Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=історія педагогічної думки<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-11 
1.


    Ткаченко, Л. І.
    Г. С. Сковорода і В. О. Сухомлинський про розвиток особистості: традиція гуманістичної педагогічної думки [] / Л. І. Ткаченко // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 2. - С. 77-83. - Бібліографія : С.82-83 : 7 назв. - В ОБЛ.БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
гуманистическая педагогика -- гуманістична педагогіка -- история педагогики -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- личность -- особистість -- педагогика Украины -- педагогіка України -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- развитие личности -- розвиток особистості
Анотація: Зіставлено погляди видатних українських педагогів Г.С.Сковороди та В.О.Сухомлинського на особистість та розвиток особистості. Зроблено висновок про гуманістичну педагогічну традицію розвитку особистості в українській освітньо-педагогічній думці. Погляди цих педагогів мають більше спільного, ніж розбіжного. В.О.Сухомлинський творчо розвинув у теоретичних дослідженнях і застосував у практичній педагогічній діяльності гуманістичні педагогічні ідеї свого попередника. Концептуальна єдність ідей розвитк у особистості в педагогічній спадщині видатних педагогів різних епох свідчить про наявність гуманістичної педагогічної традиції в національній педагогічній думці.


Дод.точки доступу:
Сухомлинский, Василий Александрович (советский педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сковорода, Григорий Саввич (философ; поэт; педагог ; 1722-1749) \о нем\

Знайти схожі

2.


    Вертій, Олексій (доктор філологічних наук; Суми).
    Особливості формування і становлення національних підстав методики вивчення української літератури / Олексій Вертій // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 1. - С. 45-48. - Література : С.48 : 23 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 83.3(4Укр)
Рубрики: Літературознавство
   Литературоведение

Кл.слова (ненормовані):
история методики преподавания украинской литературы -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історія методики викладання літератури -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- методика викладання української літератури -- методика преподавания украинской литературы -- национальное воспитание на уроке словесности -- національне виховання -- украинская литература -- украинская педагогическая наука -- українська література -- українська педагогіка
Анотація: Простежено становлення і розвиток національної ідеї в українській педагогічній думці 19-20 ст., вказується її значення для формування національних підстав вивчення української літератури в сучасній школі.

Утримувачі документа:
НБ ДНУ ім. О. Гончара

Знайти схожі

3.


    Усатенко, Тамара (доктор педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту педагогічної освіти НАПН України).
    Українська педагогічна думка ХХ століття в трансформаційних процесах / Т. Усатенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. - № 3. - С. 44-46. - Література : С.46 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Языкознание, 20 ст.
   Мовознавство, 20 ст.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
история образования в Украине -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- история педагогической науки -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- трансформационные процессы -- трансформаційні процеси -- украинский язык -- українська мова -- филологическое образование -- філологічна освіта
Анотація: Українську педагогічну думку розглянуто в контексті трансформаційних історико-педагогічних процесів, увагу закцентовано на переосмисленні педагогічної спадщини ХХ ст. (А. Макаренко, Г. Ващенко, В. Сухомлинський).

Утримувачі документа:
НБ ДНУ

Дод.точки доступу:
Ващенко, Григорій (педагог ; 1878-1967) \о нем\; Макаренко, Антон Семенович (педагог; писатель ; 1888-1939) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\

Знайти схожі

4.


    Березівська, Л. Д.
    Антропоцентризм - провідна ідея творчості основоположника наукової вітчизняної педагогіки К. Д. Ушинського / Л. Д. Березівська // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 3. - С. 5-9. - Література : С. 9 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
антропоцентризм -- антропоцентрическая концепция -- история педагогики -- история педагогики России -- история педагогической мысли -- історія педагогіки -- історія педагогіки Росії -- історія педагогічної думки -- наукова педагогіка -- научная педагогика -- педагогическая антропология -- педагогічна антропологія -- педагогічні концепції -- педагогические концепции -- видатні педагоги -- выдающиеся педагоги
Анотація: Аргументовано на тому, що ідея антропоцентризму стала провідною в педагогічній концепції видатного вітчизняного педагога-філософа, гуманіста К. Д. Ушинського, яку він найповніше обґрунтував у праці «Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології» (1867-1869).

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\1.pdf

Дод.точки доступу:
Ушинський, Костянтин Дмитрович (педагог ; 1823-1871) \о нем\; Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології, наукова праця \о произв.\

Знайти схожі

5.


    Носко, М. О.
    Розвиток педагогічної науки на Чернігівщині в руслі ідей К. Д. Ушинського / М. О. Носко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 3. - С. 10-14. - Література : С. 14 : 3 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 19-20 стст.
   Образование. Педагогика, 19-20 стст.

   Україна
    Украина

    Чернігівська область

    Черниговская область

Кл.слова (ненормовані):
история педагогики -- история педагогики России -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- педагоги-последователи -- педагоги-послідовники -- педагогическая наука -- педагогічна наука
Анотація: Відзначено колосальну роль К. Д. Ушинського в розвитку педагогічної думки. Розглянуто науково-педагогічну творчість і діяльність педагогів-послідовників К. Д. Ушинського другої половини XIX - початку XX ст.: П. О. Куліша, Т. Ф. Лубенця, С. Ф. Русової, С. О. Сірополка, Б. Д. Грінченка, X. Д. Алчевської, Л. І. Глібова, М. М. Демкова, П. О. Заболотського, О. Я. Кониського, М. М. Коцюбинського, Г. Г. Ващенка, О. П. Фльорова.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\2.pdf

Дод.точки доступу:
Ушинський, Костянтин Дмитрович (педагог ; 1823-1871) \о нем\

Знайти схожі

6.


    Заліський, А. А.
    Модернізація системи середньої освіти на Чернігівщині / А. А. Заліський // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 3. - С. 14-16. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

    Чернігівська область

    Черниговская область

Кл.слова (ненормовані):
историко-философские аспекты образования -- история педагогики -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історико-філософські аспекти освіти -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- современное образование -- сучасна освіта -- философская антропология -- філософська антропологія -- шкільна освіта -- школьное образование
Анотація: Наголошено: на силі теоретичного мислення й педагогічного переконання К. Д. Ушинського, на тому, що він зумів ще сторіччя тому обґрунтувати проблему, яку сучасна наука вважає найфундаментальнішою проблемою філософії, природознавства, психології та пед агогіки; на його величезному вкладі в педагогіку (яку, власне, він започаткував), в українську та російську історико-філософську думку, яка містить ідеї й підходи, що конституювалися в новий напрям сучасної філософії - філософську антропологію. Педаго г розробляв зміст освіти, принципи навчального процесу, розкрив величезну суспільну роль учителя. Розкрито досягнення Чернігівщини в галузі освіти і шкільництва.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\3.pdf

Дод.точки доступу:
Ушинський, Костянтин Дмитрович (педагог ; 1823-1871) \о нем\

Знайти схожі

7.


    Бондар, Л. С.
    Відображення ідей про диференційований підхід до навчання у змісті початкової освіти (40-80-ті рр. XX ст.) / Л. С. Бондар // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 3. - С. 76-84. - Література : С. 83-84 : 19 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 1940-1980-і рр.
   Образование. Педагогика, 1940-1980-е гг.

Кл.слова (ненормовані):
державна освітня політика -- государственная образовательная политика -- диференційований підхід у навчанні -- дифференцированный подход в обучении -- история образования -- история педагогики -- история педагогики в СССР -- история педагогической мысли -- історія освіти -- історія педагогіки -- історія педагогіки в СРСР -- історія педагогічної думки -- навчальні плани -- навчальні предмети -- навчальні програми -- начальная школа -- начальное образование -- початкова освіта -- початкова школа -- реформы в образовании -- учебные планы -- учебные предметы -- учебные программы -- ученики -- учні -- шкільна освіта -- школьное образование
Анотація: Проаналізовано диференційований підхід до навчання у змісті початкової освіти (40-80-ті pp. XX ст.). З'ясовано державну освітню політику, зміни в структурі та змісті початкової освіти, що залежали від шкільних реформ, упроваджуваних у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних та культурних змін.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\13.pdf

Знайти схожі

8.


    Кокерилл, Алан.
    Сухомлинський XXI століття / А. Кокерилл // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 4. - С. 5-15. - Література : С. 14-15 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виховання особистості -- воспитание личности -- история педагогики -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- образовательные модели -- освітні моделі -- творча спадщина -- творческое наследие
Анотація: Коротко висвітлено наукові здобутки В. О. Сухомлинського та надзвичайно потужний вплив його ідей на педагогіку і освіту минулого й теперішнього століття не тільки в Україні й Росії, а й у Китаї, де перекладено більшість його численних книг і де багато вчителів і шкіл намагаються наслідувати ідеї видатного педагога. Розкрито значну історичну цінність творів В. О. Сухомлинського і для вчителів англомовних країн, оскільки він порушує одвічні проблеми вчителів усього світу: описує цілісний підхід до о світи дітей, в якому розвиток характеру дитини забезпечує основу її фізичного, емоційного, інтелектуального, професійного та естетичного розвитку, розкриває проблеми цінності освіти, екологічної освіти та ролі мислення в навчанні.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\1.pdf

Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (выдающийся педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\

Знайти схожі

9.


    Дічек, Н. П.
    Екофільна етика В. О. Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики / Н. П. Дічек // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 4. - С. 15-23. - Література : С. 22-23 : 27 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
екологічна етика -- екологічне виховання -- екофільна педагогіка -- етика -- история педагогики России -- история педагогической мысли -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- постмодерн -- постпостмодернізм -- постпостмодерннизм -- экологическая этика -- экологическое воспитание -- экофильная педагогика -- этика
Анотація: На основі виокремлення з етичної концепції В. О. Сухомлинського положень про єдність природи і людини обґрунтовано значущість етико-екофільних ідей педагога для виховання памолоді в суспільстві доби постпостмодерну.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\2.pdf

Дод.точки доступу:
Сухомлинский, Василий Александрович (выдающийся педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\

Знайти схожі

10.


    Сметанський, М. І.
    Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. - № 4. - С. 23-30. - Література : С. 30 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
виховання в сім'ї -- виховний процес -- вільне виховання -- воспитание в семье -- воспитательный процесс -- история педагогики -- история педагогики в СССР -- история педагогики Украины -- история педагогической мысли -- історія педагогіки в СРСР -- історія педагогіки України -- історія педагогічної думки -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- самовиховання -- самовоспитание -- свободное воспитание
Анотація: На основі аналізу педагогічних праць та епістолярної спадщини В. О. Сухомлинського простежено альтернативність поглядів педагога на весь виховний процес - мету (виховний ідеал), зміст, форми й методи організації - панівній у той час технократичній пар адигмі виховання з чітко вираженим класовим характером, яскравим представником якої був А. С. Макаренко. Також розглянуто теоретичні положення існуючої тоді педагогічної системи, на які спрямував свою критику В. О. Сухомлинський.

Перейти к внешнему ресурсу: \\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\3.pdf

Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (выдающийся педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\; Макаренко, Антон Семенович (педагог; письменник; публіцист ; 1888-1939) \о нем\

Знайти схожі

 1-10    11-11 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)