Мамчур, Лідія (докторант Херсонського державного університету). Лінгвістичні основи формування комунікативних умінь текстотворення / Лідія Мамчур> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 2-6. - Бібліографія : С.5-6 : 18 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): завершеність тексту -- завершенность текста -- зв'язність тексту -- когезия текста -- когезія тексту -- когерентність тексту -- когерентность текста -- коммуникативная компетенция -- коммуникативные умения -- комунікативна компетенція -- комунікативні вміння -- лингвистика текста -- линейность текста -- лінгвістика тексту -- лінейність тексту -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- развитие связной речи -- розвиток зв'язного мовлення -- связность текста -- текст -- текст как коммуникативная единица -- текст як комунікативна одиниця -- текстові категорії -- текстовые категории -- текстообразование -- текстотворення -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- цельность текста -- цільність тексту Анотація: Мета статті - визначити й схарактеризувати основні лінгвістичні положення щодо тексту, які є важливими чинниками формування і розвитку комунікативної компетентності учнів. |
Шелехова, Галина (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Розвиток умінь створювати усні тексти за картиною на уроках читання в 4 класі / Галина Шелехова> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 32-35. - Бібліографія : С.35 : 7 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання усного мовлення -- навчання читанню -- обучение устной речи -- обучение чтению -- опис картини -- описание картины -- развитие речи -- розвиток мовлення у дітей -- сочинение - описание картины -- твір - опис картини -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- украинский язык в школах с русским языком обучения -- українська мова -- українська мова в школах з російською мовою навчання -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- урок читання -- урок чтения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин Анотація: Розвиток мовленнєвих умінь на уроках читання в процесі вивчення української мови як другої в школах з російською мовою навчання (створення висловлень за картиною в 4 класі). |
Яновицька, Наталія (науковий співробітник лабораторії навчання української словесності). Типи та види вправ під час вивчення граматичного матеріалу з української мови як другої / Наталія Яновицька> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 29-41. - Бібліографія : С.31 : 9 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): вивчення другої мови -- види вправ -- виды упражнений -- вправи -- граматичні навички -- грамматические навыки -- изучение второго языка -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика преподавания украинского языка в школах национальных меньшинств -- мовленнєві вправи -- мовні вправи -- навчання граматиці -- обучение грамматике -- украинский язык -- украинский язык в школах национальных меньшинств -- українська мова -- українська мова в школах національних меншин -- упражнения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- школи національних меншин -- національні меншини -- школы национальных меньшинств -- национальные меньшинства Анотація: Вправи як один з найважливіших засобів формування граматичних навичок у процесі вивчення української мови як другої в школах національних меншин. |
Бондаренко, Неллі (кандидат педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогіки АПН України). Засвоєння якостей досконалого мовлення як передумова вдосконалення мовленнєвої культури старшокласників / Неллі Бондаренко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 2. - С. 14-17. - Бібліографія : С.17 : 14 назв. - В библиотеке ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): виразність мовлення -- выразительность речи -- доречність мовлення -- досконале мовлення -- змістовність мовлення -- качества речи -- коммуникативные навыки -- коммуникативные умения -- коммуникативные характеристики правильной речи -- комунікативні вміння -- комунікативні навички -- культура мови -- культура мовлення -- культура речи -- логичность речи -- логічність мовлення -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва культура -- мовні норми -- правильність мовлення -- правильность речи -- содержательность речи -- точність мовлення -- точность речи -- украинский язык -- українська мова -- уместность речи -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- чистота мовлення -- чистота речи -- языковые нормы -- якості мовлення Анотація: Мета статті - акцентувати увагу словесників на питаннях культури мовлення, з'ясувати ключові поняття цього аспекту навчання мови, охарактеризувати основні якості гарного мовлення, визначити методичні параметри роботи над розвитком відповідних умінь і навичок. |
Кожуховська, Людмила (кандидат педагогічних наук; доцент). Самоаналіз уроку як ефективний засіб формування у студентів-філологів фахових умінь / Людмила Кожуховська> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 3. - С. 39-42. - Бібліографія : С.42 : 1 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Образование. Педагогика Кл.слова (ненормовані): педагогическая практика -- педагогічна практика -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- профессиональные умения -- самоанализ -- самоанализ урока -- самоаналіз -- самоаналіз уроку -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- урок украинского языка -- урок української мови -- фахові уміння -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: Пропонується ряд методологічних аспектів організації та аналізу уроку під час педагогічної практики у процесі підготовки учителя української мови та літератури. |
Ігнатенко, Емілія (старший викладач КМПУ ім. Б.Д. Грінченка; Київ). Підготовка вчителя до формування інтелектуально-творчих умінь - складової текстотворчої діяльності молодшого школяра / Емілія Ігнатенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2009. - № 4. - С. 52-54. - В БИБЛИОТЕКЕ ДНУ
Рубрики: Мовознавство Языкознание Кл.слова (ненормовані): интеллектуально-творческие умения -- інтелектуально-творчі уміння -- коммуникативные умения -- коммуникативные упражнения -- комунікативні вміння -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- младшие школьники -- мовленнєві вправи -- молодші школярі -- підготовка вчителів молодших класів -- подготовка учителей младших классов -- развитие речи -- розвиток мовлення учнів -- учитель младших классов -- учитель украинского языка и литературы -- учитель української мови і літератури -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: Автор статті пропонує методичні рекомендації та вправи на розвиток інтелектуально-творчих комунікативних умінь учнів. |
Мхитарян, Ольга (аспірантка; Миколаїв). Ефективність експериментального навчання учнів 5-6 класів з низьким рівнем успішності / Ольга Мхитарян> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 3. - С. 8-11. - Бібліографія : С. 11 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): експериментальне навчання -- контроль знаний -- контроль знань учнів -- контроль успешности учеников -- контроль успішності учнів -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- навчальні досягнення -- слабоуспевающие дети -- украинская литература -- українська література -- урок украинской литературы -- урок української літератури -- успешность обучения -- учебные достижения -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- экспериментальное обучение Анотація: У статті висвітлено результати апробації та впровадження в навчальний процес методичної моделі формування літературних знань і вмінь в учнів 5-6 класів з низьким рівнем успішності. |
Романишина, Наталія (кандидат філологічних наук; доцент; Рівне). Формування теоретичних і практичних жанрових умінь розпізнавання оповідання-портрета / Наталія Романишина> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 4. - С. 11-15. - Бібліографія : С. 15 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього тексту в школі -- литературные умения -- літературні уміння -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- оповідання-портрет -- персонажи -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- рассказ-портрет -- украинская литература -- українська література -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь -- характер в литературе Анотація: Автор пропонує методику теоретичного обгрунтування терміну "оповідання-портрет", обравши малу прозу В. Винниченка прикладом для визначення і застосування поняття. Дод.точки доступу: Винниченко, Володимир (письменник; політичний діяч ; 1880-1951) \о нем\ |
Лазаренко, Ірина (аспірантка; Миколаїв). Розвиток методичної думки про формування учнівських умінь аналізувати худолжній твір / Ірина Лазаренко> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2011. - № 4. - С. 7-10. - Бібліографія : С. 10 : 27 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): анализ художественного текста в школе -- аналіз художнього твору -- аналіз художнього тексту в школі -- история методики преподавания украинской литературы -- історія методики викладання літератури -- литературные умения -- літературні уміння -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література -- формирование знаний и умений -- формування знань і умінь Анотація: У статті розкриваються погляди фахівців на процес формування учнівських умінь аналізувати художній твір у різні періоди розвитку методичної думки. |
Гінкевич, Оксана (аспірантка; Миколаїв). Психолого-педагогічні передумови формування в учнів 5 - 6 класів аналітико-синтетичних умінь / О. Гінкевич> // Українська література в загальноосвітній школі. - 2012. - № 4. - С. 9-12. - Література : С.12 : 22 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): аналитико-синтетические умения -- аналітико-синтетичні вміння -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- психология учебной деятельности -- психологія навчальної діяльності -- украинская литература -- українська література -- уміння -- формирование умений -- формування знань і умінь Анотація: Висвітлено психолого-педагогічні передумови формування аналітико-синтетичних умінь учнів під час вивчення української літератури. |
Фасоля, Анатолій (кандидат педагогічних наук; Київ). Етапність формування загальнонавчальних умінь на уроках української літератури / А. Фасоля> // Українська література в загальноосвітній школі : науково-методичний журнал. - 2012. - № 8. - С. 25-31. - Література : Примітки посторінкові. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
Рубрики: Літературознавство Литературоведение Кл.слова (ненормовані): компетентнісне навчання -- компетентнісний підхід -- компетентностно-ориентированное образование -- компетентностное обучение -- компетентностный подход -- методика вивчення і викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- украинская литература -- українська література -- умения -- уміння -- формирование знаний и умений -- формирование умений -- формування знань і умінь Анотація: Присвячено проблемі формування загальнонавчальних умінь на уроках української літератури в основній школі. |