Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>K=історія педагогічної думки<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
11
Показані документи
с 1 за 10
1-10
11-11
>
1.
Ткаченко, Л. І.
Г. С. Сковорода і В. О. Сухомлинський про розвиток особистості: традиція гуманістичної
педагогічної
думки
[] / Л. І. Ткаченко> // Педагогіка і психологія. - 2012. -
№ 2
. - С. 77-83. - Бібліографія : С.82-83 : 7 назв. - В ОБЛ.БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
гуманистическая педагогика
--
гуманістична педагогіка
--
история педагогики
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
личность
--
особистість
--
педагогика Украины
--
педагогіка України
--
персоналии педагогов
--
персоналії педагогів
--
развитие личности
--
розвиток особистості
Анотація:
Зіставлено погляди видатних українських педагогів Г.С.Сковороди та В.О.Сухомлинського на особистість та розвиток особистості. Зроблено висновок про гуманістичну педагогічну традицію розвитку особистості в українській освітньо-педагогічній думці. Погляди цих педагогів мають більше спільного, ніж розбіжного. В.О.Сухомлинський творчо розвинув у теоретичних дослідженнях і застосував у практичній педагогічній діяльності гуманістичні педагогічні ідеї свого попередника. Концептуальна єдність ідей розвитк у особистості в педагогічній спадщині видатних педагогів різних епох свідчить про наявність гуманістичної
педагогічної
традиції в національній педагогічній думці.
Дод.точки доступу:
Сухомлинский, Василий Александрович (советский педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сковорода, Григорий Саввич (философ; поэт; педагог ; 1722-1749) \о нем\
Знайти схожі
>
2.
Вертій, Олексій
(доктор філологічних наук; Суми).
Особливості формування і становлення національних підстав методики вивчення української літератури / Олексій Вертій> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2013. -
№ 1
. - С. 45-48. - Література : С.48 : 23 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
821.161.2
ББК
83.3(4Укр)
Рубрики:
Літературознавство
Литературоведение
Кл.слова (ненормовані):
история методики преподавания украинской литературы
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
історія
методики викладання літератури
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
методика викладання української літератури
--
методика преподавания украинской литературы
--
национальное воспитание на уроке словесности
--
національне виховання
--
украинская литература
--
украинская педагогическая наука
--
українська література
--
українська педагогіка
Анотація:
Простежено становлення і розвиток національної ідеї в українській педагогічній думці 19-20 ст., вказується її значення для формування національних підстав вивчення української літератури в сучасній школі.
Утримувачі документа:
НБ ДНУ ім. О. Гончара
Знайти схожі
>
3.
Усатенко, Тамара
(доктор педагогічних наук; старший науковий співробітник Інституту
педагогічної
освіти НАПН України).
Українська педагогічна думка ХХ століття в трансформаційних процесах / Т. Усатенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2013. -
№ 3
. - С. 44-46. - Література : С.46 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕКІ
УДК
^A811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Языкознание, 20 ст.
Мовознавство, 20 ст.
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
история образования в Украине
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
история педагогической науки
--
історія
освіти в Україні
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
персоналии педагогов
--
персоналії педагогів
--
трансформационные процессы
--
трансформаційні процеси
--
украинский язык
--
українська мова
--
филологическое образование
--
філологічна освіта
Анотація:
Українську педагогічну думку розглянуто в контексті трансформаційних історико-педагогічних процесів, увагу закцентовано на переосмисленні
педагогічної
спадщини ХХ ст. (А. Макаренко, Г. Ващенко, В. Сухомлинський).
Утримувачі документа:
НБ ДНУ
Дод.точки доступу:
Ващенко, Григорій (педагог ; 1878-1967) \о нем\; Макаренко, Антон Семенович (педагог; писатель ; 1888-1939) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\
Знайти схожі
>
4.
Березівська, Л. Д.
Антропоцентризм - провідна ідея творчості основоположника наукової вітчизняної педагогіки К. Д. Ушинського / Л. Д. Березівська> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 3
. - С. 5-9. - Література : С. 9 : 4 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
антропоцентризм
--
антропоцентрическая концепция
--
история педагогики
--
история педагогики России
--
история педагогической мысли
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки Росії
--
історія
педагогічної
думки
--
наукова педагогіка
--
научная педагогика
--
педагогическая антропология
--
педагогічна антропологія
--
педагогічні концепції
--
педагогические концепции
--
видатні педагоги
--
выдающиеся педагоги
Анотація:
Аргументовано на тому, що ідея антропоцентризму стала провідною в педагогічній концепції видатного вітчизняного педагога-філософа, гуманіста К. Д. Ушинського, яку він найповніше обґрунтував у праці «Людина як предмет виховання. Спроба
педагогічної
антропології» (1867-1869).
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\1.pdf
Дод.точки доступу:
Ушинський, Костянтин Дмитрович (педагог ; 1823-1871) \о нем\; Людина як предмет виховання. Спроба
педагогічної
антропології, наукова праця \о произв.\
Знайти схожі
>
5.
Носко, М. О.
Розвиток
педагогічної
науки на Чернігівщині в руслі ідей К. Д. Ушинського / М. О. Носко> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 3
. - С. 10-14. - Література : С. 14 : 3 назви. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка, 19-20 стст.
Образование. Педагогика, 19-20 стст.
Україна
Украина
Чернігівська область
Черниговская область
Кл.слова (ненормовані):
история педагогики
--
история педагогики России
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
педагоги-последователи
--
педагоги-послідовники
--
педагогическая наука
--
педагогічна наука
Анотація:
Відзначено колосальну роль К. Д. Ушинського в розвитку
педагогічної
думки
. Розглянуто науково-педагогічну творчість і діяльність педагогів-послідовників К. Д. Ушинського другої половини XIX - початку XX ст.: П. О. Куліша, Т. Ф. Лубенця, С. Ф. Русової, С. О. Сірополка, Б. Д. Грінченка, X. Д. Алчевської, Л. І. Глібова, М. М. Демкова, П. О. Заболотського, О. Я. Кониського, М. М. Коцюбинського, Г. Г. Ващенка, О. П. Фльорова.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\2.pdf
Дод.точки доступу:
Ушинський, Костянтин Дмитрович (педагог ; 1823-1871) \о нем\
Знайти схожі
>
6.
Заліський, А. А.
Модернізація системи середньої освіти на Чернігівщині / А. А. Заліський> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 3
. - С. 14-16. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Україна
Украина
Чернігівська область
Черниговская область
Кл.слова (ненормовані):
историко-философские аспекты образования
--
история педагогики
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
історико-філософські аспекти освіти
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
персоналии педагогов
--
персоналії педагогів
--
современное образование
--
сучасна освіта
--
философская антропология
--
філософська антропологія
--
шкільна освіта
--
школьное образование
Анотація:
Наголошено: на силі теоретичного мислення й педагогічного переконання К. Д. Ушинського, на тому, що він зумів ще сторіччя тому обґрунтувати проблему, яку сучасна наука вважає найфундаментальнішою проблемою філософії, природознавства, психології та пед агогіки; на його величезному вкладі в педагогіку (яку, власне, він започаткував), в українську та російську історико-філософську думку, яка містить ідеї й підходи, що конституювалися в новий напрям сучасної філософії - філософську антропологію. Педаго г розробляв зміст освіти, принципи навчального процесу, розкрив величезну суспільну роль учителя. Розкрито досягнення Чернігівщини в галузі освіти і шкільництва.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\3.pdf
Дод.точки доступу:
Ушинський, Костянтин Дмитрович (педагог ; 1823-1871) \о нем\
Знайти схожі
>
7.
Бондар, Л. С.
Відображення ідей про диференційований підхід до навчання у змісті початкової освіти (40-80-ті рр. XX ст.) / Л. С. Бондар> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 3
. - С. 76-84. - Література : С. 83-84 : 19 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка, 1940-1980-і рр.
Образование. Педагогика, 1940-1980-е гг.
Кл.слова (ненормовані):
державна освітня політика
--
государственная образовательная политика
--
диференційований підхід у навчанні
--
дифференцированный подход в обучении
--
история образования
--
история педагогики
--
история педагогики в СССР
--
история педагогической мысли
--
історія
освіти
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки в СРСР
--
історія
педагогічної
думки
--
навчальні плани
--
навчальні предмети
--
навчальні програми
--
начальная школа
--
начальное образование
--
початкова освіта
--
початкова школа
--
реформы в образовании
--
учебные планы
--
учебные предметы
--
учебные программы
--
ученики
--
учні
--
шкільна освіта
--
школьное образование
Анотація:
Проаналізовано диференційований підхід до навчання у змісті початкової освіти (40-80-ті pp. XX ст.). З'ясовано державну освітню політику, зміни в структурі та змісті початкової освіти, що залежали від шкільних реформ, упроваджуваних у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних та культурних змін.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_3\13.pdf
Знайти схожі
>
8.
Кокерилл, Алан
.
Сухомлинський XXI століття / А. Кокерилл> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 4
. - С. 5-15. - Література : С. 14-15 : 12 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
виховання особистості
--
воспитание личности
--
история педагогики
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
образовательные модели
--
освітні моделі
--
творча спадщина
--
творческое наследие
Анотація:
Коротко висвітлено наукові здобутки В. О. Сухомлинського та надзвичайно потужний вплив його ідей на педагогіку і освіту минулого й теперішнього століття не тільки в Україні й Росії, а й у Китаї, де перекладено більшість його численних книг і де багато вчителів і шкіл намагаються наслідувати ідеї видатного педагога. Розкрито значну історичну цінність творів В. О. Сухомлинського і для вчителів англомовних країн, оскільки він порушує одвічні проблеми вчителів усього світу: описує цілісний підхід до о світи дітей, в якому розвиток характеру дитини забезпечує основу її фізичного, емоційного, інтелектуального, професійного та естетичного розвитку, розкриває проблеми цінності освіти, екологічної освіти та ролі мислення в навчанні.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\1.pdf
Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (выдающийся педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\
Знайти схожі
>
9.
Дічек, Н. П.
Екофільна етика В. О. Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики / Н. П. Дічек> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 4
. - С. 15-23. - Література : С. 22-23 : 27 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
екологічна етика
--
екологічне виховання
--
екофільна педагогіка
--
етика
--
история педагогики России
--
история педагогической мысли
--
історія
педагогіки
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
персоналии педагогов
--
персоналії педагогів
--
постмодерн
--
постпостмодернізм
--
постпостмодерннизм
--
экологическая этика
--
экологическое воспитание
--
экофильная педагогика
--
этика
Анотація:
На основі виокремлення з етичної концепції В. О. Сухомлинського положень про єдність природи і людини обґрунтовано значущість етико-екофільних ідей педагога для виховання памолоді в суспільстві доби постпостмодерну.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\2.pdf
Дод.точки доступу:
Сухомлинский, Василий Александрович (выдающийся педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\
Знайти схожі
>
10.
Сметанський, М. І.
Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2013. -
№ 4
. - С. 23-30. - Література : С. 30 : 7 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
37.015
ББК
74.03
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Образование. Педагогика
Кл.слова (ненормовані):
виховання в сім'ї
--
виховний процес
--
вільне виховання
--
воспитание в семье
--
воспитательный процесс
--
история педагогики
--
история педагогики в СССР
--
история педагогики Украины
--
история педагогической мысли
--
історія
педагогіки в СРСР
--
історія
педагогіки України
--
історія
педагогічної
думки
--
персоналии педагогов
--
персоналії педагогів
--
самовиховання
--
самовоспитание
--
свободное воспитание
Анотація:
На основі аналізу педагогічних праць та епістолярної спадщини В. О. Сухомлинського простежено альтернативність поглядів педагога на весь виховний процес - мету (виховний ідеал), зміст, форми й методи організації - панівній у той час технократичній пар адигмі виховання з чітко вираженим класовим характером, яскравим представником якої був А. С. Макаренко. Також розглянуто теоретичні положення існуючої тоді
педагогічної
системи, на які спрямував свою критику В. О. Сухомлинський.
Перейти к внешнему ресурсу:
\\tower-2008\textlok\Адвокат\Пед_псих_2013_4\3.pdf
Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (видатний педагог-гуманіст ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (выдающийся педагог-гуманист ; 1918-1970) \о нем\; Макаренко, Антон Семенович (педагог; письменник; публіцист ; 1888-1939) \о нем\
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
1-10
11-11
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)