Дятленко, Тетяна (кандидат педагогічних наук; Глухів). Вивчення української літератури в профільних філологічних класах / Тетяна Дятленко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 22-27. - Бібліографія : С.27 : 5 назв. - В обл. библиотеке на прикладі монографічної теми "Григір Тютюнник". 11 клас
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): литературное образование -- литературные задания -- літературна освіта -- літературні завдання -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- монографическая тема -- монографічна тема -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- профильное обучение -- профильные классы -- профільне навчання -- профільні класи -- украинская литература -- українська література -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури Анотація: Вивчається фахова підготовка майбутнього вчителя-словесника у ВНЗ для подальшої роботи вчителя в умовах профільного навчання. Один з видів фахової підготовки вчителя-словесника - це система літературних завдань для вивчення монографічних тем за програ мами для профільної школи. Дод.точки доступу: Тютюнник, Григір (письменник) \о нем\ |
Кузнецова, Галина (кандидат педагогічних наук; м. Глухів). Формування готовності студентів-словесників до проведення виховної позакласної роботи у процесі педагогічної практики / Галина Кузнецова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 46-50. - Бібліографія : С.64 : 5 назв. - В библиотеке ДНУ на прикладі навчально-виховного заходу "Ораторами стають!"
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- виховна позакласна робота -- внеклассная работа по украинскому языку -- внеклассные мероприятия -- воспитательная внеклассная работа -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- навчально-виховна заходи -- педагогическая практика -- педагогічна практика -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- позакласна робота з української мови -- позакласні заходи -- преподавание риторики -- професійна готовність -- профессиональная готовность -- учебно-воспитательные мероприятия -- шкільні конкурси -- школьные конкурсы Анотація: Педагогічна практика в системі професійної підготовки майбутнього вчителя-словесника. Засоби та етапи формування готовності студента-практиканта до позакласної виховної роботи. |
Бабійчук, Тамара (кандидат педагогічних наук; Бердичівський педагогічний коледж). Аматорська кінотворчість як ефективний шлях до професійної компетентності майбутнього педагога / Тамара Бабійчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 44-45. - Бібліографія : С.45 : 6 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Освіта. Педагогіка Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): аматорська кінотворчість -- видеофрагмент -- відеофрагмент -- любительское кинотворчество -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- навчальне кіно -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- профессиональная компетенция -- творчество студентов -- творчість студентів -- технические средства обучения -- технічні засоби навчання -- учебное кино Анотація: Аматорська кінотворчість як вид самодіяльної творчості студентів; створення аматорського відеофрагмента - вид особистісно зорієнтованого навчання і виховання студентів педагогічного коледжу у процесі вивчення української літератури. |
Голуб, Ніна (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант Національного педагогічного ун-ту ім. М.П. Драгоманова). Інтерактивні методи навчання риторики майбутніх вчителів / Ніна Голуб> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 36-43. - Бібліографія : С.43 : 16 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): викладання риторики -- деловые игры -- дидактические игры -- дидактичні ігри -- дискусія як форма навчання -- дискуссия как форма обучения -- ділові ігри -- игровые методы обучения -- интерактивные методы -- ігрові методи навчання -- інтерактивні методи -- кейс-метод -- метод анализа ситуаций -- метод аналізу ситуацій -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- методы обучения -- мозговой штурм -- мозковий штурм -- педагогическая рефлексия -- педагогические игры -- педагогические технологии -- педагогічна рефлексія -- педагогічні ігри -- педагогічні технології -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- преподавание риторики Анотація: Автор представляє власне бачення доцільності добору інтерактивних методів у процесі навчання риторики у педагогічних ВНЗ: метод аналізу ситуацій (кейс-метод) з елементами ділової гри, мозкового штурму, рольових ігор, дискусій, тренінгу, розвитку рефле ксії як педагогічної технології; проектний метод та його складові. |
Кожуховська, Людмила (кандидат педагогічних наук; доцент). Самоаналіз уроку як ефективний засіб формування у студентів-філологів фахових умінь / Людмила Кожуховська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 39-42. - Бібліографія : С.42 : 1 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): педагогическая практика -- педагогічна практика -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- профессиональные умения -- самоанализ -- самоанализ урока -- самоаналіз -- самоаналіз уроку -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- урок украинского языка -- урок української мови -- фахові уміння -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: Пропонується ряд методологічних аспектів організації та аналізу уроку під час педагогічної практики у процесі підготовки учителя української мови та літератури. |
Базиль, Людмила (кандидат педагогічних наук; доцент). Роль особистості вченого у формуванні літературознавчої компетентності словесника / Людмила Базиль> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 1. - С. 7-10. - Бібліографія : С.10 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентностное обучение -- литературное образование -- литературоведческая компетенция -- личность ученого -- літературна освіта -- літературознавча компетенція -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- науковий напрям в методиці літератури -- науковці-методисти -- научное направление в методике литературы -- особистість науковця -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- ученые-методисты Анотація: Аналізується поняття літературознавчої компетенції та концепція шкільної літературної освіти, запропонована Н.Й. Волошиною - доктором педагогічних наук, членом-кореспондентом АПН України. Дод.точки доступу: Волошина, Ніла Йосипівна \о ней\ |
Клейменова, Тетяна (викладач Глухівського державного педагогічного університету імені О. Довженка). Формування національно-мовної особистості майбутнього вчителя-словесника : на матеріалі дисципліни "Історія української літератури" / Тетяна Клейменова> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 46-48. - Бібліографія : С.48 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Литературоведение Кл.слова (ненормовані): история украинской литературы -- історія української літератури -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- национально-языковая личность -- національно-мовна особистість -- підготовка вчителів-словесників -- підготовка учителів -- подготовка учителей -- подготовка учителей-словесников -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури Анотація: Мета статті полягає у розкритті специфіки формування національно-мовної особистості студента-філолога під час вивчення навчальної дисципліни "Історія української літератури". |
Тимченко, Людмила (викладач кафедри української літератури Глухівського державного педагогічного університету). Шляхи формування лінгвокраїнознавчої компетенції студентів у вищій школі / Людмила Тимченко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 46-48. - Бібліографія : С.48 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Языкознание Кл.слова (ненормовані): вища школа -- высшая школа -- компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностное обучение -- компетентностный подход -- краеведение -- краєзнавство -- культурно-країнознавча компетенція -- культурно-лингвострановедческая компетенция -- лингвокраеведческая компетенция -- лингвострановедение -- лінгвокраєзнавча компетенція -- лінгвокраїнознавство -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- підготовка вчителів-словесників -- підготовка учителів -- подготовка учителей-словесников -- страноведение -- украинский язык -- українська мова Анотація: Автор статті з'ясовує поняття "краєзнаство", "лінгвокраєзнавство", "компетенція" на основі аналізу наукових і методологічних праць з методики викладання мови у вищій школі. |
Руденко, Вікторія (викладач Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького). Роль інтерактивних технологій навчання у формуванні професійно-комунікативної компетентності майбутніх філологів / Вікторія Руденко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 40-44. - Бібліографія : С.44 : 6 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дискусія як форма навчання -- дискуссия как форма обучения -- игровое проектирование -- игровые методы обучения -- интерактивное обучение -- интерактивные методы -- ігрове проектування -- ігрові методи навчання -- інтерактивне навчання -- інтерактивні методи -- коммуникативная компетенция -- комунікативна компетенція -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- профессиональная компетентность -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- технологии образования -- технології освіти Анотація: Вивчаються інтерактивні технології навчання у формування професійно-комунікативної компетенції майбутніх філологів; звертається увага на специфіку ігрового проектування і технології дискусії. |
Симоненко, Тетяна (доктор педагогічних наук; професор; завідувач кафедри Черкаського національного університету). Педагогічні умови організації науково-дослідницької роботи студентів-філологів у ВНЗ / Тетяна Симоненко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 37-39. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): дослідницькі вміння -- исследовательские умения -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- науково-дослідна діяльність у вищій школі -- научно-исследовательская работа в высшей школе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта Анотація: У статті розглядається питання про конкретизацію основних педагогічних умов ефективної організації науково-дослідницької роботи студентів-філологів. |
Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Київ). Мовнокомунікативна особистість студента-філолога у сучасній освітній парадигмі / Олена Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 10. - С. 43-45. - Бібліографія : С.45 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативная компетенция -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовна особистість -- мовнокомунікативна компетенція -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта -- языковая компетенция -- языковая личность Анотація: Розглянуто таку важливу проблему сучасної філологічної освіти, як формування мовнокомунікативної компетенції та мовнокомунікативної особистості майбутніх вичтелів-філологів. Пропонуються деякі методи вдосконалення філологічної освіти. |
Лучкіна, Любов (кандидат педагогічних наук; доцент Глухівського національного педагогічного ун-ту ім. О. Довженка). Формування майбутнього вчителя-словесника / Любов Лучкіна> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 7. - С. 46-47. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- вивчення драматургії -- навчальні заклади -- учебные заведения -- майбутні словесники -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- підготовка спеціалістів -- подготовка специалистов -- подготовка учителей-словесников Анотація: У статті розкривається науково-педагогічна діяльність колективу філологічного факультету Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка у сфері підготовки вчителів-словесників. Дод.точки доступу: Глуховский национальный педагогический университет им. А. Довженко \о нем\; Глухівський національний педагогічний університет ім. О. Довженка \о нем\ |
Василенко, Марина (кандидат педагогічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького). Специфіка професійно-комунікативних умінь майбутніх фахівців з мови / М. Василенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 42-46. - Література : С.45-46 : 14 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- будущие учителя -- коммуникативные умения -- коммуникативные умения учителя -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- майбутні вчителі -- майбутні словесники -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- развитие речи -- розвиток мовленевих навичок -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статі розглянуто проблему формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів, виявлено їхню специфіку і роль при підготовці вчителя-словесника. |
Копусь, Ольга (кандидат філологічних наук; доцент Південноукраїнського національного педагогічного університету). Концептуальні підходи до розроблення змісту й організації процесу формування у майбутніх магістрів-філологів професійної мовленнєвої компетенції / О. Копусь> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 46-51. - Література : С.51 : 13 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): будущие словесники -- будущие учителя -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- коммуникативные умения учителя -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мовлення -- культура речи -- майбутні вчителі -- майбутні словесники -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в ВУЗе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- професійне мовлення -- професійне спілкування -- профессиональная компетенция -- профессиональная речь -- профессиональное общение -- развитие речи -- розвиток мовленевих навичок -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті висвітлено провідні тенденції в розробленні змістової складової професійної мовленнєвої підготовки майбутніх магістрів-філологів. |
Василенко, Марина (кандидат педагогічних наук; Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького). Формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів у межах курсу "Теорія та практика комунікації" / М. Василенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 46-50. - Бібліографія : С.50 : 50 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовленнєва діяльність учнів -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- речевая деятельность -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті розглядається система роботи з формування професійно-комунікативних умінь у студентів-філологів у межах курсу "Теорія та практика комунікації". Пропонуються основні види робіт, що сприяють засвоєнню знань і формують професійно-комунікативні в міння протягом усього навчання. |
Кухарчук, Ірина (старший викладач Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка). Організація групової навчальної діяльності студентів-філологів (на матеріалі вивчення теми "Односкладні речення") / І. Кухарчук> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 42-46. - Бібліографія : С.46 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): групова навчальна діяльність -- групповая учебная деятельность -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- навчання синтаксису -- обучение синтаксису -- односкладні речення -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- предложения односоставные -- синтаксис украинского языка -- синтаксис української мови -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- украинский язык -- українська мова Анотація: У статті розглядаються особливості організації групової навчальної діяльності студентів філологічних факультетів під час вивчення теми "Односкладні речення". |
Рощіна, Сніжана (аспірант Херсонської академії неперевної освіти). Психофізіологічні основи розвитку професійного мовлення студентів педагогічних ВНЗ / С. Рощіна> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 11. - С. 44-47. - Бібліографія : С.47 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): методика вивчення і викладання української літератури -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- мовленнєва компетенція -- мовлення вчителя -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійне мовлення -- профессиональная речь -- психологические основы обучения -- психологічні засади навчання -- речевая деятельность -- речь учителя Анотація: У статті розглядається питання формування професійного мовлення студентів педагогічних вузів як особистісної якості майбутніх фахівців. Неведено характеристику психологічних особливостей та фізіологічних основ професійного мовлення педагогів, розгляну то зміст і значущість фонації, артикуляції, дикції, інтонації. |
Руденко, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Б. Хмельницького). Професійно-комунікативні вміння як складники професійно-комунікативної компетентності майбутнього вчителя-словесника / В. Руденко> // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 53-55. - Література : С.55 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): коммуникативные умения -- компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентність вчителя -- компетентностное обучение -- компетентностный подход -- компетентность учителя -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- вища освіта -- методика преподавания украинского языка -- высшее образование -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійна компетенція -- профессиональная компетенция -- профессиональные умения -- украинский язык -- українська мова -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури Анотація: У статті подано структуру професійно-комунікативної компетентності майбутнього вчителя-словесника, зокрема виділено чотири основні компоненти: лінгвістичний, гностичний, конативний та емоційно-оцінний. |
Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор Інституту педагогічної освіти НАПН України). Ціннісні пріоритети фахової прктики у вищій школі / О. Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 1. - С. 42-44. - Література : С.44 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): диалектологическая практика -- діалектологічна практика -- методика викладання української літератури -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- педагогическая практика -- педагогічна практика -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- профессиональная подготовка учителей -- украинская литература -- українська література -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- фахова підготовка -- фахова практика -- филологическое образование -- філологічна освіта -- фольклорна практика студентів -- фольклорная практика студентов Анотація: Окреслено особливості фахової практики як соціально-професійного і комунікативного феномену. Доводиться, що ціннісними пріоритетами фольклорної, літературно-краєзнавчої, діалектологічної, етнографічнорї, педпгогічної практик у вищій школі є формування людини, особистості, індивідуальності. Утримувачі документа: НБ ДНУ ім. О. Гончара |