Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>K=языковая личность<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
34
Показані документи
с 1 за 10
1-10
11-20
21-30
31-34
>
1.
Яремко, Я. П.
Стратифікація концепту / Я. П. Яремко> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. -
№ 1
. - С. 60-69. - Бібліографія посторінкова : 43 назви. - В библиотеке ДНУ
УДК
^A81-11
ББК
81
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
адоративний компонент концепту
--
аксиологический компонент концепта
--
аксіологічний компонент концепту
--
когнитивная лингвистика
--
когнитивно-коммуникативная деятельность
--
когнітивна лінгвістика
--
коммуникативная
личность
--
комунікативна особистість
--
концепт
--
лексическое значение
--
лексичне значення
--
мовна особистість
--
образний компонент концепту
--
образный компонент концепта
--
политические реалии
--
политонимы
--
політичні реалії
--
політоніми
--
понятие
--
поняття
--
природа термина
--
природа терміну
--
психолингвистические вопросы семантики
--
психолінгвістичні питання семантики
--
семантика
--
семантика термина
--
стратификация концепта
--
стратифікація концепту
--
структура концепта
--
языковая
личность
Анотація:
У статті проводиться стратифікація концепту (ключового поняття когнітивної лінгвістики) у зв'язку зі структурою комунікативної (мовної) особистості. Структура концепту складається з образного, поняттевого, аксіологічного та адоративного компонентів. З 'ясовуються особливості вербалізації концепту, причини її відсутності. Розглянуто особливості мовної реакції на оцінку політичних реалій (політонімів), специфіка понять, що позначаються термінами, психолінгвістичні особливості сприйняття значення тощо .
Знайти схожі
>
2.
Селігей, П. О.
Структура й типологія мовної свідомості / П. О. Селігей> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. -
№ 5
. - С. 12-29. - Примітки посторінкові : 48 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
81-11
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
аксиологический подход в лингвистике
--
аксіологічний підхід в мовознавстві
--
мова як цінність
--
мовна особистість
--
мовна поведінка
--
мовна політика
--
мовна свідомість
--
мовний нігілізм
--
мовні норми
--
мовні оцінки
--
психолингвистика
--
психолінгвістика
--
ценностный подход в лингвистике
--
ціннісний підхід в мовознавстві
--
язык как ценность
--
языковая
личность
--
языковая
политика
--
языковое поведение
--
языковое сознание
--
языковой нигилизм
--
языковые нормы
--
языковые оценки
Анотація:
Запропоновано визначення й окреслено структуру поняття "мовна свідомість", її роль як запоруки мовної стійкості та мовного порядку в державі. На основі ціннісного (аксіологічного) підходу розроблено типологію рівнів мовної свідомості.
Знайти схожі
>
3.
Семеног, Олена
(доктор педагогічних наук; професор; Київ).
Іоанн Павло ІІ: "До тебе взиваю, Людино" / Олена Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 4
. - С. 34-36. - Бібліографія : С.36 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
23/28
Рубрики:
Релігія. Містика. Вільнодумство
Религия. Мистика. Свободомыслие
Кл.слова (ненормовані):
конфесійний стиль
--
конфессиональный стиль
--
мовна особистість
--
послание как жанр
--
послания
--
послання
--
послання як жанр
--
религиозная риторика
--
релігійна риторика
--
христианская риторика
--
християнська риторика
--
языковая
личность
Анотація:
Автор статті досліджує функціональне навантаження деяких мовних засобів у теологічно-філософських текстах, промовах і посланнях Іоанна Павла ІІ, а також його мовну особистість.
Дод.точки доступу:
Иоанн, Павел ІІ \о нем\; Іоанн, Павло ІІ \о нем\
Знайти схожі
>
4.
Остапенко, Наталія
(доцент Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького).
Теоретичні основи формування комунікативної компетентності учня загальноосвітньої школи на уроках української мови / Наталія Остапенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 3
. - С. 5-8. - Бібліографія : С.7-8 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция
--
комунікативна компетенція
--
лингвопредметная компетенция
--
лингвосоциокультурная компетентность
--
лінгвопредметна компетенція
--
лінгвосоціокультурна компетентність
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовленнєва компетенція
--
мовна особистість
--
речевая компетенция
--
языковая
личность
Анотація:
Висвітлено проблему формування компетентностей учнів, залежності її від рівня сформованості мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенції у самого вчителя-словесника.
Знайти схожі
>
5.
Семеног, Олена
(доктор педагогічних наук; професор; Київ).
Мовнокомунікативна особистість студента-філолога у сучасній освітній парадигмі / Олена Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 10
. - С. 43-45. - Бібліографія : С.45 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция
--
методика викладання української мови
--
методика викладання української мови у ВНЗ
--
методика преподавания украинского языка
--
методика преподавания украинского языка в вузе
--
мовна особистість
--
мовнокомунікативна компетенція
--
підготовка вчителів-словесників
--
подготовка учителей-словесников
--
студенти-філологи
--
студенты-филологи
--
филологическое образование
--
філологічна освіта
--
языковая
компетенция
--
языковая
личность
Анотація:
Розглянуто таку важливу проблему сучасної філологічної освіти, як формування мовнокомунікативної компетенції та мовнокомунікативної особистості майбутніх вичтелів-філологів. Пропонуються деякі методи вдосконалення філологічної освіти.
Знайти схожі
>
6.
Дроздова, І. П.
Мова і мовлення як засоби формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації / І. П. Дроздова> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. -
№ 3
. - С. 91-99. - Бібліографія : С.98-99 : 16 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
159.9
ББК
88.3
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
вища освіта
--
вища освіта України
--
высшее образование
--
высшее образование Украины
--
индивидуальное сознание
--
информационная цивилизация
--
індивідуальна свідомість
--
інформаційна цивілізація
--
мова і мовлення
--
мовленнєва діяльність
--
мовленнєвий розвиток особистості
--
мовна особистість
--
педагогическая психология
--
педагогічна психологія
--
професійна свідомість
--
професійне мовлення
--
професійний дискурс
--
профессиональная речь
--
профессиональное сознание
--
профессиональный дискурс
--
речевая деятельность
--
речевое развитие личности
--
речь
--
философия образования
--
філософія освіти
--
язык и речь
--
языковая
личность
Анотація:
Визначені аспекти порівняння мови і мовлення як способів формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації третього тисячоліття. Дослідження пізнавальних можливостей мови у формуванні професійного мовлення й мислення студентів, зокрема творчого мислення й мовлення як прояву комплексу соціально-психічних і фізіологічних якостей, у саморозвитку, самореалізації й самовдосконаленні студентів, а також у формуванні професійно довершеної особистості з урахува нням становлення й розвитку україномовного професійного мовлення студентів вишів нефілологічного профілю винятково важливе, адже за допомогою рідної мови майбутні фахівці опановують загальну логіку прородного процесу спілкування, здобувають освіту й п рофесійно вдосконалюються.
Знайти схожі
>
7.
Горошкіна, Олена
(доктор педагогічних наук; професор; Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка).
Дидактичні засади підручників "Українська мова" для 10-11 класів (рівень стандарту) / Олена Горошкіна> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 6
. - С. 25-32. - Бібліографія : С.32 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативный практикум
--
комунікативний практикум
--
лингводидактика
--
лінгводидактика
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовна особистість
--
підручники української мови
--
профильное обучение
--
профільне навчання
--
создание учебников
--
старшие классы
--
старші класи
--
створення підручників
--
украинский язык
--
українська мова
--
учебники украинского языка
--
шкільні підручники
--
школьные учебники
--
языковая
личность
Анотація:
Визначено загальноосвітні, виховні й практичні завдання навчання української мови в профільних 10-11 класах рівня стандарту. Розкрито зміст і структуру підручників, їхні функції й наведено ілюстративний матеріал.
Дод.точки доступу:
Пентилюк, Марія
Знайти схожі
>
8.
Дороз, Вікторія
(кандидат педагогічних наук; доцент; докторант НПУ ім. М.П. Драгоманова).
Переосмислення процесу навчання і виховання національно свідомої мовної особистості на уроках української мови з ціннісних позицій / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 2
. - С. 2-5. - Примітки посторінкові : 24 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
вторинна мовна особистість
--
вторичная
языковая
личность
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовна особистість
--
национально-
языковая
личность
--
національно-мовна особистість
--
ценностный подход в лингвистике
--
ціннісний підхід в мовознавстві
--
языковая
личность
Анотація:
Мета статті - розглянути дефініції понять "мовна особистість", "національно свідома мовна особистість", "вторинна мовна особистість", охарактеризувати методологічні засади формування вторинної національно свідомої мовної особистості на уроках українсь кої мови з ціннісних позицій.
Перейти к внешнему ресурсу:
Переосмислення процесу навчання
Знайти схожі
>
9.
Тищенко, Оксана
(кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник відділу лексикології та лексикографії Інституту української мови НАН України).
Мова інтернет-спілкування: стиль, норма, освіта [Текст] / О.Тищенко> // Дивослово : науково-методичний журнал. - 2011. -
№ 12
. - С. 35-39. - Библиогр.: с. 39 . - ISSN 0130-5263
ББК
81.2(4 Укр)
Рубрики:
Українська мова
Украинский язык
Україна
Украина
Кл.слова (ненормовані):
інтернет
--
мовна інтернет-комунікація
--
мовна особистість
--
мовленнєва поведінка
--
мовний етикет
--
мова інтернет-спілкування
--
флеш-моб
--
интернет
--
языковая
интернет-комуникация
--
языковая
личность
--
языковое поведение
--
этикет речи
--
язык интернет-общения
--
интернет-общение
--
інтернет-спілкування
--
интернет коммуникации
--
інтернет-комунікації
Анотація:
Описано прикметні риси мови інтернет-спілкування: розкрито стилістичні особливості віртуальної комунікації, схарактеризовано новий тип мовної особистості - члена інтернет-спільноти, порушено питання мовного етикету в мережі.
Утримувачі документа:
ОБМ ім.М.СВєтлова
Є примірники у відділах:
ЧЗ (27.12.2011р. - Б.ц.) (вільний)
Знайти схожі
>
10.
Пентилюк, Марія
(доктор педагогічних наук; професор Херсонського державного університету).
Культура діалогу як основа формування мовної особистості / М. Пентилюк> // Українська мова і література в школі. - 2012. -
№ 1
. - С. 2-4. - Література : С.4 : 10 назв. - В ОБЛ. БІБЛІОТЕЦІ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
диалог
--
діалог
--
коммуникативная лингвистика
--
комунікативна лінгвістика
--
культура диалога
--
культура діалогу
--
культура мовлення
--
культура речи
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовна особистість
--
развитие речи
--
розвиток мовлення учнів
--
украинский язык
--
українська мова
--
языковая
личность
Анотація:
У статті порушено проблему культури діалогу, що має важливе значення у процесі виховання мовної особистості. Автор аналізує різні погляди на діалог, діалогічне мовлення, культуру діалогу, їх функції та роль у процесі спілкування.
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
1-10
11-20
21-30
31-34
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)