Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; ст. наук. співробітник; Інститут педагогіки АПН України). Розвиток умінь сприймати тексти на уроках українського читання в учнів 4-х класів шкіл з російською мовою навчання / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 1. - С. 40-43. - Бібліографія : С.43 : 10 назв. - В обл. библиотеке
Языкознание Кл.слова (ненормовані): аудирование -- аудіювання -- близкородственный билингвизм -- близькоспоріднений білінгвізм -- восприятие текста в процессе чтения -- навчання читанню -- обучение чтению -- підручники української мови -- понимание текста -- розуміння тексту -- слухання -- слушание -- сприйняття тексту в процесі читання -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- урок украинского языка -- урок української мови -- учебники украинского языка -- читання -- чтение Анотація: Розгляніту питання теорії і практики навчання слухання-розуміння тексту як виду мовленнєвої діяльності, що має багато спільного з аудіюванням і письмом. Особливості формування умінь сприймати текст в процесі читання в умовах близькоспоріднено білінгві му розглянуті на прикладі підручника "Українська мова: Художнє слово. Читання" для 4 класу шкіл з російською мовою навчання (автори О.Н. Хорошковська, Н.О. Воскресенська, А.О. Свашенко). |
Рощенко, Т. (учитель початкових класів; гімназія № 154; м. Київ). Весело місто Алфавіт / Т. Рощенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 36-38. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ інтегрований урок навчання грамоти (читання і письмо) і комп'ютерної азбуки
Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення алфавіту -- изучение алфавита -- интегрированные уроки -- інтегровані уроки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання грамоти -- навчання читанню -- обучение грамоте -- обучение чтению -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Розробка інтегрованого уроку навчання грамоти (вивчення алфавіту, читання, комп'ютерної азбуки). |
Назаренко, Л. (м. Миколаїв). Формування інформаційної компетенції учнів-читачів : на матеріалі повісті "Кайдашева сім'я" І. Нечуя-Левицького / Л. Назаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 6. - С. 18-22. - Бібліографія : С.22 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): вивчення творчості письменника -- изучение творчества писателя -- информационная компетенция -- інформаційна компетенція -- компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- навчання читанню -- обучение чтению -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- проектний метод навчання -- проектный метод обучения -- украинская литература -- українська література -- читання на уроках літератури -- чтение на уроках литературы Анотація: Розкрито зміст поняття "інформаційна компетенція", запропоновано проектну розробку з вивчення повісті І. Нечуя-Левицького у старших класах, під час роботи з якою формується, поміж іншим, інформаційна компетенція учнів. Дод.точки доступу: Нечуй-Левицкий, Иван \о нем\; Нечуй-Левицький, Іван \о нем\; Кайдашева сім'я, повість \о произв.\ |
Повхан, Катерина (науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Особливості навчання української грамоти учнів-угорців / Катерина Повхан> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 43-45. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання грамоти -- навчання читанню -- обучение грамоте -- обучение чтению -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- урок украинского языка -- урок української мови Анотація: Стаття присвячена особливотям начання української грамоти і читання учнів-угорців. |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Збагачення словникового запасу четвертокласників на уроках українського читання / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 39-42. - Бібліографія : С.42 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): збагачення словникового запасу учнів -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання читанню -- начальная школа -- обогащение словарного запаса учащихся -- обучение чтению -- початкова школа -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- урок украинского языка -- урок української мови -- урок читання -- урок чтения Анотація: У статті розкрито особливості роботи над збагаченням словникового запасу учнів 4-х класів на уроках українського читання в школах з російською мовою навчання. |
Сосницька, Оксана (вчитель української мови та літератури; Тернопільська область). Докладний переказ тексту художнього стилю / Оксана Сосницька> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 37-38. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Урок розвитку зв'язного мовлення (6 клас)
Языкознание Кл.слова (ненормовані): зв'язне мовлення -- изложение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчання читанню -- обучение чтению -- переказ -- пересказ -- развитие связной речи -- розвиток зв'язного мовлення -- связная речь -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- читання мовчки -- чтение молча Анотація: Урок української мови (розвиток зв'язного мовлення, докладний переказ тексту, навчальне читання мовчки). |
Котляренко, Світлана (кандидат філологічних наук; доцент Інституту української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова). Виразне читання на уроках літератури (5 клас) / Світлана Котляренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 19-23. - Бібліографія : С.23 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): виразне читання -- выразительное чтение -- интонация украинского языка -- інтонація -- логическое ударение -- логічний наголос -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- навчання читанню -- обучение чтению -- урок украинской литературы -- урок української літератури Анотація: Досліджуються особливості формування вмінь виразного читання в учнів 5-х класів, йдеться про підготовку до виразного читання казок, оповідань, віршів. |
Климова, Катерина (докторант Київського національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова). Розвиток читацьких інтересів у процесі формування мовнокомунікативної професійної компетенції майбутніх учителів нефілологічних спеціальностей ВНЗ / Катерина Климова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 26-30. - Бібліографія : С.30 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетенция -- комунікативна компетенція -- методика викладання української літератури -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- навчання читанню -- обучение чтению -- підготовка вчителів -- подготовка учителей -- професійна компетенція -- профессиональная компетенция -- стилистический анализ -- стилістичний аналіз -- читательские интересы -- читательские умения -- читацькі вміння -- читацькі інтереси -- мовнокомунікативні компетенції Анотація: Автор статті порушує проблему стимулювання інтересу до книги в майбутніх учителів-нефілологів. Запропоновано завдання, спрямовані на розвиток читацьких інтересів у майбутніх учителів. Виконання цих завдань сприятиме формуванню у студентів стилістичног о складника мовнокомунікативної професійної компетенції. |
Гаврилюк, Оксана (учитель української мови та літератури; Рівненська українська гімназія). Підручник з української літератури в системі формування вмінь діалогічної взаємодії учня з текстом / Оксана Гаврилюк> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 19-21. - Бібліографія : С.21 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- диалог с текстом -- диалогический метод обучения -- діалог з текстом -- діалогічний метод навчання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- навчання читанню -- обучение чтению -- підручники української літератури -- учебники украинской литературы -- читательские умения -- читацькі вміння -- шкільні підручники -- школьные учебники Анотація: Розглянуто можливості шкільних підручників для організації діалогічної взаємодії учня з текстом. Звернуто увагу на способи репрезентації в підручниках навчального матеріалу, проаналізовано запитання до тестів, наведено приклади завдань для формування ч итацьких вмінь. |
Паламар, Світлана (кандидат педагогічних наук). Розвиток образного мовлення молодших школярів на уроках читання / Світлана Паламар> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 9. - С. 21-23, Тетяна (Петровська). - Бібліографія : С.23 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- образная речь -- образне мовлення -- обучение чтению -- развитие речи на уроках литературы -- розвиток мовлення учнів -- урок читання -- урок чтения -- шкільна літературна освіта -- школьное литературное образование Анотація: Автори пропонують методичні підходи для розвитку образного мовлення учнів у процесі читання і розбору художніх творів. |
Дроздова, Ірина (докторант Херсонського державного університету). Навчання читання текстів за фахом як основа формування професійного мовлення студентів нефілологічних спеціальностей ВНЗ / Ірина Дроздова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 5. - С. 33-38. - Бібліографія : С.38 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): види читання -- виды чтения -- дидактические задания -- дидактичні завдання -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мова професійного спілкування -- мовленнєва діяльність -- навчальна діяльність -- навчальна діяльність студентів -- навчання читанню -- обучение чтению -- професійне мовлення -- профессиональная речь -- речевая деятельность -- украинский язык -- украинский язык профессиональной направленности -- українська мова -- українська мова професійного спрямування -- учебная деятельность студентов Анотація: Висвітлено особливості навчання студентів нефілологічних спеціальностей ВНЗ читанню фахових текстів. Запропоновано систему завдань, спрямовану на формування професійного мовлення студентів. |
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010-2011 навчальному році (лист МОН від 21.08.2010 р. № 1/9-580)> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 12-24. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): виразне читання -- выразительное чтение -- календарне планування -- календарное планирование -- курси за вибором -- курсы по выбору -- листи МОН -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методические рекомендации -- методичні рекомендації -- навчання читанню -- обучение чтению -- оценивание учебных достижений -- оцінювання навчальних досягнень -- письма МОН -- підручники української літератури -- профильное обучение -- профільне навчання -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- учебники украинской литературы Анотація: Методичні рекомендації щодо викладання української літератури у 5-9 та 10-11 класах стосуються особливостей підручників з української літератури, курсів за вибором, оцінювання навчальних досягнень, контрольних робіт, виразного читання тощо. У додатку подано календарно-тематичне планування уроків української літератури для 10 класу. |
Кожедуб, Лідія (асистент кафедри теорії та практики перекладу з німецької мови інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка; кандидат педагогічних наук). Навчання читанню художніх творів у мовних ВНЗ в умовах зниження рівня читацької активності в суспільстві / Л. Кожедуб> // Вища школа : науково-практичне видання. - 2011. - № 3. - С. 105-113. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Вища професійна освіта Высшее профессиональное образование Кл.слова (ненормовані): читацька активність -- читательская активность -- зниження читацької активності -- снижение читательской активности -- вища освіта -- высшее образование -- мовні ВНЗ -- языковые ВУЗы -- читання художніх творів -- чтение художественных произведений -- навчання читанню -- обучение чтению -- міжкультурна комунікація -- межкультурная коммуникация -- соціокультурні компетенції студентів -- социокультурные компетенции студентов -- фонові знання -- фоновые знания -- смислова інтерпретація художнього тексту -- смысловая интерпретация художественного текста Анотація: Розглядається проблема стимулювання інтересу до читання художньої літератури у процесі навчання читанню. Досліджуються фактори, які впливають на читацьку активність студентів. Окреслюються основні шляхи підвищення інтересу до читання у процесі розвитку компетенції в читанні. Перейти к внешнему ресурсу: Навчання читанню художніх творів у мовних ВНЗ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |
Мартиненко, Валентина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Формування змісту літературного читання молодших школярів: сучасний вимір / В. Мартиненко> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 9. - С. 5-8. - Бібліографія : С.8 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное образование -- компетентностный подход -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- младшие школьники -- молодші школярі -- навчання читанню -- обучение чтению -- читання на уроках літератури -- читательская компетентность -- читацька компетентність -- чтение на уроках литературы Анотація: У статті розкриваються шляхи оновлення змісту літературного читання молодших школярів на засадах компетентнісного підходу. |
Усатий, Андрій (кандидат педагогічних наук; старший викладач Житомирського державного університету ім. І. Франка). Розвиток читацьких умінь на уроках української літератури / А. Усатий> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 2. - С. 19-23. - Література : С.23 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): восприятие художественного текста -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- навчання читанню -- обучение чтению -- сприйняття художнього тексту -- старшие классы -- старші класи -- творческие способности -- творчі здібності -- украинская литература -- українська література -- читательские умения -- читацькі вміння Анотація: Розглянуто закономірності формування читацьких умінь старшокласників, які вдосконалюються в процесі впровадження в навчання інформаційно-комунікаційних технологій. |
Таранік-Ткачук, К. В. (кандидат педагогічних наук; гол. спеціаліст Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України). Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах у 2012-2012 навчальному році (Лист МОНмолодьспорт від 01.06.2012 року № 1/9-426) / К. В. Таранік-Ткачук, Н. І. Шинкарук, Г. Т. Шелехова> // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 5. - С. 2-10. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): контрольні роботи -- контрольные работы -- листи МОН -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методические рекомендации -- методичні рекомендації -- навчання читанню -- обучение чтению -- оценивание знаний -- оценка знаний -- оцінювання знань -- оцінювання навчальних досягнень -- письма МОНУ -- украинский язык -- українська мова -- читання мовчки -- чтение молча Анотація: У листі МОНмолодьспорт подано методичні рекомендації щодо вивчення української мови в середній школі. Дод.точки доступу: Шелехова, Г. Т.; Шинкарук, Н. І. |
Кожедуб, Л. Г. Лінгвостилістичний аналіз та інтерпретація оригінальних художніх текстів у процесі навчання читання майбутніх філологів / Л. Г. Кожедуб> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2012. - № 3. - С. 32-36. - Література : С.36 : 10 назв
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): вища освіта -- вища професійна освіта -- высшее образование -- высшее профессиональное образование -- интерпретация художественного текста -- інтерпретація художнього тексту -- коммуникативная компетенция -- читательская компетенция -- комунікативна компетенція -- лингвостилистический анализ текста -- лінгвостилістичний аналіз -- навчання читанню -- обучение чтению -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта -- читання -- читательская рецепция -- читательские умения -- читательское восприятие -- читацька компетенція -- читацьке сприйняття -- читацькі вміння -- чтение Анотація: Лінгвостилістичний аналіз та інтерпретація художнього тексту сприяє поглибленому вивченню художнього твору та є однією з умов формування комунікативної та читацької компетенції в процесі підготовки майбутніх філологів. Утримувачі документа: НБ ДНУ |
Кохно, Тетяна (науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України). Формування в учнів початкових класів умінь виразно читати на уроках українського літературного читання / Т. Кохно> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 4. - С. 33-38. - Література : С.38 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): виразне читання -- выразительное чтение -- литературное чтение -- літературне читання -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови в початковій школі -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в начальной школе -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- навчання читанню -- начальная школа -- обучение чтению -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- школи з російською мовою навчання -- школы с русским языком обучения Анотація: Розкривається значення виразного читання для сприйняття і розуміння художнього твору учнями початкових класів із російською мовою навчання. Наведено орієнтований конспект уроку літературного читання у 3 класі. |
Фасоля, Анатолій (кандидат педагогічних наук; науковий керівник лабораторії; Рівненський ОІППО). Як заохотити учня до читання / А. Фасоля> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7-8. - С. 8-10. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): 5 клас -- 5 класс -- календарне планування -- календарное планирование -- календарно-тематическое планирование -- календарно-тематичне планування -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- методические рекомендации -- методичні рекомендації -- навчання читанню -- обучение чтению -- украинская литература -- українська література -- читання на уроках літератури -- чтение на уроках литературы Анотація: Автор статті пропонує читачам журналу фрагменти календарного планування уроків (за матеріалами свого посібника "Формування суб'єктності учня-читача в умовах особистісно зорієнтованого навчання. Планування та моделювання уроків української літератури у 5 класі. І семестр" (Рівне, 2013). Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр.лит.в загальноосвітн.школі_2013_7-8\ст.3.pdf Дод.точки доступу: Формування суб'єктності учня-читача в умовах особистісно зорієнтованого навчання. Планування та моделювання уроків української літератури у 5 класі. І семестр, посібник \о произв.\ |