Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=історія освіти в Україні<.>
Загальна кількість знайдених документів : 64
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Патер, І. Г.
    Рец. на кн.: Гелей С. Д. - Л.: Вид-во Львівської комерційної академії, 2008. - 624 с. / І. Г. Патер // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2009. - № 5. - С. 219-222, І. Я. (Соляр). - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Історія, 19-20 стст.
   История

   Україна
    Львів

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вищі навчальні заклади -- высшее образование -- высшие учебные заведения -- история городов Украины -- история образования -- история образования в Украине -- история учебного заведения -- історія міст України -- історія навчального закладу -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- навчальні заклади -- рецензии на монографии -- рецензії на монографії -- торгівельні наукові заклади -- торговельно-економічна наука -- торгово-экономическая наука -- торговые учебные заведения -- учебные заведения


Дод.точки доступу:
Гелей, С. Д. \о нем\; Львовская коммерческая академия \о ней\Львівська комерційна академія \о ней\; Львівська комерційна академія: Нарис історії \о произв.\

Знайти схожі

2.


    Святненко, Анна.
    Греко-католицька й Римо-католицька церкви в освітянській політиці самодержавства на Правобережній Україні (кінець ХVIII - перша половина ХІХ ст.) / Анна Святненко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2009. - № 5/6. - С. 48-60. - Бібліографія : С.59-60 : 26 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4 Укр)5
Рубрики: Історія, 18-19стст.
   История

   Україна
    Украина

    Правобережна Україна

    Правобережная Украина

    Російська імперія

    Российская империя

Кл.слова (ненормовані):
внутренняя политика -- внутрішня політика -- государство и образование -- греко-католицька церква -- греко-католическая церковь -- держава і освіта -- духовенство -- иноверческие церкви -- история образования -- история образования в Украине -- история церкви -- іновірні церкви -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія церкви -- образовательная политика -- освітянська політика -- парафиальные школы -- парафіяльні школи -- религиозная политика в Российской империи -- релігійна політика в Російській імперії -- римо-католицька церква -- римско-католическая церковь -- російська освітянська реформа 1803-1804 рр. -- російське самодержавство -- Российская империя -- российская образовательная реформа 1803-1804 гг. -- самодержавие российское -- церковна освіта -- церковное образование
Анотація: Предметом історичного аналізу є закони, устави, розпорядження російського самодержавства щодо регламентації діяльності іновірних церков в освітянській сфері на Правобережній Україні. Розпочинаючи загальноосвітню реформу, уряд переслідував політичні ц ілі - використати навчальні заклади як знаряддя для поширення свого впливу й авторитету серед населення. Дієвість заходу мала забезпечити мережа освітніх шкіл, якими на Правобережжі опікувалося іновірне духовенство. Через відсутність інших навчальних з акладів у краї й нестачу світських викладачів влада була змушена залучати до виховного процесу духовенство, при цьому підпорядкувавши монастирські й церковні школи державному відомству. Політичні події 1830-1831 рр. зумовили радикальність дій владних с труктур щодо діяльності церков. Оголошення навчальних закладів, опікуваних духовенством, "осередками польської пропаганди" було підставою для їх закриття й відсторонення духовенства від освітянської діяльності. Запровадженням цього заходу реалізовувал ася державна політика щодо зменшення впливу й ваги іновірних церков в Російській імперії.


Знайти схожі

3.


    Кравченко, О. О.
    Погляди Пантелеймона Куліша на соціальне виховання / О. О. Кравченко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 141-149. - Бібліографія : С.149 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
видатні педагоги -- виховання -- воспитание -- выдающиеся педагоги -- дошкільне виховання -- дошкольное воспитание -- история образования -- история образования в Украине -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- семейное воспитание -- семья и школа -- сімейне виховання -- сім'я і школа -- социальное воспитание детей -- соціальне виховання дітей -- шкільне виховання -- школьное воспитание
Анотація: В статті розкриті та охарактеризовані погляди Пантелеймона Куліша на соціальне виховання. Становлення особистості, на думку педагога, відбувається під впливом конкретних соціокультурних умов, природних, географічних, соцально-побутових, національно-на родних чинників, зрештою - під впливом найближчого оточення індивіда. Особливої ваги П.О.Куліш надавав дошкільному вихованню. На думку П.О.Куліша, школа - один із основних інститутів соціалізації особистості, тому метою навчально-виховного процесу має бути розвиток розумових задатків та мислення дитини, створення сприятливих умов для входження її в соціум та пристосування до навколишнього середовища. Враховуючи особливості сімейного й шкільного виховання, педагог наголошував на потребі їхнього тіс ного взаємозв'язку, взаємодопомоги і взаємодоповнення. Лише за такої умови можна досягнути спільної мети - виховати соціально позитивні якості особистості.


Дод.точки доступу:
Куліш, Пантелеймон (письменник; історик; мовознавець; фольклорист) \о нем\; Кулиш, Пантелеймон Александрович \о нем\

Знайти схожі

4.


    Кузь, В. Г.
    Навчально-виховний комплекс "школа - дошкільний навчальний заклад" / В. Г. Кузь // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 115-120. - Бібліографія : С.120 : 5 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.202
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
видатні педагоги -- выдающиеся педагоги -- дошкільна освіта -- дошкільні установи -- дошкольное образование -- дошкольные учреждения -- история образования -- история образования в Украине -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- навчально-виховний комплекс -- современное образование -- сучасна освіта -- учебно-воспитательный комплекс -- шкільна освіта -- школьное образование
Анотація: На основі вивчення теорії і практики двох видатних педагогів - А.С.Макаренка і В.О.Сухомлинського, які теоретично обгрунтували будування колективу на основі сімейності, тобто різновікового об'єднання дітей, і успішно упровадили цю ідею на практиці - і , власно кажучи, експеримента по організації навчально-виховного комплексу "Школа - дошкільний навчальний заклад" в малому селі був зроблений висновок про високу ефективність останнього. Функціонування навчально-виховної установи розв'язує низку соціа льних і педагогічних проблем, зокрема: зміцнення сільської малокомплектної школи; зміцнення села; вдосконалення громадського виховання дошкільнят на селі та їхню підготовку до школи; становлення комплексу як центру виховання на селі.


Дод.точки доступу:
Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Макаренко, Антон Семенович (педагог ; 1888-1939) \о нем\

Знайти схожі

5.


    Бондар, Л. С.
    Питання співдружності школи і сім'ї у творчій спадщині В.О.Сухомлинсткого та О.А.Захаренка / Л. С. Бондар // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 79-87. - Бібліографія : С.87 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
видатні педагоги -- виховання -- воспитание -- выдающиеся педагоги -- история образования -- история образования в Украине -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- семейное воспитание -- семья и школа -- сімейне виховання -- сім'я і школа -- шкільне виховання -- школьное воспитание
Анотація: В статті проаналізовані основні питання співдружності школи і сім'ї в педагогічній спадщині Сухомлинського і Захаренка. Розкриті загальні підходи і внесок кожного з цих видатних педагогів в створення і вдосконалення системи шкільно-сімейного виховання . Олександр Антонович Захаренка (1937-2002) - академік АПН України, директор Сахнівської середньої школи Корсунь-Шевченківського району. З усіх свіїх директорів-сучасників Захаренко завжди виокремлював Василя Сухомлинського. Велика схожість між В.О.Сухомлинським і О.А.Захаренком спостерігається в їхньому ставленні до офіційної педагогіки, організації навчального процесу, в підходах до дитини, поглядах на розвиток її мислення. В центрі уваги Павлиської й Сахнівської середніх шкіл перебувала сім'я.


Дод.точки доступу:
Захаренко, Александр Антонович (педагог ; 1937-2002) \о нем\; Захаренко, Олександр Антонович (педагог ; 1937-2002) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\

Знайти схожі

6.


    Побірченко, Н. С.
    Формування неперервної педагогічної освіти як системи з погляду історичних перетворень (ІІ половина ХІХ - початок ХХ ст.) / Н. С. Побірченко // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 68-78. - Бібліографія : С.78 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 19 ст., друга пол.
   Образование. Педагогика, 20 ст., поч.

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- вища педагогічна освіта -- высшее образование -- высшее образование Украины -- высшее педагогическое образование -- история образования -- история образования в Украине -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- неперервна освіта -- непрерывное образование -- освітня реформа -- педагогические кадры -- педагогическое образование -- педагогічна освіта -- педагогічні кадри -- підготовка вчителів -- післядипломна освіта -- подготовка учителей истории -- последипломное образование -- реформа образования -- управление образованием -- управління освітою
Анотація: Проаналізовано процес формування неперервної педагогічної освіти в Україні другої половини 19 - початку 20 століття з точки зору історичних перетворень.Висвітлена ієрархізована система неперервної освіти педагогічних працівників означеного періоду в к онтексті різних ознак організаційної та змістової єдності, взаємозв'язку та послідовності усіх ланок освіти. Початок розвитку системи неперервної педагогічної освіти ми пов'язуємо з кінцем Петровської епохи, коли в першій половині ХVIII ст. Київська д уховна академія стала осередком підготовки вчителів для національних шкіл. У 1802 р. створено центральний орган управління освітою - Міністерство народної освіти. Широка освітня реформа в Російській імперії зачепила всі ланки освіти - вищу, середню та початкову, активізувала пошуки нових форм педагогічної освіти. Після шкільної реформи 1864 р. особливо загострилася потреба в учительськихкадрах. Значні зміни в системі неперервної педагогічної освіти відбуваються після Жовтневого перевороту. Створен ня в 1925 р. Державного науково-методологічного комітету започаткувало новий етап керівництва післядипломною освітою.


Дод.точки доступу:
Министерство народного образования \о нем\; Міністерство народної освіти \о нем\

Знайти схожі

7.


    Бородай, Ірина.
    До історії становлення зоотехнічної науки в Україні / Ірина Бородай // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 1. - С. 3-10. - Бібліографія : С.10 : 21 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 72.3
Рубрики: Наука. Наукознавство, 19 ст.
   Наука. Науковедение, 20 ст. поч.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
аграрна наука -- аграрна освіта -- аграрная наука -- аграрное образование -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- животноводство -- зоогигиена -- зоогігієна -- зоотехния -- зоотехнія -- история аграрной науки -- история науки -- история науки Украины -- история образования -- история образования в Украине -- історія аграрної науки -- історія науки -- історія науки України -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- образование Украины -- освіта України -- сельское хозяйство -- сельскохозяйственное образование -- сельскохозяйственные школы -- сільське господарство -- сільськогосподарська освіта -- сільськогосподарські школи -- тваринництво
Анотація: На теренах колишньої Російської імперії основи сільськогосподарських наук, у тому числі й зоотехнічної, були закладені в другій половині ХІХ - на початку ХХ століть. Предтечею становлення зоотехнії як науки було запровадження вищої агрономічної освіти , у лоні якої вона розвивалася впритул до 20-х років ХХ століття. З огляду на зазначене виникає необхідність у пошуку спільних витоків формування сільськогосподарської науки та її складової - зоотехнії.

Перейти к внешнему ресурсу: Текст статьи

Знайти схожі

8.


    Чуткий, Андрій.
    Еволюція студентського контингенту Київського комерційного інституту / Андрій Чуткий // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 1. - С. 35-45. - Бібліографія : С.44-45 : 35 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 20 ст. поч.
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- вищі навчальні заклади -- высшее образование -- высшее образование Украины -- высшие учебные заведения -- история образования -- история образования в Украине -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- комерційні курси -- коммерческие курсы -- образование Украины -- освіта України -- склад студентства -- состав студенчества -- студентство -- студентство в історії -- студенчество -- студенчество в истории
Анотація: Дана розвідка присвячена вивченню студентського контингенту Київських комерційних курсів та Київського комерційного інституту. На основі виявленого та опрацьованого масиву архівних документів можна стверджувати, що навчальний процес та політика керівництва Київського комерційного інституту щодо студентства вирізнялась значним лібералізмом і намаганням створити широкі можливості для здобуття освіти всіма групами населення. Тож цей вищий навчальний заклад став першим, де вдалось створити рівні умови для навчання осіб обох статей. Також підтверджується відома теза щодо поступового збільшення студентського контингенту.

Перейти к внешнему ресурсу: Текст статьи

Дод.точки доступу:
Киевский коммерческий институт \о нем\; Київський комерційний інститут \о нем\

Знайти схожі

9.


    Беллецца, С. А.
    Освіта в Україні під час нацистської окупації (на матеріалах Дніпропетровської області) / С. А. Беллецца // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 3. - С. 78-91. - Бібліографія : С.89-91 : 91 назва. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4Укр)6
Рубрики: Історія
   История

   Україна
    Украина

    Дніпропетровська область

    Днепропетровская область

Кл.слова (ненормовані):
вищі навчальні заклади -- Вторая мировая война -- Вторая мировая война и Украина -- высшие учебные заведения -- генеральна округа Дніпропетровськ -- генеральный округ Днепропетровск -- дослідницькі університети -- дослідницькі центри -- Друга світова війна -- Друга Світова війна і Україна -- етнічні німці -- исследовательские университеты -- исследовательские центры -- история образования в Украине -- історія освіти в Україні -- Меннониты в Украине -- менноніти в Україні -- немцы в Украине -- немцы на территории Екатеринослава -- німці в Україні -- німці на території Катеринослава -- образование в Украине -- образовательная политика оккупационного режима -- оккупационная политика -- оккупационный режим -- оккупационный режим на Днепропетровщине -- оккупация -- окупаційна політика -- окупаційний режим -- окупаційний режим на Дніпропетровщині -- окупація -- освіта -- освіта в Україні -- освітня політика окупаційного режиму -- професорсько-викладацький склад -- профессорско-преподавательский состав -- Розенберг Альфред -- сельское население -- сельскохозяйственные школы -- сільська школа -- сільське господарство -- сільське населення -- сільськогосподарські школи -- сотрудничество с оккупационным режимом -- социальная политика оккупационного режима -- соціальна політика окупаційного режиму -- співпраця з окупаційним режимом -- фольксдойче -- шкільна програма -- школьная программа -- этнические немцы
Анотація: Проаналізовано ситуацію у сфері освіти в ґенеральній окрузі Дніпропетровськ із точки зору діалектики наказів німецьких керівників та заходів, що їх уживали місцеві допоміжні адміністративні структури. Показано, як в освітній галузі втілювались основні риси національної (расової) та соціальної політики окупантів.


Дод.точки доступу:
Кох, Эрих \о нем\; Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара \о нем\

Знайти схожі

10.


    Яременко, Максим.
    Яких козаків діти навчалися в Києво-Могилянській академії? / Максим Яременко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 3. - С. 3-19. - Бібліографія : С.15-19 : 66 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 18 ст.
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- Гетьманщина -- еліта Гетьманщини -- история высшего образования -- история образования -- история образования в Украине -- історія вищої освіти -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- казачество -- козацтво -- козацька верхівка -- козацька старшина -- студенти із козацьких родин -- студентство -- студентство в історії -- студенты из казацких семей -- студенчество -- студенчество в истории -- украинское казачество -- українське козацтво -- элита Гетьманщины
Анотація: Підсумовуючи дані про могилянських студентів із козацтва Гетьманщини, достатньо упевнено можна твердити, що більше 27% з них належали до привілейованих сімей чи верхівки рядового козацтва. Наступна невеличка групка "студіозів" могла бути і дітьми зі знатних родин, і синами простих козаків. Сини старшини різних рівнів чисельно становили достатньо вагому групу, а якщо брати пропорційно до загальної кількості козацької еліти - значно більшу, ніж хлопці рядових батьків. Помітний відсоток дітей козацьк ої верхівки серед усіх представників стану, та ще й якщо прирівняти пропорційно до чисельності еліти серед усього козацького загалу, характеризувало все "латинське шкільництво" Гетьманщини. Другий аргумент, що дозволяє твердити про природність великог о відсотку представників старшинських кіл серед "студіозів" із козацтва, значно переконливіший, слід шукати серед мотивацій до навчання. Саме еліта Гетьманщини, як і її привілейовані "колеги" з інших країв, мала найбільше стимулів здобувати освіту.


Дод.точки доступу:
Києво-Могилянська академія \о ней\; Киево-Могилянская академия \о ней\

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)