як особистісне утворення має складну структуру, яка містить три складові: когнітивну, емоційно-ціннісну і поведінковую Саме в заємодія цих складових забезпечує сформованість у молодшого школяра високого рівня громадянськості.





    Голуб, Ніна (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогіки НАПН України).
    Категорійний апарат сучасної української лінгводидактики: проблеми і перспективи (вступ на засіданні круглого столу з проблем методів навчання української мови) / Н. Голуб // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 3. - С. 2-6. - Література : С.6 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Языкознание
   Мовознавство

Кл.слова (ненормовані):
категориальный аппарат -- категорійний апарат -- лингводидактика -- лінгводидактика -- метамова -- метаязык лингвистики -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- младшие школьники -- молодші школярі -- приемы обучения -- прийоми навчання -- терминология лингводидактики -- термінологія лінгводидактики -- технологии обучения -- технології навчання -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Автор привертає увагу до проблеми трактування і вживання ключових термінів у царині української лінгводідактики, розглядає відношення між термінами "метод", "прийом", "форма", "технологія".

Утримувачі документа:
НБ ДНУ




    Шопіна, М. О. (кандидат психологічних наук; доцент кафедри педагогіки і психології Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
    Розвиток мислення дітей 5-9-ти років та підлітків / М. О. Шопіна // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2013. - № 9. - С. 60-72 : мал. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Далі буде. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Експериментальна психологія
   Экспериментальная психология

   Психологія розвитку

   Психология развития

Кл.слова (ненормовані):
формування активного мислення -- формирование активного мышления -- активне мислення -- активное мышление -- самостійне мислення -- діти 5-9 років -- дети 5-9 лет -- младшие школьники -- молодші школярі -- підлітки -- подростки -- розвиток мислення -- развитие мышления -- завдання для розвитку мислення -- задания для развития мышления -- самостоятельное мышление -- творче мислення -- творческое мышление -- синергетичне мислення -- синергетическое мышление -- діалектичне мислення -- диалектическое мышление -- логічне мислення -- логическое мышление
Анотація: Пропонуються завдання та вправи для розвитку творчого мислення дітей 5-9 років і підлітків.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017




    Петровська, Тетяна (завідувач лабораторії літературної освіти Інституту педагогіки НАПН України).
    Робота над епітетами як виразниками образності мовлення на уроках читання в 2-4 класах / Т. Петровська // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7-8. - С. 31-34. - Література : С.34 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- виразність мовлення -- епітети -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- образність -- образность -- образные средства -- украинская литература -- українська література -- эпитеты
Анотація: Розглянуто особливості роботи над епітетами у 2-4 класах. Автор демонструє ефективні прийоми аналізу мовних засобів, за допомогою яких створюються художні образи.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр.лит.в загальноосвітн.школі_2013_7-8\ст.10.pdf




    Компаній, Олена (здобувач Херсонської академії неперервної освіти).
    Формування читацьких інтересів молодших школярів в інформаційно-навчальному середовищі / О. Компаній // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 5. - С. 32-34. - Література : С.34 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
детское чтение -- информационно-образовательная среда -- информационно-обучающая среда -- інформаційно-навчальне середовище -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- обучение чтению -- украинская литература -- українська література -- читання -- читательские интересы -- читацькі інтереси -- чтение -- чтение детей и подростков -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование
Анотація: Виявлено читацькі інтереси дітей, місце читання в проведенні вільного часу школярів, причини зниження інтересу до читання.





    Ілляшенко, Т. Д. (кандидат психологічних наук; провідний науковий співробітник Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи АПН України).
    Корекційно-розвивальні заняття з молодшими школярами у позакласній роботі / Т. Д. Илляшенко // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний та освітньо-методичний журнал. - 2014. - № 1. - С. 13-19 : мал. - (До картотеки практичного психолога та соціального працівника). - Бібліогр. наприкінці ст., 29 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ДРНТІ
УДК
Рубрики: Експериментальна психологія
   Экспериментальная психология

Кл.слова (ненормовані):
орієнтування у просторі -- ориентирование в пространстве -- сприймання у просторі -- восприятие в пространстве -- просторова орієнтація -- пространственная ориентация -- мисленнєві операції -- мыслительные операции -- формування елементів навчальної діяльності -- формирование элементов учебной деятельности -- молодші школярі -- младшие школьники -- навчальна діяльність -- учебная деятельность -- корекційно-розвівальні вправи -- коррекционно-развивающие упражнения
Анотація: Пропонуються корекційно-розвивальні вправи для формування передумов успішного навчання – загального розвитку дітей, насамперед інтелектуального.

Утримувачі документа:
КРУ "Универсальная научная библиотека им. И. Я. Франко" : 95017




    Пасічник, Н. О. (аспірант кафедри психології; викладач).
    Консультація з елементами тренінгової роботи для вчителів початкових класів "особливості роботи з повільними дітьми" / Н. О. Пасічник // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний освітньо-методичний журнал. - 2014. - № 5. - С. 59-65 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 88.36
Рубрики: Психологія
   Психология

   Психологія діяльності

   Психология деятельности

Кл.слова (ненормовані):
молодші школярі -- младшие школьники -- вчителі молодших класів -- учителя младших классов -- розвиток молодших школярів -- развитие младших школьников -- консультації вчителям -- консультации учителям -- повільні діти -- медлительные дети -- нервова система -- нервная система -- особливості нервової системи -- особенности нервной системы
Анотація: Розглянуто вплив рухливості та інтертності нервових процесів на успішність навчання учнів молодшого шкільного віку. Представлено основні напрями роботи вчителя з "повільними" дітьми.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Практ_псих_соц_роб_2014_5\7.pdf




    Штрыголь, Д. В. (кандидат медицинских наук; доцент кафедры социологии и психологии).
    Влияние латеральной терапии на внимание младших школьников / Д. В. Штрыголь, О. А. Федорченко // Практична психологія та соціальна робота : науково-практичний освітньо-методичний журнал. - 2014. - № 9. - С. 54-57 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.35
Рубрики: Психические процессы и состояния
   Психічні процеси і стани

Кл.слова (ненормовані):
внимание школьников -- увага школярів -- младшие школьники -- молодші школярі -- кинезиотерапия -- кінезіотерапія -- умственная работоспособность -- розумова працездатність -- методики исследований -- методики досліджень -- результаты исследований -- результати досліджень -- кинезиологический тренинг -- кінезіологічний тренінг -- нарушение психики -- порушення психіки -- латеральна терапія -- латеральная терапия -- біологічна терапія -- биологиеская терапия
Анотація: Исследование посвящено относительно новому направлению биологической терапии нарушений психики - кинезиотерапии или латеральной терапии. В основе метода лежит направленное воздействие на индивидуальный профиль межполушарной асимметрии раздражителями различной модальности, дифференцировано возбуждающими или угнетающими активность полушарий. Представлены результаты исследования влияния серии упражнений кинезиологического тренинга на внимание младших школьников. Установлено, что упражнения улучшают точность, скорость и устойчивость избирательного внимания, увеличивают объем внимания, повышают умственную работоспособность.


Дод.точки доступу:
Федорченко, О. А. (практический психолог)




    Рудишин, Сергій (доктор педагогічних наук; завідувач кафедри теорії і методики викладання природничих дисциплін).
    Особливості формування в учнів початкової школи природничо-наукової картини світу / С. Д. Рудишин // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2015. - № 1. - С. 45-49. - Бібліографія : 14 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.2
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
естественно-научная картина мира -- картина світу -- младшие школьники -- молодші школярі -- начальная школа -- начальное образование -- початкова освіта -- початкова школа -- природничо-наукова картина світу -- развитие мышления учащихся в процессе обучения -- розвиток мислення учнів -- школьное начальное образование
Анотація: Викладено основні концептуальні положення формування в учнів початкової школи інтегрованих знань про природничо-наукову картину світу.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ




    Бондар, Людмила (кандидат педагогічних наук; провідний науковий співробітник).
    Індивідуалізація та диференціація навчання в початковій школі в УРСР (40-80-ті рр. ХХ ст.) / Л. Бондар. - Электрон. журн. // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2015. - № 1/2. - С. 33-38. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Історія освіти, 20 ст. 40-80-і рр.

   Образование. Педагогика, 20 ст. 40-80-е гг.

   История образования

   УРСР
    УССР

Кл.слова (ненормовані):
початкові школи -- начальные школы -- молодші школярі -- младшие школьники -- диференціація навчання -- дифференциация обучения -- індивідуалізація навчання -- индивидуализация обучения -- класи вирівнювання -- классы выравнивания -- навчально-виховний процес -- учебно-воспитательный процесс -- індивідуальні підходи до учнів -- индивидуальные подходы к ученикам -- педагогічна спадщина -- педагогическое наследие
Анотація: На основі вивчення та узагальнення наукових досліджень, практичного досвіду проаналізовано питання індивідуалізації та диференціації навчання в початковій школі УРСР (40-80-ті рр. ХХ ст.). Наголошено на необхідності врахування індивідуальних особливостей учнів у процесі навчання. Охарактеризовано один із шляхів реалізації принципу індивідуалізації - класи вирівнювання. Розкрито сутність диференційованого підходу до навчання молодших школярів.