Привалова, Світлана (старший викладач кафедри української літератури Глухівського державного педагогічного університету).
    Психолого-педагогічні основи вивчення мови художнього твору / Світлана Привалова // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 5. - С. 21-24. - Бібліографія : С.24 : 21 назва. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- вивчення мови художнього твору -- восприятие текста в процессе чтения -- восприятие художественного текста -- изучение языка художественного произведения -- литературное развитие учащихся -- літературний розвиток учнів -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- образне мислення -- образное мышление -- психология чтения -- психологія читання -- развитие творческих способностей -- розвиток творчих здібностей -- сприйняття тексту в процесі читання -- сприйняття художнього тексту -- старшие классы -- старші класи -- украинская литература -- українська література -- художественное восприятие -- художнє сприйняття
Анотація: Стаття присвячена проблемам вивчення творів художньої літератури в старших класах: розвиток творчих здібностей школярів, психолого-педагогічні основи сприйняття художнього тексту і читання, художнє сприймання, образне мислення учнів тощо.





    Ярмолюк, Алла (науковий співробітник лабораторії навчання української мови; Інститут педагогіки АПН України).
    Шляхи реалізації соціокультурного підходу до вивчення української мови в старшій школі / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 19-23. - Бібліографія : С.23 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
межпредметная интеграция -- межпредметные связи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- міжпредметна інтеграція -- міжпредметні зв'язки -- мовленнєва компетенція -- мовленнєві уміння -- речевая компетенция -- социокультурная компетенция -- социокультурная линия содержания образования -- соціокультурна змістова лінія освіти -- соціокультурна компетенція -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Вивчаються шляхи реалізації соціокультурного підходу до вивчення української мови: формування соціокультурної компетенції та мовленнєвих навичок і вмінь, застосування міжпредметних зв'язків, відбір навчальних текстів соціокультурного спрямування тощо.





    Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Лінгвістичні засади роботи над стилістичним синтаксисом рідної мови в 11 класі профільної школи (академічний рівень) / Неллі Бондаренко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 16-19. - Бібліографія : С.19 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення стилістики -- изучение стилистики -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- профильное обучение -- профільне навчання -- синтаксическая стилистика -- синтаксична стилістика -- старшие классы -- старші класи -- стилистические средства синтаксиса -- стилистический синтаксис -- стилістичний синтаксис -- стилістичні засоби синтаксису -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Стаття присвячена вивченню стилістичного синтаксису в 11 класі на академічному рівні - вивченню стилістичних можливостей структурних типів основних синтаксичних одиниць задля подальшої їх реалізації в усному і писемному мовленні.





    Федорчук, Тетяна (кандидат філологічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Організаційні форми, методи і прийоми навчання риторики в старшій школі / Тетяна Федорчук // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 9-16. - Бібліографія : С.16 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
активні методи навчання -- активные методы обучения -- викладання риторики -- групові методи навчання -- групповые методы обучения -- диалогический метод обучения -- діалогічний метод навчання -- игровые методы обучения -- интерактивные методы -- ігрові методи навчання -- інтерактивне навчання -- інтерактивні методи -- методи навчання -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методы обучения -- мозговой штурм -- мозковий штурм -- преподавание риторики -- приемы обучения -- прийоми навчання -- риторика -- риторические умения и навыки -- риторичні вміння і навички -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови -- форми навчання -- формы обучения
Анотація: Автор статті розглядає такі форми, методи і прийоми навчання риторики, як метод опорних конспектів, діалогічний метод, метод мозкового штурму, ігрові методи, інтерактивні методи, прийоми роботи в групі тощо.





    Новосьолова, Валентина (науковий співробітник лабораторії навчання української мови; Інститут педагогіки АПН України).
    Стилістичні можливості морфології на уроках української мови в 11 класі / Валентина Новосьолова // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 8. - С. 2-9. - Бібліографія : С.9 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вивчення стилістики -- изучение стилистики -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- старшие классы -- старші класи -- стилистические приемы -- стилистические средства морфологии -- стилистические умения и навыки -- стилистические функции языковых единиц -- стилістичні вміння і навички -- стилістичні вправи -- стилістичні засоби морфології -- стилістичні функції мовних одиниць -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: У статті аналізуються стилістичні можливості морфології, надаються матеріали для допомоги вчителю в організації роботи над формуванням в учнів вміння використовувати в мовленні стилістичні засоби морфології (морфологічні особливості іменників, прикмет ників, числівників, займенників, дієслів та службових частин мови).





    Капранова, Галина (учитель біології; спеціаліст вищої категорії СЗШ №15 м. Алчевска Луганскої області).
    Формування здібностей особистості старшокласників : на прикладі уроку з біології в 9 класі / Г. Капранова // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 11. - С. 56-59 : табл. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Теорія і методика навчання
   Теория и методика обучения

Кл.слова (ненормовані):
старші класи -- процес навчання -- розумовий розвиток старшокласника -- розвиток особистості старшокласника -- учбові предмети -- методика викладання -- біологія -- план-схема уроку -- старшие классы -- процесс обучения -- умственное развитие старшеклассника -- развитие личности старшеклассника -- учебные предметы -- методика преподавания -- биология -- план-схема урока
Анотація: Аналізуються дослідницькі прийоми і методи, що сприяють активізації процесу навчання, поглибленню інтересу учнів до пізнавальної та творчої діяльності. Пропонується розробка уроку біології для 9-го класу.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)




    Котляренко, Світлана (кандидат філологічних наук; доцент Інституту української філології НПУ ім. М.П. Драгоманова).
    Специфіка вивчення учнями старших класів літературних творів / Світлана Котляренко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 15-18. - Бібліографія : С.18 : 8 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3 (4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- вивчення драматургії -- вивчення літературних творів -- восприятие художественного текста -- изучение драматургии -- изучение литературных произведений -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- сприйняття художнього тексту -- старшие классы -- старші класи
Анотація: У статті висвітлено особливості вивчення учнями старших класів прозових, ліричних і драматичних творів.





    Солодюк, Наталія (кандидат педагогічних наук; доцент Луганського державного інституту культури і мистецтв).
    Особливості функціонування інтерактивних методів на уроках української мови в старших класах / Наталія Солодюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 5-10. - Бібліографія : С.10 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
активні методи навчання -- активные методы обучения -- групові методи навчання -- групові технології навчання -- групповые методы обучения -- групповые технологии обучения -- интерактивные методы -- інтерактивні методи -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- работа в группах -- работа в парах -- робота в групах -- робота в парах -- старшие классы -- старші класи
Анотація: Стаття розкриває особливості функціонування інтерактивних методів на уроках української мови. Увага приділяється таким методам, як ток-шоу, робота в групах, робота в парах тощо.





    Ярмолюк, Алла (науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Реалізація соціокультурної змістової лінії в контексті міжпредметної інтеграції / Алла Ярмолюк // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 32-36. - Бібліографія : С.36 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
лингводидактика -- лінгводидактика -- межпредметная интеграция -- межпредметная координация -- межпредметные связи -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- міжпредметна інтеграція -- міжпредметна координація -- міжпредметні зв'язки -- социокультурная компетенция -- социокультурная линия содержания образования -- соціокультурна змістова лінія освіти -- соціокультурна компетенція -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Розкрито особливості реалізації соціокультурної змістової лінії на уроках української мови в контексті міжпредметної інтеграції, запропоновано приклади завдань, спрямованих на формування соціокультурної компетенції учнів старших класів.





    Горошкіна, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка).
    Дидактичні засади підручників "Українська мова" для 10-11 класів (рівень стандарту) / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 25-32. - Бібліографія : С.32 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативный практикум -- комунікативний практикум -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовна особистість -- підручники української мови -- профильное обучение -- профільне навчання -- создание учебников -- старшие классы -- старші класи -- створення підручників -- украинский язык -- українська мова -- учебники украинского языка -- шкільні підручники -- школьные учебники -- языковая личность
Анотація: Визначено загальноосвітні, виховні й практичні завдання навчання української мови в профільних 10-11 класах рівня стандарту. Розкрито зміст і структуру підручників, їхні функції й наведено ілюстративний матеріал.


Дод.точки доступу:
Пентилюк, Марія




   
    Методичні рекомендації щодо вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах у 2010-2011 навчальному році (лист МОН від 21.08.2010 р. № 1/9-580) // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 2-11. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
внешнее независимое оценивание -- внешнее независимое тестирование -- зовнішнє незалежне тестування -- курси за вибором -- курсы по выбору -- листи МОН -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- методические рекомендации -- методичні рекомендації -- оценивание учебных достижений -- оцінювання навчальних досягнень -- письма МОНУ -- підручники української мови -- профильное обучение -- профільне навчання -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- учебники украинского языка
Анотація: Методичні рекомендації щодо профільного навчання української мови учнів 10-12 класів стосуються характеристики підручників, особливостей курсів за вибором, специфіки оцінювання результатів навчальної діяльності учнів тощо.





    Логвіненко, Наталія (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України).
    Українська фантастична проза : Програма факультативного курсу для учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям (профіль української філології). 10-12 клас / Наталія Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 5. - С. 38-46. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)6
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- програми з української літератури -- программы по украинской литературе -- старшие классы -- старші класи -- украинская литература -- українська література -- факультативні курси -- факультативные курсы -- фантастическая проза -- фантастична проза -- филологический профиль -- філологічний профіль
Анотація: Пропонована програма призначена для поглибленого вивчення української літератури в 10-12 класах за філологічним напрямом.





    Голуб, Ніна (доктор педагогічних наук; головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Навчання риторики учнів старших класів (матеріали для вчителя) / Н. Голуб // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 2. - С. 2-8. - Література : С.8 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
викладання риторики -- история риторики -- історія риторики -- красномовство -- красноречие -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- ораторское выступление -- ораторська промова -- преподавание риторики -- риторика -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова
Анотація: У статті представлений теоретичний матеріал з вивчення риторики у старших класах. Дібрана автором інформація виходить за межі програмових питань, що дасть змогу вчителеві обирати, варіювати матеріал для планування самостійної роботи з риторики.





    Галаєвська, Людмила (молодший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Дотримання культури спілкування старшокласників у процесі створення жанрів ділового мовлення / Людмила Галаєвська // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 33-37. - Література : С.37 : 9 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
деловое общение -- ділові комунікації -- жанри ділового мовлення -- жанры делового общения -- деловая коммуникация -- культура общения -- культура речи -- речевой этикет -- культура спілкування -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність учнів -- официально-деловой стиль -- офіційно-діловий стиль -- речевая деятельность учащихся -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова
Анотація: Розглянуто особливості формування вмінь культури спілкування старшокласників у процесі створення текстів і жанрів ділового мовлення.





    Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Вдосконалення мовленнєвої культури старшокласників на основі знань про норми української літературної мови / Н. Бондаренко // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 20-27. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
культура общения -- культура речи -- речевой этикет -- культура спілкування -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність учнів -- мовленнєві вправи -- мовленнєві навичкі -- мовленнєві уміння -- мовні норми -- речевая деятельность учащихся -- речевые навыки -- речевые умения -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- языковые нормы
Анотація: Розкриваються теоретичні й практичні аспекти засвоєння норм сучасної української літературної мови, пропонуються зразки завдань і вправ, спрямованих на піднесення мовленнєвої культури старшокласників.





    Васьківська, Галина (кандидат педагогічних наук).
    Риторичні вміння учнів старшої школи в контексті ціннісно-смислової сфери / Г. Васьківська, С. Косянчук // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 14-20. - Література : С.19-20 : 13 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
викладання риторики -- изучение риторики -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність учнів -- речевая деятельность учащихся -- риторика -- риторические умения -- риторичні вміння і навички -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- ценностно-смысловая сфера -- ціннісно-смислова сфера
Анотація: Окреслено роль і значення риторичних умінь у процесі формування ціннісно-смислових орієнтацій особистості старшокласника. Теоретична модель риторичних умінь має бути представлена як синтез розумового, мовленнєвого і комунікативного компонентів.


Дод.точки доступу:
Косянчук, Сергій




    Ладоня, Катерина (молодший науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Формування культури спілкування в старшокласників на уроках української мови (дистанційне спілкування) / Катерина Ладоня // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 9-14. - Література : С.14 : 5 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
дистанционное общение -- дистанційне спілкування -- интернет-коммуникации -- інтернет-комунікації -- культура общения -- культура речи -- речевой этикет -- культура спілкування -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва діяльність учнів -- мовленнєві вправи -- мовленнєві навичкі -- мовленнєві уміння -- розмовний етикет -- речевая деятельность учащихся -- речевые навыки -- речевые умения -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- 10 клас
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку культури дистанційного спілкування учнів. Подано орієнтовані вправи й завдання, які сприятимуть розвиткові навичок культури спілкування й мовленнєвої поведінки в ситуаціях телефонного та інтернет -спілкування десятикласників.





    Голуб, Ніна (доктор педагогічних наук; головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Самостійна робота учнів старших класів з риторичними текстами / Ніна Голуб // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 2-9. - Література : С.9 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
викладання риторики -- изучение риторики -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- навчальний текст -- риторика -- самостійна робота учнів -- самостоятельная работа учащихся -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- учебный текст
Анотація: Автор пропонує один з підходів до організації самостійної роботи учнів із риторики.





    Шелехова, Галина (доктор педагогічних наук; професор; головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України).
    Орієнтоване календарне планування уроків і контролю за рівнем навчальних досягнень учнів 11 класу з української (рідної) мови (академічний рівень) (другий семестр) / Галина Шелехова // Українська мова і література в школі : науково-методичний журнал. - 2011. - № 8. - С. 60-61. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
календарне планування -- календарное планирование -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- рівень навчальних досягнень -- старшие классы -- старші класи -- украинский язык -- українська мова -- уровень учебных достижений -- 11 клас
Анотація: Автор пропонує зразок календарного планування уроків і контролю за рівнем навчальних досягнень учнів 11 класу з української мови.





    Дрик, Олена (учитель української мови та літератури; спеціалізована школа № 260; Київ).
    "Ти знаєш, шо ти - людина..." В. Симоненко. Практична стилістика і культура мовлення. Морфологічні засоби стилістики (спарений урок української мови в 10 класі) / О. Дрик // Українська мова і література в школі. - 2012. - № 1. - С. 39-42. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- интегрированные уроки -- інтегровані уроки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовностилістичні засоби -- навчання стилістиці -- обучение стилистике -- старшие классы -- старші класи -- стилистические средства -- стилистические средства морфологии -- стилистический анализ -- стилістичний аналіз -- стилістичні засоби морфології -- украинский язык -- українська мова -- урок украинского языка -- урок української мови
Анотація: Представлено інтегрований урок з практичної стилістики і культури мовлення, який презентує ефективні методи, форми і засоби формування умінь учнів 10 класу. Автор акцентує увагу на організації проектної діяльності, на стилістичному аналізові тексту, використанні інтерактивних методів і форм.


Дод.точки доступу:
Симоненко, Василь (письменник ; 1935-1963) \про нього\