Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
 

Бази даних


Статті, доповіді, тези- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=мовна особистість<.>
Загальна кількість знайдених документів : 39
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-39 
1.


    Яремко, Я. П.
    Стратифікація концепту / Я. П. Яремко // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 1. - С. 60-69. - Бібліографія посторінкова : 43 назви. - В библиотеке ДНУ
УДК
ББК 81
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
адоративний компонент концепту -- аксиологический компонент концепта -- аксіологічний компонент концепту -- когнитивная лингвистика -- когнитивно-коммуникативная деятельность -- когнітивна лінгвістика -- коммуникативная личность -- комунікативна особистість -- концепт -- лексическое значение -- лексичне значення -- мовна особистість -- образний компонент концепту -- образный компонент концепта -- политические реалии -- политонимы -- політичні реалії -- політоніми -- понятие -- поняття -- природа термина -- природа терміну -- психолингвистические вопросы семантики -- психолінгвістичні питання семантики -- семантика -- семантика термина -- стратификация концепта -- стратифікація концепту -- структура концепта -- языковая личность
Анотація: У статті проводиться стратифікація концепту (ключового поняття когнітивної лінгвістики) у зв'язку зі структурою комунікативної (мовної) особистості. Структура концепту складається з образного, поняттевого, аксіологічного та адоративного компонентів. З 'ясовуються особливості вербалізації концепту, причини її відсутності. Розглянуто особливості мовної реакції на оцінку політичних реалій (політонімів), специфіка понять, що позначаються термінами, психолінгвістичні особливості сприйняття значення тощо .


Знайти схожі

2.


    Селігей, П. О.
    Структура й типологія мовної свідомості / П. О. Селігей // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. - № 5. - С. 12-29. - Примітки посторінкові : 48 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
аксиологический подход в лингвистике -- аксіологічний підхід в мовознавстві -- мова як цінність -- мовна особистість -- мовна поведінка -- мовна політика -- мовна свідомість -- мовний нігілізм -- мовні норми -- мовні оцінки -- психолингвистика -- психолінгвістика -- ценностный подход в лингвистике -- ціннісний підхід в мовознавстві -- язык как ценность -- языковая личность -- языковая политика -- языковое поведение -- языковое сознание -- языковой нигилизм -- языковые нормы -- языковые оценки
Анотація: Запропоновано визначення й окреслено структуру поняття "мовна свідомість", її роль як запоруки мовної стійкості та мовного порядку в державі. На основі ціннісного (аксіологічного) підходу розроблено типологію рівнів мовної свідомості.


Знайти схожі

3.


    Федяєва, Валентина (кандидат педагогічних наук; проректор Херсонського державного університету).
    Роль сім'ї у вихованні мовної особистості / В. Федяєва // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. - № 1. - С. 3-8. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 74.200
Рубрики: Теорія і методика виховання
   Теория и методика воспитания

Кл.слова (ненормовані):
виховання молодого покоління -- молода людина -- мовна особистість -- виховний процес -- становлення особистості -- особистість -- мовленнєва діяльність -- рідна мова -- сімейне виховання -- мовне виховання -- функції мови -- спілкування -- поліфункціональність мови -- цінність мови -- діяльнісна функція мови -- мовлення -- мовленннєвий розвиток дитини -- мовленнєве спілкування -- культура мовлення -- воспитание молодого поколения -- молодой человек -- становление личности -- воспитательный процесс -- личность -- языковая деятельность -- родной язык -- семейное воспитание -- языковое воспитание -- функции языка -- общение -- многофункциональность языка -- ценность языка -- деятельная функция языка -- языковое развитие ребенка -- языковое общение
Анотація: Сучасна педагогічна наука розглядає виховний процес як багаторівневий і багатоаспектний. Формування сучасної людини як особистості проходить кілька етапів-дошкільний, шкільний і професійний. На кожному з них людина розвиває й удосконалює свій інтелект, емоційну сферу, навички різних видів діяльності тощо. Визначаються й аспекти розвитку-фізичний, психічний, моральний, духовний, мовний.

Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)

Знайти схожі

4.


    Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Київ).
    Іоанн Павло ІІ: "До тебе взиваю, Людино" / Олена Семеног // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 4. - С. 34-36. - Бібліографія : С.36 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
Рубрики: Релігія. Містика. Вільнодумство
   Религия. Мистика. Свободомыслие

Кл.слова (ненормовані):
конфесійний стиль -- конфессиональный стиль -- мовна особистість -- послание как жанр -- послания -- послання -- послання як жанр -- религиозная риторика -- релігійна риторика -- христианская риторика -- християнська риторика -- языковая личность
Анотація: Автор статті досліджує функціональне навантаження деяких мовних засобів у теологічно-філософських текстах, промовах і посланнях Іоанна Павла ІІ, а також його мовну особистість.


Дод.точки доступу:
Иоанн, Павел ІІ \о нем\; Іоанн, Павло ІІ \о нем\

Знайти схожі

5.


    Остапенко, Наталія (доцент Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького).
    Теоретичні основи формування комунікативної компетентності учня загальноосвітньої школи на уроках української мови / Наталія Остапенко // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 3. - С. 5-8. - Бібліографія : С.7-8 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция -- комунікативна компетенція -- лингвопредметная компетенция -- лингвосоциокультурная компетентность -- лінгвопредметна компетенція -- лінгвосоціокультурна компетентність -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовленнєва компетенція -- мовна особистість -- речевая компетенция -- языковая личность
Анотація: Висвітлено проблему формування компетентностей учнів, залежності її від рівня сформованості мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенції у самого вчителя-словесника.


Знайти схожі

6.


    Семеног, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Київ).
    Мовнокомунікативна особистість студента-філолога у сучасній освітній парадигмі / Олена Семеног // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 10. - С. 43-45. - Бібліографія : С.45 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция -- методика викладання української мови -- методика викладання української мови у ВНЗ -- методика преподавания украинского языка -- методика преподавания украинского языка в вузе -- мовна особистість -- мовнокомунікативна компетенція -- підготовка вчителів-словесників -- подготовка учителей-словесников -- студенти-філологи -- студенты-филологи -- филологическое образование -- філологічна освіта -- языковая компетенция -- языковая личность
Анотація: Розглянуто таку важливу проблему сучасної філологічної освіти, як формування мовнокомунікативної компетенції та мовнокомунікативної особистості майбутніх вичтелів-філологів. Пропонуються деякі методи вдосконалення філологічної освіти.


Знайти схожі

7.


    Дроздова, І. П.
    Мова і мовлення як засоби формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації / І. П. Дроздова // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. - № 3. - С. 91-99. - Бібліографія : С.98-99 : 16 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 88.3
Рубрики: Психологія
   Психология

Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- вища освіта України -- высшее образование -- высшее образование Украины -- индивидуальное сознание -- информационная цивилизация -- індивідуальна свідомість -- інформаційна цивілізація -- мова і мовлення -- мовленнєва діяльність -- мовленнєвий розвиток особистості -- мовна особистість -- педагогическая психология -- педагогічна психологія -- професійна свідомість -- професійне мовлення -- професійний дискурс -- профессиональная речь -- профессиональное сознание -- профессиональный дискурс -- речевая деятельность -- речевое развитие личности -- речь -- философия образования -- філософія освіти -- язык и речь -- языковая личность
Анотація: Визначені аспекти порівняння мови і мовлення як способів формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації третього тисячоліття. Дослідження пізнавальних можливостей мови у формуванні професійного мовлення й мислення студентів, зокрема творчого мислення й мовлення як прояву комплексу соціально-психічних і фізіологічних якостей, у саморозвитку, самореалізації й самовдосконаленні студентів, а також у формуванні професійно довершеної особистості з урахува нням становлення й розвитку україномовного професійного мовлення студентів вишів нефілологічного профілю винятково важливе, адже за допомогою рідної мови майбутні фахівці опановують загальну логіку прородного процесу спілкування, здобувають освіту й п рофесійно вдосконалюються.


Знайти схожі

8.


    Горошкіна, Олена (доктор педагогічних наук; професор; Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка).
    Дидактичні засади підручників "Українська мова" для 10-11 класів (рівень стандарту) / Олена Горошкіна // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 6. - С. 25-32. - Бібліографія : С.32 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
коммуникативный практикум -- комунікативний практикум -- лингводидактика -- лінгводидактика -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовна особистість -- підручники української мови -- профильное обучение -- профільне навчання -- создание учебников -- старшие классы -- старші класи -- створення підручників -- украинский язык -- українська мова -- учебники украинского языка -- шкільні підручники -- школьные учебники -- языковая личность
Анотація: Визначено загальноосвітні, виховні й практичні завдання навчання української мови в профільних 10-11 класах рівня стандарту. Розкрито зміст і структуру підручників, їхні функції й наведено ілюстративний матеріал.


Дод.точки доступу:
Пентилюк, Марія

Знайти схожі

9.


    Черемська, Ольга (завідувач кафедри українознавства ХНЕУ; кандидат філологічних наук; професор).
    Формування мовної і комунікативної компетенцій мовної особистості у вищій школі / О. Черемська // Вища школа. - 2010. - № 12. - С. 63-72. - Библиогр. в конце ст.
УДК
ББК 74.58
Рубрики: Освіта. Педагогіка
   Вища професійна освіта

   Образование. Педагогика

   Высшее профессиональное образование

   Україна
Кл.слова (ненормовані):
вища освіта -- мовна компетентність -- комунікативна компетенція -- мовна особистість -- українська мова -- підготовка фахівців -- высшее образование -- языковая компетенция -- украинский язык -- подготовка специалистов -- мовна освіта -- языковое воспитание -- учебные предметы -- учбові предмети -- методика викладання -- методика преподавания -- економична освіта -- экономическое образование
Анотація: Висвітлюється проблема формування мовної і комунікативної компетенцій майбутніх фахівців та роль мовної освіти в економічному ВНЗ у становленні мовної особистості та виховання національно-мовної свідомості.


Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)

Знайти схожі

10.


    Дороз, Вікторія (кандидат педагогічних наук; доцент; докторант НПУ ім. М.П. Драгоманова).
    Переосмислення процесу навчання і виховання національно свідомої мовної особистості на уроках української мови з ціннісних позицій / Вікторія Дороз // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. - № 2. - С. 2-5. - Примітки посторінкові : 24 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
ББК 81.411.1
Рубрики: Мовознавство
   Языкознание

Кл.слова (ненормовані):
вторинна мовна особистість -- вторичная языковая личность -- методика викладання української мови -- методика преподавания украинского языка -- мовна особистість -- национально-языковая личность -- національно-мовна особистість -- ценностный подход в лингвистике -- ціннісний підхід в мовознавстві -- языковая личность
Анотація: Мета статті - розглянути дефініції понять "мовна особистість", "національно свідома мовна особистість", "вторинна мовна особистість", охарактеризувати методологічні засади формування вторинної національно свідомої мовної особистості на уроках українсь кої мови з ціннісних позицій.

Перейти к внешнему ресурсу: Переосмислення процесу навчання

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-39 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)