Привалова, Світлана (старший викладач кафедри української літератури Глухівського державного педагогічного університету).
    Психолого-педагогічні основи вивчення мови художнього твору / Світлана Привалова // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 21-24. - Бібліографія : С.24 : 21 назва. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- вивчення мови художнього твору -- восприятие текста в процессе чтения -- восприятие художественного текста -- изучение языка художественного произведения -- литературное развитие учащихся -- літературний розвиток учнів -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- образне мислення -- образное мышление -- психология чтения -- психологія читання -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- сприйняття тексту в процесі читання -- сприйняття художнього тексту -- старшие классы -- старші класи -- украинская литература -- українська література -- художественное восприятие -- художнє сприйняття
Анотація: Стаття присвячена проблемам вивчення творів художньої літератури в старших класах: розвиток творчих здібностей школярів, психолого-педагогічні основи сприйняття художнього тексту і читання, художнє сприймання, образне мислення учнів тощо.





    Ковтун, Наталія (учитель української мови та літератури; спеціаліст вищої категорії; вчитель-методист; відмінник освіти України).
    Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української літератури / Н. Ковтун // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2011. - № 1/2. - С. 77-80 : фот. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.26
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Методика викладання учбових предметів

   Образование. Педагогика

   Методика преподавания учебных предметов

Кл.слова (ненормовані):
творчі здібності -- творческие способности -- розвиток творчих здібностей -- развитие творческих способностей -- українська література -- украинская литература -- уроки української літератури -- уроки украинской литературы -- учбові предмети -- учебные предметы -- творчі ресурси дитини -- творческие ресурсы ребенка -- стимулювання творчої активності -- стимулирование творческой активности
Анотація: Про систему роботи, методи й прийоми розвитку творчих здібностей людини.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Варзацька, Лариса (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Типи особистісно зорієнтованих ситуацій на уроці / Лариса Варзацька // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 8. - С. 22-25. - Бібліографія : С.25 : 18 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
личностно ориентированная ситуация -- личностно ориентированное обучение -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- особистісно орієнтована ситуація -- особистісно орієнтоване навчання -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- ситуация учебная -- ситуація на уроці -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Автор вивчає основні типи особистісно зорієнтованих ситуацій на уроці, спрямованих на створення необхідних соціально-психологічних умов для підвищення творчого потенціалу особистості.





    Логвіненко, Наталія (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник лабораторії літературної освіти).
    Факультативи як форма організації диференціації та індивідуалізації навчання старшокласників / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 9. - С. 43-48. - Бібліографія : С.48 : 19 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
диференціація навчання -- дифференциация обучения -- индивидуализация обучения -- індивідуалізація навчання -- методика викладання літератури -- методика викладання української літератури -- методика преподавания литературы -- методика преподавания украинской литературы -- мотивация обучения -- мотивация учебной деятельности -- мотивація навчальної діяльності -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- спецкурси -- спецкурсы -- старшеклассники -- старшокласники -- украинская литература -- українська література -- факультативні курси -- факультативные курсы -- фантастическая проза -- фантастична проза
Анотація: Стаття є спробою узагальнити досвід впровадження курсів за вибором у навчально-виховний процес загальноосвітньої школи в різні періоди її становлення і розвитку, розкрити основні підходи до вивчення факультативного курсу "Українська фантастична проза" під час поглибленого вивчення українськоїлітератури.





    Скоморовська, Наталія (пошуковець; Івано-Франківськ).
    Розвиток критичного мовлення учнів під час вивчення творів Т. Шевченка / Наталія Скоморовська // Українська література в загальноосвітній школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 5-7. - Бібліографія : С. 7 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
вивчення поезії в школі -- вивчення творчості письменника -- изучение поэзии в школе -- изучение творчества писателя -- критическое мышление -- критичне мислення -- лирика пейзажная -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- пейзажна лірика -- природа в литературе -- природа в літературі -- развитие критического мышления -- развитие мышления учащихся в процессе обучения -- развитие творческих способностей -- розвиток критичного мислення -- розвиток мислення учнів -- розвиток творчих здібностей -- технологии обучения -- технології навчання -- украинская литература -- українська література
Анотація: У статті йдеться про використання технології "Читання та письмо для розвитку критичного мислення" на уроках української літератури під час вивчення творів Шевченка. Технологія дає можливість розвивати критичне та творче мислення, активізувати пізнавал ьну діяльність учнів на уроці. Для аналізу обрано тему природи та пейзажну лірику поета.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (український письменник; поет) \про нього\




    Привалова, Світлана (кандидат педагогічних наук; старший викладач Глухівського національного університету ім. О. Довженка).
    Розвиток творчих здібностей старшокласників на уроці української літератури / Світлана Привалова // Українська література в загальноосвітній школі. - 2011. - № 11. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- старшеклассники -- старшокласники -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури
Анотація: У статті порушується проблема розвитку творчих здібностей учнів старшої школи під час аналізу мови художнього твору.





    Скоморовська, Наталія (викладач Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).
    Розвиток творчих здібностей старшокласників за допомогою технології "Читання та письмо для розвитку критичного мислення" / Н. Скоморовська // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 32-35. - Література : С.35 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
критическое мышление -- критичне мислення -- литературное образование -- літературна освіта -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- развитие мышления учащихся в процессе обучения -- развитие творческих способностей -- розвиток мислення учнів -- розвиток творчих здібностей -- старшеклассники -- старшокласники -- технологии обучения -- технології навчання -- украинская литература -- українська література
Анотація: Автор пропонує стратегії, що дають змогу ефективно доносити до учнів навчальний матеріал, сприяють розвитку асоціативного творчого мислення.





    Романишина, Наталка (кандидат філологічних наук; доцент; Рівне).
    Формування професійно-творчих здібностей студентів як методична проблема / Н. Романишина // Українська література в загальноосвітній школі : науково-методичний журнал. - 2013. - № 4. - С. 45-47. - Література : С.47 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
майбутні словесники -- методика викладання української літератури -- методика викладання української літератури у ВНЗ -- методика преподавания украинской литературы -- методика преподавания украинской литературы в вузе -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- професійні здібності -- профессиональные способности -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- творча діяльність -- творческая деятельность учащихся на уроке -- творческие способности -- украинская литература -- українська література -- учителя украинской литературы -- учителі української літератури -- фантастические рассказы -- фантастична література
Анотація: Автор долучається до розробки методистами науково обгрунтованої системи формування у студента педвузу професійно-творчих здібностей, зокрема умінь створювати текст за законами белетристичного жанру - фантастичного оповідання.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ ім. О. Гончара




    Чайка, Олена (аспірантка Глухівського національного педагогічного університету імені О. Довженка).
    Розвиток творчої особистості як актуальна проблема методики викладання літератури / О. Чайка // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 7-8. - С. 21-23. - Література : С.23 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- продуктивне навчання -- продуктивное обучение -- развитие творческих способностей -- развитие творчества учеников -- розвиток творчих здібностей -- творча діяльність -- творча особистість -- творческая деятельность учащихся на уроке -- творческая личность -- творческие задания -- творчество школьников -- творчі завдання -- творчість -- украинская литература -- українська література
Анотація: Розглянуто основні теоретичні положення та практичні рекомендації сучасної методичної науки з проблеми розвитку творчої особистості.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Укр.лит.в загальноосвітн.школі_2013_7-8\ст.7.pdf




    Юдіна, Інна (учитель української мови та літератури; Херсон).
    Шевченкова "Ліліея" і вчительське відчуття літератури / І. Юдіна // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2014. - № 1. - С. 18-21. - Література : С.21 : 6 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості письменників -- изучение творчества писателей -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- пізнавальна діяльність учнів -- познавательная деятельность учащихся -- развитие творчества учеников -- розвиток творчих здібностей -- творча діяльність -- творческая деятельность учащихся на уроке -- украинская литература -- українська література
Анотація: Авторка у формі есе подає своє розуміння поезії Тараса Шевченка. Слово поета надихає на спільну творчість учителя і учнів, потребує оновлення змісту і форм навчання на засадах рефлексійно-пізнавальної діяльності.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Шевченко, Тарас Григорович (великий український поет; художник ; 1814-1861) \о нем\; Лілея \о произв.\




    Ліпатникова, С. В. (учитель-методист світової літератури Миколаївської СЗОШ № 22).
    Творча діяльність учнів у навчальному процесі - шлях до розкриття обдарованості / С. В. Ліпатникова // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 2. - С. 21-27. - Література : С.24 : 19 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
активизация творческого мышления -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- обдарованість -- одаренность -- развитие творческих способностей -- развитие творческой одаренности -- раскрытие творческого потенциала учеников -- розвиток творчих здібностей -- творча діяльність -- творческая деятельность учащихся на уроке -- творческая одаренность -- творческие методы обучения -- творчий розвиток особистості -- творчі здібності -- творчі методи навчання
Анотація: Досліджуються проблеми розвитку і розкриття обдарованості учнів шляхом стимулювання творчої діяльності у процесі вивчення світової літератури.





    Скуріхіна, Т. (учитель світової літератури; Дніпродзержинськ).
    Зупиніть літак - я злізу! (Замітки про викладання світової літератури) / Т. Скуріхіна // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 4. - С. 21-23. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- педагогическое мастерство учителя -- педагогічна майстерність -- развитие творческих способностей -- развитие творчества учеников -- розвиток творчих здібностей -- урок зарубежной литератури -- урок зарубіжної літератури -- учитель литературы -- учитель літератури
Анотація: Автор статті - учитель світової літератури - розглядлє деякі методи і прийоми своєї педагогічної творчості.





    Ляшенко, І. М. (вчитель світової літератури; Черкаська область).
    Розвиток здібностей учнів до словесної творчості / І. М. Ляшенко // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 5. - С. 21-23. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 88.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- мовленнєва діяльність учнів -- развитие творческих способностей -- речевая деятельность учащихся -- розвиток творчих здібностей -- словесна творчість -- словесное творчество -- творча діяльність -- творческая деятельность учащихся на уроках -- творческие способности -- творчі здібності -- уроки світової літератури -- уроки мировой литературы
Анотація: Автор статті на основі власного педагогічного досвіду розповідає про розвиток творчої мовленнєвої діяльності учнів на уроках світової літератури.





    Дорошенко, Г. Б. (учитель світової літератури; Луганська область).
    Роль домашніх завдань у розвитку творчих здібностей учнів / Г. Б. Дорошенко // Зарубіжна література в школах України. - 2014. - № 6. - С. 14-17. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
домашние задания -- домашні завдання -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- творческие способности учащихся -- творчі здібності -- урок зарубежной литератури -- урок зарубіжної літератури
Анотація: Аналізуються проблеми викладання зарубіжної літератури, а саме роль домашніх завдань у розвитку творчих здібностей учнів.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ




    Гайченко, О. В. (методист Миколаївського методичного центру).
    Розвиток творчої особистості учня на уроці літератури у процесі дослідницької діяльності / О. В. Гайченко // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 2. - С. 57-58. - Література : С.58 : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
дослідницька діяльність -- дослідницька діяльність учнів -- исследовательская деятельность -- исследовательская деятельность учащихся -- исследовательская деятельность учеников на уроке -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика викладання літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методика преподавания литературы -- развитие творческих способностей -- развитие творчества учеников -- розвиток творчих здібностей -- творческие способности -- творческие способности учащихся -- творчі здібності
Анотація: Вивчається проблема розвитку творчих здібностей учня у процесі дослідницької діяльності.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Зар_літ_в_шк_Укр_2015_2\15.pdf




    Морозова, Валентина (вчитель зарубіжної літератури; старший учитель; Миколаїв).
    Використання технології "Творча майстерня" на уроках зарубіжної літератури як один із чинників успішності навчання / Валентина Морозова // Зарубіжна література в школах України. - 2016. - № 7/8. - С. 79-91. - Література : 8 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
инновационные технологии обучения -- інноваційні технології навчання -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- новые технологии обучения -- развитие творческих способностей -- развитие творчества учеников -- розвиток творчих здібностей -- технологии обучения -- технології навчання -- успешность обучения -- успішність навчання -- творческие мастерские -- творчі майстерні
Анотація: Автор статті ділить власним досвідом і методичним доробком з використання технології "Творча майстерня" на уроках зарубіжної літератури.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Зар_літ_в_шк_Укр_2016_7-8\12.pdf




    Доценко, Оксана (учитель української мови і літератури; учитель-методист).
    Кольористика як засіб асоціативно-образного бачення твору [Текст] / Оксана Доценко // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2016. - № 5. - С. 37-44 : ил. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
асоціативність -- ассоциативность -- асоціації в літературі -- ассоциации в литературе -- кольороназви -- цветные названия -- литературная колористика -- літературна кольористика -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- развитие творческих способностей -- развитие творчества учеников -- розвиток творчості учнів -- розвиток творчих здібностей -- украинская литература -- українська література
Анотація: Автор статті пропонує рекомендації щодо практичного застосування методики розвитку творчої уяви учнів на основі кольористики на прикладі творів програмового матеріалу з української літератури у 6 класі.





    Полінок, Олена (здобувач кафедри української мови ).
    Розвиток креативних здібностей учнів 10 класу в процесі проектної діяльності на уроках української мови / О. Полінок // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2017. - № 6. - С. 30-34. - Література : 14 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Языкознание
   Мовознавство

Кл.слова (ненормовані):
активні методи навчання -- активные методы обучения -- креативні здібності -- креативные способности -- метод проектів -- метод проектов -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- проектна діяльність -- проектная деятельность -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- украинский язык -- українська мова -- 10 клас -- активне мислення -- активное мышление
Анотація: Вивчено особливості розвитку креативних здбностей учнів 10 класу в процесі проектної діяльності. Аргументовано, що вагомого значення набувають шляхи стимулювання активного мислення в процесі навчальної діяльності.





    Мартинюк, Уляна (вчитель зарубіжної літератури Гутівського НВК; Івано-Франківська область).
    Формування креативної особистості / У. Мартинюк // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - № 7-8. - С. 60-67
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
креативна особистість -- креативная личность -- креативні здібності -- креативні методи навчання -- креативные методы обучения -- креативные способности -- 5 клас -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- методические рекомендаци -- методичні рекомендації -- развитие речи учащихся -- развитие творческих способностей -- розвиток мовлення у дітей -- розвиток творчих здібностей -- читательская компетентность -- читацька компетенція
Анотація: Автор ділиться власним досвідом з формування креативної особистості учнів на уроках зарубіжної літератури у 5 класі, пропонує до уваги читачів свої методичні знахідки, ефективні методи та підходи.





    Богосвятська , Анна-Марія (кандидат філологічних наук; доцент; член-кореспондент НАНО).
    Навчаймося в дітей: навчаймося дивуватися, навчаймося допитливості, навчаймося мріяти / А.-М. Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. - 2017. - 7-8. - С. 68-73. - Література : 7 назв. - В ОБЛ. БІБІЛОТЕКІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
креативність -- креативность -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- развитие креативности -- развитие творческих способностей -- развитие творческой личности -- розвиток креативності -- розвиток творчих здібностей -- розвиток творчої особистості -- творча особистість -- творче мислення -- творческая личность -- творческие способности -- творческое мышление -- творчі здібності
Анотація: Автор викладає методичні прийоми, завдяки яким вчителі можуть навчитися в дітей простих способів пробудження творчості і народження ідей. Описуються стадії творчого процесу, пропонуються вправи для розвитку нестандартного, творчого мислення.