Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Каталог книг (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=польская литература<.>
Загальна кількість знайдених документів : 52
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-52 
1.


    Ісіченко, Ігор (архієпископ).
    Історична ретроспектива в багатовимірності барокового полемічного дискурсу (зі спостережень над діалогом о. Лева Кревзи, ЧСВВ та о. Захарії Копистенського) / Ігор Ісіченко // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 61-67. - Бібліографія : С.66-67 : 17 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Укр)4
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
барокко -- бароко -- давня українська література -- диалог культур -- дискурс полемический -- дискурс полемічний -- діалог культур -- история христианской церкви -- історія християнської церкви -- католическая церковь -- католична церква -- метрополии -- крещение Руси -- полемическая литература -- полемічна література -- польская литература -- польська література -- православие -- православна церква -- православная церковь -- православ'я -- Реформация -- Реформація -- сарматская религиозность -- сарматська релігійність -- собори вселенські -- соборы вселенские -- староукраинская литература -- унии -- унії -- христианская церковь -- вселенські собори -- хрещення Русі
Анотація: Аналізуються полемічні трактати Лева Кревзи "Оборона церковної єдності" (1617) і Захарії Копистенського "Палінодія" (1620-1622) як феномен діалогу західної та східної християнських культур і пошуку історичних засад власної релігійної ідентичності в еп оху Реформації на Україні. Виявляються риси "сарматської" релігійності. Автори полемічних творів розглядають питання розколу християнської церкви у 1054 р., уселенських та помісних церковних соборів (зокрема Фераро-Флорентійського собору 1439 р.), іст орію хрещення Русі, Флорентійської та Берестейської уній, відносин Римської та Східної Церков. Богословський діалог Лева Кревзи і Захарії Копистенського відображає політично-релігійне життя Речі Посполитої, Київської митрополії, а головне - проблему г армонії помісності й уселенськості Церкви.


Дод.точки доступу:
Кревза, Лев \о нем\; Копистенський, Захарія \о нем\; Берестейська унія \о произв.\; Фераро-Флорентійський соборФлорентійська унія \о произв.\; Київська митрополія

Знайти схожі

2.


    Юдкін-Ріпун, Ігор
    Харківські вірші Леопольда Стаффа, аба Катастрофа як перетворення / Ігор Юдкін-Ріпун // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 50-60. - Бібліографія : С.60 : 4 назви. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Пол)
Рубрики: Літературознавство, 20 ст.
   Литературоведение, 1914-1918 рр.

Кл.слова (ненормовані):
внутренняя форма слова -- внутрішня форма слова -- жизнь как сон -- життя як сон -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- инверсия -- інверсія -- карнавал -- карнавализация -- карнавалізація -- картина мира художественная -- картина світу художня -- кольороназви -- литературные приемы -- художня картина світу -- літературні прийоми -- метаморфози -- метаморфозы -- ницшеанские мотивы -- ніцшеанські мотиви -- образ війни в літературі -- образ войны в литературе -- образи літературні -- образы литературные -- паронимическая аттракция -- паронімічна атракція -- Первая мировая война -- перевернутий світ -- перевернутый мир -- перевоплощение -- перевтілення -- Перша світова війна -- поезія -- польская литература -- польська література -- поэзия -- рефлексия художественная -- рефлексія художня -- символика цветовая -- символіка кольорів -- Стафф Леопольд -- тропи -- тропы -- цветообозначения
Анотація: Аналізується поезія Леопольда Стаффа харківського періоду (1915-1918 рр.), а саме відображення катастрофи Першої світовой війни в його поемах "Школа", "Вигнанці" та інших творах. Поет подає війну в карнавальній образній системі "перевернутого світу", де правлять диявольські сили. Досліджуються художні образи та літературні прийоми створення художньої та мовної картин світів Л. Стаффа: інверсія, внутрішня форма слова, паронімічна атракція, метаморфози образів, символіка кольорів та кольороназв, т ропи, мотив "життя як сон" та ніцшеанські мотиви, поетична рефлексія тощо.


Знайти схожі

3.


    Циховська, Елліна
    Синестезійна поезія Леопольда Стаффа / Елліна Циховська // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 1. - С. 44-50. - Бібліографія : С.50 : 17 назв. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 83.3(4Пол)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение, 20 ст.

   Польша
Кл.слова (ненормовані):
антецедент -- асоціації -- ассоциации -- воображение -- зарубежная литература -- зарубіжна література -- интуитивизм -- інтуїтивізм -- колективне підсвідоме -- коллективное бессознательное -- кольоровий слух -- кольороназви -- консеквент -- литературные приемы -- літературні прийоми -- метафори -- метафоры -- поезія -- польская литература -- польська література -- поэзия -- синестезія -- синэстезия -- тропи -- тропы -- уява -- феноменология -- феноменологія -- цветной слух -- цветообозначения
Анотація: Аналізується синестезійна поезія польського автора Леопольда Стаффа, його схильність до "кольорового слуху" та "звукового кольору", упроваджується класифікація антецедента та консеквента у структурі синестезії. Розвиток синестезії як художнього прийом у, що поєднує в одному тропі різні асоціації та відчуття, розглядається на матеріалі світової поезії від давнини до 20 ст. Прийоми синестезії розглядаються крізь призму феноменології Гастона Башляра, юнгівського колективного підсвідомого, інтуїтивізму Анрі Бергсона. Особливу увагу приділено синестезійним метафорам та синестезійним асоціативним кольороназвам в поезії Стаффа.


Дод.точки доступу:
Башляр, Гастон \о нем\; Стафф, Леопольд \о нем\; Бергсон, Анри \о нем\

Знайти схожі

4.


    Грицик, Людмила
    Силове поле полоністики: постаті і проблеми / Людмила Грицик // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 4. - С. 117-120. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рец. на кн.: Радишевський Ростислав. Полоністичні та порівняльні студії. - К., 2008. - 509 с.; Радишевський Ростислав. Українсько-польське пограниччя: сарматизм, бароко, діалог культур. - К., 2008. - 292 с.
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
барокко -- бароко -- диалог культур -- діалог культур -- компаративне літературознаство -- компаративное литературоведение -- культурне пограниччя -- культурное пограничье -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- полонистика -- полоністика -- польская литература -- польська література -- порівняльні дослідження в літературознавстві -- рецензии -- рецензії -- сарматизм -- сравнительное литературоведение -- украинско-польские исследования -- українсько-польські дослідження


Дод.точки доступу:
Радишевський, Ростислав \о нем\

Знайти схожі

5.


    Даниленко, Володимир
    Польська література Волині в епоху романтизму / Володимир Даниленко // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 7. - С. 99-103. - Бібліографія : С.103 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рец. на кн.: Єршов В. Польська література Волині доби романтизму: генологія мемуаристичності. - Житомир : Полісся, 2008. - 624 с.
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
мемуари -- мемуаристика -- персоналии филологов -- персоналії філологів -- польская литература -- польська література -- рецензии -- рецензії -- романтизм


Дод.точки доступу:
Єршов, В.

Знайти схожі

6.


    Запорожченко, Юлія
    Концепт подорожі в сучасному постмодерністському тексті (Ю. Андрухович, А. Стасюк) / Юлія Запорожченко // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 7. - С. 11-17. - Бібліографія : С.17-18 : 15 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

   Європа
Кл.слова (ненормовані):
географические образы в литературе -- географічні образи в літературі -- геокультурний простір літератури -- геокультурное пространство литературы -- граница -- концепт "мала батьківщина" -- концепт "малая родина" -- концепт "подорож" -- концепт "путешествие" -- культурна ідентичність -- культурная граница -- культурная идентичность -- культурний кордон -- национальная идентичность -- національна ідентичність -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- подорож як літературний жанр -- польская литература -- польська література -- постмодернизм -- постмодернистский дискурс -- постмодернізм -- постмодерністський дискурс -- публицистика -- публицистическая проза -- публіцистика -- публіцистична проза -- путешествие как литературный жанр -- украинская литература -- українська література
Анотація: Концепт "подорож" розглядається як один з головних концептів постмодерністського дискурсу. На прикладі публіцистичної прози українського письменника Юрія Андруховича та польського письменника Анджея Стасюка показано особливості постмодерністського ман дрування "без мети", єдиним сенсом якого стає пошук своєї національної і культурної ідентичності у фрагментованому просторі Європи; концепт "подорож" актуалізує й інші геокультурні концепти простору ("мала батьківщина", "Центрально-Східна Європа", "ко рдон").


Дод.точки доступу:
Андрухович, Юрій \о нем\; Стасюк, Анджей \о нем\

Знайти схожі

7.


    Варикаша, Марта
    Гомоеротична суб'єктивність у діаріуші В. Гомбровича / Марта Варикаша // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 7. - С. 60-67. - Бібліографія : С.67 : 12 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
queer-идентичность -- querr-теория -- гомоеротичність -- гомосексуальність -- гомосексуальность -- гомоэротичность -- діаріуш -- дневник как жанр -- дневники -- маскулинность -- маскуліннсть -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- польская литература -- польська література -- психоанализ в литературоведении -- психоаналитическая интерпретация литературных текстов -- психоаналіз в літературознавстві -- сексуальність -- сексуальность -- телесность -- тілесність -- щоденники
Анотація: Розглядається вияв свідомого і несвідомого в щоденнику польського письменника Вітольда Гомбровича. Психоаналітична інтерпретація щоденника та дослідження в руслі queer-теорії та queer-суб'єктивності розкривають гомоеротичні мотиви в творчості письмен ника, пов'язані з тематикою сексуальності та тілесності.


Дод.точки доступу:
Гомбрович, Витольд \о нем\

Знайти схожі

8.


    Скупейко, Лукаш
    Неоромантизм як модерна парадигма української літератури (в рецепції Лесі Українки) / Лукаш Скупейко // Слово і час : Науково-теоретичний журнл. - 2009. - № 5. - С. 71-83. - Бібілографія : С.82-83 : 53 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
литературные направления -- літературні напрямки -- модернизм -- модернізм -- национальный модернизм -- національний модернізм -- неоромантизм -- неоромантическая парадигма -- неоромантична парадигма -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- польская литература -- польська література -- принцип индивидуальности в литературе -- принцип індивідуальності в літературі -- індивідуальность в літературі -- индивидуальностьв литературе -- украинская литература -- українська література
Анотація: У полемічній за характером статті автор вказує на однобічність модернізмоцентричної моделі літератури й розглядає неоромантизм у контексті модернізації літературного процесу кінця ХІХ - початку ХХ ст. слов'янських літератур (зокрема в естетичних погля дах Ст. Пшибишевського та у неоромантичній модерністичній творчості Лесі Українки).


Дод.точки доступу:
Українка, Леся (українська поетеса і письменниця) \о ней\; Пшибышевский, Станислав \о нем\; Пшибишевський, Станіслав \о нем\

Знайти схожі

9.


    Циховська, Елліна
    Руссоїзм та францисканізм у творчості Леопольда Стаффа і Кнута Гамсуна / Елліна Циховська // Слово і час : Науково-теоретичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 54-59. - Бібліографія : С.59 : 20 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
естественный человек -- людина і природа -- норвежская литература -- норвезька література -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- польская литература -- польська література -- порівняльне літературознавство -- природа в литературе -- природа в літературі -- природна людина -- русоїзм -- руссоизм -- сравнительное литературоведение -- францисканизм -- францисканізм -- человек естественный -- человек и природа
Анотація: У статті розкриваються основні принципи поширеного в польському літературзнавстві явища під назвою "францисканізм", яскравим виразником якого був Л. Стафф. Авторка вказує на спільність рис францисканізму з руссоїстською концепцією природної людини, що знайшли втілення у творчості Л. Стаффа та норвезького письменника К. Гамсуна, твори якого вплинули на спадщину українських і польських митців початку ХХ ст.


Дод.точки доступу:
Франциск, Ассізький \о нем\; Франциск, Ассизский \о нем\; Стафф, Леопольд \о нем\; Руссо, Жан-Жак \о нем\; Гамсун, Кнут \о нем\

Знайти схожі

10.


    Дмитренко, Наталія.
    Музика в художньому полі Ярослава Івашкевича / Наталія Дмитренко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2009. - № 5/6. - С. 234-249. - Бібліографія : С.248-249 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4)
Рубрики: Літературознавство, 20 ст.
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
естетизм -- история литературы -- Івашкевич Ярослав -- історія літератури -- литература и музыка -- література і музика -- музика -- музыка -- персоналии писателей -- персоналії письменників -- польская литература -- польська література -- синтез искусств -- синтез мистецтв -- художественная литература -- художественный образ -- художній образ -- художня література -- эстетизм
Анотація: Незважаючи на значну кількість досліджень творчості Ярослава Івашкевича, вона залишається відкритою для нових інтерпретацій та прочитань з огляду на нові тенденції літературознавчої науки. Треба відзначити, що музика супроводжувала Івашкевича від поча тку його життя. Диспропорція між музикою та літературою в його житті утримувалась досить довго. Кілька десятків років Я.Івашкевич серйозно мріяв про музикальну кар'єру. На грунті романтичної концепції музики стає можливою інтерпретація залежності між м овою музики та мовою літератури. У творчості Івашкевича віднайдемо прізвища усіх композиторів. Він небезпідставно звертався до музики тоді, коли писав про великі пристрасті і демонізм людської природи. Занурюючись у музичну стихію, проводячи виразні п аралелі між буттям музики та екзистенційними станами, Я.Івашкевич у своїй творчості окреслює декілька виразних мотивів - мотив втрати дому та мотив повернення до домівки часів молодості. В його оповіданнях музиці завжди відводиться особлива роль власн е тому, що вона відкриває далекий і часом незрозумілий світ, іноді ворожий, проте завжди жаданий.


Дод.точки доступу:
Ивашкевич, Ярослав \о нем\

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-52 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)