Головна
Авторизація
Прізвище
№ читательского билета
Наукова бібліотека Українського державного університету науки і технологій
Бази даних
Статті, доповіді, тези- результати пошуку
Вид пошуку
Каталог книг
Каталог книг НМетАУ (до 2022 року)
Періодичні видання (друковані)
Статті, доповіді, тези
Рідкісні та цінні видання
Охоронні документи
Мережеві ресурси
Зона пошуку
Ключевые слова
Автор
Назва
Рік видання
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повний
інформаційний
короткий
Відсортувати знайдені документи за:
автором
назвою
роком видання
типом документа
Пошуковий запит:
<.>K=мовна особистість<.>
Загальна кількість знайдених документів
:
39
Показані документи
с 1 за 10
1-10
11-20
21-30
31-39
>
1.
Яремко, Я. П.
Стратифікація концепту / Я. П. Яремко> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. -
№ 1
. - С. 60-69. - Бібліографія посторінкова : 43 назви. - В библиотеке ДНУ
УДК
^A81-11
ББК
81
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
адоративний компонент концепту
--
аксиологический компонент концепта
--
аксіологічний компонент концепту
--
когнитивная лингвистика
--
когнитивно-коммуникативная деятельность
--
когнітивна лінгвістика
--
коммуникативная личность
--
комунікативна
особистість
--
концепт
--
лексическое значение
--
лексичне значення
--
мовна
особистість
--
образний компонент концепту
--
образный компонент концепта
--
политические реалии
--
политонимы
--
політичні реалії
--
політоніми
--
понятие
--
поняття
--
природа термина
--
природа терміну
--
психолингвистические вопросы семантики
--
психолінгвістичні питання семантики
--
семантика
--
семантика термина
--
стратификация концепта
--
стратифікація концепту
--
структура концепта
--
языковая личность
Анотація:
У статті проводиться стратифікація концепту (ключового поняття когнітивної лінгвістики) у зв'язку зі структурою комунікативної (мовної) особистості. Структура концепту складається з образного, поняттевого, аксіологічного та адоративного компонентів. З 'ясовуються особливості вербалізації концепту, причини її відсутності. Розглянуто особливості мовної реакції на оцінку політичних реалій (політонімів), специфіка понять, що позначаються термінами, психолінгвістичні особливості сприйняття значення тощо .
Знайти схожі
>
2.
Селігей, П. О.
Структура й типологія мовної свідомості / П. О. Селігей> // Мовознавство : Науково-теор. журнал Ін-ту мовознавства ім.О.О.Потебні. - 2009. -
№ 5
. - С. 12-29. - Примітки посторінкові : 48 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
81-11
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
аксиологический подход в лингвистике
--
аксіологічний підхід в мовознавстві
--
мова як цінність
--
мовна
особистість
--
мовна
поведінка
--
мовна
політика
--
мовна
свідомість
--
мовний нігілізм
--
мовні норми
--
мовні оцінки
--
психолингвистика
--
психолінгвістика
--
ценностный подход в лингвистике
--
ціннісний підхід в мовознавстві
--
язык как ценность
--
языковая личность
--
языковая политика
--
языковое поведение
--
языковое сознание
--
языковой нигилизм
--
языковые нормы
--
языковые оценки
Анотація:
Запропоновано визначення й окреслено структуру поняття "
мовна
свідомість", її роль як запоруки мовної стійкості та мовного порядку в державі. На основі ціннісного (аксіологічного) підходу розроблено типологію рівнів мовної свідомості.
Знайти схожі
>
3.
Федяєва, Валентина
(кандидат педагогічних наук; проректор Херсонського державного університету).
Роль сім'ї у вихованні мовної особистості / В. Федяєва> // Рідна школа : щомісячний науково-педагогічний журнал. - 2009. -
№ 1
. - С. 3-8. - Библиогр. в конце ст. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
371.4
ББК
74.200
Рубрики:
Теорія і методика виховання
Теория и методика воспитания
Кл.слова (ненормовані):
виховання молодого покоління
--
молода людина
--
мовна
особистість
--
виховний процес
--
становлення особистості
--
особистість
--
мовленнєва діяльність
--
рідна мова
--
сімейне виховання
--
мовне виховання
--
функції мови
--
спілкування
--
поліфункціональність мови
--
цінність мови
--
діяльнісна функція мови
--
мовлення
--
мовленннєвий розвиток дитини
--
мовленнєве спілкування
--
культура мовлення
--
воспитание молодого поколения
--
молодой человек
--
становление личности
--
воспитательный процесс
--
личность
--
языковая деятельность
--
родной язык
--
семейное воспитание
--
языковое воспитание
--
функции языка
--
общение
--
многофункциональность языка
--
ценность языка
--
деятельная функция языка
--
языковое развитие ребенка
--
языковое общение
Анотація:
Сучасна педагогічна наука розглядає виховний процес як багаторівневий і багатоаспектний. Формування сучасної людини як особистості проходить кілька етапів-дошкільний, шкільний і професійний. На кожному з них людина розвиває й удосконалює свій інтелект, емоційну сферу, навички різних видів діяльності тощо. Визначаються й аспекти розвитку-фізичний, психічний, моральний, духовний, мовний.
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)
Знайти схожі
>
4.
Семеног, Олена
(доктор педагогічних наук; професор; Київ).
Іоанн Павло ІІ: "До тебе взиваю, Людино" / Олена Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 4
. - С. 34-36. - Бібліографія : С.36 : 9 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
23/28
Рубрики:
Релігія. Містика. Вільнодумство
Религия. Мистика. Свободомыслие
Кл.слова (ненормовані):
конфесійний стиль
--
конфессиональный стиль
--
мовна
особистість
--
послание как жанр
--
послания
--
послання
--
послання як жанр
--
религиозная риторика
--
релігійна риторика
--
христианская риторика
--
християнська риторика
--
языковая личность
Анотація:
Автор статті досліджує функціональне навантаження деяких мовних засобів у теологічно-філософських текстах, промовах і посланнях Іоанна Павла ІІ, а також його мовну
особистість
.
Дод.точки доступу:
Иоанн, Павел ІІ \о нем\; Іоанн, Павло ІІ \о нем\
Знайти схожі
>
5.
Остапенко, Наталія
(доцент Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького).
Теоретичні основи формування комунікативної компетентності учня загальноосвітньої школи на уроках української мови / Наталія Остапенко> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 3
. - С. 5-8. - Бібліографія : С.7-8 : 7 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция
--
комунікативна компетенція
--
лингвопредметная компетенция
--
лингвосоциокультурная компетентность
--
лінгвопредметна компетенція
--
лінгвосоціокультурна компетентність
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовленнєва компетенція
--
мовна
особистість
--
речевая компетенция
--
языковая личность
Анотація:
Висвітлено проблему формування компетентностей учнів, залежності її від рівня сформованості мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенції у самого вчителя-словесника.
Знайти схожі
>
6.
Семеног, Олена
(доктор педагогічних наук; професор; Київ).
Мовнокомунікативна
особистість
студента-філолога у сучасній освітній парадигмі / Олена Семеног> // Українська література в загальноосвітній школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 10
. - С. 43-45. - Бібліографія : С.45 : 10 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативная компетенция
--
методика викладання української мови
--
методика викладання української мови у ВНЗ
--
методика преподавания украинского языка
--
методика преподавания украинского языка в вузе
--
мовна
особистість
--
мовнокомунікативна компетенція
--
підготовка вчителів-словесників
--
подготовка учителей-словесников
--
студенти-філологи
--
студенты-филологи
--
филологическое образование
--
філологічна освіта
--
языковая компетенция
--
языковая личность
Анотація:
Розглянуто таку важливу проблему сучасної філологічної освіти, як формування мовнокомунікативної компетенції та мовнокомунікативної особистості майбутніх вичтелів-філологів. Пропонуються деякі методи вдосконалення філологічної освіти.
Знайти схожі
>
7.
Дроздова, І. П.
Мова і мовлення як засоби формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації / І. П. Дроздова> // Педагогіка і психологія : Науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії педагогічних наук України. - 2010. -
№ 3
. - С. 91-99. - Бібліографія : С.98-99 : 16 назв. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
159.9
ББК
88.3
Рубрики:
Психологія
Психология
Кл.слова (ненормовані):
вища освіта
--
вища освіта України
--
высшее образование
--
высшее образование Украины
--
индивидуальное сознание
--
информационная цивилизация
--
індивідуальна свідомість
--
інформаційна цивілізація
--
мова і мовлення
--
мовленнєва діяльність
--
мовленнєвий розвиток особистості
--
мовна
особистість
--
педагогическая психология
--
педагогічна психологія
--
професійна свідомість
--
професійне мовлення
--
професійний дискурс
--
профессиональная речь
--
профессиональное сознание
--
профессиональный дискурс
--
речевая деятельность
--
речевое развитие личности
--
речь
--
философия образования
--
філософія освіти
--
язык и речь
--
языковая личность
Анотація:
Визначені аспекти порівняння мови і мовлення як способів формування індивідуальної професійної свідомості в умовах переходу до інформаційної цивілізації третього тисячоліття. Дослідження пізнавальних можливостей мови у формуванні професійного мовлення й мислення студентів, зокрема творчого мислення й мовлення як прояву комплексу соціально-психічних і фізіологічних якостей, у саморозвитку, самореалізації й самовдосконаленні студентів, а також у формуванні професійно довершеної особистості з урахува нням становлення й розвитку україномовного професійного мовлення студентів вишів нефілологічного профілю винятково важливе, адже за допомогою рідної мови майбутні фахівці опановують загальну логіку прородного процесу спілкування, здобувають освіту й п рофесійно вдосконалюються.
Знайти схожі
>
8.
Горошкіна, Олена
(доктор педагогічних наук; професор; Луганський національний університет ім. Тараса Шевченка).
Дидактичні засади підручників "Українська мова" для 10-11 класів (рівень стандарту) / Олена Горошкіна> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 6
. - С. 25-32. - Бібліографія : С.32 : 4 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
коммуникативный практикум
--
комунікативний практикум
--
лингводидактика
--
лінгводидактика
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовна
особистість
--
підручники української мови
--
профильное обучение
--
профільне навчання
--
создание учебников
--
старшие классы
--
старші класи
--
створення підручників
--
украинский язык
--
українська мова
--
учебники украинского языка
--
шкільні підручники
--
школьные учебники
--
языковая личность
Анотація:
Визначено загальноосвітні, виховні й практичні завдання навчання української мови в профільних 10-11 класах рівня стандарту. Розкрито зміст і структуру підручників, їхні функції й наведено ілюстративний матеріал.
Дод.точки доступу:
Пентилюк, Марія
Знайти схожі
>
9.
Черемська, Ольга
(завідувач кафедри українознавства ХНЕУ; кандидат філологічних наук; професор).
Формування мовної і комунікативної компетенцій мовної особистості у вищій школі / О. Черемська> // Вища школа. - 2010. -
№ 12
. - С. 63-72. - Библиогр. в конце ст.
УДК
^a378
ББК
74.58
Рубрики:
Освіта. Педагогіка
Вища професійна освіта
Образование. Педагогика
Высшее профессиональное образование
Україна
Кл.слова (ненормовані):
вища освіта
--
мовна
компетентність
--
комунікативна компетенція
--
мовна
особистість
--
українська мова
--
підготовка фахівців
--
высшее образование
--
языковая компетенция
--
украинский язык
--
подготовка специалистов
--
мовна
освіта
--
языковое воспитание
--
учебные предметы
--
учбові предмети
--
методика викладання
--
методика преподавания
--
економична освіта
--
экономическое образование
Анотація:
Висвітлюється проблема формування мовної і комунікативної компетенцій майбутніх фахівців та роль мовної освіти в економічному ВНЗ у становленні мовної особистості та виховання національно-мовної свідомості.
Є примірники у відділах:
всього 1 : ЧЗНЛ (1)
Вільні: ЧЗНЛ (1)
Знайти схожі
>
10.
Дороз, Вікторія
(кандидат педагогічних наук; доцент; докторант НПУ ім. М.П. Драгоманова).
Переосмислення процесу навчання і виховання національно свідомої мовної особистості на уроках української мови з ціннісних позицій / Вікторія Дороз> // Українська мова і література в школі : Науково-методичний журнал. - 2010. -
№ 2
. - С. 2-5. - Примітки посторінкові : 24 назви. - В ОБЛ. БИБЛИОТЕКЕ
УДК
811.161.2
ББК
81.411.1
Рубрики:
Мовознавство
Языкознание
Кл.слова (ненормовані):
вторинна
мовна
особистість
--
вторичная языковая личность
--
методика викладання української мови
--
методика преподавания украинского языка
--
мовна
особистість
--
национально-языковая личность
--
національно-
мовна
особистість
--
ценностный подход в лингвистике
--
ціннісний підхід в мовознавстві
--
языковая личность
Анотація:
Мета статті - розглянути дефініції понять "
мовна
особистість
", "національно свідома
мовна
особистість
", "вторинна
мовна
особистість
", охарактеризувати методологічні засади формування вторинної національно свідомої мовної особистості на уроках українсь кої мови з ціннісних позицій.
Перейти к внешнему ресурсу:
Переосмислення процесу навчання
Знайти схожі
повний формат
короткий формат
всі знайдені
відмічені
окрім відмічених
1-10
11-20
21-30
31-39
Стандартний
Розширений
Професійний
За словником
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)