Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=історія освіти в Україні<.>
Загальна кількість знайдених документів : 64
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Святненко, Анна.
    Греко-католицька й Римо-католицька церкви в освітянській політиці самодержавства на Правобережній Україні (кінець ХVIII - перша половина ХІХ ст.) / Анна Святненко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2009. - № 5/6. - С. 48-60. - Бібліографія : С.59-60 : 26 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4 Укр)5
Рубрики: Історія, 18-19стст.
   История

   Україна
    Украина

    Правобережна Україна

    Правобережная Украина

    Російська імперія

    Российская империя

Кл.слова (ненормовані):
внутренняя политика -- внутрішня політика -- государство и образование -- греко-католицька церква -- греко-католическая церковь -- держава і освіта -- духовенство -- иноверческие церкви -- история образования -- история образования в Украине -- история церкви -- іновірні церкви -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія церкви -- образовательная политика -- освітянська політика -- парафиальные школы -- парафіяльні школи -- религиозная политика в Российской империи -- релігійна політика в Російській імперії -- римо-католицька церква -- римско-католическая церковь -- російська освітянська реформа 1803-1804 рр. -- російське самодержавство -- Российская империя -- российская образовательная реформа 1803-1804 гг. -- самодержавие российское -- церковна освіта -- церковное образование
Анотація: Предметом історичного аналізу є закони, устави, розпорядження російського самодержавства щодо регламентації діяльності іновірних церков в освітянській сфері на Правобережній Україні. Розпочинаючи загальноосвітню реформу, уряд переслідував політичні ц ілі - використати навчальні заклади як знаряддя для поширення свого впливу й авторитету серед населення. Дієвість заходу мала забезпечити мережа освітніх шкіл, якими на Правобережжі опікувалося іновірне духовенство. Через відсутність інших навчальних з акладів у краї й нестачу світських викладачів влада була змушена залучати до виховного процесу духовенство, при цьому підпорядкувавши монастирські й церковні школи державному відомству. Політичні події 1830-1831 рр. зумовили радикальність дій владних с труктур щодо діяльності церков. Оголошення навчальних закладів, опікуваних духовенством, "осередками польської пропаганди" було підставою для їх закриття й відсторонення духовенства від освітянської діяльності. Запровадженням цього заходу реалізовувал ася державна політика щодо зменшення впливу й ваги іновірних церков в Російській імперії.


Знайти схожі

2.


    Патер, І. Г.
    Рец. на кн.: Гелей С. Д. - Л.: Вид-во Львівської комерційної академії, 2008. - 624 с. / І. Г. Патер // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2009. - № 5. - С. 219-222, І. Я. (Соляр). - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
Рубрики: Історія, 19-20 стст.
   История

   Україна
    Львів

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вищі навчальні заклади -- высшее образование -- высшие учебные заведения -- история городов Украины -- история образования -- история образования в Украине -- история учебного заведения -- історія міст України -- історія навчального закладу -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- навчальні заклади -- рецензии на монографии -- рецензії на монографії -- торгівельні наукові заклади -- торговельно-економічна наука -- торгово-экономическая наука -- торговые учебные заведения -- учебные заведения


Дод.точки доступу:
Гелей, С. Д. \о нем\; Львовская коммерческая академия \о ней\Львівська комерційна академія \о ней\; Львівська комерційна академія: Нарис історії \о произв.\

Знайти схожі

3.


    Гіптерс, Зінаїда (кандидат педагогічних наук; доцент Львіського інституту банківської справи).
    Марко Кропивницький і західноукраїнська інтелігенція у справі економічної освіти дітей і дорослих другої половини ХІХ - початку ХХ ст. / Зінаїда Гіптерс // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 7. - С. 11-16. - Бібліографія : С.16 : 19 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 83.3(4Укр)5
Рубрики: Літературознавство, 19 ст. кін.-20 ст. поч.
   Литературоведение, 19 ст. кін.-20 ст. поч.

   Україна
    Украина

    Галичина

Кл.слова (ненормовані):
економічна освіта -- история образования в Украине -- история украинского театра -- історія освіти в Україні -- історія українського театру -- культурно-просветительская работа -- культурно-просвітня робота -- образование взрослых -- освіта дорослих -- украинская интеллигенция -- украинская литература -- украинское национальное возрождение -- українська інтелігенція -- українська література -- українське національне відродження -- экономическое образование
Анотація: Попри відсутність держави, авторитарність системи освіти, прогресивні культурно-освітні діячі другої половини 19 - початку 20 ст. започаткували національне відродження Галичини на засадах торговельно-кооперативного шкільництва, використовуючи передусім громадсько-педагогічне подвижництво. Розглянуто діяльність товариства "Просвіта" на західноукраїнських землях та окремих його діячів, зокрема Євгена Олесницького.


Дод.точки доступу:
Олесницький, Євген \о нем\; Кропивницький, Марко Лукич; Кропивницкий, Марк Лукич \о нем\; Просвіта, товариство \о ней\

Знайти схожі

4.


    Щербань, Олена.
    Архівні джерела з історії Опішнянської керамічної промислової школи (1927-1933) / Олена Щербань // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 3. - С. 127-135. - Бібліографія : С.135 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.04
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 1920-1930-і роки
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
архивные источники -- архівні джерела -- гончарні майстерні -- гончарні навчальні заклади -- гончарные мастерские -- гончарные учебные заведения -- гончарство -- государственная образовательная политика -- декоративно-прикладное искусство -- державно-громадська освітня політика -- история образования -- история образования в Украине -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- мистецька освіта -- промислова школа -- промышленная школа -- ужиткове мистецтво -- финансирование образования -- фінансування освіти -- художественное образование
Анотація: Наведені документи розкривають багато сторін діяльності Опішнянської керамічної промислової школи. Вони свідчать про те, що проблеми гончарного шкільництва в другій половині 1920 - на початку 1930-х років були подібними до тих, на які скаржаться й сучасні діячі мистецької освіти України. Брак коштів, що виділялися з державного бюджету, не дозволяв повною мірою реалізувати поставлених перед закладом завдань і планів завідувача, що примушувало його постійно звертатися до керівників освітньої галузі, але їх реакція, як правило, була запізнілою. Завершилася бюрократична тягонина тим, що відповідно тогочасним тенденціям до згортання українізації і початку масових репресій почалися арешти викладацького складу школи. Його керівник Іван Бойченко в 1930-му році виїхав з Опішного. До речі, закінчилося існування цього гончарного закладу через два роки після цього - в трагічний для України період голодомору.


Дод.точки доступу:
Опішнянська керамічна промислова школа \о ней\; Опішнянська школа майстрів художньої кераміки \о ней\

Знайти схожі

5.


    Яременко, Максим.
    Яких козаків діти навчалися в Києво-Могилянській академії? / Максим Яременко // Київська старовина : Науковий історико-філологічний журнал. - 2010. - № 3. - С. 3-19. - Бібліографія : С.15-19 : 66 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка, 18 ст.
   Образование. Педагогика

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- Гетьманщина -- еліта Гетьманщини -- история высшего образования -- история образования -- история образования в Украине -- історія вищої освіти -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- казачество -- козацтво -- козацька верхівка -- козацька старшина -- студенти із козацьких родин -- студентство -- студентство в історії -- студенты из казацких семей -- студенчество -- студенчество в истории -- украинское казачество -- українське козацтво -- элита Гетьманщины
Анотація: Підсумовуючи дані про могилянських студентів із козацтва Гетьманщини, достатньо упевнено можна твердити, що більше 27% з них належали до привілейованих сімей чи верхівки рядового козацтва. Наступна невеличка групка "студіозів" могла бути і дітьми зі знатних родин, і синами простих козаків. Сини старшини різних рівнів чисельно становили достатньо вагому групу, а якщо брати пропорційно до загальної кількості козацької еліти - значно більшу, ніж хлопці рядових батьків. Помітний відсоток дітей козацьк ої верхівки серед усіх представників стану, та ще й якщо прирівняти пропорційно до чисельності еліти серед усього козацького загалу, характеризувало все "латинське шкільництво" Гетьманщини. Другий аргумент, що дозволяє твердити про природність великог о відсотку представників старшинських кіл серед "студіозів" із козацтва, значно переконливіший, слід шукати серед мотивацій до навчання. Саме еліта Гетьманщини, як і її привілейовані "колеги" з інших країв, мала найбільше стимулів здобувати освіту.


Дод.точки доступу:
Києво-Могилянська академія \о ней\; Киево-Могилянская академия \о ней\

Знайти схожі

6.


    Чуткий, Андрій (кандидат історичних наук; доцент).
    Зміна традиції у системі вищої освіти України в першій третині ХХ ст. крізь призму біографії однієї особи / Андрій Чуткий // Історичний журнал. - 2010. - № 1-3. - С. 263-275. - Бібліографія : С.274-275 : 50 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4Укр)6
Рубрики: Історія, 1920-і рр.; 1930-ті рр.
   История, 1920-і рр.; 1930-ті рр.

Кл.слова (ненормовані):
биографический метод в истории -- біографічний метод в історії -- вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование Украины -- идеология -- институты народного образования -- история высшего образования -- история образования в Украине -- ідеологія -- інститути народної освіти -- історія вищої освіти -- історія освіти в Україні -- історія України -- образование в СССР -- образование в Украине -- образовательная политика -- освіта в Україні -- освітня політика -- педагогические кадры -- педагогічні кадри -- персоналии педагогов -- персоналії педагогів -- радянська ідеологія -- реформи в освіті -- реформы в образовании -- система образования -- система освіти -- советская идеология -- традиции в образовании -- традиції в освіті -- украинская система образования
Анотація: На прикладі біографії відомого освітнього діяча О. О. Карпека в статті реконструйовано основні напрями вищої освіти в радянській Україні протягом 20-30-х рр. ХХ ст.: починаючи з дореволюційних часів, коли ним було отримано вищу освіту і розпочато вчит ельську практику, отримання, згодом, найвищих посад в декількох вузах України, і закінчуючи 1930-ми роками - вимушеним переїздом углиб СРСР з метою уникнення репресій, та поверненням на Україну в післявоєнні роки. Автором висвітлені фундаментальні змі ни в традиціях і структурі вищої освіти в Україні в перші десятиліття радянської влади.


Дод.точки доступу:
Карпеко, Олександр Олександрович \о нем\; Київський інститут народного господарства ім. Є. Бош \о нем\Киевский институт народного хозяйства им. Е. Бош \о нем\

Знайти схожі

7.


    Рябченко, О. Л. (кандидат історичних наук; доцент Харківської національної академії міського господарства).
    Чистки студентського складу вищих навчальних закладів радянської України (1920-ті рр.) / О. Л. Рябченко // Український історичний журнал : Науковий журнал. - 2010. - № 5. - С. 136-152. - Бібліографія : С.150-152 : 96 назв
УДК
ББК 63.3(4Укр)6
Рубрики: Історія, 1920-і рр.
   История, 1920-е гг.

Кл.слова (ненормовані):
чужие -- вищі навчальні заклади України -- высшие учебные заведения -- история образования в Украине -- история Украины -- історія освіти в Україні -- історія України -- молодёжь в истории -- молодежь и власть -- молодь і влада -- радянська Україна -- свій - чужий -- свой - чужой -- склад студентства -- советская Украина -- состав студенчества -- социально-враждебные элементы -- соціально-ворожі елементи -- студенти ВНЗ -- студентська молодь -- студенты ВУЗ -- чистки в СССР
Анотація: На основі широкого кола джерел аналізуються чистки студентського складу вишів України протягом 1920-х рр. Показано характерні для цього періоду стилі поведінки "своєї" і "чужої" молоді, методи протистояння безпідставним звинуваченням. Робиться висновок, що головним призначенням чисток було не стільки позбавлення від "соціально-ворожих елементів", як моральний пресинг і виховання безініціативних та відданих системі будівничих "нового суспільства".


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)

Знайти схожі

8.


    Покатаєва, Т. О. (старший викладач Класичного приватного університету).
    Поєднання макро- та мікрорівнів у дослідженні історії приватної вищої освіти України / Т. О. Покатаєва // Грані : Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. - 2010. - № 6. - С. 39-43. - Бібліографія: С.43 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4Укр)
Рубрики: Історія, 20 ст. кін.-21 ст. поч.
   История, 20 ст. кін.-21 ст. поч.

   Україна
    Украина

Кл.слова (ненормовані):
Болонский процесс -- Болонський процес -- виховання -- вища школа -- вищі навчальні заклади -- воспитание -- высшая школа -- высшие учебные заведения -- историография истории Украины -- история образования -- история образования в Украине -- історіографія історії України -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- методология педагогики -- методологія педагогики -- приватна вища освіта -- приватні вузи -- университеты Украины -- університети України -- частное высшее образование -- частные вузы -- частные высшие учебные заведения
Анотація: У статті розглянуто проблеми історії приватної вищої школи на макрорівні, тобто виявлено загальні історичні умови появи недержавної освіти, здійснено періодизацію її розвитку. На мікрорівні висвітлено процес створення конкретних приватних вузів та рол ь засновників найбільших приватних вузів України.


Дод.точки доступу:
Щокін, Георгій Васильович \о нем\; Щекин, Георгий Васильевич \о нем\; Україна, університет \о нем\; Міжрегіональна академія управління персоналом \о ней\Межрегиональная академия управления персоналом \о ней\; Європейський університет \о нем\

Знайти схожі

9.


    Пивоваров, Віталій (провідний спеціаліст Державного архіву Житомирської області).
    Становлення та розвиток чоловічої гімназійної освіти у Житомирі в ХІХ ст. / Віталій Пивоваров // Історичний журнал. - 2010. - № 1-3. - С. 236-245. - Бібліографія : С.243-245 : 59 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 63.3(4Укр)5
Рубрики: Історія, 19 ст.
   История, 19 ст.

   Україна
    Украина

    Волинська область

    Волынская область

    Житомирська область

    Житомирская область

Кл.слова (ненормовані):
архивные источники -- архівні джерела -- гимназии -- гимназическая реформа -- гімназії -- гімназійна реформа -- история образования в Украине -- історія освіти в Україні -- історія України -- мужские гимназии -- образование в Украине -- освіта в Україні -- реформи в освіті -- реформы в образовании -- система образования -- система освіти -- статути гімназій -- статуты гимназий -- украинская система образования -- чоловічі гімназії
Анотація: Стаття присвячена процесу становлення і розвитку чоловічої освітньої гімназії в Житомирі як головному освітньому осередку Волині середини та другої половини ХІХ ст. Робота написана на базі документальних джерел з Державного архіву Житомирської област і.


Дод.точки доступу:
Пирогов, Николай Иванович (1810-1881) \о нем\; Пирогов, Микола Іванович (1810-1881) \о нем\; Перша Житомирська чоловіча гімназія \о ней\; Первая Житомирская мужская гимназия \о ней\

Знайти схожі

10.


    Бондар, Л. С.
    Питання співдружності школи і сім'ї у творчій спадщині В.О.Сухомлинсткого та О.А.Захаренка / Л. С. Бондар // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 2. - С. 79-87. - Бібліографія : С.87 : 11 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.03
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Образование. Педагогика

Кл.слова (ненормовані):
видатні педагоги -- виховання -- воспитание -- выдающиеся педагоги -- история образования -- история образования в Украине -- история педагогики -- история педагогики Украины -- історія освіти -- історія освіти в Україні -- історія педагогіки -- історія педагогіки України -- семейное воспитание -- семья и школа -- сімейне виховання -- сім'я і школа -- шкільне виховання -- школьное воспитание
Анотація: В статті проаналізовані основні питання співдружності школи і сім'ї в педагогічній спадщині Сухомлинського і Захаренка. Розкриті загальні підходи і внесок кожного з цих видатних педагогів в створення і вдосконалення системи шкільно-сімейного виховання . Олександр Антонович Захаренка (1937-2002) - академік АПН України, директор Сахнівської середньої школи Корсунь-Шевченківського району. З усіх свіїх директорів-сучасників Захаренко завжди виокремлював Василя Сухомлинського. Велика схожість між В.О.Сухомлинським і О.А.Захаренком спостерігається в їхньому ставленні до офіційної педагогіки, організації навчального процесу, в підходах до дитини, поглядах на розвиток її мислення. В центрі уваги Павлиської й Сахнівської середніх шкіл перебувала сім'я.


Дод.точки доступу:
Захаренко, Александр Антонович (педагог ; 1937-2002) \о нем\; Захаренко, Олександр Антонович (педагог ; 1937-2002) \о нем\; Сухомлинський, Василь Олександрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\; Сухомлинский, Василий Александрович (педагог ; 1918-1970) \о нем\

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)