Мацевко-Бекерська, Лідія.
    Своєрідність наративної історії в українській малій прозі кінця ХІХ - початку ХХ століть / Л. Мацевко-Бекерська // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 67-74. - Бібліографія : С.74 : 6 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
Рубрики: Літературознавство, 19 ст. кін.
   Литературоведение, 20 ст. поч.

Кл.слова (ненормовані):
аналепсис -- анахрония -- анахронія -- временная детерминация текста -- время художественного текста -- мала проза -- малая проза -- наратив -- наративна історія -- наратологічний дискурс -- наратор -- нарратив -- нарративная история -- нарратологический дискурс -- нарратор -- оповідання -- оповідач -- оповідна реальність -- персоналии писателей -- персоналии филологов -- персоналії письменників -- повествование -- повествовательная реальность -- пролепсис -- псевдовремя -- психологизм -- психологізм -- рассказ -- рассказчик -- розповідна реальність -- розповідь -- стилистическая эквивалентность -- стилістична еквівалентність -- украинская литература -- українська література -- форми розповіді -- формы повествования -- час художнього тексту -- часова детермінація тексту
Анотація: На матеріалі оповідань М. Коцюбинського, А. Тесленка та О. Кобилянської аналізується наратологічний дискурс (дослідження спирається на теорію дискурса Ж. Женнета). Аналізується своєрідність розгортання наративної історії, фіксація основних смислотвор чих концептів, послідовність презентації нарації, форми оповіді (аналепсис, пролепсис), часова детермінація тексту (анахронія).


Дод.точки доступу:
Тесленко, Архип \о нем\; Женетт, Жерар \о нем\; Кобилянська, Ольга \о ней\; Коцюбинський, Михайло Михайлович \о нем\




    Брайко, Олександр
    "Робітник Шевирьов" Михайла Арцибашева і "Чесність з собою" Володимира Винниченка: дві моделі антропологічного гнозису / Олександр Брайко // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 56-67. - Бібліографія : С.67 : 16 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение, 20 ст. поч.

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
библейские мотивы в литературе -- біблійні мотиви в літературі -- гендерні аспекти літератури -- гендерные аспекты литературы -- екзистенційні мотиви в літературі -- есхатологічні мотиви в літературі -- жанрово-стилевая манера -- жанрово-стильова манера -- женские образы в литературе -- жіночі образи в літературі -- индивидуальный стиль автора -- интертекстуальные переклички -- індивідуальний стиль автора -- інтертекстуальні перегуки -- контекст -- конфликт в художественном произведении -- конфлікт в художньому творі -- литературные взаимовлияния -- литературные коллизии -- литературные связи -- літературні взаємовпливи -- літературні зв'язки -- літературні колізії -- любовні сюжети -- любовные сюжети -- миф -- міф -- модернизм -- модернистский дискурс -- модернистський дискурс -- модернізм -- натурализм -- натуралізм -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- повествование -- реализм -- реалізм -- розповідь -- російська література -- русская литература -- сюжет -- традиция литературная -- традиція літературна -- украинская литература -- українська література -- философия жизни -- філософія життя -- экзистенциальные мотивы в литературе -- эсхатологические мотивы в литературе
Анотація: Особливості поетики й інтертекстуальні взаємоперегуки у творах М. Арцибашева та В. Винниченка. Принципи можливої художньої трансформації Винниченком сюжету свого попередника, значення біблійного й загальнолітературного інтертексту в обох авторів. Відм інності жанрово-стильових манер російського й українського письменників.


Дод.точки доступу:
Винниченко, Володимир (письменник) \о нем\; Арцибашев, Михайло \о нем\




    Ткачук, Микола
    Наративна оптика поеми Тараса Шевченка "Катерина" / Микола Ткачук // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 3. - С. 26-33. - Бібліографія : С.33 : 11 назв. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5

Кл.слова (ненормовані):
герой литературный -- гетеродиегетический нарратор -- гетеродієгетичний наратор -- женские образы в литературе -- жіночі образи в літературі -- лирическое отступление -- Литературоведение -- ліричний відступ -- літературний герой -- Літературознавство -- наратив -- наративна стратегія -- наратор -- нарація -- нарратив -- нарративная стратегия -- нарратор -- оповідач -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- повествование -- повествовательная ситуация -- поема -- поэма -- рассказчик -- розповідна ситуація -- розповідь -- романтический дискурс -- романтичний дискурс -- украинская литература -- українська література -- Шевченко Тарас Григорович
Анотація: Досліджується наративна стратегія поеми "Катерина". У художньому світі поеми гетеродієгетичний (третьоособовий) наратор розповідає про історію зведеної дівчини, виступає експліцитним розповідачем, заявляючи про себе в ліричних відступах.


Дод.точки доступу:
Шевченко, Т.Г. \о нем\




    Шляхова, Валентина (доктор педагогічних наук; доцент Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького).
    Розповідь учителя як метод навчання української мови / В. Шляхова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 6. - С. 24-29. - Література : С.29 : 15 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
история методики преподавания украинского языка -- історія методики викладання мови -- лингводидактика -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- поведенческие приемы -- приемы обучения -- прийоми навчання -- рассказ учителя -- розповідь учителя -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Стаття висвітлює ретроспективу становлення наукового поняття про метод розповіді вчителя на уроках української мови.





    Меркунова, Т. О. (учитель світової літератури; Кіровоградська область).
    Казки народів світу. Урок 4 / Т. О. Меркунова // Зарубіжна література в школах України. - 2015. - № 5. - С. 46. - Література : С.46 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
арабские сказки -- вивчення фольклору в школі -- изучение фольклора в школе -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- урок внеклассного чтения -- урок позакласного читання -- фольклор зарубежных стран -- фольклор зарубіжних країн
Анотація: Урок позакласного читання у 5 класі з вивчення арабських народних казак "Розповідь про царя Шахріяра" та "Про Алладіна і чарівну лампу".

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\\Зар_літ_в_шк_Укр_2015_5\14.pdf
Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Розповідь про царя Шахріяра, арабська народна казка \о произв.\; Про Алладіна і чарівну лампу, арабська народна казка \о произв.\




    Шульга, Олексій (вчитель історії та правознавства Ірпінської ЗОШ І-ІІІ ступенів №18).
    Особливості використання словесних методів навчання на уроках історії [Текст] / О. Шульга // Історія в школі : науково-методичний журнал для вчителів. - 2015. - № 9-10. - С. 34-35. - Бібліогр.: с. 35. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
ББК 74.266.3
Рубрики: Методика викладання Історії
   Методика преподавания истории

Кл.слова (ненормовані):
уроки історії -- методи навчання -- розповіді -- художня розповідь -- науково-популярна розповідь -- лекції -- розповідь-опис -- бесіди -- уроки истории -- методы обучения -- рассказы -- научно-популярные рассказы -- художественные рассказы -- лекции -- рассказы-описание -- беседы -- словесные методы обучения -- словесні методи навчання
Анотація: Про використання розповіді, бесіди, лекції та інших словесних методів навчання на уроках історії.

Утримувачі документа:
Дніпропетровська обласна бібліотека для молоді ім М. Свєтлова
Є примірники у відділах:
ЧЗ - Б.ц. (вільний)




    Майданюк, Аніта (педагог).
    Небезпечний град : заняття для старших дошкільнят / А. Майданюк // Дошкільне виховання. - 2016. - № 7. - С. 30-31 : цв.ил. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Дошкільна педагогіка

   Образование. Педагогика

   Дошкольная педагогика

Кл.слова (ненормовані):
старші дошкільнята -- життєва компетентність -- дослідницька діяльність -- аплікації -- правила поведінки під час граду -- фізкультхвилинки -- народні прекмети -- старшие дошкольники -- природоведение -- жизненная компетентность -- исследовательская деятельность -- аппликации -- правила поведения во время града -- физкульминутки -- народные приметы -- природні явища літа -- природные явления лета
Анотація: Подано занятття про природне явище - град та подано правила поведінки під час граду.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Дошк_вихов_2016_7\12.pdf

Дод.точки доступу:
Градинки на травичці, аплікація \о произв.\; Віслючок і град, казка \о произв.\; Як утворюється град, розповідь \о произв.\




    Андрющенко, Тетяна (доктор педагогічних наук).
    Позитивне ставлення до себе та інших - запорука здоров'я / Т. Андрющенко // Дошкільне виховання. - 2017. - N 4. - С. 6-9. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Дошкільна педагогіка

   Образование. Педагогика

   Дошкольная педагогика

Кл.слова (ненормовані):
духовне здоров'я -- всебічне здоров'я -- психічне здоров'я дитини -- соціальна компетентність -- моральне виховання -- особистість дитини -- ігри -- моделювання -- проектна діяльність -- старша група -- фотовиставки -- спостереження -- практичні завдання -- інтерв'ю з дорослими -- душевное здоровье -- всестороннее здоровье -- психическое здоровье ребенка -- социальная компетентность -- моральное воспитание -- личность ребенка -- игры -- моделирование -- проектная деятельность -- старшая группа -- фотовыставки -- наблюдения -- практические задания -- интервью со взрослыми -- дошкільні навчальні заклади -- дошкольные учебные заведения
Анотація: Розповідається про забезпечення психічного і духовного здоров'я малят у дитячому садку.

Перейти к внешнему ресурсу: \\Tower-2008\textlok\Адвокат\Дошк_вихов_2017_4\2.pdf
Утримувачі документа:
НБ МДУ

Дод.точки доступу:
Всі ми різні - всі ми гарні!, фотовиставка \о ней\; У чому моя неповторність?, розповідь-роздум \о произв.\




    Кузнєцова, Олена (учитель української мови та літератури; м. Малин; Житомирська область).
    Ліна Костенко. "Чайка на крижині". Розповідь про письменницю. Образи, ідея поеми. "Нащо крилатим грунт під ногами?" [Текст] / Олена Кузнєцова // Українська мова і література в школах України : щомісячний науково-методичний та літературно-мистецький журнал. - 2017. - № 3. - С. 29-31. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
вивчення творчості письменників -- изучение творчества писателей -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури
Анотація: Урок української літератури з вивчення життя і творчості Ліни Костенко (на прикладі вивчення її вірша "Чайка на крижині").


Дод.точки доступу:
Костенко, Ліна (поет; письменник ; 1930-) \о ней\




    Морозова, Світлана (вихователь-методист).
    Сплетемо віночок дружби : заняття для старших дошкільнят / С. Морозова // Дошкільне виховання. - 2016. - № 8. - С. 28-29. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
ББК 74.100.52
Рубрики: Громадянське виховання
   Гражданское воспитание

Кл.слова (ненормовані):
старша група -- кримські татари -- громадянське виховання -- патріотизм -- налагодження взаємодії -- народні ігри -- дидактчні ігри -- фізичне виховання -- музичне виховання -- прислів'я -- вправи -- мультимедійні презентації -- розповіді -- старшая группа -- кримские татары -- гражданское воспитание -- патриотизм -- налаживание взаимодействия -- народные игры -- дидактические игры -- физическое воспитание -- музыкальное воспитание -- пословицы -- упражнениия -- мультимедийные презентации -- рассказы
Анотація: Подано заняття для старших дошкільнят з ознайомлення з культурою кримських татар.

Утримувачі документа:
НБ МДУ

Дод.точки доступу:
Мальовнича Україна, презентація \о произв.\; Національне вбрання кримських татар, розповідь \о произв.\; Порівняй одяг, дидактична гра \о произв.\; Кучтем-куч (Скок-перескок), кримськотатарська народна гра \о произв.\; Абакле (Плескалки), кримськотатарська народна гра \о произв.\; Хай на планеті всім сонечко світить, фізкульхвилинка \о произв.\; Віночок дружби, вправа \о произв.\




    Нахлік, Євген (доктор філологічних наук; професор; директор Інституту імені Івана Франка НАН України).
    Про грішну Єву і необачного Адама: поетичні версії Івана Франка та Василя Симоненка [Текст] / Є. Нахлік // Дивослово : щомісячний науково-методичний журнал Міністерства освіти і науки України. - 2018. - № 2. - С. 46-51. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ . - ISSN 0130-5263
УДК
Рубрики: Українська художня література
   Украинская художественная литература

Кл.слова (ненормовані):
інтертекст -- интертекст -- психоаналітична інтерпретація -- психоаналитическая интерпретация -- символічна автобіографія поетів -- символическая автобиография поэтов -- рай -- христианство -- християнство -- юдаїстська міфологія -- иудаистская мифология -- буддійська міфологія -- буддийская мифология -- філософська поема -- философская поэма -- розповідь про Адама і Єву -- рассказ об Адаме и Еве -- вітальна патетика -- витальная патетика -- творчість письменників -- творчество писателей -- біблійні міфи -- библейские мифы -- образ Бога -- образ Евы -- образ Адама -- образ Єви -- образ раю -- образ рая -- образ земного життя -- образ земной жизни -- автобіографічність віршів -- автобиографичность стихов -- протистояння митець-влада -- противостояние художник-власть
Анотація: Інтерпретація біблійного міфу про Адама і Єву у віршах І. Франка "Перша вчителька" та В. Симоненка "Покара". Наголошено на автобіографічності вірша В. Симоненка та висвітленні проблеми взаємин влади і митця у підтексті поезії.

Утримувачі документа:
Дніпропетровська обласна бібліотека для молоді імені М. Свєтлова

Дод.точки доступу:
Франко, Іван Якович ( український письменник; вчений; громадський діяч ; 1856-1916) \о ней\; Симоненко, Василь (письменник ; 1935-1963) \о нем\; Перша вчителька, вірш \о произв.\; "І се треба, брате, в повинність вмінити...", вірш \о произв.\Покара, вірш \о произв.\
Є примірники у відділах:
ЧЗ (28.02.2018р. - Б.ц.) (вільний)




    Ніколенко, Ольга (доктор філологічних наук; професор; заслужений діяч науки і техніки України; завідувач кафедрою світової літератури).
    Storytelling як освітня технологія вивчення зарубіжної літератури [Текст] / О. Ніколенко // Всесвітня література в школах України : щомісячний науково-методичний журнал. - 2018. - № 3. - С. 2-5. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
Рубрики: Методика викладання учбових предметів
   Методика преподавания учебных предметов

Кл.слова (ненормовані):
викладання літератури -- преподавание литературы -- викладання зарубіжної літератури -- преподавание зарубежной литературы -- сторітелінг -- сторителлинг -- storytelling -- нетрадиційні методи навчання -- нетрадиционные методы обучения -- інноваційні методи навчання -- инновационные методы обучения -- аеди -- аэды -- рапсоди -- рапсоды -- риторика -- форми сторітелінгу -- формы сторителлинга -- я - уважний читач -- я - внимательный читатель -- навчальні завдання -- учебные задания -- індивідуально-авторська візія розповіді -- индивидуально-авторское видение рассказа -- комунікація як партнерство -- коммуникация как партнерство -- ігрові форми -- игровые формы -- розповіді за допомогою інформаційних ресурсів -- рассказы с помощью информационных ресурсов -- я в тексті й поза текстом -- я в тексте и вне текста -- розповідь у контексті культури і мистецтва -- рассказ в контексте культуры и искусства
Анотація: Приклади завдань з зарубіжної літератури за різними формами сторітелінгу (нової навчальної технології, заснованої на самостійній роботі учнів), залежно від поставленої навчальної мети та особливостей навчального матеріалу.

Утримувачі документа:
Дніпропетровська обласна бібліотека для молоді імені М. Свєтлова
Є примірники у відділах:
ЧЗ (05.04.2018р. - Б.ц.) (вільний)




    Ніколенко, О. М. (доктор філологічних наук; професор; завідувач кафедри літератури; Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка).
    Сучасні європейські технології освіти: Storytelling / О. М. Ніколенко // Зарубіжна література в школах України. - 2018. - № 4. - С. 2-5. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
искусство сторителлинга -- методика викладання зарубіжної літератури -- методика преподавания зарубежной литературы -- нові освітні технології -- новые образовательные технологии -- образовательные технологии -- освітні технології -- рассказывание историй -- розповідь -- сторителлинг -- сторітеллінг
Анотація: Йдеться про таку освітню технологію, як сторітеллінг. Подано історію мистецтва розповіді від давніх часів до сьогодення, окреслено можливості використання сторітеллінгу у практиці викладання зарубіжної літератури.





    Vlasova, T. I. (д-р філос. наук, проф.).
    Interpretive Subjectivity and Gender Relativism in the Theories of Postmodernism / T. I. Vlasova, L. V. Martseniuk // Interdisciplinary Studies of Complex System. - 2019. - № 14. - P99–104. - Бібліогр. в кінці ст. - Режим доступу: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/11394/1/Vlasova_%20Martseniuk.pdf. - Повний текст. - Режим доступу: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/11394. - Зміст
УДК
Рубрики: Філософія
   Философия

Кл.слова (ненормовані):
narrative -- розповідь -- повествование -- changeability -- мінливість -- изменчивость -- feminism -- фемінізм -- феминизм -- concept -- концепція -- концепция -- translation -- переклад -- перевод -- праці ДІІТу -- труды ДИИТа -- КФП -- КЕМ

Перейти к внешнему ресурсу: Повний текст,
Перейти к внешнему ресурсу: Зміст

Дод.точки доступу:
Martseniuk, L. V. (д-р екон. наук, проф.); Марценюк Л. В.; Власова Т. І.